Autor |
Wiadomość |
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2019-10-13, 19:11
|
|
|
Trochę odgrzeje....
Jakie idą szczotki to wentylatora, niby jest pełna lista powyżej ale wszystkie są 7/10 a mkbewe, pisze że kupował 8/10.
Problem dopadł i mnie, brak nawiewu i chce się przygotować do pracy 😋 |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-10-13, 19:25
|
|
|
a jaką masz pewność że komutator nie jest wytarty??? nie lepiej rozebrać i ocenić jego stan |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2019-10-13, 19:47
|
|
|
A ja walczę drugi weekend z dmuchawą.
Komputer pokazuje błędy:
1844 - Sterownik dmuchawy świeżego powietrza - sygnał niezrozumiały,
2289 - Sterownik wentylatora siedzenia kierowcy - sygnał niezrozumiały,
2290 - Sterownik wentylatora siedzenia przedniego pasażera - sygnał niezrozumiały.
Wymieniłem sterownik dmuchawy na drugi (używka), ale błędy te same i dmuchawa dalej nie działa (nie kręci silnik). Dmuchawę (silnik) podłączałem bezpośrednio do akumulatora - na oko kręci normalnie (nie sprawdzałem jakie ma obroty). Bezpieczniki w konsoli po prawej stronie sprawdzone - są dobre. Będę jeszcze sprawdzał bezpiecznik, o którym pisali koledzy denveco i riki76, ale martwią mnie też pozostałe dwa błędy, co za licho. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2019-10-14, 05:51
|
|
|
pb41ns, szczotki to grosze więc wolę je mieć pod ręką.
pebo, podrzuć info jakie bezpieczniki (numery) sprawdzales i jakie będziesz sprawdzał jeszcze ?
[ Dodano: 2019-10-14, 19:27 ]
Dzisiaj rano, po nocnym postoju auta wentylatory ruszyły jak gdyby nigdy nic... jednak moja radość nie trwała długo, Po 40 minutach jazdy zgasilem auto i później przez cały dzień po kolejnych uruchomieniach auta, nadmuch już nie ruszył (A postoje były nawet po 4 godziny). Zobaczę jutro rano jak będzie.
Nadal proszę o podpowiedź czy szczotki o numerach wyżej pasują (7x10) czy idą 8x10? |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2019-10-14, 18:58
|
|
|
Dziś sprawdzałem na konsoli po prawej stronie (od drzwi przedniego pasażera) bezpieczniki nr 2, 17, 20, 26, 34, 35 i 44.
A bezpiecznik, o którym pisali koledzy denveco i riki76 w mojej wersji w ogóle nie występuje - przynajmniej pod dywanikiem pasażera z przodu go nie było.
Ręce opadają. Chyba się poddam i oddam gruchota do mechanika albo puszcze w ludzi, bo zaczyna mnie wkur... |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2019-10-14, 20:04
|
|
|
Mi się wydaje że u mnie będą szczotki bo awaria wentylatora zbiegła się w czasie z szybszym rozładowaniem akumulatora a błąd mam 01273. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2019-10-14, 21:15
|
|
|
Pczester napisał/a: | Mi się wydaje że u mnie będą szczotki bo awaria wentylatora zbiegła się w czasie z szybszym rozładowaniem akumulatora a błąd mam 01273. |
Też miałem słaby akumulator, ale po naładowaniu nic się nie zmieniło.
Aktualizacja tematu. W przypadku auta w wersji z solardachem łatwiejsza jest diagnoza opornicy i dmuchawy. Jeśli przewietrzanie wnętrza działa, to znaczy że opornica i dmuchawa są dobre. Do uruchomienia silnika dmuchawy jest potrzebne napięcie min. 8V. Przewietrzanie czyli dmuchawa (-V2-) i opornica (-J126-) działają niezależnie od sterownika klimatronika we wnętrzu kabiny (-J255-). Niewiele pomaga sprawdzanie dmuchawy (-V2) na krótko z akumulatorem - będzie działać, mimo że szczotki już będą do wymiany. U mnie prawdopodobnie padł sterownik -J255-. Potwierdzone, padł sterownik klimatyzacji -J255-.
Znalazłem taki schemat (ELSA):
Regulator dmuchawy A8 D3.jpg
|
|
Plik ściągnięto 92 raz(y) 187,05 KB |
|
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2019-10-29, 15:27
|
|
|
Wracając do tematu, naprawiłem swój wentylator i przy tej okazji kilka sprostowań:
- szczotki po numerach (np bsx1494) to szczotki 7x10 do alternatory, zawierajace więcej miedzi. Sa po 1 zbyt twarde i uszkadza prędzej komutator, a po drugie są za małe ponieważ oryginalnie idą tam 8x10. Dlatego proszę poprawić wątek z numerami podanymi wyżej. Prawidłowy wymiar to:
8x10x20 (Gdzie 20 To wysokość i może być zmienna). Takie szczotki idą do silnika dmuchawy wielu aut. Dodatkowo używałem klucza torx zamiast nasadki 5,5 oraz dwóch przegubów dzieli czemu poszło bez problemu rozbieranie obudowy.
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-11-19, 21:27
|
|
|
Przypomnijcie mi panowie bo nie pamiętam, do wymiany wentylatora trzeba podszybie demontować ??
"Edit"
Nie trzeba, dzisiaj wymieniłem |
|
|
|
|
|