Autor |
Wiadomość |
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-02-02, 16:19 [D3 ALL
] Skuteczna naprawa sterownika ABS
|
|
|
Witam,
pytanko jak w temacie, ostatnio wywaliło mi błąd lewego tylnego czujnika ABS/ESP, błąd silniczka od hamulca ręcznego. Z modułem ABS spokojnie mozna sie połączyć. Na Fisie błędy P z piorunami, abs, czujnik skrętu.
Czujniki zamienione błąd pozostaje w blokach pomiarowych prędkość na jednym kole stoi 1 km/h.
Czytając kilka tematów na forum wstępna diagnoza pada na Sterownik ABS częsta usterka u mnie pojawiło sie nagle bez wcześniejszych oznak.
W planie mam sprawdzić jeszcze wtyczke i piny, sterownik ewidentnie nie dostaje syganłu z jednego koła co skutkuje również błędem w hamulcu ręcznym. Po skasowaniu błędu powraca błyskawicznie więc kwestia bieżni odpada, kable przy kole całe wtyczki również jak nowe zero wilgoci.
Zostaje wtyczka przy sterowniku abs którą jak wspomniałem dam do sprawdzenia. Czy przychodzi wam coś jeszcze do głowy aby sprawdzić przed decyzją o rwaniu sterownika?
Pytanie kolejne czy ktoś z was skutecznie regenerował sterownik o takiej przypadłości? Sporo jest ogłoszeń, wiem że Rumia odpada na dzien dobry. W sumie jestem skłonny zaryzykować w zasadzie nic nie trace. Jeśli ktos nieskutecznie naprawi ABS to bede żądał zwrotu pieniędzy jeśli będzie stawał okoniem to pro forma dostanie pismo z kancelarii i w następnej kolejności pozew.
Jeśli już mam wysyłać abs to może ktoś poleci serwis w którym zrobiono mu abs i jeździ to dłużej niż 1mc , nie wiem czy mozna to utożsamiać ale w 2 passatach B5 robienie regeneracji rozwiązało problem permanentnie. Budowy modułu z A8 nie znam nie wiem co potrafi tam umrzeć.
Użyki to loteria nawet z lifta moge wydac 1000-2000zł plus jak rozumiem CP kolejne 200-400zł i okaże się że padnie za pół roku -.- to juz bym wolał iśc w strone nowego za 5 tyś. |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2017-02-02, 20:34
|
|
|
moduł ABS nie ma CP
mnie też dopadł problem z tym modułem, na razie jest zimno to go nie zmieniam, u mnie problem pojawia się albo jak jest ciepło albo jak np auto się bardzo bardzo nagrzejee tzn w komoże się bardzo nagrzeje np długo pojadę w korku itp. Podczas normalnej jazdy przy obecnych temp mogę zrobić ponad 100km i nic się nie dzieje.
Jak znajdziesz kogoś to Ci to naprawi to pamiętaj o mnie proszę też oddam bo tak jak sam napisałeś za używkę 1,5k trzeba dać |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-02-02, 21:34
|
|
|
Odziwo najwiecej usterek mają silniki benzynowe heh.. Sterowniki podobno padają od umiejscowienia blisko kolektora wydechowego , mogli dac to na podszybiu albo moduł w 2 gą strone
U mnie prawdopodobnie winowajcą jest 3 nik z węża chłodniczego tuż nad wtyczką. Założony aby doprowadzić grzanie do reduktorów. Na wtyczce widać zaschnięty płyn G12.
Ciasno tam jak cholera więc oddam na warsztat do sprawdzenia nie chce mi sie samemu tam lawirować.
Co do naprawy jeśli czyszczenie wtyczki nic nie da to obdzwonię warsztaty i zrobię regeneracje na próbę. Oczywiście dam info dla potomnych jak zawsze w moich tematach.
mkbewe,
Zrób izolacje z foli aluminowej owiń moduł ABS i być może będziesz miał spokój. Tylko to troche pudrowanie pryszcza.
