Autor |
Wiadomość |
mark83
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Mar 2013 Posty: 13 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-03-16, 13:13 [D3 ALL] Następstwa podniesienia A8 na podnośniku...
|
|
|
Witam.
Dzisiaj zmieniałem koła na letnie, samochód został podniesiony na podnośniku w warsztacie. Po wyjechaniu na drogę zaraz na pierwszej nierówności usłyszałem jak by takie tarcie gumy, skrzypienie, coś jak by ocierało... ale tylko na nierównościach.
Wróciłem na warsztat i powiedziałem o co chodzi na co kierownik warsztatu stwierdził że jak to pneumatyka jest i go podnieśli to musi tam to wszystko dobrze siąść, trzeba trochę pojeździć. Koła nigdzie nie ocierają, sprawdzałem dziś już chyba wszystko, manualnie dawałem na lift i na dynamic- dalej skrzypi...
Jak myślicie co mogło się stać ? |
Ostatnio zmieniony przez mark83 2013-03-17, 06:32, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-03-16, 13:26
|
|
|
A czy przy podnoszeniu auta ktoś przestawił zawieszenie na funkcję podnośnik. Nie jestem znawcą ale już było to kiedyś opisywane na forum. Jeśli auto idzie na podnośnik to w mmi się coś przestawia. Ale lepiej ci to wytłumaczą koledzy posiadający D3. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2013-03-16, 14:48
|
|
|
Przed podniesieniem auta należy ustawić pneumatykę zawieszenia na funkcje podnośnik , jeżeli tego nie zrobiłeś to możliwe że miechy-amory się żle ułożyły . |
|
|
|
|
mark83
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Mar 2013 Posty: 13 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-03-16, 16:21
|
|
|
...tak chyba najprawdopodobniej będzie. I co teraz trzeba zrobić żeby wróciło do normy ? |
|
|
|
|
|
|
|
mark83
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Mar 2013 Posty: 13 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-03-18, 17:29
|
|
|
Dziś temat został rozwiązany, trzeba najzwyczajniej siknąć WD na gumy, przy wahaczach i gdzieś tam jeszcze, nie pamiętam dokładnie... najważniejsze, że już tych dźwięków nie ma, czasami podobno się tak zdarza przy wymianie kół po sezonie... |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2013-03-24, 11:45
|
|
|
Zawsze przed podniesieniem trzeba w MMI włączyć opcję podnośnika, ponieważ system będzie korygował zawieszenie. Podniesienie odczytuje jako odciążenie auta, zmniejsza ciśnienie w miechach aby autko opadło, a jak je postawisz, to później szoruje, bo może być za nisko (przekracza wartości skrajne). Można zrobić test i wróci do normy, ale po co zabawa. Jeśli włączysz co trzeba, to później jest oki i nic się nie dzieje. A skoro jest na podnośniku, to nie zaszkodzi zerknąć tu i tam, co nieco przeczyścić, co nieco przesmarować. Kiedyś w wojsku robiło się przeglądy wiosenne i jesienne - stary dobry zwyczaj. Pozdrawiam. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-03-24, 11:56
|
|
|
mark83 napisał/a: | Dziś temat został rozwiązany, trzeba najzwyczajniej siknąć WD na gumy, przy wahaczach i gdzieś tam jeszcze, nie pamiętam dokładnie... najważniejsze, że już tych dźwięków nie ma, |
Zaciekawiło mnie to , wiem że WD to jest doraźny środek , tak że dźwięki mogą wrócić , na razie może WD zmniejszyło tarcie temu dźwięków nie słychać , tak samo smaruję fotel biurkowy WD-40 ( nie piszczy przez około miesiąc )
Moim zdaniem jeżeli taka opcja "Podnośnik" jest w aucie z pneumatycznym zawieszeniem to należy jej używać .
Nie wiem jak to działa w D3 , ale w ciężarówce jak poducha źle się ułoży , to wystarczy auto podnieść max w górę i po opuszczeniu auta , poducha ułoży się sama ( ale czasami lubi wybuchać :mrgreen: ) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-24, 17:58
|
|
|
mark83 napisał/a: | trzeba najzwyczajniej siknąć WD na gumy, przy wahaczach i gdzieś tam jeszcze |
:mrgreen: kończą ci się gumy na stabilizatorze...i tam przebiegły mechanik podał smarowanie...ale problem z czasem wróci :!: |
|
|
|
|
|
|
|
mark83
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Mar 2013 Posty: 13 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-03-28, 19:56
|
|
|
JIMM napisał/a: | mark83 napisał/a: | trzeba najzwyczajniej siknąć WD na gumy, przy wahaczach i gdzieś tam jeszcze |
:mrgreen: kończą ci się gumy na stabilizatorze...i tam przebiegły mechanik podał smarowanie...ale problem z czasem wróci :!: |
pojeździłem z miesiąc no i wrócił...ciekaw jestem ile tam jest tych gum na tym stabi ? trzeba wymienić wszystkie kompleksowo ? gdzie to zamówić, jakie koszta ? macie jakiej propozycje ? pewnie przerabialiście temat nie raz... :-) |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-03-28, 23:14
|
|
|
Tu znajdziesz napewno szukajka
a jak nie w co wątpie to poduchy są dwie i nie dostępne osobno tylko jako cały stabilizator ale da sie coś wykminić i z D2 wsadzić |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
B@rt
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 33 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-28, 23:21
|
|
|
Gumy na stabilizatorze dwie ale nie wystepuja jako pojedyncze elementy. Trzeba kupic caly stabilizator, w ASO ok 800 pln :evil: |
_________________ Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T
Jest: A8 D3 6,0 W12
GSX-R 600 K4
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-29, 20:53
|
|
|
mark83 napisał/a: | pewnie przerabialiście temat nie raz... |
był już rozległy temat.......dawno temu...ale w skrócie:
1.kup gumy na stablizator do A8 D2 4.2 chyba średnica 29,( koszt 2 x 10zł :mrgreen: :mrgreen: }
2.załóż na swój stabilizator na siłę skręcając .....przed skręceniem delikatnie potraktuj powierzchnię smarem miedzianym .
3.ciesz się spokojem....i zaoszczędzonymi 780zł 8-) |
Ostatnio zmieniony przez JIMM 2013-04-01, 12:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
B@rt
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 33 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-29, 21:30
|
|
|
JIMM napisał/a: | był już rozległy temat.......dawno temu...ale w skrócie:
1.kup gumy na stablizator do A8 D2 4.2 chyba średnica 29,( koszt 2 x 10zł :mrgreen: :mrgreen: }
2.załóż na swój stabilizator na siłę smarując smarem miedzianym .
3.ciesz się spokojem....i zaoszczędzonymi 780zł 8-) |
Ale to nie oryginal :-P |
_________________ Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T
Jest: A8 D3 6,0 W12
GSX-R 600 K4
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-30, 19:09
|
|
|
B@rt napisał/a: | Ale to nie oryginal |
orginał ,orginał....tylko z A8 D2 :shock: jak ktoś chce niech sobie dodatkowo kawał drąga nowego dokupuje a stary odda na złom za 780zł |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
|
|
|
|
|