Autor |
Wiadomość |
orkaskawina
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 470 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 2014-04-30, 17:16
|
|
|
Mi nówki 4 szt + wentle całość oryginał za 600 zł trafiłem na alledrogo |
_________________ Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e |
|
|
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-10-23, 15:08
|
|
|
I tu pod tym względem lepsze rozwiązanie ma BMW w np w E60 nie ma żadnych czujników pomiar ciśnienia jest mierzony na podstawie obrotu koła czytany z tego jak się nie mylę z czujnika ABS , po zmianie kół z letnich na zimowe trzeba wejść tylko w Menu i zaakceptować zmianę i 0 problemów. |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-10-27, 02:34
|
|
|
Ogród-Lca napisał/a: | I tu pod tym względem lepsze rozwiązanie ma BMW w np w E60 nie ma żadnych czujników pomiar ciśnienia jest mierzony na podstawie obrotu koła czytany z tego jak się nie mylę z czujnika ABS , po zmianie kół z letnich na zimowe trzeba wejść tylko w Menu i zaakceptować zmianę i 0 problemów. |
A moim zdaniem system na czujniki w kołach jest lepszy.... droższy w obsłudze, a i owszem, ale lepszy bo daje odczyty z każdego z kół w czasie rzeczywistym.
Ilu z was i jak często sprawdza ciśnienie w kołach?
A wiecie jak zmienia się ciśnienie w oponie przy różnych temperaturach otoczenia?
Ja w D3 mam rzeczywisty podgląd na ciśnienie i temperaturę powietrza w oponach i dzięki temu sprawdzam ciśnienie regularnie 2-3 razy w tygodniu - bądź co bądź nic mnie to nie kosztuje, ot kliknąć kilka razy w MMI i już.
Kontrola w czasie rzeczywistym polega również na tym, że pomiar jest dokonywany także na postoju.
Jakiś czas temu późnym wieczorem złapałem niestety gumę (jakieś coś leżało na jezdni) i sygnał alarmowy pojawił się akurat jak stałem na światłach. Zerknąłem w MMI i od razu, nie wysiadając z auta oceniłem powagę sytuacji - powietrze schodziło z koła w oka mgnieniu więc nie kontynuowałem jazdy tylko zaraz za skrzyżowaniem zjechałem na bok.
Teraz ktoś kto ma większą styczność z BMW wie pewnie że praktycznie wszystkie modele po roku 2008 (a może i sporo wcześniej ale już tego nie pamiętam) fabrycznie wyjeżdżały na oponach RunFlat. Oznacza to ni mniej ni więcej to, że pomimo znacznego spadku ciśnienia powietrza w oponie kierowca może kontynuować jazdę bez istotnych problemów z trakcją i bez istotnego wpływu na bezpieczeństwo.
Co więcej system czytający z obrotów koła nie powie nam ile tego powietrza jest w oponie a tylko informuje, że ciśnienie spadło - ale same oględziny opony na poboczu nic nie dadzą bo opona RunFlat nawet kompletnie bez powietrza stoi tylko lekko ugięta.
Nie wspominając już o tym, że opony Run Flat ze względu na swoją konstrukcję są pieruńsko twarde, 17" RF w BMW jest tak komfortowe jak moje tradycyjne 20" w Audi
Na koniec dodam, że pracując swego czasu w BMW testowałem opony RunFlat i jazdę na nich bez powietrza i z nabytego przez lata doświadczenia wolę jednak tradycyjne opony i system pomiaru ciśnienia w każdym kole, najlepiej taki jaki oferuje D3 czyli z podglądem na każde koło w ekranie MMI |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-10-27, 10:21
|
|
|
Tak masz rację system w Audi z czujnikiem na każe koło jest na pewno lepszy i bezpieczniejszy, ale pod warunkiem że działa i nie trzeba raz na jakiś czas wymieniać czujnika za nie małą kwotę + jego wymiana co się wiąże z demontażem i montażem opony + wyważenie takiego koła 19-20 calowego to też kilkadziesiąt złotych , więc chyba każdy indywidualnie musi do tego podejść jak często łapie gumę itp bo ja ostatnią złapałem parę lat temu więc może czasami lepiej opłaca się poświęcić oponę.
