Autor |
Wiadomość |
arczic
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A6 C7
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 72 Skąd: czewa - wawa
|
Wysłany: 2011-08-11, 19:13 [D3 08 4.2TDI
] Po sofcie
|
|
|
Witam,
Wczoraj "dokonalem" malej modyfikacji i rezultat jest nastepujacy :
374 KM oraz 742 momentu.
Dla zainteresowanych wykres moge podeslac mailem.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-08-11, 19:23
|
|
|
A może by tak opisać co i u kogo było robione ? Poza tym czemu wykres nie tu ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
arczic
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A6 C7
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 72 Skąd: czewa - wawa
|
Wysłany: 2011-08-11, 19:34
|
|
|
mam spore problemy z wklejeniem, poza tym wykres mam w pdfie.
Woczraj udalem sie do Aliego z Dynosoftu w Katowicach, po pierwszym hamowaniu okazalo sie, ze niestety auto nie jest seryjne... ktos wgral malo udany program nie ruszajac limiterow :roll: . wynik 348 KM i o ile dobrze pamietam 720 momentu. nastapila proba doprowadzania programu do seryjnego. po ponad godzinnej walce udalo sie i przyszedl czas na tworzenie nowego..... po wgraniu hamowanie i wynik 370 km oraz 800 momentu. jak dla mnie zbyt duzo momentu. pozniej kilka poprawek i finalny wynik 374 KM / 742 Nm.
Cala zabawa trwala ponad 3 godziny, ale bylo warto :-) |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-08-13, 22:48
|
|
|
arczic napisał/a: | Wczoraj "dokonalem" malej modyfikacji i rezultat jest nastepujacy :
374 KM oraz 742 momentu. |
Nie dalej jak tydzień temu w Niemczech na zlocie A8-Germany widziałem na żywo co takie pomodzone 4.2TDI potrafi... noi trzeba przyznać że połyka nie tylko 4.2PB ale także 6.0W12 :-?
z drugiej strony trzeba być jednak świadomym że porównujemy silnik diesla doładowany (podwójnie zresztą) z wolnossącą benzyną... bo gdyby tak porównać tą samą pojemość i dwa silniki doładowane to można obok postawić nawet starsze ale także pomodzone RS6 C5 4.2V8 Bi-turbo i tu już benzynka będzie górą :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
arczic
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A6 C7
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 72 Skąd: czewa - wawa
|
Wysłany: 2011-08-15, 08:56
|
|
|
Foss... mam porownanie bo 4,2 PB tez stoi w garazu i tu nie ma o czym mowic, zostanie z tylu. co do 6.0 nie mam pojecia jak to jezdzi wiec ciezko sie odniesc.
z 4,2 tdi mozna wyciagnac ok 400 km, no ale warunkiem jest bardziej wydajniejszy cooler, ktorego mozna polaczyc z juz obecnymi. na ta chwile rozgladam sie i zapoznaje z tematem. mozliwe, ze w przyszlosci sie skusze :-). |
|
|
|
|
Mat
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 i A4 2.5TDI kabriolet
Wiek: 49 Dołączył: 12 Lip 2013 Posty: 37 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-07-12, 14:51
|
|
|
arczic napisał/a: | Foss... mam porownanie bo 4,2 PB tez stoi w garazu i tu nie ma o czym mowic, zostanie z tylu. co do 6.0 nie mam pojecia jak to jezdzi wiec ciezko sie odniesc.
z 4,2 tdi mozna wyciagnac ok 400 km, no ale warunkiem jest bardziej wydajniejszy cooler, ktorego mozna polaczyc z juz obecnymi. na ta chwile rozgladam sie i zapoznaje z tematem. mozliwe, ze w przyszlosci sie skusze :-). |
Nie trzeba nic modyfikować oprócz programu, by wyciągnąć te 400KM.
Sam byłem świadkiem chipowania tego auta, kiedy robiłem chip tuning swojego. Oto dowód:
http://www.autoseba.pl/przyklady.php
Dziewiąty przykład, z datą 16.04.13.
Pozdrawiam ;-) |
_________________ Przewaga dzięki technice |
|
|
|
|
|
|
|
Grain
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 241 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2013-07-12, 20:34
|
|
|
Mat napisał/a: | arczic napisał/a: | Foss... mam porownanie bo 4,2 PB tez stoi w garazu i tu nie ma o czym mowic, zostanie z tylu. co do 6.0 nie mam pojecia jak to jezdzi wiec ciezko sie odniesc.
z 4,2 tdi mozna wyciagnac ok 400 km, no ale warunkiem jest bardziej wydajniejszy cooler, ktorego mozna polaczyc z juz obecnymi. na ta chwile rozgladam sie i zapoznaje z tematem. mozliwe, ze w przyszlosci sie skusze :-). |
Nie trzeba nic modyfikować oprócz programu, by wyciągnąć te 400KM.
