Autor |
Wiadomość |
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-01, 14:48
|
|
|
mozliwe, zapiecie pasów wtedy decyduje o odpalaniu poduszek |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
KotekBury
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomas
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Paź 2017 Posty: 11 Skąd: zaventem
|
Wysłany: 2017-11-02, 10:42
|
|
|
ah to nie dobrze. Mialem zamiar podpiac czujnik pod arduino i wlaczac grzanie tylko przy zajetym fotelu.
a czy ktos moze pomoc z pamiecia fotela przec [CANBUS] ?
przy ustawianiu fotela na CAN widze ramki ID=0x515 0 80 x x x x i w zaleznosci od przyciskow wartosci x sie zmieniaja. np, ID 0x515 0 80 2 1 0 0 przy nacisnieciu przycisku wysokosci pasow.
wyglada to tylko no identifikator przycisku i wartosci sie nie zmieniaja przy ustawieniach w dol i w gore. Wyslanie takiej samej 0 80 2 1 0 0 wiadomosci do fotela nie ma zadnego efektu.
dodatkowe widze ID=0x415 ale te sie nie zmieniaja przy ustawieniach fotela.
mam nadzieje, ze ktos mial okazje podpiecia sie pod CAN w drzwiach i sprawdzenia jakie wartosci ida na fotel w przypadku programowania pamieci. |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-02, 19:22
|
|
|
Nadzieja matką głupich.Tutaj nikt się w takie rzeczy nie bawi Pytaj o rozmiar felg albo kolor lakieru a nie o jakiś CAN
Ja bym napisał program "pingujący" w pętli identyfikatory, np od 0x0000 do 0xFFFF i w momencie odpowiedzi zwrotnej zapisał dany identyfikator. Potem bawiłbym się parametrami identyfikatorów z tej puli i w końcu zidentyfikował pełną postać komunikatu sterującego.
No i czujnik zajętego fotela moim zdaniem musi być. W fotelu nie ma airbagu? Może szukać w jego obwodzie? |
|
|
|
|
KotekBury
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomas
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Paź 2017 Posty: 11 Skąd: zaventem
|
Wysłany: 2017-11-03, 09:46
|
|
|
jak juz sobie kupie kola i zderzaki to zapytam o kolor lakieru. Na razie mam tylko fotel
pomysl tez taki mialem. niestety malo praktyczny.
xFFFF = 65535 i dla kazdej kombinacji przetestuj dodatkowe dwa nastepne bajty w zakresie 0-xff.
czyli mamy 65535^2= 4294836225.
testowalnie potrzebuje okolo 0.5sec zeby arduino zarejstrowalo jedna odpowiedz z can.
czyli bede porzebowal okolo 70 lat
jesli sie nawet ogranicze do id i 1 bajta to bede potrzebowal okolo 100dni.
oczywiscie, mozna zalozyc ze ID powyzej powiedzmy 5000 nie sa uzywane i wtedy petla staje sie mniejsza |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-03, 12:29
|
|
|
No ale nie musisz dla każdego identyfikatora testować bajtów sterujących i robić z tego złożoności O^3 Ustaw 0xFFFF na bajtach sterujących i leć pętlą po identyfikatorach. Być może odpowie.
0,5s na odpowiedź?! Weź się nie wygłupiaj i kup coś na 32bit ARMie np zegarem 72MHz. Mamy 2017 rok |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-03, 12:52
|
|
|
VanDyke napisał/a: | 0,5s na odpowiedź?! Weź się nie wygłupiaj i kup coś na 32bit ARMie np zegarem 72MHz. Mamy 2017 rok |
co konkretnie polecasz?
chciałbym miec cos ala
http://www.modernsoft.pl/...ite=oferta&p=23
czyli podsłuch i emulacja - możliwość oprogramowania |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
KotekBury
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomas
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Paź 2017 Posty: 11 Skąd: zaventem
|
Wysłany: 2017-11-03, 14:57
|
|
|
VanDyke napisał/a: | No ale nie musisz dla każdego identyfikatora testować bajtów sterujących i robić z tego złożoności O^3 Ustaw 0xFFFF na bajtach sterujących i leć pętlą po identyfikatorach. Być może odpowie. |
problem ze fotel odpowiada caly czas na kazde zapytanie niezaleznie od ID, wiec wartosci musza byc bardziej uscislone. |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-04, 21:16
|
|
|
Osobiście wolę sobie cały soft napisać samemu i dostosowywać go do swoich potrzeb więc raczej z gotowych rozwiązań nie korzystam.
Do protstych zabaw z CANem zestaw z linku, który podałeś jest ok. Ja do zabawy ze sterownikiem zawieszenia, rok temu, użyłem płytki Arduino opartej na procesorze 32bit ARM 72MHz. Jest tego obecnie od zatrzęsienia w znacznie lepszej specyfikacji, np: https://www.ebay.com/itm/...o-/302510982188
Do tego jakikolwiek kompatybilny CAN shield, parę linii kodu i masz sprzęt o praktycznie nieograniczonyh możliwościach w cenie poniżej 100zł.
Mój układ (15% wolniejszy niż ten z linku) obsługuje w czasie rzeczywistym komunikację WiFi, komunikację CAN (500kbit/s), 4 sprzętowe przerwania co 100ms, 4 timery (50ms) i całą logikę aplikacji.
KotekBury napisał/a: | problem ze fotel odpowiada caly czas na kazde zapytanie niezaleznie od ID, wiec wartosci musza byc bardziej uscislone. |
Nie podglądałem ramek z fotela ale w przypadku sterowników wygląda to tak, że wysyłając komunikat z id xxxx sterownik, po przyjęciu sterowania odpowiada takim samym komunikatem z id xxxx jako potwierdzenie sterowania. Dzięki temu wiadomo, że komunikat dotarł do odbiorcy oraz wiadomo w jakim stanie znajduje się wysterowane urządzenie. Nie wiem jak to jest w przypadku fotela. Jeżeli w VCDS, w blokach pomiarowych, istnieje możliwość odczytu aktualnego położenia uwzględniający każdu stopień swobody fotela to logika , którą podałem musi być zachowana |
|
|
|
|
|
|
|
KotekBury
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomas
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Paź 2017 Posty: 11 Skąd: zaventem
|
Wysłany: 2017-11-18, 23:15
|
|
|
w miedzy czasie dostalem kilka innych informacji i byc moze pamiec fotela da sie zaprogramowac przez CAN
czy ktos moglby mi pomoc i sprawdzic jakie jest napiecie na brazowej kostce pod siedzeniem pasazera na pinie 12 (filetowo-bialy) ? fotel z pamiecia.
Jest to wejscie od przycisku ON-OFF w drzwiach w panelu pamieci fotela.
Poniewaz kabelek terez wisi w powietrzu fotel prawdopodobnie dlatego nie przyjmuje programowania pamieci.
p.s. tak przy okazji, ogrzewanie na mosfecie+arduino dziala idealnie. |
|
|
|
|
|