Autor |
Wiadomość |
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-12-29, 08:59 [D3 ALL
] Jak ustawić prawidłowo nawiewy
|
|
|
Panowie jak prawidłowo ustawić nawiewy w A8 ponieważ mnie to przerosło!!!!!!
1] Auto stoi na dworze jest mróźno odpalam samochód pochodzi troche szyby puszczą
2] Wsiadam do auta troche przejadę nie duzo jakies 2 km moze i zaczyna parować!!
3] Pary zaczyna sią robić tak duzo że nie jestem w stanie po kolejnych 5 km jechac
4] Jak poprzestawiałem to albo musi byc bardzo gorąco żeby jakoś jechać to wtedy skrapla się woda az na szybie ze ściagaczką można zbierac
5] Jak ustawie w druga strone to odpuszcza ale az szyba przymarza
6] klima nabita nowo
7] filtr pyłkowy nowy
8] z kratek środkowych nie dmucha prawie wcale tych obok mmi
9] z kratek z tyłu na tylnej kanapie wogóle nic nie dmucha ani na nogi ani tych na srodku ani bocznych
10] czy tył nie dmucha jak aku jest słaby albo nikt z tyłu nie siedzi?
11] nie mam z tyłu klimatronica
panowie to normalnie jakas masakra jest <jezu> <jezu> <jezu> <jezu> ;( ;( ;( ;( |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-29, 09:42
|
|
|
Nie wiem, jak jest w D3, ale u mnie w D2 jeżdżę praktycznie cały czas z wyłączonym trybem econ.
Jak go załączę, to po dłuższym postoju auta na dworze (przez weekend) szyby parują.
Masz dywaniki?
Ja zainwestowałem w żwirek sylikonowy dla kota. Napełniasz 4 stare skarpety, zawiązujesz i wrzucasz po dwie z przodu i z tyłu. Taka ilość powinna pomóc odciągnąć nadmiar wilgoci.
Możesz mieć również wodę w nawiewach, ale tutaj również nie wiem jak jest w D3 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-12-29, 10:27
|
|
|
no z pochłaniaczem wilgoci juz próbuje ...
wyłacze ten tryb econ jezeli jest właczony
zobacze czy chociaz troche pomoze |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-12-29, 12:16
|
|
|
Najlepiej jeździć na włączonej klimie, ona wyłapuje wilgoć. W D2 jak odpalam auto po pracy to szyby puszczają ale wystarczy, że wsiądzie jeszcze 4 osoby i tył zaparowany się robi, z przodu jest ok. Po przejechaniu 8km szyby zaczynają odparowywać z tyłu. Temperatura ustawiona na 23,5C i automat.
Boczne kratki skieruj na szyby, jednakże jeśli Ci zamarza para to masz za dużo wilgoć tak na moje. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-12-29, 14:08
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | jednakże jeśli Ci zamarza para to masz za dużo wilgoć tak na moje. |
Jednym słowem auto jest nie dogrzane. Siedzi w nim wilgoć i będzie parować. Dobry sposób. To jakiś czas jeździć na ustawieniach HI + HI czyli ( piekło + piekła ) grzać w aucie tak by się nie dało wytrzymać i delikatnie podczas jazdy uchylić okno.
Ja tak często jeżdżę i żadnego problemu nie ma.
W trakcie jak auto jest jeszcze zimne ustawiam nawiewy góra, środek i dół po osiągnięciu odpowiedniej temperatury wyłączam środek. Ale podstawa to dobrze dogrzać auto.
