Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Jak ustawić prawidłowo nawiewy  
Autor Wiadomość
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2014-12-29, 08:59   [D3 ALL ] Jak ustawić prawidłowo nawiewy

Panowie jak prawidłowo ustawić nawiewy w A8 ponieważ mnie to przerosło!!!!!!

1] Auto stoi na dworze jest mróźno odpalam samochód pochodzi troche szyby puszczą

2] Wsiadam do auta troche przejadę nie duzo jakies 2 km moze i zaczyna parować!!

3] Pary zaczyna sią robić tak duzo że nie jestem w stanie po kolejnych 5 km jechac

4] Jak poprzestawiałem to albo musi byc bardzo gorąco żeby jakoś jechać to wtedy skrapla się woda az na szybie ze ściagaczką można zbierac

5] Jak ustawie w druga strone to odpuszcza ale az szyba przymarza

6] klima nabita nowo

7] filtr pyłkowy nowy

8] z kratek środkowych nie dmucha prawie wcale tych obok mmi

9] z kratek z tyłu na tylnej kanapie wogóle nic nie dmucha ani na nogi ani tych na srodku ani bocznych

10] czy tył nie dmucha jak aku jest słaby albo nikt z tyłu nie siedzi?

11] nie mam z tyłu klimatronica

panowie to normalnie jakas masakra jest <jezu> <jezu> <jezu> <jezu> ;( ;( ;( ;(
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
bazzzyl 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 328
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-29, 09:42   

Nie wiem, jak jest w D3, ale u mnie w D2 jeżdżę praktycznie cały czas z wyłączonym trybem econ.
Jak go załączę, to po dłuższym postoju auta na dworze (przez weekend) szyby parują.
Masz dywaniki?
Ja zainwestowałem w żwirek sylikonowy dla kota. Napełniasz 4 stare skarpety, zawiązujesz i wrzucasz po dwie z przodu i z tyłu. Taka ilość powinna pomóc odciągnąć nadmiar wilgoci.
Możesz mieć również wodę w nawiewach, ale tutaj również nie wiem jak jest w D3
_________________

 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2014-12-29, 10:27   

no z pochłaniaczem wilgoci juz próbuje ...

wyłacze ten tryb econ jezeli jest właczony

zobacze czy chociaz troche pomoze :/
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-12-29, 12:16   

Najlepiej jeździć na włączonej klimie, ona wyłapuje wilgoć. W D2 jak odpalam auto po pracy to szyby puszczają ale wystarczy, że wsiądzie jeszcze 4 osoby i tył zaparowany się robi, z przodu jest ok. Po przejechaniu 8km szyby zaczynają odparowywać z tyłu. Temperatura ustawiona na 23,5C i automat.

Boczne kratki skieruj na szyby, jednakże jeśli Ci zamarza para to masz za dużo wilgoć tak na moje.
_________________
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-12-29, 14:08   

krzychu22.p1i napisał/a:
jednakże jeśli Ci zamarza para to masz za dużo wilgoć tak na moje.


Jednym słowem auto jest nie dogrzane. Siedzi w nim wilgoć i będzie parować. Dobry sposób. To jakiś czas jeździć na ustawieniach HI + HI czyli ( piekło + piekła ) grzać w aucie tak by się nie dało wytrzymać i delikatnie podczas jazdy uchylić okno.
Ja tak często jeżdżę i żadnego problemu nie ma.
W trakcie jak auto jest jeszcze zimne ustawiam nawiewy góra, środek i dół po osiągnięciu odpowiedniej temperatury wyłączam środek. Ale podstawa to dobrze dogrzać auto.

dracus6662 : jak porządnie nie dogrzejesz auta to takie będą skutki właśnie, zamarzanie szyb i skraplanie. Polecam Ci jakiś czas pojeździć na HI + HI i obroty wiatraka na pół gwizdka. Jak Ci będzie za gorąco to uchyl cobie lekko szybę w celu wymiany powietrza i pozbycia się wilgoci. Może to troszkę potrwać ale zawsze działa. Ewentualnie farelka do auta lecz strach by się nic nie spaliło.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
kojot1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 74
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-12-29, 16:30   

dracus6662 : na początek popatrz czy nie masz jakiejś wody w nawiewach , coś tam piszesz o skraplaniu się wody na szybie , druga sprawa zobacz czy klapka od zamkniętego obiegu powietrza nie jest na stałe zamknięta miałem taka akcję kiedyś w innym aucie że klapka była zamknięta i właśnie szyby parowały od środka i nic nie pomagało , może tak jest u Ciebie w aucie .
 
 
Pix 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 49
Skąd: OBERSCHLESIEN
Wysłany: 2014-12-29, 18:27   

Nie wiem jak w D3, ale w D2 na klimatroniku jest przycisk od nawiewów na szybe, ogrzewanie szyby. Jest cos takiego w D3, probowales??
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-29, 20:10   

Za dużo wilgoci to przy tych objawach delikatnie powiedziane. Ja mam trochę wilgoci i nie mam problemu przy trybie econ i 22st na blacie klimy.

Żwirek ten wspomniany wyżej potwierdzam dobra sprawa ale ja jeszcze wkładam pod nogi(gumy) zwykłe gazety i czasami 2xdziennie wymieniam. Ale jesli w nawiewach siedzi woda to niewiele pomoże i ja bym sprawdził jeszcze odpływy klimy bo pewnikiem zapchane.

Do lata półsrodki a latem panie wietrzenie w upale!
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2014-12-30, 00:36   

Dzieki Panowie za zainteresowanie tematem powiem podziele się tym co zrobiłem i co osiągnąłem:

1] 3.5 godziny auto chodziło na postoju w ustawieniu najpierw hi pozniej 23 stopnie

2] chodziło w obiegu zamkniętym econ ustawiłem na wył. tak jak kolega w drugim poscie podpowiedział

3] efekt szyby odparowane

4] jazda samochodem :

- po 2 km zaczyna parowac

- właczenie ogrzania przedniej szyby pomaga przez chwile ale zaraz paruja jeszcze gorzej

-po róznych manewrach zostawiam na 12 wentylatory ,nadmuch na gore srodek i dół econ wylaczony , właczony obieg wewnetrzny temp 22 c zaczyna puszczac nniemal odrazu

- tylko troszke zostaje prZy rogach przednich szyb bocznych oraz szyby czolowej

-tyl zaparowany właczam ogrzewanie tylnej szyby i pomaga i zostaje tylko troche po bocha na bocznych i na tylnej

- po wylaczeniu ogrzewania tylnej szyby zaczyna tył parowac znowu

Jezdze tak w takim ustawieniu poł dnia kombinujac w ustawieniach:

wylaczam obieg wewnetrzny i właczam ogrzewanie przedniej szyby

szyba zaczyna parowac więc wracam do poprzednich ustawien ale szyba nie chce tak szybko juz odpuszczac ale wkoncu poddaje sie i para znika około gdziny 23 właczam przycisk auto i.... odziwo tym razem nic nie paruje wogóle i wszystkie szyby suche wczesniej na auto była masakra

Teraz mam na ustawieniach auto 22 c a tryb econ wyłaczony czy to jest prawidłowo? bo szyby mi nie zaparowały ale to moze tylko chwilowo??

Pytanie:

1 jak rano wstane i pojde do auta odpale to mam jakos to usatwic inaczej czy zostawic tak jak teraz ?

2 jak szyba zacznie parowac to mam właczyc te podgrzewanie przedniej szyby ?czy to pogorszy jeszcze?

3 jak ustawic nawiewy zeby z tyłu dmuchalo ze srodka z boków oraz na nogi?

4 jak ustawic zeby dmuchało z tych kratek n a wysokosci okien na słupku z tyłu?

5 tryb econ ma być właczony czy wyłączony?

6 gdziasa te odplywy klimy?

Macie racje auto bardzo zawilgocone po długim postoju i moze to przyczyna
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-12-30, 01:31   

Cytat:

1] 3.5 godziny auto chodziło na postoju w ustawieniu najpierw hi pozniej 23 stopnie

cały czas ma być HI + HI, 3 godziny to za mało by się pozbyć wilgoci

Cytat:
2] chodziło w obiegu zamkniętym econ ustawiłem na wył. tak jak kolega w drugim poscie podpowiedział

3] efekt szyby odparowane

Odparowały ponieważ zagrzałeś wnętrze pojazdu w obiegu zamkniętym.
Dam Ci prosty przykład:
U mnie w ganku nie ma ogrzewania, drzwi są szczelne, okna szczelne i nie ma wentylacji. Wniosek jeden, nie ma przepływu powietrza. W ganku zbiera się woda np z butów jak wchodzisz po deszczu czy po śniegu. Ta woda wnika w ubrania, ściany, wykładzinę. Niby jej nie widać ale jest.
Gdy otworze drzwi do przedpokoju w którym jest 25 stopni, ciepło przenika do chłodnego pomieszczenia, wilgoć zaczyna wychodzić i w ten sposób parują szyby. Po pewnym czasie para z szyb znika ponieważ powietrze się ogrzeje w ganku na tyle by woda która się osadzi odparowała. Alle.. właśnie jest ale:
Mogę tam zagrzać do 30 stopni przed otwarte drzwi ale skutek będzie mizerny. Dlaczego?
Ponieważ wilgoć nie ma gdzie uciec z ganki. Erneścik musi zrobić wentylacje by ruch powietrze wypierał wilgoć z wnętrza pomieszczenia

Cytat:
4] jazda samochodem :

- po 2 km zaczyna parowac

- właczenie ogrzania przedniej szyby pomaga przez chwile ale zaraz paruja jeszcze gorzej

-po róznych manewrach zostawiam na 12 wentylatory ,nadmuch na gore srodek i dół econ wylaczony , właczony obieg wewnetrzny temp 22 c zaczyna puszczac nniemal odrazu


I własnie ten obieg zamknięty powoduje że Ci wilgoć nie ucieka z auta tylko ukrywa się na wskutek pary, tak jak u Erniego w ganku.

To samo jest np w niedogrzanych mieszkaniach, ludzie montują okna szczelne, dźwięko-chłonne, drzwi również i nagle jest dylemat. Dlaczego parują szyby, przecież w domu jest 22 stopnie.
Jest ale 22 stopnie plus ogromna wilgotność która kryje się wszędzie. Ludzie przykręcają grzejniki na maksa i zakładają kiszenioki w futryny bo będą oszczędzać na ogrzewaniu ale co mają w zamian wielkiego grzyba w chałupie.
W latach 80 grzejniki sadziły na całego, okna miały taką szczelność że firanki powiewało, przez drzwi można było patrzeć jak u sąsiada się światło świeci i kiedyś grzyba nie było w domach, wilgoci i zaparowanych szyb również.
Dlaczego, ponieważ był przewiew a w domach był taki parnik że przy -15 spało się przy otwartym oknie.

Nie używaj obiegu zamkniętego w ogóle puki co, do puki nie pozbędziesz się wilgoci w 100%
Ustaw HI + HI nawiewy skieruj na szybę i na nogi. W ten sposób będzie równomiernie ogrzewać wnętrze pojazdu. Nie manipuluj przy temperaturach niech grzeje na Hura, a jak Ci będzie za gorąco to uchyl sobie okno. Jeśli wsiądziesz do pojazdu i zaczną Ci od razu parować szyby to ustaw nawiew na szybę i max obroty wiatraka. Mi się tak ostatnio zrobiło jak wyszedłem z kina i po uruchomieniu auta zaczęły mi parować szyby. Ale w moim przypadku było to że śnieg który pozostał na butach roztopił się i wsiąkł w dywaniki ( welurowe ). Puki auto było nagrzane ta woda odparowała w jakimś stopniu i po uruchomieniu i włączeniu ogrzewania zaczęła osadzać się na szybach.
Błędem jest zamykanie obiegu ponieważ nie pozbywasz się w ten sposób wilgoci z pojazdu.
Przez 2 godziny nie wyzbędziesz się wilgoci. Jeśli woda siedzi w nawiewach, wygłuszeniu, tapicerce to trzeba troszkę więcej czasu na wytępienie jej. Zwłaszcza w obecnej temperaturze zewnętrznej.

Tu masz linka do odpływów D3
http://www.audipages.com/...ordrainsD3.html

Sprawdź czy pod dywanikami nie ma wody. I jeździj tak jak Ci pisałem obieg otwarty, ogrzewanie na maxa i delikatnie uchylona szyba. W aucie ma być kotłownia by cała wilgoć się wydostała z zakamarków.
Ja jak utopiłem swoje D2 przez zatkane sączki to pomimo iż było na zewnątrz 20 stopni robiłem tak jak Ci wyżej napisałem. Wnętrze auta było tak nagrzane że aż plastiki były gorące jak się je dotykało.

Aha jeszcze jedno filtry kabinowe, nie wiem czy wymieniałeś ale warto do nich zajrzeć ;)

Pozdrawiam i powodzenia jutro w kotłowni ;)
Jeśli masz w domu farelkę z wiatraczkiem to też jest dobry sposób na dogrzanie auta. Ale nie zapominaj o pozostawieniu delikatnie uchylonego okna.

Aha jeszcze bardzo ważna sprawa.
Jeśli skończysz jazdę i np dojedziesz do celu w tym koksowniku na kołach ;) to nie zamykaj od razu auta.
Wysiądź z niego i pozostaw na chwilkę otwarte drzwi. Tak żeby mniej więcej w trakcie opuszczania pojazdu temperatura wewnątrz pojazdu była zrównana z temperaturą zewnętrzną.
W ten sposób wilgoć w ciepłym powietrzu wyleci z auta i zapobiegnie to np skrobaniu szyb od wewnątrz co jest sprzyjające niedogrzanemu pojazdowi.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-12-30, 09:50   

mi tu wyglada na zamkniete klape od obiegu wewnetrznego
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2014-12-30, 21:01   

tomi5 napisał/a:
mi tu wyglada na zamkniete klape od obiegu wewnetrznego


klape sprawdzić bardzo łatwo, zdemontuj pokrywę filtra kabinowego i zobacz czy klapa jest otwwarta :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-31, 21:37   

Jak klapa ok to nie właczaj zamkniętego! Ja to tylko uruchamiam jak jade w jakimś dymie czy za kopciuchem na rope. A tak to ni uja.
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2015-01-02, 07:45   

Panowie temat dzięki wam opanowany powiedzmy .

Dzięki waszym pomocom dałęm rady szyby już tak nie parują można powiedzieć że jest ok

ustawiam na 22-23 c auto , ale czasem dodatkowo na przednia i tylna szybę ogrzewanie bo tył jednak paruje po bokach troche a tylna szyba od dołu najwoiecej

zakupiony pochłaniacz wilgoci

filt kabinowy wymieniony

dywaniki raczej sucho a z tyłu wogóle wywaliłem

czasem jak szyby zaczną parować to tylko wentylatory na maxx i obieg wewnetrzny nic innego ustawione nie ppomaga ale to już tak spporadyczniej się dzieje

ogolnie na econ wył i ustawieniu auto jest juz teraz dobrze nie jak na początku auto stało długi czas i wilgoc musiała dac znac o sobie :(

muszę jeszcze sprawdzić te klapy obiegu oraz te odpływy

bo jeszcze jedno jak byłem przed wczoraj na myjni automatycznej to po umyciu po jakichs paru km przyparowało troszke przyjechałem do domu odpaliłem wieczorem auto ruszam a tu zaczyna sie pieklo :/ znowu para

czyzby woda gdzies sie dostawała do nadmuchów czy jak ? albo te odpływy :(

no i powiedzcie jak ustawić tył zeby dmuchał na szyby to w słupkach oraz na srodku i na nogi ;)
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-03, 14:40   

Może masz gdzies przeciek na podszybiu może tez w nawiewy gdzies wcieka. Ja mam gdzieś delikatnie bo mam od góry mokry dywanik po stronie kierowcy. Niedawno jak czytałem ten temat to dojrzałem to. Parowac nie paruje ale kilka gazet już wymieniłem. Odpływy wszystkie drożne mam bo sprawdzałem. Ostatnio tez zanim napisałes temat był czas długiej wilgoci bo wiele tygodni padało niemal codziennie. A to ma swoje wady własnie w starych autach... Susz szusz i jeszcze raz susz czym i jak sie da. Potem może sie uda namierzyć ewentualny przeciek. Jak bedziesz smigał na włączonym econ i nie bedzie pary to już sukces.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.