Autor |
Wiadomość |
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-04-24, 18:43
|
|
|
I to jest dopełnienie poprzedniej odpowiedzi. Dziękuje.
8-)
[ Dodano: 2012-04-27, 17:53 ]
No to jeszcze jedno. Ponieważ jakoś na mojej wsi nikt nie chce wymienić mi łożyska. W jednym z warsztatów pan mechanik powiedział coś takiego. Że trzeba na nowo ustawiać procedurę poziomowania. Co kosztuje dodatkowo 100 zł. Chyba farmazon. I nie pasowało jemu, że łożysko SKF. Że wytrzyma 3 m-ce.
8-)
[ Dodano: 2012-04-28, 18:30 ]
No i już po zmianie. Ciężko było zdjąć. Piasta jeszcze montowana w fabryce. Także utleniło i po zapiekało się trochę. Dużą śrubę odkręcał kluczem pneumatycznym do ciężarówek.
Tak się cieszyłem czystością muzyki, że aż się chyba przeziębiłem od klimy. Jutro jeszcze polerowanie i lans z chłodnym łokciem w majówkę. ;-)
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2015-10-04, 18:34
|
|
|
Troszkę odkopie, ale mam pytanie czy do wymiany łożyska trzeba odkręcać półośkę ?? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Lolek84
Użytkownik
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: c4
Wiek: 40 Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 31 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2015-10-04, 18:45
|
|
|
Zdecydowanie ułatwi to robotę |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2015-10-04, 18:54
|
|
|
Chodzi o przód, no właśnie się zastanawiam Etka podaje że tak, tylko żeby wyjąc półośkę to chyba trzeba najpierw zwrotnicę rozpiąć od wahacza ??, a jak zwrotnica będzie luźna to powinna półośka zostać , a piasta z łożyskiem powinno się dać wykręcić ?? |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2015-10-19, 19:04
|
|
|
No i po wymianie zabieg prosty półośki nie trzeba demontować:
1.Trzeba poluzować śrubę trzymająca piastę do półośki imbus 19, najlepiej poluzować jak auto stoi na kołach,przydatna druga osoba żeby nacisnąć hamulec, dostęp do śruby po zdjęciu dekielka felgi.
2.Demontaż koła i zacisku hamulcowego.
3.Demontaż jarzma zacisku hamulcowego dwie śruby 21 i tarczy hamulcowej
4.Odkręcić całkowicie śrubę od półośki.
5.Odkręcamy łożysko które znajduje się w obudowie łożyska (tak jest sprzedawane) cztery śruby Spline 12.
6.Wyciągamy teraz całą piastę z łożyskiem, półośka normalnie wychodzi z wieloklina i zostaje na aucie.
7.Najgorsze trzeba wyjąć piastę ze starego łożyska następnie na nowe łożysko wciskamy piastę i gotowe. Później oczywiście wszystko składamy w odwrotnej kolejności.
Momenty dokręcania:
- śruby obudowy łożyska 80Nm i 90st.
- śruby jarzma zacisku 190Nm
- śruba kołnierzowa do półośki 200Nm i 180st.
Etka o śrubie kołnierzowej:
" Poluzować śrubę kołnierzową -strzałka- tylko o 90°, w przeciwnym razie łożysko koła zostanie uszkodzone.
UWAGA!
Podczas luzowania i dokręcania śruby kołnierzowej samochód musi stać na kołach.
-Niebezpieczeństwo wypadku-
– Wymontować koło.
– Ponownie wkręcić mocno ręką wszystkie 5 śrub mocujących koło.
Do wykonania kolejnej czynności niezbędna będzie pomoc drugiego mechanika:
– 1. mechanik: wsiada do samochodu i naciska hamulec nożny.
– 2. mechanik: wykręca śrubę kołnierzową półosi napędowej.
Przy luzowaniu lub wykręcaniu śruby kołnierzowej łożysko koła nie może być obciążone.
Jeśli łożysko koła zostanie obciążone ciężarem własnym samochodu, zostanie ono uszkodzone. Trwałość łożyska koła zostanie zmniejszona.
Jeżeli samochody, w których wymontowano półoś napędową, mają być poruszane, należy przedtem zamiast półosi napędowej zamontować przegub zewnętrzny i dokręcić momentem 200 Nm, gdyż w przeciwnym razie uszkodzone zostanie łożysko koła. "
Mam nadzieję że się komuś opis przyda |
|
|
|
|
|
|
|
Kosty
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Lis 2015 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-11-22, 23:21
|
|
|
Jestem świeżo po wymianie łożysk. Dzięki za podpowiedzi.
U mnie wszystkie śruby i łączenia były bardzo zapieczone. Nawet po odkręceniu wszystkich śrub nie mogłem wyjąć piasty. Wykręciłem aluminiowy element łączący wszystkie wahacze i poszło dopiero na stole. Z obu stron to samo.
Jeśli ktoś nie ma to zamiast imbusa 19 można użyć tulei łączącej do prętów gwintowanych (chyba na gwint m12) i kręcić nasadą 19.
http://www.e-metalzbyt.pl...urki/T01353.jpg |
|
|
|
|
wafelo
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 122 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2023-02-10, 08:30 momenty dokręcenia
|
|
|
Czy dobrze rozumiem te momenty dokręcenia
Cytat: | Momenty dokręcania:
- śruby obudowy łożyska 80Nm i 90st.
- śruby jarzma zacisku 190Nm
- śruba kołnierzowa do półośki 200Nm i 180st. |
Dokręcam śrubę kołnierzową do półośki 200Nm i dodatkowo połowa obrotu kluczem o 180stopni? |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 355 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-02-11, 22:24 Re: momenty dokręcenia
|
|
|
wafelo napisał/a: | Czy dobrze rozumiem te momenty dokręcenia
Cytat: | Momenty dokręcania:
- śruby obudowy łożyska 80Nm i 90st.
- śruby jarzma zacisku 190Nm
- śruba kołnierzowa do półośki 200Nm i 180st. |
Dokręcam śrubę kołnierzową do półośki 200Nm i dodatkowo połowa obrotu kluczem o 180stopni? |
Tak (zakładam, że dane odnośnie momentu i kąta podane wyżej są poprawne -> nie sprawdzałem osobiście) |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
wafelo
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 122 Skąd: Kielce
|
|
|
|
|
|
|
|
|