Sam byłem świadkiem chipowania tego auta, kiedy robiłem chip tuning swojego. Oto dowód:
http://www.autoseba.pl/przyklady.php
Dziewiąty przykład, z datą 16.04.13.
Pozdrawiam ;-) |
Na jakiej hamowni auto było hamowane? |
_________________ Było S8....:(
|
|
|
|
|
WiZ
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Slawek
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 113 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-07-13, 20:53
|
|
|
arczic---zaczela Ci cos kopcic po tym modzie? |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2013-07-13, 20:56
|
|
|
Mam nadzieje ze także wgrał zmodyfikowany soft do skrzyni |
|
|
|
|
blady99
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 70 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-07-18, 21:43
|
|
|
PABLO200 napisał/a: | Mam nadzieje ze także wgrał zmodyfikowany soft do skrzyni |
Jaki soft do skrzyni... To samo bylo na forum a6. Chcesz placic to wgramy ci soft do skrzyni ktory co robi...nic. Z 8 dobrych tunero tylko 1 ma to w swojej ofercie a reszta puka sie w glowe. |
|
|
|
|
|
|
|
arczic
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A6 C7
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 72 Skąd: czewa - wawa
|
Wysłany: 2013-07-24, 14:06
|
|
|
Mat napisał/a: | arczic napisał/a: | Foss... mam porownanie bo 4,2 PB tez stoi w garazu i tu nie ma o czym mowic, zostanie z tylu. co do 6.0 nie mam pojecia jak to jezdzi wiec ciezko sie odniesc.
z 4,2 tdi mozna wyciagnac ok 400 km, no ale warunkiem jest bardziej wydajniejszy cooler, ktorego mozna polaczyc z juz obecnymi. na ta chwile rozgladam sie i zapoznaje z tematem. mozliwe, ze w przyszlosci sie skusze :-). |
Nie trzeba nic modyfikować oprócz programu, by wyciągnąć te 400KM.
Sam byłem świadkiem chipowania tego auta, kiedy robiłem chip tuning swojego. Oto dowód:
http://www.autoseba.pl/przyklady.php
Dziewiąty przykład, z datą 16.04.13.
Pozdrawiam ;-) |
Nie uwierzę w ten wynik 400 KM. Nie ma fizycznej opcji aby osiągnąć taki wynik bez wymiany coolera. Temat badałem dogłębnie. A hamownie można zawsze podkręcić tak aby właściciel osiągnął odpowiedni stan podniecenia. No oczywiście pomijam aspekt hamowania w temperaturze zewnętrznej gruuubo na minusie lub chłodzenia standardowych coolerów gaśnicą :-).
Co do softa skrzyni biegów, oczywiście można to zrobić ale nie trzeba. Z tego co się orientuję ktoś we Wrocku ogarnia temat, efekt? Podobno ok sekundy lepsze przyspieszenie do setki. No ale wyobrażam sobie jaka jest to rzeźnia dla tipa.
Auto po sofcie nic mi nie kopciło, nawet jednego dymka nie puściło w temperaturze zew ponad 30 stopni. |
|
|
|
|
west
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A4
Dołączył: 27 Lip 2013 Posty: 14 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-07-28, 07:35
|
|
|
Wiadomo nie od dziś że temperatura ma duże znaczenie dla mocy . Co można powiedzieć to tylko tyle że aligator robi dobrą robotę |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-07-28, 14:36
|
|
|
arczic napisał/a: | Auto po sofcie nic mi nie kopciło, nawet jednego dymka nie puściło w temperaturze zew ponad 30 stopni. |
jeszcze nie widziałem "turbognojka"po wirusie aby nie kopciło...Wszystko odbywa się kosztem i spalaniem ON :!: |
|
|
|
|
arczic
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A6 C7
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 72 Skąd: czewa - wawa
|
Wysłany: 2013-07-28, 15:21
|
|
|
No to z całym szacunkiem chyba jeszcze mało widziałeś :-)...
A tak serio jeśli dpf sprawny to nie ma możliwości aby kopciło. U mnie w okolicy jeździ kilka sztuk zmotanych i z tyłu czysto.
Oczywiście nie mówię tu o samochodach bez filtra cząstek stałych, bo w takich przypadkach wiadomo co się dzieje. |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-07-29, 09:34
|
|
|
Cytat: | A tak serio jeśli dpf sprawny to nie ma możliwości aby kopciło. U mnie w okolicy jeździ kilka sztuk zmotanych i z tyłu czysto.
Oczywiście nie mówię tu o samochodach bez filtra cząstek stałych, bo w takich przypadkach wiadomo co się dzieje.
|
a no tak, zapomniałem , w większości samochodów przewidzianych pod zavirusowanie często wywala się filtry stąd moje spostrzeżenia o dymkach :oops: |
|
|
|
|
|