Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] dolewanie oleju - ile?  
Autor Wiadomość
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-17, 14:28   

Tak czytam i czytam...........ale w instrukcji jest jasno napisane ,że dopuszczalna konsumpcja oleju to 0,2l na 1000km
Mój licznik od wyjazdu do Kronach na zlot z domu pokazał 3308 km :shock: :shock: i na bagnecie ubyło 3mm oleju w silniku (shell 10W60 Racing)- uważam że idealnie przy takim ganianiu po autostradach 180 - 250 bo tylko tak z FOSS-em dało się jechac...."
Silnik ma przebieg 265tys..........ale oleje z rodziny sportowych czyli 10W 60 zawsze lałem do swoich samochodów czy to był castrol,valvoline czy shell.
Moje poprzednie D2 1995, D2 S8 2000 , D2 2001 wszystkie latały na tych olejach a największy problem to temperatura odparowania oleju , polecam lekturę na temat projektowania i ważnych parametrów oleju i wszystko będzie OK , jesli tylko silnik ma prawdziwe 180 tys przebiegu :D :D
PS. wystarczy poczytać specyfikacje , odporność na temperatury (a największa tworzy sie na wale i panewkach gdzie w dupę dostaje materiał i chłodzony jest olejem.......itd,itd a na końcu jest stan naszych gładzi cylindrów i pierścieni po magicznym przebiegu 180tys :mrgreen: .
To chyba wszystko , nie licząc wycieków ;-)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-17, 15:40   

zanjac napisał/a:
ale w instrukcji jest jasno napisane ,że dopuszczalna konsumpcja oleju to 0,2l na 1000km
To co tymasz za instrukcje?? :shock: Ja wyraźnie idziałem dolitra na 1000!
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-17, 20:09   

Apophis napisał/a:
Ja wyraźnie idziałem dolitra na 1000!

w instrukcji do D2 dopuszczalne 1l na 1000km.........ale mówimy jak w tytule o D3 :-P
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-17, 20:25   

zanjac napisał/a:
ale mówimy jak w tytule o D3

No tu sie kłócił nie będe ale aż takiego skoku technologicznego chyba nie zrobili odrazu z D3 ;)
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-17, 20:54   

4 zawory na cylinder przeciwko pięciu zaworom na cylinder i zmienna faza rozrzadu z użyciem fazatorów....to tak po krótce ;-) stąd też niższe zużycie paliwka

[ Dodano: 2012-06-17, 22:01 ]
Apophis napisał/a:
ale aż takiego skoku technologicznego chyba nie zrobili odrazu z D3
Cytat:

Sądząc po twoim podpisie to posiadasz silnik ABZ ze skrzynia czterobiegową CML ....itd po drodze jest jeszcze lift od 1999 - 2002 ze skrzyniami pięciobiegową 5HP i namiastką silnika 5v ............a to wszystko sią łączy z obciążeniem silnika a zarazem technologią i zużyciem oleju,paliwa , składem spalin itd........w D3 masz już 6-biegową , wał silnika podparty na innych panewkach itd,itd ale to za dużo pisania , generalnie audi cały czas się rozwija , dalej już idzie D4 i następne nowe technologie.
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-06-18, 20:45   

W mojej instrukcji jest napisane, że to normalny objaw dolewania oleju i średnio bierze 0,5 l na 1000 km. Przy długiej jeździe po autostradach (w domyśle 180<), w górach lub z obciążeniem (przyczepa) może zużycie zwiększyć się. Chyba str 299 wczoraj czytałem. Także już zaakceptowałem to. Mam kupiony Castrol ale jak będę mógł to zmienię jeszcze na Motul 8100.

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-18, 21:15   

No przyjacielu przy 6.0 ma co smarować :mrgreen:
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-06-19, 20:24   

Ma, ma jest co opływać. Ale w twoim następnym S8 5,2 450 KM chyba też tak będzie.

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-20, 06:53   

Serrgiusz napisał/a:
Ale w twoim następnym S8 5,2 450 KM chyba też tak będzie.
:D :D :D tak..... , to kiedy myśmy zaplanowali zrobienie tego Banku aby starczyło też na S8 Lambo dla twojej Dziewczyny :mrgreen:
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-06-20, 07:11   

Dla żon wystarczy A lub Q3. Od razu Banku. Pieniądze leżą na ulicy. Trzeba tylko umieć je dostrzec i schylić się po nie. Rentowna, rozhulana firma i wszystko można.

8-)

[ Dodano: 2012-06-27, 22:19 ]
JIMM napisał/a:
No przyjacielu przy 6.0 ma co smarować :mrgreen:


Właśnie jestem po wymianie. Oleju w bagażniku miałem 14 l to jeszcze litr swojego dolali. Dopiero był właściwy poziom na bagnecie. A płynu hamulcowego zlali ok 2 litrów. Zastanawiam się nad kupnem w hurtowni beczki oleju 10W-60.

8-)

[ Dodano: 2012-07-18, 14:27 ]
Takie obserwacje po kilku tyg po wymianie. Zalałem castrola 5w30 syntetyk dedykowany do grupy VW ale nie LL. I czuję wyraźną różnicę in minus w wejściu na obroty. Nie czuję tego przyjemnego pazura. Przejechałem ok 1,5 tys km różnymi prędkościami i trasami i nie ma potrzeby dolewania. Jest też wyraźna in plus różnica z wydajnością hamulców.

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
korzonek 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Błażej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 67
Skąd: Brzeziny
Wysłany: 2013-09-29, 21:31   

rożnica w cenie castrol5w30 a 5w30LL jest spora a czy warto lać castrolaLL
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-09-29, 22:06   

korzonek napisał/a:
rożnica w cenie castrol5w30 a 5w30LL jest spora a czy warto lać castrolaLL

Osobiście nie widzę sensu lania LongLife - moim zdaniem wymiany oleju co 30kkm chyba raczej silnikom nie służą a już tym bardziej tym, które mają już trochę kilometrów najeżdżone.
A jeżeli wymianę oleju robić co 10-15kkm to nie widzę uzasadnienia na olej LongLife.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
korzonek 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Błażej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 67
Skąd: Brzeziny
Wysłany: 2013-09-30, 13:21   

a slyszeliscie o castrolu long TEch?
 
 
bybus 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 84
Skąd: Piaski
Wysłany: 2013-09-30, 20:12   

Moją Eskę po zakupie zalałem Motulem x cessem 5W40 i brał od 2 do 5 setek, teraz zalałem http://www.millersoils.pl...we/cfs-5w40-nt/
(wbrew sugestii Fossa że to przerost formy nad treścią 8-) ) .
Po wymianie przejechałem na razie ok. 1200km i póki co poziom na bagnecie taki sam jak po wymianie. Faktem jest że cena tego oleum jest wysoka ( ponad trzy stówki za 5 l ale efekty jego stosowania na razie są zdecydowanie zachęcająca. Ten sam olej stosuję w Audi A4 1.8T 180 KM i w nim od wymiany do wymiany nie dolewam ani grama, oprócz tego wyciszył też odzywające się wcześniej (na VOLVOLINE Max Life) popychacze. Accord żony takoż samo na tym się porusza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.