Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Audi A8 D3 ogrzewanie foteli + pamiec via CANBUS  
Autor Wiadomość
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-01, 14:48   

mozliwe, zapiecie pasów wtedy decyduje o odpalaniu poduszek
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
KotekBury 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomas
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 11
Skąd: zaventem
Wysłany: 2017-11-02, 10:42   

ah to nie dobrze. Mialem zamiar podpiac czujnik pod arduino i wlaczac grzanie tylko przy zajetym fotelu.

a czy ktos moze pomoc z pamiecia fotela przec [CANBUS] ?

przy ustawianiu fotela na CAN widze ramki ID=0x515 0 80 x x x x i w zaleznosci od przyciskow wartosci x sie zmieniaja. np, ID 0x515 0 80 2 1 0 0 przy nacisnieciu przycisku wysokosci pasow.
wyglada to tylko no identifikator przycisku i wartosci sie nie zmieniaja przy ustawieniach w dol i w gore. Wyslanie takiej samej 0 80 2 1 0 0 wiadomosci do fotela nie ma zadnego efektu.

dodatkowe widze ID=0x415 ale te sie nie zmieniaja przy ustawieniach fotela.

mam nadzieje, ze ktos mial okazje podpiecia sie pod CAN w drzwiach i sprawdzenia jakie wartosci ida na fotel w przypadku programowania pamieci.
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-02, 19:22   

Nadzieja matką głupich.Tutaj nikt się w takie rzeczy nie bawi <jezyk2> Pytaj o rozmiar felg albo kolor lakieru a nie o jakiś CAN <jezyk2>

Ja bym napisał program "pingujący" w pętli identyfikatory, np od 0x0000 do 0xFFFF i w momencie odpowiedzi zwrotnej zapisał dany identyfikator. Potem bawiłbym się parametrami identyfikatorów z tej puli i w końcu zidentyfikował pełną postać komunikatu sterującego.

No i czujnik zajętego fotela moim zdaniem musi być. W fotelu nie ma airbagu? Może szukać w jego obwodzie?
 
 
KotekBury 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomas
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 11
Skąd: zaventem
Wysłany: 2017-11-03, 09:46   

jak juz sobie kupie kola i zderzaki to zapytam o kolor lakieru. Na razie mam tylko fotel :P

pomysl tez taki mialem. niestety malo praktyczny.

xFFFF = 65535 i dla kazdej kombinacji przetestuj dodatkowe dwa nastepne bajty w zakresie 0-xff.

czyli mamy 65535^2= 4294836225.

testowalnie potrzebuje okolo 0.5sec zeby arduino zarejstrowalo jedna odpowiedz z can.

czyli bede porzebowal okolo 70 lat

jesli sie nawet ogranicze do id i 1 bajta to bede potrzebowal okolo 100dni.

oczywiscie, mozna zalozyc ze ID powyzej powiedzmy 5000 nie sa uzywane i wtedy petla staje sie mniejsza
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-03, 12:29   

No ale nie musisz dla każdego identyfikatora testować bajtów sterujących i robić z tego złożoności O^3 <jezyk2> Ustaw 0xFFFF na bajtach sterujących i leć pętlą po identyfikatorach. Być może odpowie.

0,5s na odpowiedź?! <jezyk2> Weź się nie wygłupiaj i kup coś na 32bit ARMie np zegarem 72MHz. Mamy 2017 rok <jezyk2>
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-03, 12:52   

VanDyke napisał/a:
0,5s na odpowiedź?! <jezyk2> Weź się nie wygłupiaj i kup coś na 32bit ARMie np zegarem 72MHz. Mamy 2017 rok <jezyk2>


co konkretnie polecasz?

chciałbym miec cos ala
http://www.modernsoft.pl/...ite=oferta&p=23

czyli podsłuch i emulacja - możliwość oprogramowania
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
KotekBury 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomas
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 11
Skąd: zaventem
Wysłany: 2017-11-03, 14:57   

VanDyke napisał/a:
No ale nie musisz dla każdego identyfikatora testować bajtów sterujących i robić z tego złożoności O^3 Ustaw 0xFFFF na bajtach sterujących i leć pętlą po identyfikatorach. Być może odpowie.


problem ze fotel odpowiada caly czas na kazde zapytanie niezaleznie od ID, wiec wartosci musza byc bardziej uscislone.
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-04, 21:16   

maciu napisał/a:

co konkretnie polecasz?

chciałbym miec cos ala
http://www.modernsoft.pl/...ite=oferta&p=23

czyli podsłuch i emulacja - możliwość oprogramowania



Osobiście wolę sobie cały soft napisać samemu i dostosowywać go do swoich potrzeb więc raczej z gotowych rozwiązań nie korzystam.
Do protstych zabaw z CANem zestaw z linku, który podałeś jest ok. Ja do zabawy ze sterownikiem zawieszenia, rok temu, użyłem płytki Arduino opartej na procesorze 32bit ARM 72MHz. Jest tego obecnie od zatrzęsienia w znacznie lepszej specyfikacji, np: https://www.ebay.com/itm/...o-/302510982188

Do tego jakikolwiek kompatybilny CAN shield, parę linii kodu i masz sprzęt o praktycznie nieograniczonyh możliwościach w cenie poniżej 100zł.
Mój układ (15% wolniejszy niż ten z linku) obsługuje w czasie rzeczywistym komunikację WiFi, komunikację CAN (500kbit/s), 4 sprzętowe przerwania co 100ms, 4 timery (50ms) i całą logikę aplikacji.

KotekBury napisał/a:
problem ze fotel odpowiada caly czas na kazde zapytanie niezaleznie od ID, wiec wartosci musza byc bardziej uscislone.


Nie podglądałem ramek z fotela ale w przypadku sterowników wygląda to tak, że wysyłając komunikat z id xxxx sterownik, po przyjęciu sterowania odpowiada takim samym komunikatem z id xxxx jako potwierdzenie sterowania. Dzięki temu wiadomo, że komunikat dotarł do odbiorcy oraz wiadomo w jakim stanie znajduje się wysterowane urządzenie. Nie wiem jak to jest w przypadku fotela. Jeżeli w VCDS, w blokach pomiarowych, istnieje możliwość odczytu aktualnego położenia uwzględniający każdu stopień swobody fotela to logika , którą podałem musi być zachowana
 
 
KotekBury 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomas
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 11
Skąd: zaventem
Wysłany: 2017-11-18, 23:15   

w miedzy czasie dostalem kilka innych informacji i byc moze pamiec fotela da sie zaprogramowac przez CAN


czy ktos moglby mi pomoc i sprawdzic jakie jest napiecie na brazowej kostce pod siedzeniem pasazera na pinie 12 (filetowo-bialy) ? fotel z pamiecia.

Jest to wejscie od przycisku ON-OFF w drzwiach w panelu pamieci fotela.
Poniewaz kabelek terez wisi w powietrzu fotel prawdopodobnie dlatego nie przyjmuje programowania pamieci.

p.s. tak przy okazji, ogrzewanie na mosfecie+arduino dziala idealnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.