Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 08 4.2FSI ] Kilka problemów po zakupie  
Autor Wiadomość
pitak73 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3 4,2 FSI
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 95
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2017-10-29, 17:31   [D3 08 4.2FSI ] Kilka problemów po zakupie

Więc tak, kupiłem to piękne A8 D3 z Siedlec. Przy oględzinach okazało się, że cały czas pracuje kompresor pneumatyki, nawet po wyłączeniu auta, wydaje bardzo różne dźwięki i nawet zaczął dymić <boisie> . Zawieszenie próbowane i pracuje prawidłowo, podnosi opuszcza. Po podłączeniu komputera wyszedł błąd 1770 czujnik temperatury sprężarki regulacji wysokości zawieszenia, zwarcie do masy, statyczne. Odłączono zasilanie do kompresora, samochód podniesiony do góry i pojechali na przegląd na szarpaki, a tam wyszło, że prawy przedni amortyzator nie pracuje, tzn pracuje dużo gorzej niż lewy i nie pokrywają się wykresy diagnostyczne.
Kupiłem auto i na ryzyko pojechałem 400 km do domu z odłączonym kompresorem i podniesionym autem na maxa. Oczywiście kontrolka żółta i zielona świeci, auto przejechało całą trasę, opadało stopniowo po drodze ale zdążyłem dojechać.
Dzisiaj leży na glebie, norma, błędy pokazuje 1772, 1770, 1400.
I teraz pytanie do bardziej doświadczonych w D3, czy najpierw wymienić amora z prawej strony czy szukać przyczyny w kompresorze.
W serwisie mechanik powiedział mi, przed badaniem amortyzatorów i diagnozą prawego, że prawdopodobnie gdzieś jest nie szczelność i kompresor cały czas chce uzupełnić powietrze, ma to sens. Auto było walone w prawą stronę.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-10-29, 19:47   

Wystarczy sprawdzić w blokach pomiarowych które koło jest najniżej. Nieszczelność może być przyczyną ciągłej pracy kompresora aż do przegrzania.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-10-30, 09:32   

Zanim zaczniesz coś wymieniać to najpierw diagnostyka.
Potrzebna do tego ogarnięta osoba z komputerem + ewentualnie dodatkowe części do ewentualnej szybkiej podmiany do celów testowych.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pitak73 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3 4,2 FSI
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 95
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2017-10-30, 11:24   

Dzięki panowie za info, jutro umówiłem się z kolegą na pomoc przy diagnozie, mój komputer jest za cienki.
_________________
Było A8 D2 4,2 jest A8 D3 4,2
 
 
bertarz 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: D3
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-30, 17:24   

Witam pitak73
Po pierwsze musisz sprawdzić w jakim stanie jest twój kompresor.
To sprawdzisz na komputerze, wywdjaność kompresora.
Druga sprawa musisz sprawdzić oporność czujnika temperatury kompresora.Mogę jutro podać Ci wartości.
Jeśli kompresor ma sprawność czytaj: bije minumum z 12 barów to może jeszcze coś tam pochodzi.
Ale jeśli go słyszałeś to albo jest źle zamontowany, albo po prostu się kończy.
Miech możesz sprawdzić na dwa sposoby:
Gdy miech jest napełniony powietrzem(auto jest w górze) otwierasz maske, ściągasz czarne podszybie.
Wyciągasz gumki przeciwpyłowe od amorka( tamjest jego mocowanie dojdziesz po kablu).
Jest tam otwór z nakrętką 18. Dojdziesz po kablu.
Wlewasz wodę z mydłem do pełna. nastepnie bierzesz lewarek i podnosisz go do góry.
Jesli będą bąbelki tuleja plastikowo-gumowa jest uszkodzona, puszcza powietrze.
Drugi sposob to musisz nabyć zaworki które, wkręcasz zamiast przewodów i pompujesz miecha z sieci. Poczym gdy auto w górze mierzysz sobie od osi koła do nadkola i wymiar powtarzasz po np. paru godzinach, jeśli auto opada to masz problem rozwiazany, wymiana miecha.
Jesli potrzebujesz pomocy.pisz
Pozdrawiam
 
 
pitak73 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3 4,2 FSI
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 95
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2017-10-30, 20:36   

Dzięki serdeczne, przydatne informacje, niestety jeszcze nie robiłem z pneumatyką w autach i mam marne doświadczenie, potrzebuje informacji krok po kroku i coś w końcu mam.
Kompresor chyba się skończył, jak pisałem wcześniej cały czas pracował, został wypięty z prądu i tak przejechałem 400 km do domu, teraz jest na glebie, podłączyłem zasilanie kompresor buczy ale nie podnosi auta, świeci kontrolka zielona, po chwili zapala się kontrolka żółta i na MMI nie można nic przestawić w poziomowaniu, kasuje błędy gaśnie kontrolka żółta ale samochód dalej się nie dźwiga. Auto mam pod domem muszę podjechać do warsztatu na kanał ale trochę jest nisko i będę walił spodem na leżących policjantach więc próbuję go podnieść, wszystko działało przed odpięciem prądu tzn podnosił i opuszczał tylko cały czas pracował kompresor aż leciały dymy z niego.
Jutro przyniosę inny komputer i sprawdzę ciśnienie na kompresorze. A czy da się ściągnąć jakiś przewód z kompresora i sprawdzić organoleptycznie czy podaje powietrze.
Jak go nie podniosę to nie sprawdzę tych amorów, a w szczególności prawego, bo tylko on wyszedł do dupy na badaniu.

