|
Autor |
Wiadomość |
krzysztof1
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 62 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 2020-07-06, 12:09
|
|
|
Witam,
Mnie też spotkała ta smutna awaria...
Nikomu nie życzę podobnej sytuacji ale jakby ktoś już jej doświadczył i chciałby samodzielnie naprawić to piszę jak to zrobić w 4.2 TDI. Jest to strasznie upierdliwa procedura która zajęła mi kilka godzin. Mam nadzieję, że komuś zaoszczędzę trochę czasu i nerwów:
0. Ponieważ będziemy rozłączali układ chłodzenia należy upewnić się, że silnik nie jest nagrzany. Inaczej grozi nam poparzenie!
1. Zdjąć ramiona wycieraczek
2. Zdjąć wszystkie plastikowe osłony z górnej części pod maską
3. Zdemontować filtr kabinowy i odkręcić 2 śruby trzymające podszybie
4. Zdemontować podszybie. Trzeba użyć sporej siły ciągnąc w górę i do przodu zaczynając z boku.
5. Odkręcić przednie lewe koło i zdemontować tylną część nadkola. Ukaże się nam między innymi dół zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego.
6. Odłączyć wtyczkę od czujnika poziomu płynu chłodzącego oraz wąż (zlać płyn do czystego naczynia)
7. Od góry odkręcić zbiornik (1 śruba) i wyciągnąć go. Można położyć go gdzieś z przodu na silniku jeśli nie chcemy odłączać węża odpowietrzającego znajdującego się o góry zbiornika.
8. Demontujemy plastikowa obudowę znajdującą się pod zbiornikiem (3 śruby)
9. Na tym etapie mamy widoczny cały mechanizm wycieraczek więc odkręcamy go (3 śruby) oraz rozłączamy wiązkę elektryczną.
10. Odkręcamy aluminiowy element ze środka podszybia do którego przykręcony był mechanizm wycieraczek (4 śruby gwizdki i 4 normalne)
11. Wyjmujemy mechanizm
12. Zdejmujemy plastikowe osłonki z osi wycieraczek, demontujemy półpierścienie, podkładki, uszczelki i zaczynamy zabawę z wyciąganiem trzpieni. Próbujemy nimi kręcić wyciągając jednocześnie. Możemy próbować je delikatnie wybić. W moim przypadku jedna strona wyszła właściwie bez problemu. Z drugą walczyłem długo próbując ją rozruszać i mm po mm kręcąc wyciągałem.
12. Wyczyścić trzpienie oraz tuleje wewnątrz papierem ściernym do uzyskania gładkiej powierzchni. Przemyć oczyszczone powierzchnie benzyną ekstrakcyjną.
13. Nasmarować trzpienie, wcisnąć smar do tulei, zmontować mechanizm, sprawdzić czy lekko się obraca.
14. Teraz tylko należy samochód poskładać do kupy i można cieszyć się sprawnymi wycieraczkami! |
|
|
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2023-08-19, 23:53
|
|
|
u mnie w D3 TDI 4.2 FL BVN-2008 można było unieść zbiorniczek z płynem na tyle wysoko że spokojnie można dojść do ostatniej trzeciej śruby która trzyma tą czarną osłonę w której siedzi zbiorniczek, zdjęcie poniżej
a może ktoś z kolegów ma numer mechanizmu z wersji UK (anglik) chodzi o możliwość przełożenia trzpienia lewej strony (kierowcy) bo pasuje od mechanizmu z anglika a często ten trzpień ma już tak duże wżery że obracając się wewnątrz tulejki sam ją sobie skrobie robiąc proszek który potem zaciera nam mechanizm
ktoś też na forum pisał że można wymienić tulejki, kupił takie z brązu wymiary miały fi-15 zewnętrzny i fi-12 wewnętrzny
no i jeszcze dla potomnych w kwestii smaru jaki należy dać do tulei oraz na trzpienie:
czy smar miedziany (np CU800 w sprayu z wurth'a) bo w zasadzie to tulejka ma podobny składnik
czy jednak smar ceramiczny (np cera tec od textara lub CX80) jaki się czasem daje na prowadnice czy jarzmo przy zaciskach hamulców,
czy smar biały jak wurth hsw-100 bo jest przecież na zawiasy, a może smar litowy itd... ot taki dylemat bo jakiś smar warto dać i to taki który dłuuugo by działał
IMG_2878.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 227,61 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |