Autor |
Wiadomość |
Marcin Gigant
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 FL Quattro/ASB
Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 25 Skąd: Lancashire UK
|
Wysłany: 2017-04-01, 20:34
|
|
|
Podniecam się jak cholera czymś co zrobiłem logistycznie sam we własnym zakresie, człowiek nie jest wieczny trzeba się cieszyć małymi rzeczami |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-04-02, 08:29
|
|
|
dzieki , fajnie ze pomoglo .
Dice111 ma tez troche racji ze w Autach tej klasy cenowej koledzy z tego dzialu mogli troche bardziej sie przylozyc.
Ale widzicie ze polak potrafi i niektore rozwiazania na tym forom jak np naprawa Kessy to jest rewelacja. |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-04-02, 08:48
|
|
|
Karol zrob pare zdjec po przyklejeniu okladziny.
Jestem bardzo ciekaw jak wyjdzie bo zapowiada sie na bardziej profesjonalne rozwiazanie |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-04-02, 09:08
|
|
|
No u mnie wydaje mi się,że innego rozwiązania nie ma. Metalowy pierścień wkoło oryginalnej okładziny odbija się już na tej zębatce bo okładzina jest niemal równa z tym kołnierzem. Sama okładzina mocno zeszklona jakby polerowana czyli domyślam się że przypalona. Zrobię foto jak nakleje i nagram efekt |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
KarolW
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic HKT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 05 Cze 2016 Posty: 120 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-04-12, 12:26
|
|
|
Czy spotkał się ktoś z problemy otwierania się klapy w momencie odpalania rozrusznika/
Od kilku dni klapa otwiera się sama jak rozrusznik zaczyna kręcić, nie dzieje się to za każdym razem. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-04-12, 12:40
|
|
|
KarolW napisał/a: | Czy spotkał się ktoś z problemy otwierania się klapy w momencie odpalania rozrusznika/
Od kilku dni klapa otwiera się sama jak rozrusznik zaczyna kręcić, nie dzieje się to za każdym razem. |
Takie usterki jeszcze nie widziałem |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-04-12, 13:52
|
|
|
Podejrzewam ze ktorys z klawiszy przy wibracjach wysyla sygnal
Czyli sprawdzilbym klawisz na drzwiach kierowcy lub zewnetrzny na klapie.
sprawdz jaka sile musisz przylozyc do przycisku zeby zadzialal.
Jesli od delikatnego dotkniecia juz jedzie do gory to bedzie wiadomo ktory.
W czasie jazdy sie nie otworzy bo ma blokade na CAN-BUS'ie |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
KarolW
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic HKT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 05 Cze 2016 Posty: 120 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-04-12, 21:21
|
|
|
mmalinas napisał/a: | Podejrzewam ze ktorys z klawiszy przy wibracjach wysyla sygnal
Czyli sprawdzilbym klawisz na drzwiach kierowcy lub zewnetrzny na klapie.
sprawdz jaka sile musisz przylozyc do przycisku zeby zadzialal.
Jesli od delikatnego dotkniecia juz jedzie do gory to bedzie wiadomo ktory.
W czasie jazdy sie nie otworzy bo ma blokade na CAN-BUS'ie |
Na klapie klawisz bardzo ciężko chodzi-nawet nie wiem czy nie za ciężko.
Na drzwiach działa tak samo jak pozostałe od klapki wlewu czy poduszki. Który sterownik odpowiada za otwieranie klapy? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-04-14, 11:36
|
|
|
KarolW napisał/a: | mmalinas napisał/a: | Podejrzewam ze ktorys z klawiszy przy wibracjach wysyla sygnal
Czyli sprawdzilbym klawisz na drzwiach kierowcy lub zewnetrzny na klapie.
sprawdz jaka sile musisz przylozyc do przycisku zeby zadzialal.
Jesli od delikatnego dotkniecia juz jedzie do gory to bedzie wiadomo ktory.
W czasie jazdy sie nie otworzy bo ma blokade na CAN-BUS'ie |
Na klapie klawisz bardzo ciężko chodzi-nawet nie wiem czy nie za ciężko.
