Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 09 4.2TDI ] Wymiana oleju ASB HF 6HP  
Autor Wiadomość
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-01-17, 13:57   

miskę ściągając 70% oleju wymienisz? bez komentarza
olej w chłodnicy i konwerterze też wymienisz i nie trzeba nic wyjmować
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-01-18, 13:38   

colln napisał/a:
panton napisał/a:

Skrzynia jest zalana 11l z kawałkiem więc 15l wystarczy. Nie wiem skąd bierzesz te 30l


Biorę to ze zwykłej analizy i po prostu faktycznego sprawdzenia jednym i drugim sposobem
Dla zobrazowania dla tych co nie bardzo wiedzą o co w tym chodzi (Jakiś rysunek z netu):
Obrazek
Kolor zielony to to co uda się spuścić, czerwony to to co zawsze w obiegu zostanie.
Żeby wymienić nawet dynamicznie nie ważne czy w ZF czy innej firmy, spuszcza się najpierw tradycyjnie czyli wiemy ile wtedy wyleci oleju (płynu ASB) ? 60-70% tak? Reszta zostaje w układzie. Zakładamy nowy filtr, miskę.
Podsumowując zostało nam w układzie ok 4 litrów starego płynu, do niego dolewamy ok 7-8 litrów świeżego (czyli mamy tradycyjny mix 2:3 jak przy wymianie zwykłej) po czym podłącza się maszynę i przetłacza to co tam jest przez obieg maszyny filtrując przy okazji wbudowanymi w niej filtrami, później jedną rurkę dajemy do pojemnika gdzie schodzi zużyty a drugą zasysamy świeży który jest pompowany do skrzyni. Czyli z tego mixu dodatkowo przefiltrowanego robimy inny mix tym razem z większym udziałem świeżego płynu i to jest traktowane jako wymiana dynamiczna co nie znaczy 100% (te 100% chwyt marketingowy) Żeby było 100 trzeba by skrzynię, chłodnicę i cały układ wyjąć


Widze, ze nie miałeś chyba styczności z dynamiczna wymiana oleju w skrzyni, jeśli do czystej miski z nowym filtrem zalejesz czysty olej, to jaki zrobi się mix na zgaszony aucie ? Włączasz na maszynie procedure dynamicznej wymiany a dopiero później odpalasz samochód, skrzynia przez filtr zaczyna zaciągać czysty olej, z przewodu powrotnego z chłodnicy do skrzyni brudny olej trafia do maszyny, a równocześnie pod ciśnieniem wtłaczany jest świeży olej, który zasysany jest dalej przez filtr. Mam sprzęt z Liqui Moly , po zalaniu skrzyni ok 6 litrami oleju, odpaleniu i przepłukaniu ok 7-10 litrami bardzo dobrze widać jak wygląda nowy olej w skrzyni, nie przypomina żadnych mixów tylko czysty olej z butelki. Zdarzają się auta gdzie olej jest mega czarny nigdy nie wymieniany, wtedy idzie ok 10-15 litrów na przepłukanie.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-20, 09:27   

Arthur napisał/a:

brudny olej trafia do maszyny,


ok to wytłumacz ile jest płynu w konwerterze, przestrzeni pomiędzy tarczkami itp, i co się z nim dzieje..
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
mateusz30 

Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptrinic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3, S6 C4 x2, A6
Wiek: 40
Dołączył: 26 Maj 2019
Posty: 42
Skąd: Biała
Wysłany: 2020-01-27, 19:45   

To gdzie polecacie wymienic olej?
Najlepiej mazowieckie albo lubelskie.
Ale jak sprawdzony serwis to i dalej podjadę.

Zakładamy ze pójdzie ok 15l oleju to jaki mniej więcej oczywiście koszt wymiany?
_________________
A8 D2 4,2 automat SPRZEDANE
S6 C4 2,2t automat SPRZEDANE
S6 C4 4,2 manual JEST
S6 C4 2,2t manual JEST
A6 C4 2,8 automat JEST
A8 D3 4,2tdi JEST
wszystko w QUATTRO
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-02-02, 15:20   

Panowie podpinam się pod temat wymiany oleju w skdzyni 6hp26. Auto ma przebieg 333 tyś. Przebieg oryginalny auto miało 1 wł od nowości i pełny serwis do 331 tyś ASO Audi DE. Znam pełną historię serwisową i oczywiście skrzynia nie była dotykana i olej nie był wymieniany. Generalnie skrzynia zmienia biegi ładnie. Mam tylko 1 problem, ktory może wskazywać na konwerter ale niekoniecznie. Mianowicie auto wbija 6 bieg i jak jadę z górki bez gazu a z racji wolnej prędkości obroty spadną do około 1100 to delikatnie falują. Gdy skrzynia zredukuje do 5 biegu i obroty wzrosną wszystko jest top. W trakcie jazdy pod górkę nawet przy obrotach 1500 nic nie faluje, na autostradzie też wszytko OK. Są 3 opocje:
-Wymiana statyczna oleju ok 700 pln
-Wymiana dynamiczna oleju 1200 pln
- zrzucenie skrzyni+regeneracja konwertera+czyszczenie skrzyni+wymina panewek+nowy olej i filtr ok 3800 pln.

