Autor |
Wiadomość |
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-17, 14:28
|
|
|
Tak czytam i czytam...........ale w instrukcji jest jasno napisane ,że dopuszczalna konsumpcja oleju to 0,2l na 1000km
Mój licznik od wyjazdu do Kronach na zlot z domu pokazał 3308 km :shock: :shock: i na bagnecie ubyło 3mm oleju w silniku (shell 10W60 Racing)- uważam że idealnie przy takim ganianiu po autostradach 180 - 250 bo tylko tak z FOSS-em dało się jechac...."
Silnik ma przebieg 265tys..........ale oleje z rodziny sportowych czyli 10W 60 zawsze lałem do swoich samochodów czy to był castrol,valvoline czy shell.
Moje poprzednie D2 1995, D2 S8 2000 , D2 2001 wszystkie latały na tych olejach a największy problem to temperatura odparowania oleju , polecam lekturę na temat projektowania i ważnych parametrów oleju i wszystko będzie OK , jesli tylko silnik ma prawdziwe 180 tys przebiegu
PS. wystarczy poczytać specyfikacje , odporność na temperatury (a największa tworzy sie na wale i panewkach gdzie w dupę dostaje materiał i chłodzony jest olejem.......itd,itd a na końcu jest stan naszych gładzi cylindrów i pierścieni po magicznym przebiegu 180tys :mrgreen: .
To chyba wszystko , nie licząc wycieków ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-17, 15:40
|
|
|
zanjac napisał/a: | ale w instrukcji jest jasno napisane ,że dopuszczalna konsumpcja oleju to 0,2l na 1000km | To co tymasz za instrukcje?? :shock: Ja wyraźnie idziałem dolitra na 1000! |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-17, 20:09
|
|
|
Apophis napisał/a: | Ja wyraźnie idziałem dolitra na 1000! |
w instrukcji do D2 dopuszczalne 1l na 1000km.........ale mówimy jak w tytule o D3 :-P |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-17, 20:25
|
|
|
zanjac napisał/a: | ale mówimy jak w tytule o D3 |
No tu sie kłócił nie będe ale aż takiego skoku technologicznego chyba nie zrobili odrazu z D3 |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-17, 20:54
|
|
|
4 zawory na cylinder przeciwko pięciu zaworom na cylinder i zmienna faza rozrzadu z użyciem fazatorów....to tak po krótce ;-) stąd też niższe zużycie paliwka
[ Dodano: 2012-06-17, 22:01 ]
Apophis napisał/a: | ale aż takiego skoku technologicznego chyba nie zrobili odrazu z D3 |
Sądząc po twoim podpisie to posiadasz silnik ABZ ze skrzynia czterobiegową CML ....itd po drodze jest jeszcze lift od 1999 - 2002 ze skrzyniami pięciobiegową 5HP i namiastką silnika 5v ............a to wszystko sią łączy z obciążeniem silnika a zarazem technologią i zużyciem oleju,paliwa , składem spalin itd........w D3 masz już 6-biegową , wał silnika podparty na innych panewkach itd,itd ale to za dużo pisania , generalnie audi cały czas się rozwija , dalej już idzie D4 i następne nowe technologie. |
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-06-18, 20:45
|
|
|
W mojej instrukcji jest napisane, że to normalny objaw dolewania oleju i średnio bierze 0,5 l na 1000 km. Przy długiej jeździe po autostradach (w domyśle 180<), w górach lub z obciążeniem (przyczepa) może zużycie zwiększyć się. Chyba str 299 wczoraj czytałem. Także już zaakceptowałem to. Mam kupiony Castrol ale jak będę mógł to zmienię jeszcze na Motul 8100.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-18, 21:15
|
|
|
No przyjacielu przy 6.0 ma co smarować :mrgreen: |
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-06-19, 20:24
|
|
|
Ma, ma jest co opływać. Ale w twoim następnym S8 5,2 450 KM chyba też tak będzie.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-20, 06:53
|
|
|
Serrgiusz napisał/a: | Ale w twoim następnym S8 5,2 450 KM chyba też tak będzie. | tak..... , to kiedy myśmy zaplanowali zrobienie tego Banku aby starczyło też na S8 Lambo dla twojej Dziewczyny :mrgreen: |
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-06-20, 07:11
|
|
|
Dla żon wystarczy A lub Q3. Od razu Banku. Pieniądze leżą na ulicy. Trzeba tylko umieć je dostrzec i schylić się po nie. Rentowna, rozhulana firma i wszystko można.
8-)
[ Dodano: 2012-06-27, 22:19 ]
JIMM napisał/a: | No przyjacielu przy 6.0 ma co smarować :mrgreen: |
Właśnie jestem po wymianie. Oleju w bagażniku miałem 14 l to jeszcze litr swojego dolali. Dopiero był właściwy poziom na bagnecie. A płynu hamulcowego zlali ok 2 litrów. Zastanawiam się nad kupnem w hurtowni beczki oleju 10W-60.
8-)
[ Dodano: 2012-07-18, 14:27 ]
Takie obserwacje po kilku tyg po wymianie. Zalałem castrola 5w30 syntetyk dedykowany do grupy VW ale nie LL. I czuję wyraźną różnicę in minus w wejściu na obroty. Nie czuję tego przyjemnego pazura. Przejechałem ok 1,5 tys km różnymi prędkościami i trasami i nie ma potrzeby dolewania. Jest też wyraźna in plus różnica z wydajnością hamulców.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
korzonek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Błażej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41 Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 67 Skąd: Brzeziny
|
Wysłany: 2013-09-29, 21:31
|
|
|
rożnica w cenie castrol5w30 a 5w30LL jest spora a czy warto lać castrolaLL |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-09-29, 22:06
|
|
|
korzonek napisał/a: | rożnica w cenie castrol5w30 a 5w30LL jest spora a czy warto lać castrolaLL |
Osobiście nie widzę sensu lania LongLife - moim zdaniem wymiany oleju co 30kkm chyba raczej silnikom nie służą a już tym bardziej tym, które mają już trochę kilometrów najeżdżone.
A jeżeli wymianę oleju robić co 10-15kkm to nie widzę uzasadnienia na olej LongLife. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
korzonek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Błażej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41 Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 67 Skąd: Brzeziny
|
Wysłany: 2013-09-30, 13:21
|
|
|
a slyszeliscie o castrolu long TEch? |
|
|
|
|
bybus
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 84 Skąd: Piaski
|
Wysłany: 2013-09-30, 20:12
|
|
|
Moją Eskę po zakupie zalałem Motulem x cessem 5W40 i brał od 2 do 5 setek, teraz zalałem http://www.millersoils.pl...we/cfs-5w40-nt/
(wbrew sugestii Fossa że to przerost formy nad treścią 8-) ) .
Po wymianie przejechałem na razie ok. 1200km i póki co poziom na bagnecie taki sam jak po wymianie. Faktem jest że cena tego oleum jest wysoka ( ponad trzy stówki za 5 l ale efekty jego stosowania na razie są zdecydowanie zachęcająca. Ten sam olej stosuję w Audi A4 1.8T 180 KM i w nim od wymiany do wymiany nie dolewam ani grama, oprócz tego wyciszył też odzywające się wcześniej (na VOLVOLINE Max Life) popychacze. Accord żony takoż samo na tym się porusza. |
|
|
|
|
|
|
|
|