Ogłoszenie 
Felgi Audi A8 SklepOpon.com - opony i felgi motostacja_a8team.pl width= OC/AC forum a8 forum audi a8
Felgi Audi A8
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Części samochodowe
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN
Cewki zapłonowe

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Wymiana silnika v2  
Autor Wiadomość
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 762
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2019-10-13, 19:11   

Trochę odgrzeje....

Jakie idą szczotki to wentylatora, niby jest pełna lista powyżej ale wszystkie są 7/10 a mkbewe, pisze że kupował 8/10.

Problem dopadł i mnie, brak nawiewu i chce się przygotować do pracy 😋
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1613
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-10-13, 19:25   

a jaką masz pewność że komutator nie jest wytarty??? nie lepiej rozebrać i ocenić jego stan
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1482
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2019-10-13, 19:47   

A ja walczę drugi weekend z dmuchawą.

Komputer pokazuje błędy:
1844 - Sterownik dmuchawy świeżego powietrza - sygnał niezrozumiały,
2289 - Sterownik wentylatora siedzenia kierowcy - sygnał niezrozumiały,
2290 - Sterownik wentylatora siedzenia przedniego pasażera - sygnał niezrozumiały.

Wymieniłem sterownik dmuchawy na drugi (używka), ale błędy te same i dmuchawa dalej nie działa (nie kręci silnik). Dmuchawę (silnik) podłączałem bezpośrednio do akumulatora - na oko kręci normalnie (nie sprawdzałem jakie ma obroty). Bezpieczniki w konsoli po prawej stronie sprawdzone - są dobre. Będę jeszcze sprawdzał bezpiecznik, o którym pisali koledzy denveco i riki76, ale martwią mnie też pozostałe dwa błędy, co za licho.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 762
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2019-10-14, 05:51   

pb41ns, szczotki to grosze więc wolę je mieć pod ręką.

pebo, podrzuć info jakie bezpieczniki (numery) sprawdzales i jakie będziesz sprawdzał jeszcze ?

[ Dodano: 2019-10-14, 19:27 ]
Dzisiaj rano, po nocnym postoju auta wentylatory ruszyły jak gdyby nigdy nic... jednak moja radość nie trwała długo, Po 40 minutach jazdy zgasilem auto i później przez cały dzień po kolejnych uruchomieniach auta, nadmuch już nie ruszył (A postoje były nawet po 4 godziny). Zobaczę jutro rano jak będzie.

Nadal proszę o podpowiedź czy szczotki o numerach wyżej pasują (7x10) czy idą 8x10?
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1482
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2019-10-14, 18:58   

Dziś sprawdzałem na konsoli po prawej stronie (od drzwi przedniego pasażera) bezpieczniki nr 2, 17, 20, 26, 34, 35 i 44.
A bezpiecznik, o którym pisali koledzy denveco i riki76 w mojej wersji w ogóle nie występuje - przynajmniej pod dywanikiem pasażera z przodu go nie było.

Ręce opadają. Chyba się poddam i oddam gruchota do mechanika albo puszcze w ludzi, bo zaczyna mnie wkur...
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 762
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2019-10-14, 20:04   

Mi się wydaje że u mnie będą szczotki bo awaria wentylatora zbiegła się w czasie z szybszym rozładowaniem akumulatora a błąd mam 01273.
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1482
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2019-10-14, 21:15   

Pczester napisał/a:
Mi się wydaje że u mnie będą szczotki bo awaria wentylatora zbiegła się w czasie z szybszym rozładowaniem akumulatora a błąd mam 01273.

Też miałem słaby akumulator, ale po naładowaniu nic się nie zmieniło.

Aktualizacja tematu. W przypadku auta w wersji z solardachem łatwiejsza jest diagnoza opornicy i dmuchawy. Jeśli przewietrzanie wnętrza działa, to znaczy że opornica i dmuchawa są dobre. Do uruchomienia silnika dmuchawy jest potrzebne napięcie min. 8V. Przewietrzanie czyli dmuchawa (-V2-) i opornica (-J126-) działają niezależnie od sterownika klimatronika we wnętrzu kabiny (-J255-). Niewiele pomaga sprawdzanie dmuchawy (-V2) na krótko z akumulatorem - będzie działać, mimo że szczotki już będą do wymiany. U mnie prawdopodobnie padł sterownik -J255-. Potwierdzone, padł sterownik klimatyzacji -J255-.

Znalazłem taki schemat (ELSA):

Regulator dmuchawy A8 D3.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 187,05 KB

_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 762
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2019-10-29, 15:27   

Wracając do tematu, naprawiłem swój wentylator i przy tej okazji kilka sprostowań:

- szczotki po numerach (np bsx1494) to szczotki 7x10 do alternatory, zawierajace więcej miedzi. Sa po 1 zbyt twarde i uszkadza prędzej komutator, a po drugie są za małe ponieważ oryginalnie idą tam 8x10. Dlatego proszę poprawić wątek z numerami podanymi wyżej. Prawidłowy wymiar to:

8x10x20 (Gdzie 20 To wysokość i może być zmienna). Takie szczotki idą do silnika dmuchawy wielu aut. Dodatkowo używałem klucza torx zamiast nasadki 5,5 oraz dwóch przegubów dzieli czemu poszło bez problemu rozbieranie obudowy.



 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe Testy opon
hamulce
OC/AC
regeneracja turbosprężarki
| Felgi Audi - AluShop.pl | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | WRC POLSKA - Części do AUDI | WRC POLSKA - Zawieszenie pneumatyczne | WRC POLSKA - Pompy wspomagania |