Autor |
Wiadomość |
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-05-15, 09:44 [D3 ALL
] Wymiana mikrostyka zamka
|
|
|
Najczęstszymi objawami uszkodzonej albo zużytej krańcówki/mikrostyka są:
- otwieranie któregoś (uszkodzonego) zamka podczas zamykania z pilota lub kluczyka
- nie włączenie się podświetlenia wnętrza samochodu przy otwarciu drzwi, lub ciągle świecenie (nie wyłączenie się) przy zamykaniu samochodu
- nie włączanie immobilisera (nie miga dioda immobilisera) podczas zamykania drzwi, nie aktywowanie alarmu
- zacinanie się zamków
- wyświetlanie otwartych drzwi na FISie
Nie warto kupować całego zamka z demontażu bo nie wiadomo w jakim stanie będzie w nim mikrostyk (przeciętna trwałość mechaniczna 50000000 cykli), a nowe zamki w ASO są drogie.
Najpierw należy zacząć od demontażu tapicerki drzwi, schematy z ELSY.
Demontaż listew:
Tapicerki:
Poszyć:
i zamka:
Lokalizujemy stary mikrostyk na zamku:
Jak widać po rozebraniu widać dlaczego przestała działać - rozpadła się, bolec który trzymał z jednej strony sprężynkę po prostu się złamał:
Tak wygląda nowa:
Użyłem KW11-2 już z zarobionymi przewodami:
Odcinamy przewody i lutujemy zgodnie z kolorami kabli nowy:
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się z naprawy za cca 2zł
Jak ktoś woli film, to linka od Stevena:
https://www.youtube.com/watch?v=BzEI49D2KoE
Z samego demontażu drzwi również dużo filmów znajdziecie na YT, przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=jU7qwuzEyK8 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2016-05-15, 13:31
|
|
|
a tak troche nawiąrze do D2, orientujesz sie morze jakie mikro styki by do D2 pasowały? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-05-15, 15:20
|
|
|
Nie wiem, trzeba by było zamek wyjąć i popatrzeć. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-08-26, 22:07
|
|
|
Taka mała aktualizacja jak ktoś chce widzieć jak zamek jest zbudowany i gdzie znajdują dwa kolejne mikrostyki (w sumie odpowiedzialne za silniki) - na przykładzie zamka tył.
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-08-29, 11:55
|
|
|
Kupisz w sieci, w elektronicznym stacjonarnym jak masz w mieście itd.
http://ovh.nowyelektronik.pl/ |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
chrzanos
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 d3
Pomógł: 1 raz Wiek: 99 Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 44 Skąd: Łomża
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-09-02, 19:44
|
|
|
Ten w/w to dokładnie sklep w którym się zaopatruję, tylko, że ma swoją filię u mnie w mieście. Polecam. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2016-09-05, 11:22
|
|
|
dice111, i to trzeba taki mikrostyk jak pokazał kolega chrzanos, ? ile sztuk trzeba do jednych drzwi ? mi nie pokazuje, że się otwierają cały czas zamknięte drzwi tylne |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-09-05, 16:37
|
|
|
Trzeba Ci zmienić ten, który ma czerwony i niebieski przewód, nie te dwa na płytce, więc całego zamka rozbierać nie musisz. Do jednych drzwi jedna sztuka. Możesz kupić ten z nowego elektronika, to te same co ląduje w całej grupie VAG. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
|
|
|
Pawel_7 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-05, 06:38
|
|
|
Ze swojej strony mogę dodać, że wystarczy jedynie przeczyścić mikrostyki - bez konieczności wymiany na nowe.
na zdjęcia od dice111, widać, że przełącznik można rozłożyć:
http://static.pokazywarka...718/81319-1.jpg
W Audi A6 C5 naprawiłem tak 4 niemal identyczne mikrostyki.
pozdrawiam. |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-10-05, 16:08
|
|
|
Część zdjęć padła... u mnie się rozpadł, więc nie było co czyścić |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Bugal
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic 4Hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lis 2015 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-10-08, 18:07
|
|
|
Cześć
Wygląda jak bliźniaczy zamek z Passata B5 - tam z mikrostykami był bardzo podobny problem, przy rozbieraniu i wymianie polecam jeszcze sprawdzenie lutów przy wtyczce zamka. Nie dużo roboty a kolejną przyczynę awarii można wyeliminować. |
|
|
|
|
|