Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D3 07 ] elektryka oszalała :)  
Autor Wiadomość
kor 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 49
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2016-08-30, 21:42   [S8 D3 07 ] elektryka oszalała :)

Panowie, ja wiem, że S8D3 to 'dziwne' auto.. ale bez przesady..

Krótko o historii sprzed paru chwil, bo może to kogoś naprowadzi:

Motałem się ostatnio znów z problemami elektrycznymi dotyczącymi przepustnic, w rezultacie czego wywalało mi awaryjny itd.. pisałem już o tym. Kilka tyg temu wygląda na to, że Pan z pobliskiego ASO to ogarnął (przetarte kabelki wiązki, która była mocno 'rezana'), rok wcześniej wymiana wiązki rozwiązała problem na rok właśnie (ale nie wiem czy tej samej..pewnie nie, bo wymiana na nową w ASO)

Dopiero co przed paroma dniami zrobiłem zabieg usunięcia klap wirowych u polecanego tu fachowca z Kalisza, przy okazji czyszczenie dolotu, którego nie trzeba było czyścić (czyściutki) i programowe usunięcie sond za katami (co jakiś czas check związany z katami..)

Wczoraj po przejechaniu paru km i postoju na kawie dosłownie, odpalam i CHOINKA! wywaliło cuda - brak wspomagania, poziomowanie świateł, pneumatyka, klima, ręczny, abs, esp, nie działają czujniki parkowania, kamera.. cała elektryka oszalała.. (co ciekawe brak trybu awaryjnego..) Sczytaliśmy błędy - cuda, w zasadzie wszystko co z elektro związane.. po wyłączeniu auta słychać jak pompa abs brzęczy, ale odpięcie jej nic nie zmieniło (tylko brak brzęczenia). Kasowanie błędów nic nie daje - wracają.
Bezpieczniki przejrzałem, bo co mogę więcej zrobić, są ok..

Macie jakieś sugestie wobec mojego dziwnego auta? :) zanim oddam go do ASO (nie ze wszystkim tam latam, ale nauczyłem się, że z elektryką chyba lepiej do nich..)
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-08-30, 22:26   

kor napisał/a:
Kasowanie błędów nic nie daje - wracają.
Jakie błędy? Daj dokładny opis.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
kor 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 49
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2016-08-30, 22:31   

jutro wkleję jak coś, zostały na lapku w garażu.. ale to jakiś bezsens tam jest tego masa..
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5138
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-08-31, 02:49   

Samochod nie plywal gdzies ? Nie byl zalany ?
_________________
Black Cars Matters
 
 
kor 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 49
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2016-08-31, 07:29   

Nie pływał. Od początku były problemy z wiązkami, bo był wymieniany silnik na prawie nowy (to było główne kryterium zakupu). Ale to dziś normalne, wiązek nie powinno się lutować, tylko wymieniać na nowe, wszelkie anomalie z opornością etc prowadzą do usterek/błędów. BTW - nowa wiązka główna silnika od sterowników do wszystkich peryferii (chyba ok 40 różnych wtyczek) - 7200,00 brutto w ASO :)
Pytałem, bo przy okazji ściągniętego dolotu (przy wymianie klap) za niedużą dopłatą mogłem ją zmienić.. no ale bez przesady..
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-08-31, 10:23   

alternator?
moduł zarzadzania energią?

to dwa główne powody choinki usterek w D3
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-31, 10:28   

A po kiego zmieniać wiązke skoro silnik jest taki sam jak był?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-08-31, 16:08   

Apophis napisał/a:
po kiego zmieniać wiązke skoro silnik jest taki sam jak był?

Na spokojnie przeczytaj pierwszego posta.
_________________
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5138
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-08-31, 19:05   

kor napisał/a:
BTW - nowa wiązka główna silnika od sterowników do wszystkich peryferii (chyba ok 40 różnych wtyczek) - 7200,00 brutto w ASO :) .

Zapytaj chłopaków z parts2cars na allegro, od nas Daniel z forum, mają całe, kompletne wiązki, nie raz brałem, lub elementy (D3 ma lepiej to modułowo robione niż D2), a rozbierali S8 D3, teraz mają kolejną W12. Ceny bardzo dobre.
W D3 jest jeden wielki problem z masami, zimnymi lutami, po takim czasie, najlepiej wszystko rozbierać i kontaktem pryskać.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-31, 22:20   

No czytałem i nie wiem co oni tam poknocili. S8 to S8 w 9 letnim aucie sie wiązki skończyły czy co
 
 
kor 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 49
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2016-08-31, 22:41   

SenatorS8 napisał/a:
alternator?
moduł zarzadzania energią?

to dwa główne powody choinki usterek w D3


hmm ostatnio słyszałem pisk paska przy uruchamianiu przez klika sek.. tak kilkanaście razy prawie za każdym razem, myślałem o pasku wspomagania, ale w sumie mam elektryczne (czy jakaś hybryda?) poprawcie mnie jak coś.. może to być alternator?
Naładownie aku wg mmi 100% ale podpiąłem prostownik 'procesorowy' boscha i ładował cały dzień (wizja sprzed paru godzin, a rano podpiłąłem..)

[ Dodano: 2016-09-02, 14:32 ]
Mam diagnozę ASO: padł sterownik pompy abs.. teraz szukam, konkretnie nr 4e0614517cs. Z doświadczenia wiem, że musi być dokładnie ten sam nr. Przerabiałem temat w a6c5. Jak nie znajdę - to może regeneracja. Polecacie kogoś konkretnego?
ehhehe cena nowego 13000,00 :) niewiem czy z pompą czy samego :)
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-09-02, 18:34   

Sam sterownik to raczej dużo niższy koszt - około 5k
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
kor 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 49
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2016-09-02, 21:52   

No dziś przysiadłem tu na forum i widzę, że dużo z Was miało z tym problemy. Obczajam używki właśnie, bo jak już wyczytałem, tych serii sterowników nie da się naprawić..?
Mam pytanko. Z etki wynika, że cała jednostka abs ma nr 4e0614517cs, ale jest tam wyszczególnienie "do zastosowania z:" i są podane 4 modele różniące się końcówkami: ab, ae, bt, cb. Zauważyłem, że oznaczenie na pompie i sterowniku jest takie same (wg zdjęć z allegro, bo ja mam fotkę jedynie samej pompy z numerem), więc czy można przyjąć, że można zakodować moją pompę z końcówką AB z tymi pozostałymi sterownikami?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5138
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-09-03, 09:02   

Zapewne każdy sterownik będzie można zakodować.
_________________
Black Cars Matters
 
 
kor 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 49
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2016-09-03, 09:23   

No właśnie nie wiem jak to jest z "opcjami". Słyszałem, że różnią się one (sterowniki) obsługą odpowiednich funkcji, np mam distronic, może któryś o jakimś tam oznaczeniu nie obsługiwać tej funkcji.. To trochę podobnie jak z modułem komfortu, nie można doposażać auta w cuda, skoro moduł tego nie ogarnie..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.