Na drzwiach działa tak samo jak pozostałe od klapki wlewu czy poduszki. Który sterownik odpowiada za otwieranie klapy? |
Myślę, że koledze chodziło o elektryczną stronę a nie mechaniczną. Bo może klikać i dawać opór itp ale czy jak go delikatnie dotkniesz czy też zadziała bez klikania? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-04-15, 11:49
|
|
|
mmalinas napisał/a: | Magnetkupplung - sprzeglo magnetyczne
[ Dodano: 2017-03-27, 14:32 ]
Koledzy z USA zamiast tarcia papierem stosuja paste
Problem w tym ze funkcja zabezpieczenia przeciwprzeciazeniowego jest wowczas
rowna 0 i ewentualnie mozna spalic silnik.
https://www.youtube.com/watch?v=-G-OedMyf8o |
Sprzęgło nie mam nic do tego za wyłączenie zasilania klapy np. jak zamarznie lub będzie jakaś przeszkoda odpowiada krańcówka taka obrotowa przykręcona do obudowy, jeśli po załączeniu silnika krańcówka nie ma odczytu ruchu następuje od razu wyłączenie zasilania, sprzęgło jest TYLKO potrzebne do tego żeby klapę można było ręcznie otwierać lub zamykać (rozłącza napęd) co za tym idzie można stosować środki które zwiększą tarcie na max. |
|
|
|
|
hasek
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 41 Dołączył: 14 Paź 2016 Posty: 30 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-04-25, 23:31
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Ja wczoraj rozebrałem, matowiłem papierem i niestety nic nie dało, zawiasy chodzą luźno (sprawdzane po wyjęciu podnośników gazowych) klapa standardowo ma problem się poderwać w pierwszej fazie, dodam że mam silnik w obudowie alu: |
U mnie również drapnie papierem nie dało efektu, po 2, 3 próbach podniesienia klapy powierzchnie sprzęgła były znów gładkie i wypolerowane od wzajemego pocierania. Wg mnie ewidentnie za słaby jest elektromagnes.
Zdziwiony jestem, że u Ciebie występuje problem w alu silniku, o którym wszyscy piszą, że jest rozwiązaniem odwiecznych problemów z dźwiganiem klapy.
Zastanawiam się jaki u niektórych luz występuje na osi sprzęgła, że udało wam się tam izolację wcisnąć. U mnie jest luzu na mikrony, że ledwo włos by wszedł.
Od weekendu silnik wyciągałem, rozkrecałem i kombinowałem kilkanaście razy. Szlifowanie nie dało efektu, na drugi ogień poszła kalafonia. Rozpuściłem ją w nitro i przesmarowałem sprzęgło, jak wyschło powstała ładna powłoka, lecz po 2 próbach udanego otwarcia sprzęgło skleiło się na stałe 😀
Zmyłem wszystko i dziś znów testy kalafoni, tym razem wersja w proszku. Pokruszyłem trochę i wtarłem w powierzchnie sprzęgła, sporo pyłu się osadziło i jak na razie działa. Naście prób otwarcia zakończone sukcesem 💪 Zastanawiam się na jak długo to starczy, bo kontrolnie rozebrałem i widać jak się wyciera pył. Jeśli podziała nawet miesiąc to będę zadowolony, operacja w miarę szybka do wykonania, więc się powtórzy. Ewentualnie spróbuję z pastą lutowniczą jak koledzy z USA, to w sumie też kalafonia tylko w konsystencji żelu. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-04-27, 21:57
|
|
|
Marcin podales tylko polowe prawdy.
Krancowka jak ja nazwales to potenziometr pozycji i tu masz racje to on odpowiedzialny jest za wykrycie przeciazenia ale elementem wykonawczym jest sprzeglo wiec kiedy potencjometr wykryje zaklinowana np reke to przy zblokowanej klapie ( i sprzegle) nie jest w stanie jej zwolnic
Wiec funkcja sprzegla musi byc zachowana |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-28, 08:19
|
|
|
mmalinas napisał/a: | Marcin podales tylko polowe prawdy.
Krancowka jak ja nazwales to potenziometr pozycji i tu masz racje to on odpowiedzialny jest za wykrycie przeciazenia ale elementem wykonawczym jest sprzeglo wiec kiedy potencjometr wykryje zaklinowana np reke to przy zblokowanej klapie ( i sprzegle) nie jest w stanie jej zwolnic
Wiec funkcja sprzegla musi byc zachowana |
kolego... jak krańcówka może być odpowiedzialna za wykrycie przeciążenia...
to z definicji nie jest możliwe |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|