|
Autor |
Wiadomość |
dario_hq
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 18 Kwi 2023 Posty: 4 Skąd: Mława
|
Wysłany: 2023-12-14, 15:57 [D3 06 W12
] Swap hamulców z oryginału na Brembo z Q7
|
|
|
Witam.
Jak w temacie, chciałbym wymienić oryginalny zestaw hamulcowy z wersji W12 (2 tłoczkowy przód) na kompletny zestaw Brembo z Audi Q7 (6 tłoczkowy przód i 4 tłoczkowy tył).
Stąd mam kilka pytań:
- Na co zwrócić szczególną uwagę?
- Czy taki zestaw będzie pasował na fabryczne jarzma?
- Jak wygląda sprawa z przewodami hamulcowymi i wydajnością pompy hamulcowej?
- Jakie tarcze i klocki do tego dobrać?
- Jak wygląda przekładka silniczków od elektrycznego hamulca ręcznego?
Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2023-12-14, 18:06
|
|
|
Co do tyłu to się nie wypowiem za bardzo w D3, możesz podpytać kolegi orka https://a8team.pl/profiles/4842.htm co robił u Zająca i zobaczyć sobie efekty: https://www.youtube.com/watch?v=Gr_I__9y0cI
Jakbyś chciał 356mm na tył podobnie, ale bez adaptera to powinny spasować Ci jarzma z RS6 C6 - mam takie na handel jak co.
Przód jak chcesz duży ? Jak chcesz budżetowy zestaw to polecam to co mam u siebie, wtedy możesz sobie swoje tarcze zostawić:
- 6 tłokowy zacisk Audi S4 B9 Akebono pod tarcze 375 mm z małymi tulejkami co by wlazły tarcze 385 (klocek bierze cały), na 385 wchodzi Ci felga R19 minimum, ale jak chcesz R18 na zime np. to wtedy zostaw 375mm bez tulejek
- jak chcesz grubiej, to zaciski SQ7 400mm Akebono 6 tłoki, albo 8 tłoki Brembo, w zależności jaka felga ale 400 - 420 to juz minimum R20.
Plusy mojego zestawu są takie, że tarcze są sporo tańsze (tarcze 390, 400 i 420mm są praktycznie 2x droższe od 385) i możesz latać na mniejszych felgach, a różnica w hamowaniu żadna. Różnice robi Co dopiero 8, czy 10 tłok i także bez szaleństwa, a ceny zacisków drogie.
Jarzma przednie zmieniasz z zaciskami.
OE pompa jest wystarczająca
Przewody w zalezności czy chcesz w stalowym oplocie czy zwykłe |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2023-12-14, 20:02 Re: Swap hamulców z oryginału na Brembo z Q7
|
|
|
dario_hq napisał/a: |
- Jak wygląda przekładka silniczków od elektrycznego hamulca ręcznego?
|
Q7 z czterotłokiem z tyłu ma tarczobębny https://www.youtube.com/watch?v=eIxAYMvN08s,
więc będziesz musiał wyrzeźbić oddzielny zacisk tylko do ręcznego, albo kupić za worek $$ takie customowe 4-tłoki https://youtu.be/V7mQEUJybq0?t=1387 |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
marcin85
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 108 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2023-12-19, 22:11
|
|
|
mozna zrobic tyl na 356 na traczy 356x22 z s8 d4 albo jak ja robilem na tarczy 356x 28 ale inny zacisk i wszystko pasuje bo mialem to zalozone u siebie |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |