Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] xenon - awaria czy zużyty??  
Autor Wiadomość
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-09-27, 16:18   

Heveliusz robił bixenon w A8 D2, opis tego jest na AKP. Jak w lampie nic nie kombinowane to zwykły żarnik H1 bez żadnych przesłon itp.
_________________
Black Cars Matters
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-09-27, 19:45   

repsol napisał/a:
no dobra czyli bixenonu nie da rady tam wlozyc?


kolega wie w ogóle na czym polega BI-Xenon ?
bo ja już się mnóstwo razy spotkałem z tekstem że biksen panie to:
w światłach mijania w soczewce siedzi palnik ksenon i długich siedzi drugi palnik xenon :shock: :shock:
i jeszcze tacy goście mi mówią, ze tak jest i basta no i oni to widzieli fabrycznie :shock:


to ja się pytam jak jest realizowana funkcja ostrzegawcza czy mrugnięcie długimi?
- yyyyy a normalnie panie
- znaczy jak dokładnie?
- no w długich mrugam tym ksenonem..
- i co ? świeci jasno normalnie?
- taaa
- to jakiś kosmiczny ten ksenon?
- dlaczego, zwykły..
- bo zwykły to potrzebuje pół minuty żeby się rozgrzać wiec jak nim mrugnąć?
- eee nie znasz się pan, ja widziałem
- :/
 
 
repsol 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 122
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 2010-09-27, 20:07   

nie wiem ale domyslam sie ze bi xenon to cos podwojnie moze byc tak ze ma jakies dwa zarniki i silniej siweci czy cos tak jak np.biturbo czyli dwie turbosprezarki
ja nie musze wiedziec co to jest tylko pytalem czy istnieje mozliwosc wlozenia bi xenonu a nie pytalem o wyjasnienie co to jest i jak dziala.
A teraz pytanie czy przy wymianie musze demontowac przetwornice?
pozdrawiam
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=fqqQ0w_h9X8&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=qjiyFNWsPdU&NR=1
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-09-27, 21:02   

Na ten temat można poczytać choćby tutaj: http://www.a8team.pl/topics16/1079.htm nie ma sensu się powtarzać.
Co do demontażu przetwornicy - możesz, ale nie musisz. Jest tam na tyle dostep, że daje rade wyjąć i założyć nowy żarnik. Gorzej wg mnie jest z halogenową H3.
Pamietaj (jeśli nikt nie zmieniał torxów), że jest tam ten patent - torx z dziurą.
_________________
Black Cars Matters
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-09-28, 21:04   

repsol napisał/a:
nie wiem ale domyslam sie ze bi xenon to cos podwojnie moze byc tak ze ma jakies dwa zarniki i silniej siweci czy cos


no i tu dobrze się domyślasz , z tym, ze w BI-Xenonie ZAWSZE jest to jeden żarnik a jego obudowa ma 2 funkcje
1 światło mijania
2 światło drogowe (trochę kulawe ale drogowe)

realizowane jest to (w lampie soczewkowej) za pomocą ruchomej przesłony która zasłania część palnika D2S by na lustro odbłyśnika trafiała tylko wybrana część promieni które następnie zostają odbite i skierowane do przodu na soczewkę, ta część promieni jest tak zaprojektowana by uzyskać światło z odcięciem czyli mijania. Po przełączeniu na drogowe ta wspomniana ruchoma blaszka zostaje odsunięta elektrycznie dzięki czemu większa część tego samego palnika xenon zostaje odsłonięta, te odsłonięte promienie trafiają w inne miejsce odbłyśnika co powoduje świecenie także ponad linią odcięcia świateł mijania czyli jak drogowe
Inna wersją jest stosowanie palnika D2R w reflektorach klasycznej konstrukcji czyli odbłyśnik i klosz z tyłu. Tam uzyskujemy funkcję Bi poprzez podniesienie odbłyśnika do góry przy przełączeniu na drogowe, czyli uzyskujemy dalekie świecenie ze świateł mijania - oczywiście takie świecenie jest niewystarczające (to w myśl zasady ja coś ma być do wszystkiego to może być... dlatego mamy dodatkowe drugie światło drogowe z tradycyjnym żarnikiem halogenowym - przepisy dopuszczają stosowanie 4 świateł drogowych.
Tego dodatkowego światła drogowego wyposażonego w żarówkę halogenową nie należy przerabiać na xenon (choć jest wykonalne) ponieważ służy ono między innymi właśnie do realizacji ostrzegawczej funkcji błysku. Błysk jak nazwa mówi ma być pełną mocą w ułamku sekundy, natomiast palnik xenon ma to do siebie, że normalnie rozgrzewałby się i 10 minut, dlatego by sprostać przepisom (przepis mówi: światło ma świecić wymaganym natężeniem w ciągu 2 sekund) dlatego zastosowano kopniaka który tak właśnie postępuje z palnikiem xenon. Tym kopniakiem jest układ wbudowany w przetwornicę - podczas startu palnik jest bombardowany 10 krotnie większą mocą niż normalnie potrzebuje do życia - coś jak defibrylator dla człowieka - po czym jak zostanie wzbudzony prąd ten jest bardzo szybko obniżany by w końcu utrzymywać ok 80V - takie traktowanie palnika cholernie źle na niego wpływa - jest to podstawowym źródłem końca jego żywota. Gdyby palnik ten był uruchamiany bez tego kopa mógłby funkcjonować ze 20 lat (jak ma to miejsce w latarkach xenonowych)
Palniki D2S (stosowane w soczewkach Xenon, Bi-Xeno, Bi-Xenon skrętny)

Palniki D2R (stosowane w reflektorze o klasycznym kształcie Xenon, XenonPlus czyli BI-Xenon)


Teoretycznie z tych wszystkich rozwiązań najlepsze światło mijania powinniśmy uzyskać z reflektora soczewkowego w wersji Xenon (czyli bez tych wszystkich dopisków bi plus itp..)

