Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Łożysko koła  
Autor Wiadomość
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-04-24, 18:43   

I to jest dopełnienie poprzedniej odpowiedzi. Dziękuje.

8-)

[ Dodano: 2012-04-27, 17:53 ]
No to jeszcze jedno. Ponieważ jakoś na mojej wsi nikt nie chce wymienić mi łożyska. W jednym z warsztatów pan mechanik powiedział coś takiego. Że trzeba na nowo ustawiać procedurę poziomowania. Co kosztuje dodatkowo 100 zł. Chyba farmazon. I nie pasowało jemu, że łożysko SKF. Że wytrzyma 3 m-ce.

8-)

[ Dodano: 2012-04-28, 18:30 ]
No i już po zmianie. Ciężko było zdjąć. Piasta jeszcze montowana w fabryce. Także utleniło i po zapiekało się trochę. Dużą śrubę odkręcał kluczem pneumatycznym do ciężarówek.
Tak się cieszyłem czystością muzyki, że aż się chyba przeziębiłem od klimy. Jutro jeszcze polerowanie i lans z chłodnym łokciem w majówkę. ;-)

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2015-10-04, 18:34   

Troszkę odkopie, ale mam pytanie czy do wymiany łożyska trzeba odkręcać półośkę ??
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-10-04, 18:45   

Którego łożyska? Tył tak i trzeba demontować zwrotnice. Przód, nie rozbierałem ale jak to zwyczajowo bywa półośka wchodzi w łozysko więc bez jej odkręcenia to dużo nie powymieniasz :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Lolek84 
Użytkownik


Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: c4
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2015
Posty: 31
Skąd: okolice KRK
Wysłany: 2015-10-04, 18:45   

Zdecydowanie ułatwi to robotę :)
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2015-10-04, 18:54   

Chodzi o przód, no właśnie się zastanawiam Etka podaje że tak, tylko żeby wyjąc półośkę to chyba trzeba najpierw zwrotnicę rozpiąć od wahacza ??, a jak zwrotnica będzie luźna to powinna półośka zostać , a piasta z łożyskiem powinno się dać wykręcić ??
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2015-10-19, 19:04   

No i po wymianie zabieg prosty półośki nie trzeba demontować:

1.Trzeba poluzować śrubę trzymająca piastę do półośki imbus 19, najlepiej poluzować jak auto stoi na kołach,przydatna druga osoba żeby nacisnąć hamulec, dostęp do śruby po zdjęciu dekielka felgi.

2.Demontaż koła i zacisku hamulcowego.

3.Demontaż jarzma zacisku hamulcowego dwie śruby 21 i tarczy hamulcowej

4.Odkręcić całkowicie śrubę od półośki.

5.Odkręcamy łożysko które znajduje się w obudowie łożyska (tak jest sprzedawane) cztery śruby Spline 12.

6.Wyciągamy teraz całą piastę z łożyskiem, półośka normalnie wychodzi z wieloklina i zostaje na aucie.

7.Najgorsze trzeba wyjąć piastę ze starego łożyska następnie na nowe łożysko wciskamy piastę i gotowe. Później oczywiście wszystko składamy w odwrotnej kolejności.

Momenty dokręcania:

- śruby obudowy łożyska 80Nm i 90st.

- śruby jarzma zacisku 190Nm

- śruba kołnierzowa do półośki 200Nm i 180st.

Etka o śrubie kołnierzowej:

" Poluzować śrubę kołnierzową -strzałka- tylko o 90°, w przeciwnym razie łożysko koła zostanie uszkodzone.
UWAGA!
Podczas luzowania i dokręcania śruby kołnierzowej samochód musi stać na kołach.
-Niebezpieczeństwo wypadku-

– Wymontować koło.
– Ponownie wkręcić mocno ręką wszystkie 5 śrub mocujących koło.
Do wykonania kolejnej czynności niezbędna będzie pomoc drugiego mechanika:
– 1. mechanik: wsiada do samochodu i naciska hamulec nożny.
– 2. mechanik: wykręca śrubę kołnierzową półosi napędowej.
Przy luzowaniu lub wykręcaniu śruby kołnierzowej łożysko koła nie może być obciążone.
Jeśli łożysko koła zostanie obciążone ciężarem własnym samochodu, zostanie ono uszkodzone. Trwałość łożyska koła zostanie zmniejszona.
Jeżeli samochody, w których wymontowano półoś napędową, mają być poruszane, należy przedtem zamiast półosi napędowej zamontować przegub zewnętrzny i dokręcić momentem 200 Nm, gdyż w przeciwnym razie uszkodzone zostanie łożysko koła. "

Mam nadzieję że się komuś opis przyda ;)
 
 
Kosty 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-11-22, 23:21   

Jestem świeżo po wymianie łożysk. Dzięki za podpowiedzi.

U mnie wszystkie śruby i łączenia były bardzo zapieczone. Nawet po odkręceniu wszystkich śrub nie mogłem wyjąć piasty. Wykręciłem aluminiowy element łączący wszystkie wahacze i poszło dopiero na stole. Z obu stron to samo.

Jeśli ktoś nie ma to zamiast imbusa 19 można użyć tulei łączącej do prętów gwintowanych (chyba na gwint m12) i kręcić nasadą 19.

http://www.e-metalzbyt.pl...urki/T01353.jpg
 
 
wafelo 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 122
Skąd: Kielce
Wysłany: 2023-02-10, 08:30   momenty dokręcenia

Czy dobrze rozumiem te momenty dokręcenia

Cytat:
Momenty dokręcania:

- śruby obudowy łożyska 80Nm i 90st.

- śruby jarzma zacisku 190Nm

- śruba kołnierzowa do półośki 200Nm i 180st.


Dokręcam śrubę kołnierzową do półośki 200Nm i dodatkowo połowa obrotu kluczem o 180stopni?
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-02-11, 22:24   Re: momenty dokręcenia

wafelo napisał/a:
Czy dobrze rozumiem te momenty dokręcenia

Cytat:
Momenty dokręcania:

- śruby obudowy łożyska 80Nm i 90st.

- śruby jarzma zacisku 190Nm

- śruba kołnierzowa do półośki 200Nm i 180st.


Dokręcam śrubę kołnierzową do półośki 200Nm i dodatkowo połowa obrotu kluczem o 180stopni?


Tak (zakładam, że dane odnośnie momentu i kąta podane wyżej są poprawne -> nie sprawdzałem osobiście)
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
wafelo 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 122
Skąd: Kielce
Wysłany: 2023-02-12, 21:33   momenty dokręcenia

Dzięki za odpowiedź :]
Z tymi momentami widzę że jest różnie.
Tu znalazłem 115 Nm.+180
https://club.autodoc.pl/pdf-manuals/club/audi/a8-d3-4e2-4e8/wheel-bearing/pdf/PL-jak-wymienic-lozysko-kola-przod-w-audi-a8-d3-4e2-4e8-poradnik-naprawy.pdf

Może ktoś ma dostęp do elsy czy innego programu aby to sprawdzić?
Czy do tej wymiany należy demontować zwrotnicę jak w tym manualu i nie odkręci się bez demontażu tych śrub od łożyska?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.