Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 09 4.2TDI ] 3 błędy sterownik turbo, masa powietrza i  
Autor Wiadomość
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-13, 06:03   [D3 09 4.2TDI ] 3 błędy sterownik turbo, masa powietrza i

Cześć,

prośba o diagnozę.

A8sema od jakiegoś czasu ospale reaguje na pedał gazu - zdarza się to nie zawsze i tylko po zatrzymaniu.
Przykładowo dojeżdżam do świateł, staję i od razu chcę ruszyć - wciskam gaz, a on 1,2 sekundy zero reakcji, więc wciskam, wciskam coraz mocniej i nagle ostry zryw.

W innych przypadkach w mieście czy na trasie jedzie normalnie.

Błędy na vcds

Poniedzia3ek,09,Lipiec,2018,20:43:00:24180
Wersja VCDS: AKP 11.11.5

Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu: 4E1 910 409 D HW: 4E1 907 409 A
Komponent i/lub wersja: 4.2L V8TDI G001AGMa0020
Kodowanie: 0011773
Kod serwisu: WSC 84140 472 13379
VCID: 254B8A05ECBF723072A
3 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:

001025 - Uk3ad recyrkulacji spalin
P0401 - 000 - nate?enie przep3ywu za ma3e - Sporadyczny
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00100000
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 31
Przebieg: 231367 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2018.04.18
Czas: 11:59:31

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 945 /min
Moment obrotowy: 179.4 Nm
Napiecie: 14.06 V
Napiecie: 4.00 V
Cykl pracy: 67.9 %
Cykl pracy: 2.0 %
Lambda: 0.6 %

006482 - Sterownik 1 turbospre?arki
P1952 - 001 - uszkodzenie - Sporadyczny
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00100001
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 2
Przebieg: 231451 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2018.05.21
Czas: 20:46:04

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 3171 /min
Temperatura: 475.6*C
Ilooa powietrza/Obr.: 857.8 mg/suw
Ilooa powietrza/Obr.: 346.6 mg/suw
Cykl pracy: 0.0 %
Cykl pracy: 54.8 %
Bity binarnie: 00010000

004104 - Miernik masy powietrza 1/2
P1008 - 000 - niezrozumia3y sygna3 - Sporadyczny
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00110000
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 1
Przebieg: 233750 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2018.06.03
Czas: 02:37:01

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 1260 /min
Moment obrotowy: 3.9 Nm
Cionienie rzecz.: 1081.2 mbar
Temperatura: 26.1*C
(bez jednostek): 1.22
(bez jednostek): 104.0
(bez jednostek): 52.0


Kody gotowooci: 0 0 0 0 0
 
 
justinos1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 131
Skąd: Chojnów
Wysłany: 2018-07-15, 07:39   

Miałem podobnie w 4.0 TDi, powodem była nie całkiem wciśnięta wtyczka od prawego przepływomierza, raz łączyło okej, a raz nie i było ospale jak u Ciebie i też miałem ten błąd 004104 P1008
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-06, 11:18   

Wtyczki sprawdzone w przepływkach.
Jeżdże od dwóch tygodni po mechanikach i tylko kasę tracę. Akurat teraz w Kielach jestem dłuższy czas i znam tu nikogo kto by to ogarnał.

Problem narasta bo auto zaczęło dymić przy mocnym przyspieszaniu.
Do tego ten pedał gazu, który coraz bardziej reaguje z opóźnieniem.

Auto zatrzymane przykładowo na światłach, chcę ruszyć, wciskam gaz lekko, mocniejj, mocniej i nic, a nagle wyrwie ostro do przodu.

Miał ktoś podobny problem?

Opiszę w punktach jakie są objawy.
1. wolno reagujący pedał gazu
2. Zaczął kopcić przy mocnym przyspieszaniu.
3. Po zatrzymaniu auta czasami trzęsie - trzymam pedał hamulca - skrzynia na D, a on kołysze lekko budą, jakby chciął ruszać.

Błędy VCDS z dziś
Adres 11: Silnik II
004455 - Miernik masy powietrza 2 (G246)
P1167 - 001 - niewiarygodny sygna3 - Sporadyczny
Adres 01: Silnik
001025 - Uk3ad recyrkulacji spalin
P0401 - 000 - nate?enie przep3ywu za ma3e - Sporadyczny
 
 
Jacek82 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 125
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-08-07, 05:52   

nie masz tam nikogo kto by zerknął do EGRów?
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-07, 10:59   

Jeden z warsztatów wymontował EGRy, wyczyścił i zamontował - podobno nie były zbytnio brudne.
 