dracus6662 : jak porządnie nie dogrzejesz auta to takie będą skutki właśnie, zamarzanie szyb i skraplanie. Polecam Ci jakiś czas pojeździć na HI + HI i obroty wiatraka na pół gwizdka. Jak Ci będzie za gorąco to uchyl cobie lekko szybę w celu wymiany powietrza i pozbycia się wilgoci. Może to troszkę potrwać ale zawsze działa. Ewentualnie farelka do auta lecz strach by się nic nie spaliło. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
kojot1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 74 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-12-29, 16:30
|
|
|
dracus6662 : na początek popatrz czy nie masz jakiejś wody w nawiewach , coś tam piszesz o skraplaniu się wody na szybie , druga sprawa zobacz czy klapka od zamkniętego obiegu powietrza nie jest na stałe zamknięta miałem taka akcję kiedyś w innym aucie że klapka była zamknięta i właśnie szyby parowały od środka i nic nie pomagało , może tak jest u Ciebie w aucie . |
|
|
|
|
|
|
|
Pix
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Paź 2014 Posty: 49 Skąd: OBERSCHLESIEN
|
Wysłany: 2014-12-29, 18:27
|
|
|
Nie wiem jak w D3, ale w D2 na klimatroniku jest przycisk od nawiewów na szybe, ogrzewanie szyby. Jest cos takiego w D3, probowales?? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-12-29, 20:10
|
|
|
Za dużo wilgoci to przy tych objawach delikatnie powiedziane. Ja mam trochę wilgoci i nie mam problemu przy trybie econ i 22st na blacie klimy.
Żwirek ten wspomniany wyżej potwierdzam dobra sprawa ale ja jeszcze wkładam pod nogi(gumy) zwykłe gazety i czasami 2xdziennie wymieniam. Ale jesli w nawiewach siedzi woda to niewiele pomoże i ja bym sprawdził jeszcze odpływy klimy bo pewnikiem zapchane.
Do lata półsrodki a latem panie wietrzenie w upale! |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-12-30, 00:36
|
|
|
Dzieki Panowie za zainteresowanie tematem powiem podziele się tym co zrobiłem i co osiągnąłem:
1] 3.5 godziny auto chodziło na postoju w ustawieniu najpierw hi pozniej 23 stopnie
2] chodziło w obiegu zamkniętym econ ustawiłem na wył. tak jak kolega w drugim poscie podpowiedział
3] efekt szyby odparowane
4] jazda samochodem :
- po 2 km zaczyna parowac
- właczenie ogrzania przedniej szyby pomaga przez chwile ale zaraz paruja jeszcze gorzej
-po róznych manewrach zostawiam na 12 wentylatory ,nadmuch na gore srodek i dół econ wylaczony , właczony obieg wewnetrzny temp 22 c zaczyna puszczac nniemal odrazu
- tylko troszke zostaje prZy rogach przednich szyb bocznych oraz szyby czolowej
-tyl zaparowany właczam ogrzewanie tylnej szyby i pomaga i zostaje tylko troche po bocha na bocznych i na tylnej
- po wylaczeniu ogrzewania tylnej szyby zaczyna tył parowac znowu
Jezdze tak w takim ustawieniu poł dnia kombinujac w ustawieniach:
wylaczam obieg wewnetrzny i właczam ogrzewanie przedniej szyby
szyba zaczyna parowac więc wracam do poprzednich ustawien ale szyba nie chce tak szybko juz odpuszczac ale wkoncu poddaje sie i para znika około gdziny 23 właczam przycisk auto i.... odziwo tym razem nic nie paruje wogóle i wszystkie szyby suche wczesniej na auto była masakra
Teraz mam na ustawieniach auto 22 c a tryb econ wyłaczony czy to jest prawidłowo? bo szyby mi nie zaparowały ale to moze tylko chwilowo??
Pytanie:
1 jak rano wstane i pojde do auta odpale to mam jakos to usatwic inaczej czy zostawic tak jak teraz ?
2 jak szyba zacznie parowac to mam właczyc te podgrzewanie przedniej szyby ?czy to pogorszy jeszcze?
3 jak ustawic nawiewy zeby z tyłu dmuchalo ze srodka z boków oraz na nogi?
4 jak ustawic zeby dmuchało z tych kratek n a wysokosci okien na słupku z tyłu?
5 tryb econ ma być właczony czy wyłączony?
6 gdziasa te odplywy klimy?
Macie racje auto bardzo zawilgocone po długim postoju i moze to przyczyna |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-12-30, 01:31
|
|
|
Cytat: |
1] 3.5 godziny auto chodziło na postoju w ustawieniu najpierw hi pozniej 23 stopnie |
cały czas ma być HI + HI, 3 godziny to za mało by się pozbyć wilgoci
Cytat: | 2] chodziło w obiegu zamkniętym econ ustawiłem na wył. tak jak kolega w drugim poscie podpowiedział
3] efekt szyby odparowane |
Odparowały ponieważ zagrzałeś wnętrze pojazdu w obiegu zamkniętym.
Dam Ci prosty przykład:
U mnie w ganku nie ma ogrzewania, drzwi są szczelne, okna szczelne i nie ma wentylacji. Wniosek jeden, nie ma przepływu powietrza. W ganku zbiera się woda np z butów jak wchodzisz po deszczu czy po śniegu. Ta woda wnika w ubrania, ściany, wykładzinę. Niby jej nie widać ale jest.
Gdy otworze drzwi do przedpokoju w którym jest 25 stopni, ciepło przenika do chłodnego pomieszczenia, wilgoć zaczyna wychodzić i w ten sposób parują szyby. Po pewnym czasie para z szyb znika ponieważ powietrze się ogrzeje w ganku na tyle by woda która się osadzi odparowała. Alle.. właśnie jest ale:
Mogę tam zagrzać do 30 stopni przed otwarte drzwi ale skutek będzie mizerny. Dlaczego?
Ponieważ wilgoć nie ma gdzie uciec z ganki. Erneścik musi zrobić wentylacje by ruch powietrze wypierał wilgoć z wnętrza pomieszczenia
Cytat: | 4] jazda samochodem :
- po 2 km zaczyna parowac
- właczenie ogrzania przedniej szyby pomaga przez chwile ale zaraz paruja jeszcze gorzej
-po róznych manewrach zostawiam na 12 wentylatory ,nadmuch na gore srodek i dół econ wylaczony , właczony obieg wewnetrzny temp 22 c zaczyna puszczac nniemal odrazu |
I własnie ten obieg zamknięty powoduje że Ci wilgoć nie ucieka z auta tylko ukrywa się na wskutek pary, tak jak u Erniego w ganku.
To samo jest np w niedogrzanych mieszkaniach, ludzie montują okna szczelne, dźwięko-chłonne, drzwi również i nagle jest dylemat. Dlaczego parują szyby, przecież w domu jest 22 stopnie.
Jest ale 22 stopnie plus ogromna wilgotność która kryje się wszędzie. Ludzie przykręcają grzejniki na maksa i zakładają kiszenioki w futryny bo będą oszczędzać na ogrzewaniu ale co mają w zamian wielkiego grzyba w chałupie.
W latach 80 grzejniki sadziły na całego, okna miały taką szczelność że firanki powiewało, przez drzwi można było patrzeć jak u sąsiada się światło świeci i kiedyś grzyba nie było w domach, wilgoci i zaparowanych szyb również.
Dlaczego, ponieważ był przewiew a w domach był taki parnik że przy -15 spało się przy otwartym oknie.
Nie używaj obiegu zamkniętego w ogóle puki co, do puki nie pozbędziesz się wilgoci w 100%
Ustaw HI + HI nawiewy skieruj na szybę i na nogi. W ten sposób będzie równomiernie ogrzewać wnętrze pojazdu. Nie manipuluj przy temperaturach niech grzeje na Hura, a jak Ci będzie za gorąco to uchyl sobie okno. Jeśli wsiądziesz do pojazdu i zaczną Ci od razu parować szyby to ustaw nawiew na szybę i max obroty wiatraka. Mi się tak ostatnio zrobiło jak wyszedłem z kina i po uruchomieniu auta zaczęły mi parować szyby. Ale w moim przypadku było to że śnieg który pozostał na butach roztopił się i wsiąkł w dywaniki ( welurowe ). Puki auto było nagrzane ta woda odparowała w jakimś stopniu i po uruchomieniu i włączeniu ogrzewania zaczęła osadzać się na szybach.
Błędem jest zamykanie obiegu ponieważ nie pozbywasz się w ten sposób wilgoci z pojazdu.
Przez 2 godziny nie wyzbędziesz się wilgoci. Jeśli woda siedzi w nawiewach, wygłuszeniu, tapicerce to trzeba troszkę więcej czasu na wytępienie jej. Zwłaszcza w obecnej temperaturze zewnętrznej.
Tu masz linka do odpływów D3
http://www.audipages.com/...ordrainsD3.html
Sprawdź czy pod dywanikami nie ma wody. I jeździj tak jak Ci pisałem obieg otwarty, ogrzewanie na maxa i delikatnie uchylona szyba. W aucie ma być kotłownia by cała wilgoć się wydostała z zakamarków.
Ja jak utopiłem swoje D2 przez zatkane sączki to pomimo iż było na zewnątrz 20 stopni robiłem tak jak Ci wyżej napisałem. Wnętrze auta było tak nagrzane że aż plastiki były gorące jak się je dotykało.
Aha jeszcze jedno filtry kabinowe, nie wiem czy wymieniałeś ale warto do nich zajrzeć
Pozdrawiam i powodzenia jutro w kotłowni
Jeśli masz w domu farelkę z wiatraczkiem to też jest dobry sposób na dogrzanie auta. Ale nie zapominaj o pozostawieniu delikatnie uchylonego okna.
Aha jeszcze bardzo ważna sprawa.
Jeśli skończysz jazdę i np dojedziesz do celu w tym koksowniku na kołach to nie zamykaj od razu auta.
Wysiądź z niego i pozostaw na chwilkę otwarte drzwi. Tak żeby mniej więcej w trakcie opuszczania pojazdu temperatura wewnątrz pojazdu była zrównana z temperaturą zewnętrzną.
W ten sposób wilgoć w ciepłym powietrzu wyleci z auta i zapobiegnie to np skrobaniu szyb od wewnątrz co jest sprzyjające niedogrzanemu pojazdowi. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2014-12-30, 21:01
|
|
|
tomi5 napisał/a: | mi tu wyglada na zamkniete klape od obiegu wewnetrznego |
klape sprawdzić bardzo łatwo, zdemontuj pokrywę filtra kabinowego i zobacz czy klapa jest otwwarta |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-12-31, 21:37
|
|
|
Jak klapa ok to nie właczaj zamkniętego! Ja to tylko uruchamiam jak jade w jakimś dymie czy za kopciuchem na rope. A tak to ni uja. |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-01-02, 07:45
|
|
|
Panowie temat dzięki wam opanowany powiedzmy .
Dzięki waszym pomocom dałęm rady szyby już tak nie parują można powiedzieć że jest ok
ustawiam na 22-23 c auto , ale czasem dodatkowo na przednia i tylna szybę ogrzewanie bo tył jednak paruje po bokach troche a tylna szyba od dołu najwoiecej
zakupiony pochłaniacz wilgoci
filt kabinowy wymieniony
dywaniki raczej sucho a z tyłu wogóle wywaliłem
czasem jak szyby zaczną parować to tylko wentylatory na maxx i obieg wewnetrzny nic innego ustawione nie ppomaga ale to już tak spporadyczniej się dzieje
ogolnie na econ wył i ustawieniu auto jest juz teraz dobrze nie jak na początku auto stało długi czas i wilgoc musiała dac znac o sobie
muszę jeszcze sprawdzić te klapy obiegu oraz te odpływy
bo jeszcze jedno jak byłem przed wczoraj na myjni automatycznej to po umyciu po jakichs paru km przyparowało troszke przyjechałem do domu odpaliłem wieczorem auto ruszam a tu zaczyna sie pieklo znowu para
czyzby woda gdzies sie dostawała do nadmuchów czy jak ? albo te odpływy
no i powiedzcie jak ustawić tył zeby dmuchał na szyby to w słupkach oraz na srodku i na nogi |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-03, 14:40
|
|
|
Może masz gdzies przeciek na podszybiu może tez w nawiewy gdzies wcieka. Ja mam gdzieś delikatnie bo mam od góry mokry dywanik po stronie kierowcy. Niedawno jak czytałem ten temat to dojrzałem to. Parowac nie paruje ale kilka gazet już wymieniłem. Odpływy wszystkie drożne mam bo sprawdzałem. Ostatnio tez zanim napisałes temat był czas długiej wilgoci bo wiele tygodni padało niemal codziennie. A to ma swoje wady własnie w starych autach... Susz szusz i jeszcze raz susz czym i jak sie da. Potem może sie uda namierzyć ewentualny przeciek. Jak bedziesz smigał na włączonym econ i nie bedzie pary to już sukces. |
|
|
|
|
|