Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 08 4.2TDI ] DPF: czas zycia/zapychanie sie  
Autor Wiadomość
TommyA8L 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 44
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2018-07-06, 20:24   

labas napisał/a:
VCDS pokazuje (DPF) w blokach 102 i 104.


To chyba zalezy od auta(softu) bo jakis czas temu moim VCDS sprawdzalem w D3 poliftowej 4,2tdi 2007 bylo to w 102, 103 a u mnie (ten sam VCDS) jest w 105,106

[ Dodano: 2018-07-06, 20:26 ]
FOSS napisał/a:
psg napisał/a:
Dziwne że mam tam info o ostatnim wypalaniu dpf które odbyło się 40 km temu a nie miałem żadnej ikonki na zegarach FIS.

Samochód w żaden sposób nie sygnalizuje wypalania DPF.
Jeżeli są spełnione warunki do wypalania to po prostu sterownik wymusza wypalanie a kierowca nic o tym nie wie.


Wyskakuje ikonka DPF na FIS tylko jak w trakcie wypalania np staniesz w korku
a pozatym nic nie pokazuje
 
 
magda621 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Magdalena
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33
Dołączyła: 23 Sie 2018
Posty: 1
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-08-24, 12:09   

Witam.

Ostatnio podnoszą mi się obroty a silnik zaczyna wtedy dymić mocniej. Mechanik twierdzi, że będę miała do wymiany filtr dpf bo wypalić już go się nie da. Czy tylko nowy czy można to naprawić?
 
 
TommyA8L 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 44
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2018-08-24, 13:18   

Drazylem ten temat i nie ma sensu kupowanie nowego/nowych filtrow.
Sa firmy gdzie zdemontuja Ci go i wyczyszcza na specjalnych maszynach cisnieniowo i z chemia.
W wiekszosci wypadkow to jest b skuteczne

Ale czy przez wiekszy dym to swiadczy, ze DPF jest zapchany?
Nie wiem jak w D2 ale w D3 mozna dokladnie sprawdzic kompem stan zapchania.

Pozatym A8 rocznik 2004 to chyba D3?
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-08-24, 13:23   

ciekawe czy auto 2004 ma DPF, bo fabrycznie szły dopiero od 2005 w D3 natomiast D2 to moim zdaniem nie posiadały dpf ów
dymienie jest zupełnie inną usterką
_________________

 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-08-24, 13:36   

D2 nie miało DPF. Temat dotyczy D3.

Jaka jest żywotność nowego DPFa, a tego "czyszczonego", gdy pracują w takich samych warunkach ?
_________________
Black Cars Matters
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-08-24, 15:36   

magda621 w 2004 raczej nie produkowali D2 a tak masz w profilu .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-08-26, 07:45   

Mechanicy mówią różne rzeczy. Jednen ziomek oddał 4.0tdi na wycięcie DPF. W miejsce środkowego kata wstawili rurę i pokazali mi ten wycięty DPF a on zapłacił. Czasem jest to porażka. W 2004 roku wątpię aby był tam w ogóle DPF :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Beretti 
Moje A8



Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 56
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 231
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-27, 12:08   

magda621 napisał/a:
Witam.

Ostatnio podnoszą mi się obroty a silnik zaczyna wtedy dymić mocniej. Mechanik twierdzi, że będę miała do wymiany filtr dpf bo wypalić już go się nie da. Czy tylko nowy czy można to naprawić?


Rozumiem ze używasz 3.3 TDI V8
Dymienie przy większych obrotach to :
Kończy się EGR można wyczyścić :-)) , zalecane co kilkanaście tyś km .
Wtryskiwacze do sprawdzenia , regeneracji niestety .
Paliwo ma kluczowe znaczenie , może nie do dymienia czy nie ale do trwałości podzespołów .

Pozdrawiam
 
 
Daros 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP-26
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: SWD
Wysłany: 2018-12-26, 09:01   

Mógłby ktoś przypomnieć procedure zerowania czujników ciśnienia? 4.2Tdi 1szy lift 2007r, podgląd wskazań mam w 105 i 106 kanale.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.