Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Audi A8 D3 ogrzewanie foteli + pamiec via CANBUS  
Autor Wiadomość
KotekBury 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomas
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 11
Skąd: zaventem
Wysłany: 2017-10-30, 14:58   [D3 ALL ] Audi A8 D3 ogrzewanie foteli + pamiec via CANBUS

Witam wszystkich,

Niestety nie stac mnie na A8, ale jestem "szczesliwym" posiadaczem jednego przedniego fotel z A8 D3, ktory mam zamiar przerobic na fotel biurowy.

Fotel juz uruchomilem uzywajac Arduino + Seeed BUSCAN shield i wszystkie ustawienie dzialaja poprawnie.
Fotel wysyla ramki id 0x415 i 0x515. Podobnie jak opisane przez innego uzytkowanika http://www.a8team.pl/d3-a...tko-vt22917.htm

Jedynym problem jest ogrzewanie i pamiec fotela. Podlaczenie 12V na krotko do kostki szarej pod fotelem zalacza mate ale bez mozliwosci sterowania.

Pytanie, czy jest mozliwe zalaczenie ogrzewania bezposrednio poprzez magistrale CAN ?

Mialem zamiar zaprogramowac Arduino wykorzystujac przelacznik od regulacji pasow, ktory w fotelu biurowym nie bedzie mial zastosowania. Po nacisnieciu Arduino mialo wyslac komende na CAN zeby zalaczyc grzanie. Dodatkowo chcialem podlaczyc sie pod czujnik zajecia fotel tak zeby fotel grzal tylko jak ktos na nim siedzi.


Jesli nie, to co zalacza grzanie fotela? inny modul przez przkaznik?

Odnosnie pamieci fotela, z tego co widze to jest sterowane przez modul w drzwiach.
Modul ten na pewno komunikuje sie z fotelem poprzez CANBUS.

Czy ktos moglby zasugerowac jakie wartosci trzeba podac ID, DATA na magistrale, zeby zapisac i odczytac pamiec ?


Z gory dziekuje za sugestie.

pozdrawiam
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-10-30, 17:28   Re: Audi A8 D3 ogrzewanie foteli + pamiec via CANBUS

KotekBury napisał/a:
Pytanie, czy jest mozliwe zalaczenie ogrzewania bezposrednio poprzez magistrale CAN ?

Poprzez moduł (z reszta ten co steruje również wentylacją)

KotekBury napisał/a:
Jesli nie, to co zalacza grzanie fotela? inny modul przez przkaznik?

Tak, patrzy wyżej.

KotekBury napisał/a:
Czy ktos moglby zasugerowac jakie wartosci trzeba podac ID, DATA na magistrale, zeby zapisac i odczytac pamiec ?

Musiałbyś podejrzeć sygnały wysyłane. W D3 moduł drzwi steruje dużą liczbą "odbiorników".
_________________
Black Cars Matters
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-30, 18:38   Re: Audi A8 D3 ogrzewanie foteli + pamiec via CANBUS

dice111 napisał/a:
KotekBury napisał/a:
Pytanie, czy jest mozliwe zalaczenie ogrzewania bezposrednio poprzez magistrale CAN ?

Poprzez moduł (z reszta ten co steruje również wentylacją)



jak nie bylo wentylacji to jest sterowane bezposrednio z centralki a jak nie ma centralki (tył)
to ze standardowego pokrętłoregulatora

mozna tez dorobic swoje sterowanie uzywajac wbudowanego w mate termistora
lub podpiac oryginalny pokrętłoregulator z regulacją 6-o stopniową
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
KotekBury 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomas
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 11
Skąd: zaventem
Wysłany: 2017-10-30, 18:47   

ah chyba przegapilem przywitanie :(
juz poprawilem :)

[ Dodano: 2017-10-30, 22:16 ]
dla sprostowania mojego pierwszego wpisu, fotel jest z modulem pamieci bez wentylacji.

wg schematow nie ma bezposredniego polaczenia z klimatronic.

zastanawia mnie tylko dlaczego na szarej kostce jest wejscie 12V bezposrednio na mate grzewcza. podlaczylem na krotko i mata zadziala.

jesli jest bezposrednio 12V na mate to co steruje wylaczaniem ?

czy ktos moze wie jaka wiadomosc na CANBUS zeby wlaczyc/wylaczyc grzanie fotela ?
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-31, 11:28   

KotekBury napisał/a:
ah chyba przegapilem przywitanie :(
juz poprawilem :)

[ Dodano: 2017-10-30, 22:16 ]
dla sprostowania mojego pierwszego wpisu, fotel jest z modulem pamieci bez wentylacji.

wg schematow nie ma bezposredniego polaczenia z klimatronic.


jest

KotekBury napisał/a:

zastanawia mnie tylko dlaczego na szarej kostce jest wejscie 12V bezposrednio na mate grzewcza. podlaczylem na krotko i mata zadziala.

jesli jest bezposrednio 12V na mate to co steruje wylaczaniem ?


pisałem o termistorze, masz schematy - znajdź pin

KotekBury napisał/a:


czy ktos moze wie jaka wiadomosc na CANBUS zeby wlaczyc/wylaczyc grzanie fotela ?


gdzie tą wiadomość wyślesz? do maty? ;)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
KotekBury 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomas
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 11
Skąd: zaventem
Wysłany: 2017-10-31, 13:44   

OK. teraz jest wszstko jasne i odpowiadam sobie na wlasne pytanie.

poniewaz siedzenie nie ma wentylacji podgrzewanie jest bezposrednio podpiete do klimatronika.

