Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
D3 4.2L "Mercure" by VanDyke  
Autor Wiadomość
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2016-09-15, 11:15   

O kurde widziałem na FB, ale nie wiedziałem, że to forumowa :/ szkoda autka bo fajna sztuka była :/
Ciekawe jaką cenę zaproponuje ubezpieczalnia skoro D3 w benzynie według eurotaxu jest warte ok 25tys zł , a ta sztuka na pewno była warta dużo więcej :/
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
Damias 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-15, 13:34   

Lukas134 napisał/a:

Ciekawe jaką cenę zaproponuje ubezpieczalnia skoro D3 w benzynie według eurotaxu jest warte ok 25tys zł , a ta sztuka na pewno była warta dużo więcej :/

Bez przesady. Dziś kupowałem ubezpieczenie i wg ubezpieczyciela wartość mojego pojazdu na dzień dzisiejszy wynosi 36378zł. Auto Łukasza to ten sam rocznik i silnik więc wycena powinna być tego rzędu.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-15, 13:35   

Przy wykupie ubezpieczenia kosztuje 36 przy zwrocie za szkode bedzie kosztowało 26-nie wiesz że tu sa dwa matrixy wycen?? :]
 
 
Damias 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-15, 13:50   

To ile wypłacą zależy od tego na ile wycenią to co zostało z auta.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-09-15, 15:04   

Ale Appo ma rację bo przy akcyzie albo ubezpieczeniu z eurotaxu to moja kosztowała w momencie kupna 40kilka a jak 3 miesiące później miałem lekką kolizje to już kosztowała z eurotaxu 15tys mniej...
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2016-09-15, 16:04   

Szkoda całkowita to wartość rynkowa - wrak. Wraku nie musi zostawiać sobie ubezpieczyciel musi go zabrać, a musi go też na jakąś cenę wycenić. Więc nie rozumiem po co oddawać za darmo czy się z nim bujać. Powyciagac wszystko sensowne i niech ubezpieczenie go zabiera i płaci jego wartosc
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-09-15, 20:33   

aro51 napisał/a:
Szkoda całkowita to wartość rynkowa - wrak.

Jestem może pół-laikiem w tej materii ale wg. mnie szkoda całkowita to nie jest wartość rynkowa.

Szkoda całkowita jest wtedy kiedy koszty naprawy są większe niż wartość pojazdu na dzień powstania szkody oceniona przez rzeczoznawcę z ubezpieczalni... ale...
z własnego doświadczenia wiem, że wyceny szkody jak i wyceny wartości rynkowej auta mogą być bardzo różne :/

aro51 napisał/a:
Wraku nie musi zostawiać sobie ubezpieczyciel musi go zabrać, a musi go też na jakąś cenę wycenić. Więc nie rozumiem po co oddawać za darmo czy się z nim bujać. Powyciagac wszystko sensowne i niech ubezpieczenie go zabiera i płaci jego wartosc

W wielu przypadkach wartość wraku jest taka, że nie opłaca się oddawać tego ubezpieczycielowi ale akurat u Łukasza może się okazać, że opcja pozostawienia ubezpieczycielowi będzie bardzo korzystna.

Niestety, patrząc po zdjęciach to słabo to wygląda :|
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-15, 22:31   

nie gdybajcie a czekajcie na wycene auto tyle warte ile bylo cenione przy wykupie ubezpieczenia o ile kwota jest stala
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-16, 04:51   

Wszak to nie było zdarzenie drogowe ale mam cos smutne przeczucie że tak samo policzą jak w przypadku zwykłej total schaden...
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-09-16, 09:04   

Żebyśmy nie mylili pojęć.

Szkoda całkowita - to jest jedna z metod likwidacji szkody przez ubezpieczyciela. Tych metod jest kilka. Duże prawdopodobieństwo, że w tym przypadku będzie to metoda którą ubezpieczyciel się posłuży.

Żeby ubezpieczyciel mógł z tej metody skorzystać (szkoda całkowita) musi zachodzić warunek o którym napisał Foss - czyli wartość naprawy musi przekraczać wartość samochodu. I tutaj zaczyna się wielkie pole do nadużyć.

