Autor |
Wiadomość |
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2018-07-06, 19:24
|
|
|
labas napisał/a: | VCDS pokazuje (DPF) w blokach 102 i 104. |
To chyba zalezy od auta(softu) bo jakis czas temu moim VCDS sprawdzalem w D3 poliftowej 4,2tdi 2007 bylo to w 102, 103 a u mnie (ten sam VCDS) jest w 105,106
[ Dodano: 2018-07-06, 20:26 ]
FOSS napisał/a: | psg napisał/a: | Dziwne że mam tam info o ostatnim wypalaniu dpf które odbyło się 40 km temu a nie miałem żadnej ikonki na zegarach FIS. |
Samochód w żaden sposób nie sygnalizuje wypalania DPF.
Jeżeli są spełnione warunki do wypalania to po prostu sterownik wymusza wypalanie a kierowca nic o tym nie wie. |
Wyskakuje ikonka DPF na FIS tylko jak w trakcie wypalania np staniesz w korku
a pozatym nic nie pokazuje |
|
|
|
|
|
|
|
magda621
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Magdalena
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączyła: 23 Sie 2018 Posty: 1 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2018-08-24, 11:09
|
|
|
Witam.
Ostatnio podnoszą mi się obroty a silnik zaczyna wtedy dymić mocniej. Mechanik twierdzi, że będę miała do wymiany filtr dpf bo wypalić już go się nie da. Czy tylko nowy czy można to naprawić? |
|
|
|
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2018-08-24, 12:18
|
|
|
Drazylem ten temat i nie ma sensu kupowanie nowego/nowych filtrow.
Sa firmy gdzie zdemontuja Ci go i wyczyszcza na specjalnych maszynach cisnieniowo i z chemia.
W wiekszosci wypadkow to jest b skuteczne
Ale czy przez wiekszy dym to swiadczy, ze DPF jest zapchany?
Nie wiem jak w D2 ale w D3 mozna dokladnie sprawdzic kompem stan zapchania.
Pozatym A8 rocznik 2004 to chyba D3? |
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-08-24, 12:23
|
|
|
ciekawe czy auto 2004 ma DPF, bo fabrycznie szły dopiero od 2005 w D3 natomiast D2 to moim zdaniem nie posiadały dpf ów
dymienie jest zupełnie inną usterką |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-08-24, 12:36
|
|
|
D2 nie miało DPF. Temat dotyczy D3.
Jaka jest żywotność nowego DPFa, a tego "czyszczonego", gdy pracują w takich samych warunkach ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2018-08-24, 14:36
|
|
|
magda621 w 2004 raczej nie produkowali D2 a tak masz w profilu . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-08-26, 06:45
|
|
|
Mechanicy mówią różne rzeczy. Jednen ziomek oddał 4.0tdi na wycięcie DPF. W miejsce środkowego kata wstawili rurę i pokazali mi ten wycięty DPF a on zapłacił. Czasem jest to porażka. W 2004 roku wątpię aby był tam w ogóle DPF |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Beretti
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 57 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 231 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-08-27, 11:08
|
|
|
magda621 napisał/a: | Witam.
Ostatnio podnoszą mi się obroty a silnik zaczyna wtedy dymić mocniej. Mechanik twierdzi, że będę miała do wymiany filtr dpf bo wypalić już go się nie da. Czy tylko nowy czy można to naprawić? |
Rozumiem ze używasz 3.3 TDI V8
Dymienie przy większych obrotach to :
Kończy się EGR można wyczyścić :-)) , zalecane co kilkanaście tyś km .
Wtryskiwacze do sprawdzenia , regeneracji niestety .
Paliwo ma kluczowe znaczenie , może nie do dymienia czy nie ale do trwałości podzespołów .
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Daros
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP-26
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: SWD
|
Wysłany: 2018-12-26, 09:01
|
|
|
Mógłby ktoś przypomnieć procedure zerowania czujników ciśnienia? 4.2Tdi 1szy lift 2007r, podgląd wskazań mam w 105 i 106 kanale. |
|
|
|
|
|