Podgrzewania nie da sie sterowac przez canbus.

Rzeczywiscie na kostce szarej pod siedzeniem jest bezposrednie wyjscie/wejscie nad mate i termistor.

Czyli nie pozostaje mi nic innego jak dodanie przelacznika i przekaznika do zalaczenia podgrzewania.

Czy przelacznik od Audi D2 albo TT 8N bedzie dzialac ?

Jaki przekaznik bedzie to tego potrzebny ?
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-31, 14:04   

Matę wysterować tranzystorem mocy np: MOSFET z grzałką w obwodzie drenu/źródła. Na bramkę podać wygenerowany sygnał PWM z arduino. Szerokość PWM uzaleznić od dodatkowego potencjometru lub 2 przycisków i masz lepiej niż fabryka bo z płynnym sterowaniem temperatury grzania :)
 
 
KotekBury 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomas
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 11
Skąd: zaventem
Wysłany: 2017-10-31, 15:16   

genialne :)


a co z termistorem ?
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-31, 15:26   

KotekBury napisał/a:
genialne :)


Wiem! A jakie proste <jezyk2>

Sprawdź wcześniej ile mata prądu pobiera żebyś dobrał dobrze tranzystor. To oczywiście nie koniecznie musi być MOSFET bo bipolarny też się dobrze sprawdzi ale jako, że będzie on tutaj tylko kluczem On/Off sterowanym PWM to pierwsze co mi przyszło na myśl.

No i oczywiście cała zabawa to będzie dobranie odpowiedniego wypełnienia PWM ale to już metodą "tyłek na fotel i kręcimy gałą"

KotekBury napisał/a:
a co z termistorem ?


Nie mam schematu przed oczami ale jeżeli tylko termistor nie jest jakimś zabezpieczeniem przed przegrzaniem maty/siedzenia to bym pominął jego obwód i wpinał wszystko w obwód tranzystora.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-31, 15:47   

nie jest zabezpieczeniem ale mówi ci jaka jest temperatura
wiec uważam nadaje sie do sterowania wypełnieniem cyklu roboczego
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
KotekBury 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomas
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 11
Skąd: zaventem
Wysłany: 2017-10-31, 15:55   

termistor chyba nie mowi jaka jest temperatura tylko jege rezystancja maleje w funkcji temperatury.

czy termistor jest wpiety szeregowo w obwod maty i czy ja zabezpiecza przed przepalaniem?

wg schematow termistor jest na osobnym obwodzie i klimatronic kontroluje zalaczanie.

czy ktos moze wie jakiej mocy sa maty w siedzeniu?

zmierzylem prad i bylo 7A wiec moc wychodzi okolo 80-90W. Zgadza sie ?
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-31, 15:59   

naprawde nie czytasz odpowiedzi - pisałem ze nie jest zabezpieczeniem ;)

nie jest wpiety nijak po prostu termistor mozna z niego korzystac lub nie
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
KotekBury 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomas
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 11
Skąd: zaventem
Wysłany: 2017-10-31, 16:21   

czytam tylko czasem nie rozumie ;)

czyli mata nie ma zadnego mechanicznego zabezpieczenia przed przepaleniem ?

odnosnie PWM czy cos takiego ma sens ?

LOW: 30sec ON, 60sec OFF
MEDIUM: 60 sec ON, 60 sec OFF
HIGH: 120 sec ON: 30sec OFF
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-31, 17:56   

Włącz termistor w układ dzielnika napięcia i podaj z jego wyjścia napięcie na ADC arduino. Masz od razu pętle zwrotną z info o temperaturze i możesz modyfikować PWM w celu utrzymywania stałej temperatury maty w czasie. Ale to taki bonus <jezyk2> Aha, dobierz punkt pracy dzielnika napięcia na zakres pracy wejścia ADC arduino żeby go nie spalić.

Co do wypełnienia PWM to musisz sprawdzić zaproponowane wartości doświadczalnie. Na początek wygląda to sensownie.
 
 
KotekBury 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomas
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 11
Skąd: zaventem
Wysłany: 2017-11-01, 13:58   

czy ktos moze wie gdzie sie znajduje jakiekolwiek wyjscie na czujnik zajecia fotela ?

przeszukalem caly fotel i nie moge zlokalizowac zadnych kabli.

czy czujnik powinien miec wyjscie w kostce ? w schematach elsewin znalazlem tylko czujnik w wersji z wentylacja.

moja wersja to siedzenie sportowe z pamiecia bez wentylacji

czy jest mozliwe ze fotel nie ma czujnika ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.