[ Dodano: 2017-10-30, 20:37 ]
Jeszcze jedno, kompresor buczy, nie wiem czy to normalne buczenie czy to złe, brak możliwości porównania.

[ Dodano: 2017-10-30, 21:12 ]
Jeszcze jedno sobie przypomniałem, jak diagnosta robił badanie amorów z przodu na ścieżce to auto było napompowane ale odłączony kompresor od zasilania i wyszło, że amortyzator jest słaby i teraz pytanie czy regeneruje się cały amortyzator czy tylko można zregenerować miech a jak amor jest słaby to lipa zostaje używka lub chinol, tak czy się mylę <bezradny>
_________________
Było A8 D2 4,2 jest A8 D3 4,2
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-10-31, 05:41   

Jak kompresor byl odlaczony to raczej test z dupy bo trzeba miec sprawne zawieszenie aby je testowac. Zrob kompresor i ewentualny wyciek a dopiero odwiedz sciezke aby sprawdzic sprawnosc amorkow.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2017-10-31, 07:47   

Kolego ale wiedz o tym ze jezeli na badaniu amor wypadl slabo to nie zna czy ze miech jest walniety bo to dwie różne części :]
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
pitak73 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3 4,2 FSI
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 95
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2017-10-31, 09:24   

Tak już wiem, że test amorów to lipa i nic konkretnego się nie dowiemy, wymieniam na dzień dobry kompresor, jak ten co mam jest dobry to będę miał dwa <okok> , pytanie czy te kompresory co są na allegro w cenach 1280 zł to są wszystkie takie same? Mój ma naklejkę ATE WABKO 001 0403 i drugi nr 15.1550-0012.2. Proszę o szybką podpowiedź bo już mnie nosi i bym pojeździł <bezradny>
_________________
Było A8 D2 4,2 jest A8 D3 4,2
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-10-31, 09:43   

Sa rozne dla benzyn i diesli, (V10 i W12 rowniez), jak bierzesz od tego z BB ma OE WABCO (to to samo co Ci siedzi w samochodzie aktualnie, tyle, ze bez znaczka Audi).
_________________
Black Cars Matters
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-10-31, 10:09   

Ori WABCO pytałem bezpośrednio w WABCO i aktualnie krzyczą 3700zł :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-10-31, 11:06   

Z Bielska mozna brac, maja pewne kompresory.
_________________
Black Cars Matters
 
 
pitak73 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3 4,2 FSI
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 95
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2017-10-31, 11:16   

Zamówiony kompresor <chura> zobaczymy co dalej będzie

[ Dodano: 2017-11-04, 15:21 ]
Kompresor wymieniony, wszystko działa super, jestem mega zadowolony. Dziękuję kolegom za pomoc, a szczególnie koledze bertarz <chura>

[ Dodano: 2017-12-05, 10:15 ]
Na razie wszystko działa, ale... przyszły lekkie mroziki i zauważyłem taką rzecz, po nocy wszystko jest dobrze samochód nie opada sprawdzałem mierząc, gdy go zapalę i ruszę, po paru metrach słyszę buczenie i takie "pierdnięcie" powietrza chyba z filtra kompresora, bo w nadkolu, potem jest ok. Nie wiem co może być nie tak lub czy tak ma być, czy w zbiorniku powietrznym z tyłu skrapla się woda i trzeba ją spuszczać, czy jest to nie możliwe, bo może zamarza <bezradny>
_________________
Było A8 D2 4,2 jest A8 D3 4,2
 
 
bertarz 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: D3
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-12-05, 19:33   

Zawór spustowy może być tym o czym piszesz. Nie przejmuj się tym, może gdy jest zimnej może chodzić troszkę glosniej. Wody nie ma w ukladzie po to jest osluszacz w kompresorze. Także tylko lej paliwo I jeździj :)
 
 
pitak73 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3 4,2 FSI
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 95
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2017-12-05, 20:12   

Właśnie chodzi głośniej, tzn po wymianie kompresora nic nie słyszałem, żeby powietrze się upuszczało, teraz słyszę i jak jadę i zaczyna się "to" dziać, słyszę tak jakby burczenie i pssst. Teraz jak wracałem z pracy na odcinku 4 km zrobiło mi tak 2 razy, nic sie nie świeci na desce, samochód podnosi i opuszcza, jutro podłącze dla sprawdzenia kompa. Dzięki Bartek.
_________________
Było A8 D2 4,2 jest A8 D3 4,2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.