Co nie zmienia fakt że jeden czujnik mi nie działa mam wyłączoną opcję pomiaru ciśnienia i będę chciał to zrobić bo lubię jak mi w aucie wszystko działa tylko muszę poszukać sprawnego czujnika ktoś tu pisał że lepiej założyć od lifta że są trwalsze ? |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-10-28, 22:48
|
|
|
Macie rację, ale wiadomo, każde rozwiązanie niesie za sobą pewne ograniczenia. Ja średnio raz w roku łapię jakiś wkręt w oponę. Dobrze, jeśli słychać, że coś się telepie. Ale jeśli nie słyszysz, a powietrze schodzi, to dopiero po pewnym czasie (np. kilku kilometrach) na profilu 40 odczuwa się ubytek powietrza, i to raczej zauważy to wprawny kierowca. Trochę to odczuwanie zakłóca nam napęd na wszystkie koła. I jest wysoce prawdopodobne, że zanim kierowca poczuje że coś jest nie tak - z powodu niskiego ciśnienia opona ulegnie uszkodzeniu i będzie po prostu do wyrzucenia. A jako ciekawostkę polecam w trakcie jazdy po ekspresówce (im bardziej auto obciążone tym większy efekt) wysiąść i sprawdzić na postoju organoleptycznie temperaturę opony - bywa naprawdę ciepła. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
koper86
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: AUdi S8 d3
Wiek: 38 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 23 Skąd: Slough
|
Wysłany: 2014-11-25, 21:35
|
|
|
Panowie a jak wyłączyć w zielonym menu to zeby nie sprawdzało cisnienia w oponach ?? |
|
|
|
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-11-25, 22:21
|
|
|
koper86 napisał/a: | Panowie a jak wyłączyć w zielonym menu to zeby nie sprawdzało cisnienia w oponach ?? |
Koper tutaj masz temacik. a jeżeli tak nic nie zdziałasz to w zielonym jet opcja tire pressure,odznaczasz ptaszkiem i po bulu.
A najlepiej napraw to co zepsute
http://www.a8team.pl/d3-0...enia-vt9114.htm |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2015-01-15, 19:36
|
|
|
Koledzy co dokładnie potrzeba do doposażenia D3 w system kontroli ciśnienia w oponach?
Prosiłbym o listę części
Z góry dziękuję. |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2015-01-15, 23:16
|
|
|
aro51 napisał/a: | Sterownik, wiazka, 4 czujniki |
widzę jszcze jakieś anteny,więc potrzebny jest :
- sterownik 4D0 907 273 C -widzę również że są z literką A,jakaś większa różnica między nimi?
-4 czujniki 4D0 907 275 C 433Mhz
-4 anteny 4E0907277 - tutaj też widzę różną literówkę - A -B
-4 uchwyty do anten
- wiązka do sterownika
Sterownik powinien znajdować się pod tylną kanapą i co dalej?
Ktoś może opisać montaż tych czujnków?- najbardzie intersuje mnie podłączenie sterownika-jakt to powinno wyglądać.
Czy dokładne numery wraz z literkami anten,czujników ,sterownika można dobrać po numerze VIN? |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-01-16, 00:52
|
|
|
Po vinie naturalnie nie skompletujesz zestawu bo go nie posiadasz, chyba ze po vinie auta ktore ma system kontroli cisnienia.
Masz okazje przetrzec szlak dla innych...
Rozwiazania dwa
1. Schematy elektryczne elsa i jazda
2. Znajdujesz trupa na czesci nierozbebeszonego i kupujesz z niego komplet wiazki i sterownik przy okazji patrzac gdzie i jak jest podlaczona.
Ja jak najbardziej sluze pomoca, co mam to dam, u siebie w aucie ww system posiadam to moge cos podejrzec. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2015-01-16, 07:26
|
|
|
aro51 napisał/a: | Po vinie naturalnie nie skompletujesz zestawu bo go nie posiadasz, chyba ze po vinie auta ktore ma system kontroli cisnienia.
Masz okazje przetrzec szlak dla innych...
Rozwiazania dwa
1. Schematy elektryczne elsa i jazda
2. Znajdujesz trupa na czesci nierozbebeszonego i kupujesz z niego komplet wiazki i sterownik przy okazji patrzac gdzie i jak jest podlaczona.
Ja jak najbardziej sluze pomoca, co mam to dam, u siebie w aucie ww system posiadam to moge cos podejrzec. |
Dzięki kolego,puki co to badam temat ale i tak będę doposazac gdyź mi się bardzo przyda ten gadzet |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-01-18, 22:55
|
|
|
a w zapasie nie ma czujnika ? Czy on też wykrywa ciśnienie w kole zapasowym? Chyba nadzorowanie tego koła też powinno być. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2015-02-05, 20:32
|
|
|
W poszukiwaniu kompletu czujników w Holandii natchnąłem się na jakieś nowe zamieniki po 55euro sztuka,jest napisane że zastępują ori czujniki 4d0907275C ,ktoś coś wie na ten temat?
Ktoś z koegów wie jaka jest róznica między sterownikami cisnienia opon???
chodzi mi o literówkę??
4E0 907 273
4E0 907 273 A
4E0 907 273 C |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|