Autor |
Wiadomość |
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-06-20, 02:54
|
|
|
Tiaaa... co jak kupie fotele których ni jak się nie da podłączyć. Same włożenie je w prowadnice to nie wszystko jak czytam. Co za auto, bez VCDSa nie podchodź.. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-06-20, 10:25
|
|
|
denveco napisał/a: | Tiaaa... co jak kupie fotele których ni jak się nie da podłączyć. |
Może tak być. Daj samochód do elektryka i zapłać za usługę.
denveco napisał/a: | Co za auto, bez VCDSa nie podchodź.. |
Przed zakupem nie czytałeś co kupujesz ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-12-16, 11:59
|
|
|
Wracając do mojego problemu z błędem w fotelach CODE PIN,
byłem w aso wczoraj, uporali się z tymi błędami, jest odpowiednia procedura w VAS + odpiecie i podpięcie wtyczek w odpowiednim czasie. Błędy zniknęły ALE.... żeby było śmieszniej, z błędami fotele pracowały prawidłowo, pamięć również. Po tej nazwijmy to adaptacji foteli, błędów brak A fotele działają na odwrót (pamięcią drzwi pasażera ustawiam fotel kierowcy, i analogicznie odwrotnie pasażera fotel drzwiami kierowcy). Serwis walczył z tym 3h aż do godzin zamknięcia, bez efektów. Umówiony jestem na kolejną wizyty i mają walczyć dalej, myślą nad przełożeniem sterowników pod fotelami, ale one są takie same i dlatego właśnie jest procedura adresowania ich. Fotel kierowcy 36 pasażera 06 więc jest tak jak być powinno. No,e ktoś ma jakieś podpowiedzi? W drzwiach chyba nie ma nic od kodowania foteli prawda? Przy okazji usunęli mi cp ze sterowania glosowego. Próbowali też postawić sterownik ABS na nogi (jest błąd 00003 defective) wszytko działa prawidłowo zero kontrolek na desce A błąd jest. Próbowali zrobić adaptację sterownika, taka procedurę jak przy wymianie, ale nic to nie dało. Suma sumarow, darmowa wizyta, robota po części zrobioną i czekam na następną próbę. |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-12-16, 12:36
|
|
|
Stery są te same, ale mogą być cyrki jak np któryś był z Anglika.
Jak widzi oba fotele tak samo, albo na opak to jest na to procedura, która widocznie wykonali niepoprawnie, albo.. masz to samo co było u mnie: https://www.a8team.pl/d3-...era-vt20484.htm (przez to, że fotel angol)
VASem jest prościej z VCDSem można to też zrobić.
http://www.audi-resource.com/ecu36.php |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-12-16, 15:00
|
|
|
Stery fabryczne od początku auta, a procedurę robili z 20 razy przy mnie 😑
[ Dodano: 2018-12-16, 15:08 ]
Tą procedurę co podałeś właśnie robili VASem, najbardziej mnie zastanawia że ona jest do przypisania adresu fotelom, JEŚLI OBA są 06 lub oba są 36. A u mnie fotele widać dobrze tj kierowcy 36, pasażer 06. Wszystko w nich działa, pamięć również, tylko że obsługują je odwrotnie przyciski pamięci. Jakieś czary normalnie. |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-12-16, 17:38
|
|
|
No tak, ale sprawdz sobie bloki pomiarowe w czasie naciskania przyciskow, zobaczysz zmiane wartosci binarnych nie w tym fotelu co masz widziec. Jak nie chcesz marnowac wiecej czasu to przeloz fizycznie moduly. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-12-16, 21:17
|
|
|
To samo serwis zaproponował, że przy następnej wizycie przełożyć moduły w fotelach. Z tego co kojarzę trzeba fotele wykręcić i położyć na plecy żeby odkręcić moduły.... .
Ale dzięki za podpowiedź, mam nadzieję że to pomoże, bo z godzina pracy i będzie po sprawie. |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2018-12-16, 22:11
|
|
|
Do podmiany modułów nie trzeba wykręcać foteli. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-12-16, 22:19
|
|
|
Pepek napisał/a: | Do podmiany modułów nie trzeba wykręcać foteli. |
Z tego co pamiętam są przykrecone od dołu śruba, jedną albo dwoma... Ale jak jest jakiś fajny sposób to chętnie posłucham. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-12-16, 23:23
|
|
|
u mnie to gówno było jak przyspawane, w dodatku plastiki twarde tymi teflonowymi
podważakami nie dawało rady... nie wyjałem bez położenia fotela |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-12-17, 06:37
|
|
|
maciu napisał/a: | u mnie to gówno było jak przyspawane, w dodatku plastiki twarde tymi teflonowymi
podważakami nie dawało rady... nie wyjałem bez położenia fotela |
Ja też kojaże że tak właśnie to siedzi sztywno 😑 |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2018-12-17, 18:32
|
|
|
Dawno to robiłem, ale z tego co pamiętam to moduł siedzi w koszu mocowanym do stelaża fotela na dwie śruby. Odkręca się jedną z nich, odgina kosz i już jest dostęp śrub trzymających moduł. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-12-24, 10:53
|
|
|
Ok, uporałem się z zamianą modułów w fotelach. Jest ciasno, kable są grube i dość mocno napięte a sam moduł przykrecony na 3 śruby (dwie po bokach i jedna z tylu) klucz 8. Ręce łatwo pokaleczyć ale da się to zrobić bez wyciągania foteli. Po zamianie wszystko działa jak należy.
Pamięć foteli działa i ustawia się następująco:
Po włożeniu kluczyka do stacyjki należy ustawić fotel do wybranej pozycji i zapisać pod np 1 na panelu w drzwiach, a następnie wejść w mmi SYSTEMY na sam dół USTAWIENIA SIEDZEŃ i ustawić KLUCZYK WŁ (słychać cykniecie w drzwiach charakterystyczne dla zapisywania pamięci foteli). Nastepnie wyjąć kluczyk zamknąć auto, otworzyć je DRUGIM KLUCZYKIEM i tą samą operację powtórzyć z drugim kluczykiem w stacyjce. Od tej pory w zależności który kluczyk otworzy auto fotel ustawi się pod jego zapisaną pamięć. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-12-24, 15:17
|
|
|
Może ktoś wie czy sterowniki z tych foteli da się przekodować VCDS-em na stole podpinając kabelki bezpośrednio pod piny CAN-High i CAN-Low, czy muszą być w aucie zamontowane? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-12-24, 15:53
|
|
|
gtfan napisał/a: | Może ktoś wie czy sterowniki z tych foteli da się przekodować VCDS-em na stole podpinając kabelki bezpośrednio pod piny CAN-High i CAN-Low, czy muszą być w aucie zamontowane? |
Co chcesz konkretnie przekodować? |
|
|
|
|
|