 
Jacek82 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 125
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-08-07, 18:51   

klapki w EGRach nie latają/przycinają się?
jak łapie zamułę zapala się kontrolka świecy żarowej?
zrób test nastawników turbosprężarek
 
 
nexus 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-07, 20:19   

A buczy lub świszczy Ci przy dodawaniu gazu ?
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-07, 21:07   

Jacek82 napisał/a:
klapki w EGRach nie latają/przycinają się?

auto zostało w warsztacie - nie byłem przy czyszczeniu, ale nie zdziwiłbym się gdyby tego nie sprawdzili.
Jacek82 napisał/a:
jak łapie zamułę zapala się kontrolka świecy żarowej?

nie zapala się.
Jacek82 napisał/a:
zrób test nastawników turbosprężarek

vcdsem się da?

[ Dodano: 2018-08-07, 22:10 ]
nexus napisał/a:
A buczy lub świszczy Ci przy dodawaniu gazu ?

Typowe dla turbo rozkręcanie się słychać przy wyłączonej muzyce i dużym obciążeniu.
U Was w dieslach też to słychać?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-08-08, 05:25   

Glac napisał/a:
Typowe dla turbo rozkręcanie się słychać przy wyłączonej muzyce i dużym obciążeniu.
U Was w dieslach też to słychać?

Tak, ale tylko w przelocie. Na normalnym wydechu nigdy nie słyszałem turbiny.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-08-08, 06:31   

Zacznij od zrobienia porządku z przepływką.

Przepływka bierze udział w mierzeniu przepływu EGR.

Może się okazać, że po załatwieniu problemu z przepływką błędy EGR znikną a tak walczysz
z EGR a wcale nie musi być uszkodzony.

Do sprawdzenia:

sprawdzić szczelność dolotu (od tego zawsze zaczynamy, nie tylko wizualnie)
sprawdzić nastawniki turbin (test elementów wykonawczych)
sprawdzić przepustnice na dolocie (ostatnio zaczęły się sypać na potęgę).
sprawdzić ciśnienie doładowania podczas jazdy

To tak na początek...
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-08, 10:45   

drago_o napisał/a:
Glac napisał/a:
Typowe dla turbo rozkręcanie się słychać przy wyłączonej muzyce i dużym obciążeniu.
U Was w dieslach też to słychać?

Tak, ale tylko w przelocie. Na normalnym wydechu nigdy nie słyszałem turbiny.


Głowy nie dam, ale słyszałem to od dawna w tej A8 - jednak dajesz mi wątpliwość... może faktycznie coś tam przepuszcza.

[ Dodano: 2018-08-08, 11:47 ]
marekp750 napisał/a:
Zacznij od zrobienia porządku z przepływką.

Przepływka bierze udział w mierzeniu przepływu EGR.

Może się okazać, że po załatwieniu problemu z przepływką błędy EGR znikną a tak walczysz
z EGR a wcale nie musi być uszkodzony.

Do sprawdzenia:

sprawdzić szczelność dolotu (od tego zawsze zaczynamy, nie tylko wizualnie)
sprawdzić nastawniki turbin (test elementów wykonawczych)
sprawdzić przepustnice na dolocie (ostatnio zaczęły się sypać na potęgę).
sprawdzić ciśnienie doładowania podczas jazdy

To tak na początek...


Przepływka o dziwo od dwóch dni nie daje błędów, a nic nie robiłem.

Co do reszty dzięki wielkie! Drukuję to i niosę do mechanika co jest do sprawdzenia.
 
 
nexus 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-08, 17:43   

Mi błędy przeplywek powodowała zacinajaca się geometria turbiny po stronie kierowcy. Tylko przy tym właśnie mi buczalo i jak się zagrzala to dopiero wtedy traciła moc. Zaraz po odpaleniu na zimnym wszystko był ok.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-08-08, 18:36   

Dzisiaj założyłem wydechy przed wyjazdem na wczasy. Zdecydowanie nie słychać turbin wcale.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-10, 19:54   

Cuda po prostu! <bezradny> Zdecydowałem się jechać do Warszawy do znanego mi mechanika po przejściach z warsztatami w Kielcach. W połowie drogi jakoś auto zaczęło normalnie reagować na gaz. Przestał puszczać bąka przy przyspieszaniu i ogólnie wszystkie objawy zniknęły. Błędy skasowane i po 100 km nie pojawiły się ponownie.

Sam się psuje sam naprawia co za auto.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-10, 20:20   

to było pierwsze ostrzeżenie za złe miasto w swoim profilu ;)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.