Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 ] Wysokość zawieszenia a twardość amora  
Autor Wiadomość
boruc23 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 37
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-10-03, 19:25   [D3 06 ] Wysokość zawieszenia a twardość amora

Tak czytałem forum ale konkretnie nic nie znalazłem ( jeżeli jest to z góry przepraszam ale ja się nie doszukałem). Tak jak w temacie na którym z trybów przy jeździe po mieście zawieszenie najmniej dostaje po tyłku? Z tego co się rozglądałem w trybie dynamic zawieszenie męczy się po dziurach najmocniej ale chciałbym poznać również opinię kolegów na ten temat ?

Pozdrawiam
 
 
jacek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Kujawsko - Pomorskie
Wysłany: 2013-10-03, 20:19   

Jak jeździsz po dziurach to na wszystkich trybach dostaje tak samo :mrgreen: .

A tak na poważnie najbardziej wygodnie będzie w trybie comfort , na trasie tryb automatic a na autostradzie tryb dynamic lub automatic . Zawieszenie w wersji Sport.
 
 
boruc23 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 37
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-10-03, 20:44   

Dzięki za odpowiedź. Ale na pewno jest jakaś zależność między wysokością ustawienia zawieszenia a jego trwałością. Czytałem na ten temat wiele opinii jak jeszcze miałem Phaetona większość ludzi twierdzi (z tego co wyczytałem) że zawieszenie najmniej się "marnuje" w trybie comfort ale jak ktoś ma jakieś swoje opinie to bym bardzo prosił bo na pewno przyda się to nie tylko mnie.

Pozdrawiam
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2013-10-03, 21:07   

jacek napisał/a:
Jak jeździsz po dziurach to na wszystkich trybach dostaje tak samo :mrgreen: .

A tak na poważnie najbardziej wygodnie będzie w trybie comfort , na trasie tryb automatic a na autostradzie tryb dynamic lub automatic . Zawieszenie w wersji Sport.

No to chyba tak nie do końca. W trybie najniższego położenia "Dynamic" zawieszenie jest bardziej sztywne, więc część drgań jest przenoszona na ramę i dalsze elementy konstrukcyjne. W trybie najwyższym "Lift" zawieszenie jest najbardziej podatne na nierówności, więc więcej drgań jest pochłanianych przez wahacze i amortyzatory, a na ramę trafia mniej drgań. Tryb automatyczny i komfortowy to tryby pośrednie. Ale Jacek ma też i sporo racji, bo dziury generalnie nie służą temu zawieszeniu. To zawias na autostrady, a nie wiejskie trakty. Poza tym w każdym trybie w kość dostają opony (a wiadomo, profile za duże nie są), no i felgi. Co do felg, to felgi audi cieszą się dość dobrą opinią. Z dobrych stopów, lekkie, łatwe do obsługi i konserwacji.
Więc jak jedziesz po nierównym terenie czy głębokim śniegu, to budę do góry, mniejsze ryzyko, że o coś zaczepisz. W normalnej jeździe to automat, a jak z damą jedziesz to komfort. Na dobrej, czytaj równej drodze (autostrada też się nada) oczywiście budę na sam dół. Niżej położone podwozie to mniejsze opory powietrza i mniejsze zużycie paliwa (sprawdź sobie wynik chwilowego spalania np. przy 100 km/h przy obu trybach). No i w trybie najniższym z racji sztywniejszego zawieszenia nieco inaczej wchodzi się w zakręty. Ja jeszcze robię taki myk, że na miasto mam inny program jazdy a na trasę inny (można to robić keyless'em lub pamięcią foteli). Pozdro
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
boruc23 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 37
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-10-03, 21:13   

Właśnie cały czas to testuję i na pewno tak jak mówisz autostrada to tylko dynamic i wiadomo że na autostradzie to zawieszenie najlepiej się sprawdza ale bardzo mnie ciekawi czy ktoś może z ASO jest się w stanie na ten temat wypowiedzieć popierając to jakimiś technicznymi danymi gdyż naprawdę dużo szukałem i w sumie to nic konkretnego nie ma. Chodzi mi o zależność czy jak jest poduszka na pompowana na maks to czy dla amortyzatora lepiej czy gorzej ?
Może źle zacząłem temat najbardziej chodzi mi o wpływ wysokości na trwałość amortyzatorów.

