Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 08 4.2TDI ] Pokonywanie przeszkód poprzecznych, a zawi  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-03-14, 12:43   

mmalinas napisał/a:
FOSS
napisales
"
Przy najeżdżaniu oboma przednimi kołami nadwozie ma większą szansę unieść się całe przodem więc to chyba mniej inwazyjne.
"

w takim razie dlaczego piszesz :
"
Jednej żelaznej zasady trzymam się jednak zawsze - na krawężniki nigdy nie wjeżdżam i nie zjeżdżam z nich na wprost czyli dwoma przednimi lub dwoma tylnymi kołami na raz
"
poniewaz jest to mniej inwazyjne ? :>

Zdecydowanie NIE <fujarka>

Żelazna zasada jest taka jak powyżej ponieważ moje A8 zaraz po zakupie mocno obniżyłem.
Fabrycznie mam zawieszenie sportowe czyli fabrycznie jest już 2cm poniżej zwykłego zawieszenia komfortowego a ja przez kilka lat miałem go jeszcze 5cm poniżej fabryki.
Odpowiedź nasuwa się więc sama.
Niewiele było krawężników na które mógłbym najechać centralnie przodem bo nawet gdybym jakimś cudem wjechał orając zderzak to już zjeżdżanie mogłoby doprowadzić do zerwania zderzaka.

Aktualnie od 1,5 roku mam ją podniesioną trochę wyżej... czyli dokładnie 4cm poniżej fabryki.
I parkując przodem do krawężnika NIGDY nie dojeżdżam do niego przednimi kołami.... no chyba, że krawężnik jest wysokości piłki tenisowej <faktycznie>

I właśnie dlatego technika pokonywania leżących policjantów jest u mnie uzależniona głównie od ich wysokości i konstrukcji.
Jest w Warszawie kilka uliczek które przez takie przeszkody bez łamania przepisów ruchu drogowego są dla mnie kompletnie nieprzejezdne :/
Bo patrząc na polskie drogi można odnieść wrażenie, że nie ma żadnych przepisów ani technicznych wytycznych jak taki "leżący policjant" ma wyglądać i każdy matoł struga coś po swojemu czasem mocno przeginając pałę :/

Takie są uroki GLEBY <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-14, 13:51   

dobra

nie bede was zanudzal teoria o skladowych sil dzialajacych na zawieszenie przy najazdach na nierownosci.

Bez obrazy ale ja obstaje przy swoim. Najazd naprzemienny a jak sie uda to unikanie nierownosci :]
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
ArturPL 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Toiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 67
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-03-14, 19:46   

Spowalniacze mają skos na wjeździe i zjeździe... to ułatwia ich pokonywanie. Krawężniki niestety są pod kątem prostym. Zjazd z krawężnika na wprost... no to dopiero wpłynie na żywotność zawieszenia :)


FOSS... "Aktualnie od 1,5 roku mam ją podniesioną trochę wyżej... czyli dokładnie 4cm poniżej fabryki. " <bezradny> rozumiem, że chociaż super to wygląda.
_________________

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-03-14, 20:49   

ArturPL napisał/a:
FOSS... "Aktualnie od 1,5 roku mam ją podniesioną trochę wyżej... czyli dokładnie 4cm poniżej fabryki. " <bezradny> rozumiem, że chociaż super to wygląda.

Tak było kiedyś, rok po zakupie...


Tak też czasem jeździłem i można :)


I tak było jeszcze na jesieni 2015...


Aktualnie jest tak...


Zdania mogą być podzielone ale mi się podoba :)
Problemy w miejskiej dżungli to jedno ale z gleby nie zamierzam rezygnować i pewnikiem na sezon letni ósemka znowu powędruję trochę niżej <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
ArturPL 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Toiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 67
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-03-15, 02:11   

O k... <boisie> na tym drugim zdjęciu to w ogóle masakra...! Aż dziwne, że się dało jeździć.
Jednak na ostatnim wygląda idealnie :]

A co trzeba zrobić by tak ładnie obniżyć? :)
_________________

 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-03-15, 06:30   

Najlepiej użyć łączników obniżających do czujników powiomowania :) Takie oszukiwanko :P
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
blastx 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3 2008 4.2 TDI
Wiek: 40
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 117
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2017-03-15, 13:54   

Fajnie ze temat się trochę rozwinął.
Kolego mmalinas, chętnie bym poczytał więcej o tych siłach działajacych na zawieszenie podczas pokonywania np krawężników czy śpiących policjantów czy to symetrycznie najpierw przednia oś, potem tylnia, czy naprzemiennie pod skosem.
Wiedzy nigdy za wiele, a zdaje się, ze mądrze piszesz i coś o tym wiesz, ale nie chcesz nas "zanudzać", czyli się nie dowiemy?
Ja jestem za tym byś mały elaboracik skrobnął. Forum jest po to by dzielić się wiedza nie zaś ją zatajać :)

Pozdro
_________________
--== A8 4EVER ==--
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-15, 16:39   

Czesc Grzegorz

Rozumiem ze chcesz mnie wziasc pod wlos.
Jesli poruszasz sie w j. niemieckim to polecam
Kfz_Technik_3_Fahrwerke - Herzog
Sprawdzenie sil wypadkowych przy wyhamowaniu kola/osi .
Zachowanie sie elestomerow w zawieszeniu w trakcie pracy.
Sprezynowanie systemow jednomasowych.
ITP.

[ Dodano: 2017-03-15, 16:40 ]
Jezeli jestes zainteresowany to Ci ta literature przesle.

Poczytasz sobie tak jak wspomniales.

Fahrwerk_Kraft_3.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 54,58 KB

Fahrwerk_Kraft_2.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 91,8 KB

Fahrwerk_Kraft_1.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 92,16 KB

_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
blastx 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3 2008 4.2 TDI
Wiek: 40
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 117
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2017-03-15, 17:47   

No właśnie z niemieckiego to nic nie kumam. Lepiej z angielskim, ale i tak dzięki za schematy.
_________________
--== A8 4EVER ==--
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.