Co robić w takiej sytuacji?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2020-02-02, 16:01   

Wymiana statyczna za 700 zł w 6HP...

Dobrej jakości filtr i uszczelka to koszt ~280 zł.
Olej 7 litrów: 560 zł ( ~80 zł za 1L)
To już jest: 840 zł a gdzie robocizna?

Nie wkładamy do skrzyń tanich zamienników filtrów oleju (można kupić za 50 zł), jest to pierwszy krok do
rozwalenia skrzyni. Tak samo oleje za 30 zł/L. Dajcie sobie na luz. Później płacz
i zgrzytanie zębów jak trzeba skrzynie za 12 kzł robić.

A teraz coś napisze o dynamicznej wymianie oleju w skrzyniach 6HP audi.
Większość maszyn nie jest przystosowana do wymiany dynamicznej w skrzyniach 6HP.
90% maszyn nie ma adapterów by podpiąć 6HP. Zapytajcie się: gdzie podłączają się z
aparaturą do dynamicznej wymiany?
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-02-02, 16:10   

oryginalny zestaw ZF uszczelki+filtr+7 litrów oleju mam za 708 pln robocizny nie liczę , bo wymianę statyczną to zrobię sam.
_________________
A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-02-02, 18:34   

Cytat:
A teraz coś napisze o dynamicznej wymianie oleju w skrzyniach 6HP audi.
Większość maszyn nie jest przystosowana do wymiany dynamicznej w skrzyniach 6HP.
90% maszyn nie ma adapterów by podpiąć 6HP. Zapytajcie się: gdzie podłączają się z
aparaturą do dynamicznej wymiany?

Nie to na pewno nie to... dynamiczna jest zła bo zabija skrzynie szczególnie przy większych przebiegach <hihiwiesz>
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-02-04, 09:27   

witia82 napisał/a:
jak jadę z górki bez gazu a z racji wolnej prędkości obroty spadną do około 1100 to delikatnie falują. Gdy skrzynia zredukuje do 5 biegu i obroty wzrosną wszystko jest top. W trakcie jazdy pod górkę nawet przy obrotach 1500 nic nie faluje, na autostradzie też wszytko OK


Może coś innego..? Zatankuj więcej LPG i sprawdź, potem sprawdź też na benzynie , jeśli nadal tak samo to wracamy do skrzyni itp
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-02-05, 20:38   

Ok sprawdzę na PB. Jednak z tego co pamiętam zanim założyłem LPG też był ten objaw

[ Dodano: 2020-02-06, 20:57 ]
Na PB i LPG to samo tak żenrodzaj paliwa nie ma na to wpływu. Co do skrzyni to zrobię wymianę statyczną na zestawie ZF i zobaczymy co się wydarzy
_________________
A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-02-07, 09:00   

Nie chodziło mi tyle o rodzaj paliwa co fakt np montażu LPG do tzw jazdy na wstecznym... jak to popularnie u nas zwykło się mówić gdy monter wrzuca graty jak mu wygodniej
Wracając do skrzyni - poziom płynu (oleju) był w ogóle sprawdzany?
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-02-07, 19:16   

Montaż Lpg na najwyższym poziomie. Robione u najlepszych fachowców na podkarpaciu. Instalacji jestem 100% pewny. Olej w skrzyni nie był sprawdzany ale raczej nie będzie ubytku skoro skrzynia suchutka, bez najmniejszych wycieków.
_________________
A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-02-10, 12:16   

Sprawdzane podciśnienia w okolicach kolektora ssącego - nie ma lewizny?
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-02-12, 16:08   

no była lewizna ale zostało to zrobione i dalej zjawisko pozostało
_________________
A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-02-13, 09:13   

Sprawdź ten poziom w skrzyni albo od razu wymień choćby i statycznie zawsze to lepsze niż jeździć w nieskończoność na nie wiadomo czym - olej nie ma wiecznego życia nawet oryginalny a zwłaszcza pracujący
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.