Ubezpieczyciel przy wysokim odszkodowaniu dąży wręcz do zrobienia szkody całkowitej bo jest dla niego najbardziej korzystna kosztowo. W tym celu zaniża wartość auta, żeby oszacowany kosztorys naprawy tą wartość przewyższał (bo jeśli wartość auta będzie wyższa niż koszt naprawy to ubezpieczyciel nie będzie mógł skorzystać z metody dyferencyjnej polegającej na wypłacie klientowi tylko różnicy między kosztem naprawy a wartością wraku)

W całej tej zabawie, jeśli chodzi o nas (czyli posiadaczy aut) najważniejsze są udokumentowane dowody wskazujące na to, że samochód jest wart więcej niż to co przedstawia w wycenie ubezpieczyciel. Dlatego tak ważne jest zbieranie wszystkich rachunków i faktur bo one (w szczególności z ostatniego roku eksploatacji) są podstawą do podwyższenia szacowanej przez ubezpieczyciela wartości samochodu (oczywiscie wchodzi w to jeszcze wyposazenie, przebieg i inne)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-16, 14:17   

Bugalon napisał/a:
W całej tej zabawie, jeśli chodzi o nas (czyli posiadaczy aut) najważniejsze są udokumentowane dowody wskazujące na to, że samochód jest wart więcej niż to co przedstawia w wycenie ubezpieczyciel. Dlatego tak ważne jest zbieranie wszystkich rachunków i faktur bo one (w szczególności z ostatniego roku eksploatacji) są podstawą do podwyższenia szacowanej przez ubezpieczyciela wartości samochodu (oczywiscie wchodzi w to jeszcze wyposazenie, przebieg i inne)
_________________


troche maslo maslane jak ubezpieczal wykazal i klocil sie o wyzsza wartosc ? wątpie :) zapewne uslyszal zdanie pana auto na dzien dzisiejszy wlg naszego kalkulatora warte jest XX jesli w tym wypadku nie powiesz nie jest warte wiecej i mam na to np wycene pojazdu z dnai X zrobiona w Y przez osobe uprawioną Z to mozesz sobie nadmuchac :) , wiekszosc chce placic najmniej i nie zastanawia sie co bedzie jutro badz nawet o tym nie mysli i tutaj zapewne tez tak bylo pozatym zabezpieczenie ze strony ubezpieczajacego w formie stalej kwoty wartosci pojazdu ? watpie by to wykupil majac mini ac a nie fulla .... choc za mini tez sa zdarzenia losowe np podpalenie czy kleski naturalne .
nie ma co gdybac Vandam ile warte bylo twoje auto w dniu wktorym ubezpieczales pojazd i nie chodzi mi o kwote z twojej glowy tylko z ich bazy, pamietasz? tak czy siak raczej tej kwoty sie nie przebije bez dobrych prawnikow gdyz na jej podstawie obliczana byla skladka
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-16, 19:57   

Nie mam pojęcia na ile była wtedy wyceniana. Na pewno dużo niżej niż za nią zapłaciłem. Poza tym jeżeli będą wyceniali to przecież wg wartości z bieżącego miesiąca a nie sprzed 1,5 roku.
Druga sprawa to na tę chwile straty na budynku bez szkód aut wyceniono na 1,5mln złotych. Ubezpieczyciel zrobi wszystko aby minimalizować te koszty.
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-16, 20:08   

Może ktoś wrzuci sobie na tapetę ;)



 
 
Yeager 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee Overland
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 26
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2016-09-16, 20:37   

mimo iż to nie moje... to jednak boli patrząc na to :/
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-09-19, 10:14   

Preston, rozmawiamy o dwóch roznych rzeczach. Ty piszesz o likwidacji z Autocasco a ja piszę o likwidacji z ubezpieczenia OC sprawcy. To są dwa rożne mechanizmy i nie można ich mylić.

Jak likwidujesz z Autocasco to jasne jest, że nie dostaniesz więcej niz kwota na którą ubezpieczyłeś (co nie oznacza ze będzie latwo bo zeby uzyskac tą kwotę w momencie likwidacji tez się trzeba napocic i rachunki oczywiscie tez sie do tego przydadza)

Jak likwidujesz z OC sprawcy to dostaniesz tyle na ile udowodnisz wartość utraconego mienia.


preston81 napisał/a:


troche maslo maslane jak ubezpieczal wykazal i klocil sie o wyzsza wartosc ? wątpie :) zapewne uslyszal zdanie pana auto na dzien dzisiejszy wlg naszego kalkulatora warte jest XX jesli w tym wypadku nie powiesz nie jest warte wiecej i mam na to np wycene pojazdu z dnai X zrobiona w Y przez osobe uprawioną Z to mozesz sobie nadmuchac :) , wiekszosc chce placic najmniej i nie zastanawia sie co bedzie jutro badz nawet o tym nie mysli i tutaj zapewne tez tak bylo pozatym zabezpieczenie ze strony ubezpieczajacego w formie stalej kwoty wartosci pojazdu ? watpie by to wykupil majac mini ac a nie fulla .... choc za mini tez sa zdarzenia losowe np podpalenie czy kleski naturalne .
nie ma co gdybac Vandam ile warte bylo twoje auto w dniu wktorym ubezpieczales pojazd i nie chodzi mi o kwote z twojej glowy tylko z ich bazy, pamietasz? tak czy siak raczej tej kwoty sie nie przebije bez dobrych prawnikow gdyz na jej podstawie obliczana byla skladka
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.