Ja na używany raczej się nie zdecyduje chyba że taki za 400zł działający nie grzebany , wydać 1500zł i za 3 mc mieć znowu problem to nie robota.
To ocb z przypisaniem VIN-u do abs? Być może na próbe bede miał inny używany moduł.
[ Dodano: 2017-02-03, 09:16 ]
https://www.facebook.com/CarLightPL/
co myślicie o nich ? koszt 350zł ciekawe rzeczy grzebia w elektronice.
Robili juz te sterowniki z takimi usterkami w A8 brak komunikacji z czujnikiem lub wyłaczanie przy nagrzaniu. |
|
|
|
|
pawelec
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 98 Skąd: München/Geretsried/Łódź
|
Wysłany: 2017-02-03, 10:00
|
|
|
no własnie już też miałem zakładać temat bo mam problem od tygodnia. Wczoraj wymieniłem czujnik i nic dalej tak jak pisze kolega raftor.
Powiedz mi gdzie znajduje sie ten sterownik u ciebie w benzynie? bo ja mam diesla?
Czyli może być tego typu problem że zapomniałem dobrze dokręcić odpowietrznik i trochę (300-500 ml) wyleciało płynu chłodzącego jak wymieniałem 2 tyg temu i dziwne bo jakiś odpływ tam był bo wszystko spłynęło między kabiną a silnikiem |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-02-03, 10:11
|
|
|
pawelec,
Ja w benzynie mam pod zbiorniczkiem płynu G12 bliżej kolektora wydechowego co jest totalną głupotą inżynieryjną. W lato tam musi być taka temp że nić dziwnego iż zimne luty padają.
Tylko teraz kwestia taka że ja mam zbiorniczek G12 w komorze silnika a Ty kolego w dieslu chyba na podszybiu tak mi sie wydaje, sterownik jest przykręcony do pompy abs przypięty szeroką wtyczką. Być może również i u Ciebie steronik jest pod zbiorniczkiem i coś tam na niego kapło.
U mnie wina lezy po stronie 3-nika w układzie G12 który był dołożony aby doprowadzić grzanie do reduktorów.
Pogadałem ze znajomymi od D3 i mechanikami polecają firme Elktro-Bip, znajomy robił tam steronik ABS i od roku ma spokój w przyszłym tyg daje auto do wyjęcia steronika.
Jak temat juz ogarne to robie osłone termiczną by home made. |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
blazej25
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Błażej
Jeżdzę: szukam D3
Wiek: 38 Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 5 Skąd: Odolanów
|
Wysłany: 2017-02-04, 00:40
|
|
|
Naprawiałem sterownik ABS w firmie ELEKTROBIP z Redy www.elektrobip.pl w moim poprzednim aucie Audi A6 C6.
Z naprawy byłem zadowolony, koszt około 500zł |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-02-04, 12:49
|
|
|
No jak widac potwierdza się po raz kolejny że elektrobip robi to dobrze, kilka osób juz polecało tą firme.
blazej25, ile dali Ci gwarancji ? Czy cena obejmowała demontaż i montaż ? |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2017-02-05, 10:56
|
|
|
a jakie błędy mieliście sterowwniku
bo ja na początku tylko błąd odnośnie lewego tylnego koła
teraz już mam dodatkowo "sterownik wadliwy" czy jakoś tak |
|
|
|
|
|
|
|
blazej25
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Błażej
Jeżdzę: szukam D3
Wiek: 38 Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 5 Skąd: Odolanów
|
Wysłany: 2017-02-05, 19:02
|
|
|
raftor napisał/a: | No jak widac potwierdza się po raz kolejny że elektrobip robi to dobrze, kilka osób juz polecało tą firme.
blazej25, ile dali Ci gwarancji ? Czy cena obejmowała demontaż i montaż ? |
Swój sterownik demontowałem razem z kuzynem i przesyłałem kurierem do siedziby firmy.
