Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] dolewanie oleju - ile?  
Autor Wiadomość
Saberek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 153
Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
Wysłany: 2012-06-12, 08:55   

Mi bral ok 1l na 2000km. olej Castrol 0W40 longlife. tylko jak go kupowalem w PL bo byl tanszy ( litrowe butelki) teraz zalalem taki sam olej z takich samych butelek ale kupiony w UK i przestal brac olej lub moze z 0.5l na jakies 3000 km.
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-06-12, 09:18   

tomek87g napisał/a:
dobre :D
chcialbym zobaczyc taki silnik :-P



Ty go jeszcze nie widziałeś :lol: , ja mam taki (BVN) :-P
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-06-12, 09:40   

Zapodaj foto żeby wszyscy zobaczyli to cacuszko :D
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2012-06-12, 11:17   

Moim zdaniem to ile oleju weznie silnik zalezy wlasnie jak co poniektorzy pisali i od stanu silnika i od stylu jazdy, skonczywszy na oleju ;)
Moim ABZtem, na liczniku 230k km, mam takie swoje nadzieje ze tyle serio ma... mieszcze sie w 2 bankach od wymiany do wymiany...tzn 2x4l czyli te pol litra co zostaje mam na dolewke, ale staram sie jezdzic delikatnie, czasem go tylko podgonie,tak wiec jak na v8 mi sie zdaje ze to swietny wynik, choc podejrzewam ze gdyby byl palowany to litra trzebaby dolac wiecej ;) Choc szczerze co poniektorzy chwyca sie za glowe...bo ja latam na Shellu...i to mineralnym...bo na takim auto juz latalo, a ja osobiscie nie jestem zwolennikiem wlewania lepszych mieszanek olejowych, ktore maja wiecej substancji pluczacych do silnikow ktore swoje juz przelataly ;-)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-06-12, 13:59   

U mnie na liczniku 290 tys km przelotu (prawdziwy sprawdzany po VINie) silnik kompie się cały czas na syntetyku, wcześniej jak się nie mylę był CASTROL 5W30 a teraz już o trzech wymian latam na MOTUL 8100 5W40 i dolewam między wymianami (co 10 tys km) max 1,5 litra oleju, bynajmniej z dwóch piątek zawsze mi zostaje do kolejnej wymiany. Jeżdżę różnie :-P ale raczej nie w stylu emeryta ;-)
_________________

 
 
arczic 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A6 C7
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 72
Skąd: czewa - wawa
Wysłany: 2012-06-14, 23:25   

u mnie przebieg 120k+ i od wymiany do wymiany nie dolewam nic...
 
 
marcinxx 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 8
Skąd: wlkp
Wysłany: 2012-06-15, 09:30   

przebieg 390 tys bieze do 2 l na 10 tys km
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2012-06-15, 10:11   

U mnie w D2 2.8 PB/LPG AQD dolewałem 0,8 litra na 3000 km (olej 10W40),w 4.2 PB/LPG AQF średnio 0,2-0,7 litra na 1000 km.W obecnej D3 4.2 BFM jeżdżę tylko na PB na oleju Shell ultra 5W40 i na 3500 km dolałem 0,2 litra oleju co uważam za super wynik.Jazda raczej normalna (średnie spalanie 12- 14 litrów PB),ale czasem lubię pogonić jakiegoś leszcza :-P Myślę,że na zużycie oleju w silniku ma też wpływ instalacja gazowa i gdybym miał auto na gazie to zużycie oleju by wzrosło.Mam w planach na przyszłą wymianę przetestować Motula 8100 5W40,bo tak go wszyscy wychwalają :-)
 
 
Masa 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 237
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-06-15, 17:02   

robertas napisał/a:
Moim zdaniem to ile oleju weznie silnik zalezy wlasnie jak co poniektorzy pisali i od stanu silnika i od stylu jazdy, skonczywszy na oleju ;)
Moim ABZtem, na liczniku 230k km, mam takie swoje nadzieje ze tyle serio ma... mieszcze sie w 2 bankach od wymiany do wymiany...tzn 2x4l czyli te pol litra co zostaje mam na dolewke, ale staram sie jezdzic delikatnie, czasem go tylko podgonie,tak wiec jak na v8 mi sie zdaje ze to swietny wynik, choc podejrzewam ze gdyby byl palowany to litra trzebaby dolac wiecej ;) Choc szczerze co poniektorzy chwyca sie za glowe...bo ja latam na Shellu...i to mineralnym...bo na takim auto juz latalo, a ja osobiscie nie jestem zwolennikiem wlewania lepszych mieszanek olejowych, ktore maja wiecej substancji pluczacych do silnikow ktore swoje juz przelataly ;-)


u mnie to samo wciąga oleju co u ciebie juz mnie to wku.... pomału ale chyba zajrze co tam w środku tego mojego silniczka może jakieś gumki na zaworach sie wsadzi nowe i moze bedzie mniej jadła oliwy a jak nie pomoże to bedzie gruba operacja silnika na wiosne :d
_________________

 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2012-06-15, 18:43   

No to faktycznie pech. u mnie przebieg 248 tyś. no i jak kolega wyżej pisał z 2-ch piątek zostaje na dolewkę, no i w zeszłym roku dokupiłem literek ale sporo było szybkiej jazdy. Czyli wszystko zależy od stylu jazdy i i stanu technicznego silnika.
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Jakub 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 166
Skąd: BTM
Wysłany: 2012-06-16, 08:41   

Ludzie spokojnie ;-) w instrukcji pisze,że może łykać litr na tysiąc :lol:
_________________
http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2012-06-16, 12:15   

No właśnie może , ale nie musi .jest wiele aspektów od których to łykanie jest zależne . Dodam że jest to moja pierwsza Audi a było ich kilka z różnymi motorami , do której dolewam oleum chodz na prawde nie wiele .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2012-06-16, 20:29   

Czyli jak nie zre litra na tysiaka to jest dobrze ;-) Hehe smieje sie...ja uwazam ze to co moja zjada to ideal jak na 8 cylindrów...Opel na swoje nowe 4 cylidnrowe silniki dopuszcza norme 50 ml na 1000km wiec jak na uzywany silnik audi...norma ktora moje wyprawia, Opla powinna zawsytdzic :mrgreen:
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2012-06-16, 20:37   

Opla...zawsze ;-)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-16, 22:41   

Znam przypadek jak ok 40letni facet kupił sobie wkońcu wymarzona S8 D2. Sporo kursował nią ale tylko niecały rok. Nie sprawdzał i nie dolewał oleum bo przeciez są czujniki stanu itp.Silniczek poszedł na złom ;) A to były czasy gdy eSka ok 50tysi kosztowała jeszcze.
Wpływ na zuzycie ma też to czy sie auto uzywa czy nie bo moja nie jest pałowana a potrafi zeżrec lecz jak zrobię nia trase to te zuzycie spada no ale miesiąc w garażu i cykl sie powtarza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.