Autor |
Wiadomość |
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-11-26, 11:15 [D3 ALL
] Ciekawostka na temat silników ON by AUDI
|
|
|
Panowie i panie , zakupiłem dzisiaj egzemplarz tygodnika Auto Świat , jest tam opisywane A8 D3 3.0TDI 233km , jest on opisywany jako jeden z lepszych silników ON (wystarczające osiągi(jak dla kogo) i stosunkowo niskie spalanie) z pośród 3.0TDI , 4.0TDI i 4.2TDI .
I komu tu wierzyć , dziennikarzom motoryzacyjnym , czy użytkownikom i ich postom :shock: :?: :?: |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-11-26, 11:51
|
|
|
Nikt mi nie powie że 3.0 Tdi V6 z koncernu VAG jest jakąs super jednostką. Jest to zwyczajny silnik dla niewymagających który w dodatku posiada wadliwe rozwiązania w rozrządzie które to sprawiają kłopoty. Na tyle znam się na mechanice by to wiedzieć jak tez i to że najlepszym dieslem z ww trójki jest 4,2 Tdi. 8-)
Jakis tam dziennikarz może sobie sprawdzić to co jest aktualnie w czasie testu i poddac to wyłacznie swojej subiektywnej opini. |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 60 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-11-26, 12:18
|
|
|
mdamian napisał/a: | I komu tu wierzyć , dziennikarzom motoryzacyjnym , czy użytkownikom i ich postom |
Jak to komu, mnie :mrgreen:
Apophis napisał/a: | najlepszym dieslem z ww trójki jest 4,2 Tdi. |
Słusznie prawicie :mrgreen: |
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-11-26, 12:28
|
|
|
O 3.0 TDI od kilku lat budowana jest w mediach opinia niezawodnego i niezniszczalnego. To najzwyklejszy PR koncernu dla budowania wizerunku.
Mówiąc prościej "każda pliszka swój ogonek chwali".
A Auto Świat to taki Fakt lub Superekspres motoryzacji.
Nie można dać się zwariować.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-11-26, 12:37
|
|
|
Panowie ja to wszystko wiem , ponieważ obserwuję forum i widzę z jakimi kłopotami borykają się koledzy i koleżanki z forum ze swoimi autkami .
Co do 3.0TDI , jest dość dużo postów związanych z mechaniką silnika , niż w 4.0 czy 4.2 TDI .
To o czymś świadczy i tu moje zdziwienie , ponieważ uważałem Auto Świat za pismo , które pisze dużo przydatnych rzeczy . Może i o spalaniu ( że mało pali średnio 9L/100km ) to może i prawda , no i może w porównaniu do 4.0 czy 4.2 TDI jest tańsze w naprawach , ale co do wystarczających osiągów , hmm , chyba nie jeździli V8 . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-11-26, 14:24
|
|
|
mdamian napisał/a: | ale co do wystarczających osiągów , hmm , chyba nie jeździli V8 . | Tak jak wspominalem to subiektywna opinia dziennikarza-nie powinnosie na nią zwracać uwagi. |
|
|
|
|
|
|
|
cerbera
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 45 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 158 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2012-12-09, 21:24
|
|
|
Każdy ON i tak bedzie droższy w servisie niż pb. To co na paliwie zaoszczedzisz włozysz w servis......już sie przekonałem 3 razy i wystarczy :evil: |
_________________ A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 60 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-12-09, 22:19
|
|
|
cerbera napisał/a: | Każdy ON i tak bedzie droższy w servisie niż pb. To co na paliwie zaoszczedzisz włozysz w servis......już sie przekonałem 3 razy i wystarczy :evil: |
No, nie do końca tak jest, mój klekot pali z 5litrów mniej na setkę od benzyny, przejechałem 250 tyś i wychodzi mi że zaoszczędziłem na nowy silnik.
Do tej pory w silniku nic się nie popsuło. |
|
|
|
|
|
|
|
cerbera
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 45 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 158 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2012-12-09, 23:54
|
|
|
labas napisał/a: | cerbera napisał/a: | Każdy ON i tak bedzie droższy w servisie niż pb. To co na paliwie zaoszczedzisz włozysz w servis......już sie przekonałem 3 razy i wystarczy :evil: |
No, nie do końca tak jest, mój klekot pali z 5litrów mniej na setkę od benzyny, przejechałem 250 tyś i wychodzi mi że zaoszczędziłem na nowy silnik.
Do tej pory w silniku nic się nie popsuło. |
I tego ci życze kolejne 250kk ja mialem inne doswiadczenia z subaru,terracanem i mb.Ale bylo to silniki o mniejszej pojemnosci. |
_________________ A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Maciex
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 137 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-12-10, 18:05
|
|
|
Jeździłem A6 z silnikiem 3.0tdi. Miał przebieg 423000km i jeździł, dysponował pełną mocą - S8 zostawiała go w tyle, ale sądzę że nie każda A8 4.2 dałaby radę. Dodatkowo moc jest dostępna szybciej, a jazda jest równie przyjemna co V8 benzynowym.
Spalanie - przy podobnej, spokojnej jeździe A6 spaliło 7litrów ON, S8 = 15L LPG. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2012-12-10, 19:39
|
|
|
mdamian napisał/a: | Maciex napisał/a: | spokojnej jeździe A6 spaliło 7litrów ON, S8 = 15L LPG. |
A6 3.0TDI spalanie 7L/ON x 5.40gr = 37,8zł/100km
A8 4.2PB+LPG spalanie 15L/LPG x 2.60gr = 39zł/100km
Jak widać dużej różnicy w spalaniu nie masz ;-) |
Zależy kto po ile ma ropę. Przy cenie 4.50gr różnica jest już bardziej zauważalna. |
_________________
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2012-12-10, 19:52
|
|
|
mdamian napisał/a: | gierobiala napisał/a: | Zależy kto po ile ma ropę. Przy cenie 4.50gr różnica jest już bardziej zauważalna. |
Zawsze można od ruskich paliwo po 2.50 kupić , chodzi o normalne ceny . |
Kiedyś juz pisałem jak można mieć paliwo z dystrybutora w takiej cenie a po 2.5 od ruskich nie kupisz nawet jak sam sobie przywieziesz. |
_________________
|
|
|
|
|
|