Początkowo dostałem na 12 miesięcy ale coś tam dopłacałem żeby był całościowo poprawiony i dosłali po czasie gwarancję na 24 miesiące.
https://goo.gl/photos/Ut2hvD4RmqGu9dX27 - Błędy z autocoma |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-02-06, 01:07
|
|
|
Ja mam blad lewego tylnego czujnika g46 blad hamulca recznego o zasilaniu wszystko jednoczesnie sie zadzialo. Czujniki zamieniane i sa sprawne wiec stawiam na sterownik. |
|
|
|
|
|
|
|
blazej25
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Błażej
Jeżdzę: szukam D3
Wiek: 38 Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 5 Skąd: Odolanów
|
Wysłany: 2017-02-06, 17:18
|
|
|
U mnie problem ze sterownikiem objawiał się po po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, pojawiał się błąd na Fisie i przestawały działać Abs i inne systemy podpięte pod ten sterownik.
Po dłuższym postoju problem znikał i tak w kółko.
Od razu podejrzewałem sterownik, dużo o tym było na forum A6. |
|
|
|
|
KYLOmC
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 164 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-05-10, 23:34
|
|
|
Witam ja mam taki błąd :
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
008 - Implausible Signal - Intermittent
00283 - czujnik prędkości koła kół; Przód lewy (G47)
008 - Niepoprawny sygnał - przerywany
Czyli by wychodziło że raczej połaczenie z sterownikiem ma tylko zły odczyt jest ? Może koronka jest walnięta lub łozysko ? |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-05-14, 18:46
|
|
|
KYLOmC napisał/a: | Witam ja mam taki błąd :
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
008 - Implausible Signal - Intermittent
00283 - czujnik prędkości koła kół; Przód lewy (G47)
008 - Niepoprawny sygnał - przerywany
Czyli by wychodziło że raczej połaczenie z sterownikiem ma tylko zły odczyt jest ? Może koronka jest walnięta lub łozysko ? |
Witaj w klubie
Co sie dzieje na Fisie?
Ja walcze obecnie z ABS, sterownik był juz w naprawie i wszystko z nim jest dobrze sprawdzali 2 dni :<, czujniki sprawdzone, wiązka była sparciała akurat kable od czujników więc powymieniałem kawałki przewodów polutowałem i zaizolowałem.
Teraz chce jechać na sprawdzenie odczytów z czujników:
-auto w górę wtyczkę z ABS zdejmujesz i zdejmujesz pomiary z konkretnych pinów jeśli wszystko jest ok dla każdego koła tzn że jakaś awaria sterownika której nie widać gołym okiem.
Ja po za błędami ABS mam jeszcze błędy hamulca ręcznego wgl nie działa i sypie masą błędów.
Dodam że w blokach pomiarowych na postaju ABS widzi wszystkie koła z prędkością 1km/h po ruszeniu w moim przypadku brak zmian wartości dla lewego tylnego koła.
Być może mam coś z bieżnią nie tak, jednak wtedy nie byłoby problemu z hamulcem ręcznym i błąd wyskakiwał by po ruszeniu autem, wszystkie błędy wyskoczyły mi nagle bez zapowiedzi.
Znam przypadki że za takie błędy odpowiedzialne były Lambdy lub przepływka, jednak u mnie wszystko jest nowe.
W planie mam jechać do Marka na diagnoze z kilkoma tematami, m.i. właśnie sterownik ABS, ręce już opadają jeszcze żeby było jasne co jest zepsute to bym działał, a tak nie wiadomo za co się zabrać. |
|
|
|
|
KYLOmC
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 164 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-05-15, 14:04
|
|
|
Spróbuj wymienić łożysko bo mnie się wydaje ze to coś z tym paskiem magnetycznym ..
co do błędów to tylko ten jeden mam że cos nie poprawnie oblicza ... |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-05-16, 09:48
|
|
|
Najpierw dam do posprawdzania wartości na wtyczce, mnie sie wydaje ze i tak pewno moduł ABS padł to stało się nagle pod sklepem zgasiłem auto odpaliłem i cyrk.
Chce mieć pewność że to moduł aby nie pakować kasy w ciemno. |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|