|
Autor |
Wiadomość |
gabinet
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Sławomir
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 63 Dołączył: 13 Gru 2019 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-12-13, 17:22 [D3 07 4.2TDI
] Szalejący kompresor zawieszenia
|
|
|
Witam wszystkich,
może ktoś zetknął się z następującymi objawami :
- odpalam rano auto , kompresor zaczyna pompować i pompuje do "upadłego" aż nastąpi gwałtowne upuszczenie powietrza ( tak jak kiedyś słyszało się upuszczanie nadmiaru powietrza przy ciężarówkach ). Jest to taki strzał powietrza że aż ludzie na chodniku się oglądają. Po tym "strzale" kompresor się wyłącza , powtarza się coć takiego 2-3 razy na dzień.
W ASO Poznań nigdy o czymś takim nie słyszeli. Mi wygląda na jakiś zepsuty czujnik który każe kompresorowi pompować ....
Może ktoś miał taką przypadłość
Będę wdzięczny za pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-12-13, 19:49
|
|
|
Jakie ciśnienie pokazuje VCDS ? |
|
|
|
|
|
|
|
gabinet
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Sławomir
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 63 Dołączył: 13 Gru 2019 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-12-13, 20:08
|
|
|
jeszcze nie byłem z tym u mechanika, uderzenie powietrza jest w lewym nadkolu z przodu, jakby od kompresora... No i strzał jest przeważnie przy lekkim nawet przyhamowaniu co może sugerować w jakiś sposób lewy miech ( jak dostaje zwiększone obciążenie spowodowane hamowaniem ). To z kolei nijak się ma do objawu opisanego na początku że kompresor pompuje aż do tego "strzału" |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-12-13, 20:22
|
|
|
Syk jest z zaworu spustowego który jest integralna częścią z kompresorem właśnie w lewym nadkolu, a dokładniej między poszyciem zderzaka, a nadkolem, i normalnie jak kompresor dobije to właśnie jest owy syk, ale czy tak bardzo głośno to raczej nie bardzo, gdy by była nieszczelność to kompresor pompuje bardzo długo co za tym idzie wyłącza go czujnik termik co skutkuje kontrolką błędu na fis, skoro u ciebie nie wywala błędu to nie wiem, albo za mocno pompuje bo np. na mylny odczyt z czujnika cisnienia który jest w zespole zaworów. |
|
|
|
|
|
|
|
gabinet
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Sławomir
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 63 Dołączył: 13 Gru 2019 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-12-13, 21:04
|
|
|
No błędu żadnego nie ma,
obserwuję te objawy już od dłuższego czasu i zdecydowanie się nasilają, i te "strzały" są coraz głośniejsze... |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2019-12-13, 21:23
|
|
|
gabinet
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań | |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |