Autor |
Wiadomość |
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2017-09-21, 08:36
|
|
|
tzn? sprecyzuj....bo mam też A8 D2 i tam ładowanie mam takie samo między 13,9V-14V i od 10lat w tym temacie nic się nie dzieje....wymieniłem tylko raz akumulator po 5 latach ale tylko profilaktycznie. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-09-21, 09:21
|
|
|
riki76 napisał/a: | Dalej nie wiem czy zostawić te kody do akumulatora co mi pan wgrywał przy wymianie czy zakodować na nowo, tylko nie wiem co wpisać na akumulatorze są numery:
605 901 095 D85 2
oraz Varta code (kod QR) A 14 H15 607 008 |
Żeby była jasność...
Tylko akumulatory zakupione w ASO AUDI/VW mają naklejki z numerami części i kodami VAO.
Akumulatory kupowane poza ASO takich kodów na sobie nie posiadają i numerami które na nich są nic nie zakodujesz.
Na forum była już gdzieś całkiem spora lista numerów i kodów VAO - trzeba poszukać. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2017-09-21, 10:17
|
|
|
Rozumiem....
chciałem wpisać te kody:
105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF
ale one są coś niekompletne bo kod 4L0915105 ma 9 cyfr/liter a powinno być 10 a ten 000915105CF z kolei ma 11.....i lipa z nimi jest. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-09-21, 10:40
|
|
|
Ale już chyba doszliśmy na forum do odpowiednich wniosków... AGM nie nadaje się do D3 i nie da się go zakodować poprawnie. Sterownik akumulatora zarządza pracą alternatora i tym jak akumulator jest ładowany. Z tego co pamiętam to AGM wymaga trochę innego ładowania niż zwykły akumulator. Ale o tym dyskusja już się toczyła na forum
A ładowanie, szczególnie na postoju, może być różne bo sterownik akumulatora może np zwiększyć obroty biegu jałowego(jeśli się nie mylę o 7% lub 13% lub jakoś tak) aby zwiększyć ładowanie w razie potrzeby i jest to dokładnie opisane w zeszycie serwisowym.
A kolejna rzecz to ja mam też Varte Silver ponad 2 lata. Wszystko jest dobrze, pomimo tego, że miałem w międzyczasie problem z prądem ale się z nim uporałem i ten sam akumulator dalej śmiga. Ciągłe znikanie energii może być problemem nie dotyczącym aku i sterownika/alternatora. Mamy w końcu do czyniania z komputerem na kołach Polecam odwiedzić temat o rozładowanym akumulatorze w D3. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-09-21, 11:46
|
|
|
Przypominam ze ten temat dotyczy kodowanie aku a nie uciekajacego pradu, takze albo na temat albo bede kasowac |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2017-09-21, 11:46
|
|
|
Tematy wszystkie już przeczytałem co do uciekającego prądu, ponadto auto prześwietlone przez dobrego elektryka prąd nigdzie mi nie ucieka a pobór prądu na postoju jest prawidłowy i puki co po wymianie akumulatora na AGM dosłownie zero problemów....póki co przetestuję ten akumulator użytkując go. Kody zostawiam te które wgrał serwis przy wymianie. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-09-21, 13:38
|
|
|
riki76 napisał/a: | Rozumiem....
chciałem wpisać te kody:
105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF
ale one są coś niekompletne bo kod 4L0915105 ma 9 cyfr/liter a powinno być 10 a ten 000915105CF z kolei ma 11.....i lipa z nimi jest. |
Bo błędnie rozumiesz to co jest napisane.
Oba te numery to numer części (akumulatora) i żaden z nich nie jest kodem VAO który w akumulatorach kupowanych w ASO znajduje się na dodatkowej naklejce.
A kody VAO przypisane do właściwych akumulatorów były już opisywane na forum. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-09-22, 13:28
|
|
|
riki76 napisał/a: | Spoko, ale to sa kody podane na forum....
105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF
ale już mam inne.... |
Oba numery to numer części konkretnego akumulatora.
Żaden z nich nie jest kodem VAO a bez niego nie zakodujesz poprawnie żadnego akumulatora |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
emillime
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Emil
Jeżdzę: A8L D3
Dołączył: 21 Sty 2017 Posty: 12 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2017-09-23, 19:21
|
|
|
Nie wiem jak odnieść się do tego co piszą koledzy wyżej... Czytałem sporo na różnych forach na temat kodowania akumulatora w audi. Do siebie kupiłem z hurtowni Varte Silver 110Ah 920A. Nie podoba mi się fakt kodowania mojego akumulatora kodami od innego. Nie wiem czy to ma znaczenie czy nie ale z tego co wiem Varta sprzedawana w serwisie jest o półkę niższym modelem i ma tylko 850A. (nie ma silvera)
Więc do rzeczy... Napisałem do Varty i oto odpowiedź:
"Aby zakodować poprawnie akumulator należy wpisać sekwencję 10 cyfr. – 9 cyfr z numeru ETN poprzedzone cyfrą 0. Battery Serial Number.
Załączam zdjęcie z zaznaczonym nr do wprowadzenia. (nie wklejam bo to zwykła prospektowa fotka)
Drugi nr Battery Part Number należy spisać z kodu, który jest wybity (wykropkowany) na akumulatorze pierwsze 10-11 cyfr/liter (znaków) tyle ile będzie potrzebne to wprowadzenia. (załączam zdjęcie aby pokazać jak wygląda taki kod)"
Informacyjnie: zakodowałem aku. według wskazówek i od 3tyg. nie widzę żadnych problemów. ładowanie w normie 12.1V-12.3V |
|
|
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-07-14, 17:10
|
|
|
A mógłbyś podac swoje cyfry które wpisałeś do zakodowania tej varty silver?
Tez bym kupił ten sam aku |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-07-14, 17:17
|
|
|
emillime napisał/a: | ładowanie w normie 12.1V-12.3V |
Coś to chyba malutko |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2018-07-14, 19:25
|
|
|
A jakie powinno być ładowanie? Bo u mnie w D2 ładowanie jest ok 14,1V a w D3 tak jak u kolegi 12,3V chociaż czasem bywa ponad 14V....pewnie sterownik steruje prądem ładowania i jak akumulator naładowany to obniża napięcie.... ale to tylko moja teoria..... jak to wygląda właściwie? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|