Autor |
Wiadomość |
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2018-03-07, 19:21 [D3 08 4.2TDI
] DPF: czas zycia/zapychanie sie
|
|
|
Witam,
Pytanie dot watku w filmie (od 06:30): Film na YT
Czy rzeczywiscie w trakcie wypalania DPFa pozostaje w nim popiol tzn, ze nie zostaje nigdy usunety?
Troche dziwne bo ja swojego DPFa sprawdzam (jezdze glownie trase) i widze, ze srednio co ok 600-800km oba sie wypalaja i interwaly pomiedzy sie nie zmniejszaja. Chyba, ze ich jest tak wiele, ze soft diagnsot pokazuje tylko ostatnie wypalenie a pomiedzy bylo ich jeszcz np 5:)
Nie zakladam wycinania bo auto mam zarejestr w DE. Pytanie: czy to prawda i czy warto w tym momencie oddac DPFy do przeczyszczenia (chemia, mecha itp...) w jakiejs firmie? I wowczas interwaly pomiedzy wypaleniami sa dluzsze (bo sie usunie poipiol tj beda DPFy bardziej pojemne) tj mnie zuzywa sie wiecej paliwa na wypalenie i olej szybciej sie nie zyzywa...
Dzieki |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-03-07, 22:24
|
|
|
DPF-y to temat rzeka, wszystko zależy od stylu jazdy. Jeździsz tylko długie trasy i nie żałujesz wachy to se trochę pożyją ...ganiasz tylko krótkie odcinki to już nawet przy kilkudziesięciu tyś. km może się zapchać na amen. Ważna jest też jakość paliwa. Dla przykładu wymieniałem dzisiaj w A6 4F z 2005 DPF, jeden z pierwszych systemów a przelatał 440k km głównie odcinki 10-50 kilometrów.
W czyszczenie bawiłbym sie dopiero jak się zapchają, w DE są dwie duże firmy które się tym zajmują i robią to profesjonalnie. Już wiele razy korzystaliśmy z ich usług i nigdy nie było problemów. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2018-03-07, 22:35
|
|
|
danishow napisał/a: | DPF-y to temat rzeka, wszystko zależy od stylu jazdy. Jeździsz tylko długie trasy i nie żałujesz wachy to se trochę pożyją ...ganiasz tylko krótkie odcinki to już nawet przy kilkudziesięciu tyś. km może się zapchać na amen. Ważna jest też jakość paliwa. Dla przykładu wymieniałem dzisiaj w A6 4F z 2005 DPF, jeden z pierwszych systemów a przelatał 440k km głównie odcinki 10-50 kilometrów.
W czyszczenie bawiłbym sie dopiero jak się zapchają, w DE są dwie duże firmy które się tym zajmują i robią to profesjonalnie. Już wiele razy korzystaliśmy z ich usług i nigdy nie było problemów. |
Ok ale sedno pytnia i moich obaw jest: czy pomimo, ze jezdze trasy i regularnie sie on wypala to popiol (z tego co mowia na filmie) zostaje w filtrze? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-03-07, 22:55
|
|
|
TommyA8L napisał/a: | popiol (z tego co mowia na filmie) zostaje w filtrze? | Z doświadczenia napiszę, że nie. Co prawda podczas normalnej jazdy gromadzą się cząstki stałe w filtrze bo nie są w stanie spalić się w cylindrze. Podczas procedury wypalania wzrasta temperatura w DPF nawet do 650 stopni by ów zgromadzone cząstki ostatecznie zamienić w popiół i tym samych oczyścić filrt. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-03-08, 06:45
|
|
|
W teorii, tak, popiół powstający w wyniku spalania oleju napędowego jest gromadzony w filtrze do momentu jego całkowitego zapchania. Dlatego trzeba wybierać dobre niskopopiołowe oleje. Niektóre firmy oferują urządzenia i preparaty do czyszczenia zarówno sadzy jak i popiołów z filtra. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-08, 21:08
|
|
|
czy w D3 można tak sie tego pozbyć żeby system się nie zorientował?
bo coś mi się wydaje że ich nie mam - bo nie mam problemów a robie głównie krótkie
odcinki, a kolega w fordzie smaxie ma z tym totalną sraczkę co kawałek wypalanie,
wypalanie i wypalanie i kontrolki |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-03-08, 22:07
|
|
|
maciu napisał/a: | czy w D3 można tak sie tego pozbyć żeby system się nie zorientował? | Można zastąpić np. pustymi puchami i wyprogramować w sterowniku. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-08, 23:07
|
|
|
danishow napisał/a: | maciu napisał/a: | czy w D3 można tak sie tego pozbyć żeby system się nie zorientował? | Można zastąpić np. pustymi puchami i wyprogramować w sterowniku. |
czyli wyprogramowanie ma być widać w ecu? gdzie konkretnie? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-09, 08:00
|
|
|
to gdzie mam szukać czy wywalony czy nie? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-03-09, 09:40
|
|
|
maciu napisał/a: | czy w D3 można tak sie tego pozbyć żeby system się nie zorientował? |
Wyrzucałem z kilku D3 jak i Q7 - fizycznie i softowo - da się.
maciu napisał/a: | bo coś mi się wydaje że ich nie mam - bo nie mam problemów |
Jak nie masz to nie ma co wycinać |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-06-23, 12:09
|
|
|
Koledzy czy to prawda że Vcds (mam wersje 17.1.3) nie da rady zobaczyć stopnia zapelnienia filtra dpf? Auto D3 2008 4.2.
Pytam bo w blokach wartości silnika grupa 68 mam w kolejnych oknach 0001 , bloku 75 nie mam (puste pola w oknach) w bloku 101 do 104 to samo.
Oba filtry mam nie wycięte, na urządzeniu kolegi bosch KTS widzę stopień zapelnienia filtra=0,2g oba filtry tak samo oraz informacje ze ostatne wypalenie standardowe bylo 460km temu.
Na tej stronie jest info ze powinny to byc bloki 105 106
http://www.audi-portal.co...cu_12803.html#1
Może vcds pokazuje to w innym oknie w innych jednostkach?
wiem ze odis to tez czyta ale szkoda mi było kasy na niego. |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 60 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2018-06-23, 15:14
|
|
|
VCDS pokazuje (DPF) w blokach 102 i 104. |
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-06-23, 23:43
|
|
|
Dopiero na spokojnie doczytałem to co jest napisane czerwonym kolorem na tej stronie że odczyt np zapełnienia dpf oraz km od ostatniej procedury wypalania znajduje się w sterowniku slave silnika czyli w vcds trzeba wybrać silnik II (motor II w angielskiej wersji) i tam np w moim d3 w grupie 105 i 106 mam dane dla dpf.
Dziwne że mam tam info o ostatnim wypalaniu dpf które odbyło się 40 km temu a nie miałem żadnej ikonki na zegarach FIS. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-06-24, 09:55
|
|
|
psg napisał/a: | Dziwne że mam tam info o ostatnim wypalaniu dpf które odbyło się 40 km temu a nie miałem żadnej ikonki na zegarach FIS. |
Samochód w żaden sposób nie sygnalizuje wypalania DPF.
Jeżeli są spełnione warunki do wypalania to po prostu sterownik wymusza wypalanie a kierowca nic o tym nie wie. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|