Pozdrawiam
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2013-10-03, 21:20   

No to może coś będzie w zeszytach metodycznych dotyczących tego zawieszenia, ale ja niestety ich nie mam (wcięło razem z dyskiem). Są gdzieś na necie.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
boruc23 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 37
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-10-04, 15:26   

To muszę poszukać bo bardzo ciekawi mnie ten temat a przy okazji może pomóc zaoszczędzić jak amortyzatory dłużej pożyją.

Pozdrawiam
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2013-10-08, 10:02   

Na zdrowy rozsądek: amortyzatorowi nie będzie to robić różnicy ale już wszystkim pozostałym elementom tak, im niżej tym muszą większe siły przenosić w razie trafienia w nierówności czyli szybciej się męczy
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Bartek87 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-10-09, 18:12   

osobiście nie jeżdzę w trybie automatic. Na miasto comfort chyba, ze jakiś kawałek nowej drogi to Dynamic, w trasie jeżdzę na dynamicu, jak jakieś wieksze krawężniki to prawie zawsze na lifcie podjeżdzam ;-)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-09, 23:22   

A ja się pokuszę o bardziej zawiłą ocenę.


Na zawieszeniu sportowym raczej nie ma różnicy gdyż tu w trybie comfort i trybie dynamic auto pozostaje praktycznie na tym samym poziomie.

Na zawieszeniu komfortowym w trybie dynamic zawias moim zdaniem będzie trochę bardziej narażony na zużycie gdyż jest ono wtedy opuszczone - 2cm od poziomu comfort czyli od poziomu neutralnego dla którego należy przeprowadzać wymiany wahaczy. Delikatnie skręcone gumy w tulejach wahaczy będą bardziej narażone na usterki ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
piter1959 
Użytkownik


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 54
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 20
Skąd: krosno
Wysłany: 2013-12-07, 18:00   

[quote="pebo"]
jacek napisał/a:
Jak jeździsz po dziurach to na wszystkich trybach dostaje tak samo :mrgreen: .

. No i w trybie najniższym z racji sztywniejszego zawieszenia nieco inaczej wchodzi się w zakręty. Ja jeszcze robię taki myk, że na miasto mam inny program jazdy a na trasę inny (można to robić keyless'em lub pamięcią foteli). Pozdro



Kolego zaintrygowałeś mnie tym programem innym na trase i na miasto . Czy mógłbyś wyjśnić to szerzej. Czy ten program jest w samochodzie czy trzeba go wgrać . Mnie interesuje właśnie żeby auto mi się nie obniżało samodzielnie po mieście ( Wjadę na chwile na obwodnice przycisnę i póżniej znowu muszę go podnosić. Jak to zrobić pamięcią foteli ? pozdrawiam
_________________
piter
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2014-09-13, 21:44   

Żeby nie zakładać nowego tematu napisze tutaj, mianowicie o jakiegoś czasu poruszam się D3 i muszę stwierdzić że jak dla mnie zawias jest trochę twardy, sądziłem że A8 to będzie LUX mięciutko, ale niestety tak nie jest, wcześniej miałem w Omedze 3.2 z kolumny MacPhersona i kurde wydaje mi się że było wygodniej niż na wielowachaczu z miechami, trochę dziwne, ale takie mam odczucia, fakt jest taki że na pewno się lepiej kleji, ale sądziłem że jak ustawię na komfort to będzie mięciutko, a nie jest :/ gumy na razie 235/55 R17 aż się boje co będzie jak wrzucę 255/40 R19 :(
 
 
jacek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Kujawsko - Pomorskie
Wysłany: 2014-09-13, 22:15   

Marcin2013, Wszystko zależy od ustawień zawieszenia comfort , automatic czy dynamic , ja mam zawieszenie w wersji sport i jeżdżę na 20" felgach pomimo tego na comfort jest wystarczająco miękko i komfortowo .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.