Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-04-28, 08:25
|
|
|
To nie krańcówka a potencjometr. Tam nie ma krańcówek. A sprzęgło broni przed przeciążeniami. On jedzie na pozycję zadaną. A wykrywa przeciążenie gdy zadaje mu bieg tył lub przód a potencjometr nie zmienia wartości i powstaje tzw lag tak przynajmniej myślę bo to standardowe rozwiązanie dla sterowania serwami. Jeśli odczyt enkodera nie zgadza się z zadaną prędkością i droga/obrotami. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-04-28, 12:51
|
|
|
Maciej o co Ci chodzi ?
Ja napisalem potencjometr pozycji a krancowka nazwal to Marcin2013
Potencjometr jest czujnikiem czyli sygnalem zwrotnym a sprzeglo elementem wykonawczym. |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-04-28, 19:28
|
|
|
mmalinas napisał/a: | Marcin podales tylko polowe prawdy.
Krancowka jak ja nazwales to potenziometr pozycji i tu masz racje to on odpowiedzialny jest za wykrycie przeciazenia ale elementem wykonawczym jest sprzeglo wiec kiedy potencjometr wykryje zaklinowana np reke to przy zblokowanej klapie ( i sprzegle) nie jest w stanie jej zwolnic
Wiec funkcja sprzegla musi byc zachowana |
No w sumie masz 100% racji, nie pomyślałem pozycjoner odcina napięcie i magnez puszcza, jak by był sklejony to klapa by została w jakimś położeniu i nie dało by się jej ręcznie zamknąć |
|
|
|
|
hasek
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 41 Dołączył: 14 Paź 2016 Posty: 30 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-04-29, 20:04
|
|
|
Powiedzcie czy po rozkręceniu i przy składaniu silnika potencjometr musi być w konkretnej pozycji czy obojętnie jak i powinien się zaadaptować? Problem mam w tym, iż po którymś rozebraniu silnik nie może załapać pozycji krańcowych i klapa jedzie do połowy albo troszkę dalej i robi come back. Kilka dni temu w takm przypadku przestawiłem tryb o 1 ząbek i było ok.
Przestawiać czy powinno się nauczyć? Przed przykreceniem robię teoretycznie adaptację przez podłączenie silnika, wciśnięcie zamykania i przymknięcie klapy oraz otwarcie i po tej operacji jest właśnie problem. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
hasek
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 41 Dołączył: 14 Paź 2016 Posty: 30 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-04-30, 22:19
|
|
|
drago_o napisał/a: | Nie nauczy się. To jest enkoder absolutny raczej i będzie sterował silnik do momentu aż osiągnie odpowiednią pozycję. Jeśli nie osiągnie to zinterpretuje to jako opór i wróci. |
W takim razie jakby ktoś miał przypadkiem wydłubany lub jakiś leżący silnik proszę o fotki potencjometru w pozycji otwartej i zamkniętej bagażnika. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
hasek
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 41 Dołączył: 14 Paź 2016 Posty: 30 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-05-02, 13:27
|
|
|
Temat już chyba ogarnięty, klapa jak na razie śmiga. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2017-05-11, 07:07
|
|
|
mmalinas napisał/a: | Koledzy z fabryki Neckarsulm pracuje dla N/EA-312
Wspomagam konstrukcje aktualnego V8 i V6 jaki BI i Mono Turbo |
Z ciekawości, wdrażają tam teraz coś nowego na bodyshopie? Ostatnio jak byłem to klepali A8 krótkie/długie, A6/A6kombi, A7, Hurracana, wdrażali bodaj A5 cabrio
Co do przygód z klapą to zamek w klapie ( czyli problemy z ryglowaniem) już rozwiązałem u siebie. W weekend wrzucę fotorelację. Nie ma kompletnie sensu kupować nowych i wymieniać, bo ten daje się bez większego problemu zregenerować za grosze. Do tego daje się zregenerować tak, że najprawdopodobniej kolejne 10 lat będzie działał bez zająknięcia. |
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2017-09-21, 16:06
|
|
|
W końcu klapa doczekała się zianteresowania z mojej strony a właściwie silniczek jej podnoszenia, i potwierdzam, że pomysł Michała się sprawdza, wczoraj ogarnąłem temat 1h roboty z przerwą na browarka i teraz klapa chodzi jak nowa, a ile ja się nakombinowałem, zmiana teleskopów, odbojów ze sprężynkami itp... Podziękowania dla Michała |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-09-21, 16:35
|
|
|
paweldzwo napisał/a: | W końcu klapa doczekała się zianteresowania z mojej strony a właściwie silniczek jej podnoszenia, i potwierdzam, że pomysł Michała się sprawdza, wczoraj ogarnąłem temat 1h roboty z przerwą na browarka i teraz klapa chodzi jak nowa, a ile ja się nakombinowałem, zmiana teleskopów, odbojów ze sprężynkami itp... Podziękowania dla Michała |
raczej wykonanie Michała zainspirowało bo pomysł był stary przyszedł zza granicy
i był nawet wcześńiej tu opisywany ale jakoś wszyscy się czaili |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2017-09-21, 23:39
|
|
|
Uważam, że chłopaka należy docenić a nie tworzyć zbędne ideologie Najważniejsze że się sprawdza.... |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-09-22, 15:07
|
|
|
paweldzwo napisał/a: | Uważam, że chłopaka należy docenić a nie tworzyć zbędne ideologie Najważniejsze że się sprawdza.... |
jak najbardziej że się zebrał i zrobił oddaję szacun |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Thomas1993
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 L D3
Dołączył: 02 Lis 2017 Posty: 13 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-12-20, 00:36
|
|
|
Dla podsumowania jeśli u mnie klapa przy otwieraniu musi zostać lekko uniesiona na 2/3 cm aby dalej się otworzyła i jeśli po zamknieciu prawy rog klapy tam gdzie jest silniczek jest delikatnie uniesiony to rozumiem ze jest to kwestia przetarcia sprzegla silniczka ?
Teraz przyłożyło mrozem i klapa raz przy zamykaniu domkneła się po czym prawy rog klapy uniusł sie na 1cm strzelił i zwolnił zamek, którego nie moglem domknac/
Proszę o poradę bo przeczytałem cały temat i trochę zgłupiałem co po za silniczkiem jeszcze zrobic. |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2017-12-20, 06:06
|
|
|
Thomas1993
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań | |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|