Osobiście (a zgadza się ze mną wiele osób) że pojęcie BI-Xenon zostało wprowadzone głównie jako marketing w prospektach i marchewka dla wyciągnięcia dodatkowej kasy od klienta kupującego nowy samochód.

[ Dodano: 2010-09-28, 22:43 ]
PS. Tak przy okazji kupowania okazyjnie na allegro, który z tych palników jest oryginalny?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-09-30, 10:49   

No kolego colln, elaborat nt. ksenonów wrzuciłeś niezły...
a podobno tylko mi to się tak zdarza :lol:

colln napisał/a:
PS. Tak przy okazji kupowania okazyjnie na allegro, który z tych palników jest oryginalny? [image]

Strzelam że tylko pierwszy z lewej jest oryginalny ale mogę się mylić.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-09-30, 21:03   

FOSS napisał/a:
Strzelam że tylko pierwszy z lewej jest oryginalny ale mogę się mylić.


pudło, następnym będzie więc łatwiej :-D
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-09-30, 21:11   

colln napisał/a:
FOSS napisał/a:
Strzelam że tylko pierwszy z lewej jest oryginalny ale mogę się mylić.

pudło, następnym będzie więc łatwiej :-D

cholerka... tak myślałem że to jakaś podpucha :evil:

ale gram dalej... pierwszy z prawej to ten oryginał :mrgreen:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
przemoR888 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 263
Skąd: wielkopolska/ Piła
Wysłany: 2010-10-01, 09:39   

to ja obstawiam środkowy :-D
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-01, 12:32   

Panowie, 3 strzały i wszystkie puste...
Jak to możliwe?
Tak jak czujnie FOSS miał podejrzenia - może być jakaś podpucha..
Żaden z tych palników nie jest oryginalny !!

To tak dla poruszenia waszej wyobraźni i ostrzeżeniem przy różnych decyzjach bo często ludzie widzą to co chcieliby zobaczyć - zgadza się ;-)
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-10-01, 13:01   

Na allegro itp uważajcie na 85122+, ponoć poprawione poprzednie 85122 (dłuższy żywot), ale szczerze, ja tam jakiś różnić w długości, czy jakości tych modeli nie widzę.
Ponoć 85122+ ma barwe miedzy 4100-4200k, 85122 4300k do 4800-5000k po jakims tam krótkim czasie świecenia, ale wg mnie to bzdura, do 5000k Xenarc od OSRAMA się nie umywają

PS - Philipsy te leca na pierwszy montaż do VAGa
_________________
Black Cars Matters
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-10-01, 18:48   

colln napisał/a:
Panowie, 3 strzały i wszystkie puste...
Jak to możliwe?
Tak jak czujnie FOSS miał podejrzenia - może być jakaś podpucha..
Żaden z tych palników nie jest oryginalny !!

:shock: test w którym zadna odpowiedź nie jest prawidłowa :shock:
eeeeeeeeeno tak to ja się nie bawię :evil:

:-P :-P :-P



dice111 napisał/a:
Na allegro itp uważajcie na 85122+...

To niby jakie kupować :roll:
Ja kupuję od mojego regionalnego dostawcy (czyli "z ręki do ręki") i może naiwnie ale wierzyłem że żarniki które sprzedaje są ori.
Ostatnio odniosłem wrażenie że moje w eSie jakoś słabiej świecą - albo żarniki się kończą albo takie mam omamy przy tej zmiennej pogodzie :-?
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-10-01, 20:03   

FOSS napisał/a:
dice111 napisał/a:
Na allegro itp uważajcie na 85122+...

To niby jakie kupować :roll:
Ja kupuję od mojego regionalnego dostawcy (czyli "z ręki do ręki") i może naiwnie ale wierzyłem że żarniki które sprzedaje są ori.
Ostatnio odniosłem wrażenie że moje w eSie jakoś słabiej świecą - albo żarniki się kończą albo takie mam omamy przy tej zmiennej pogodzie :-?

My bierzemy prosto od producenta (stąd też cena).
Poznasz...po zakupie - szybko zmieniają barwe (róz, fiolet), gasną.
Wiem, że sa jaja z tymi Philipsami, głównie "plusami" (nie spotkalem sie natomiast z CM, czy CP). Są podrabiane - bo są popularne.
Ja osobiście polecam OSRAM Xenarc (barwa 5000k) a cenowo są zbliżone do Philipsa
_________________
Black Cars Matters
 
 
dr.orlos 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 54
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-10-02, 18:29   

eXecutorR napisał/a:
Jak xenony się kończą, to zmieniają kolor na fioletowy bardziej (w ogóle podczas swojego cyklu życia zmieniają barwę świecenia - dlatego powinno się oba naraz wymieniać) - z tego co się orientuję.
Chyba ostatnio samochód kupiłeś, więc nie byłeś na przeglądzie i świateł nikt Ci nie sprawdzał, ale może podjedź jak będzie ciemno pod jakąś ścianę przodem i zobacz czy w miarę równo świeci.

[ Dodano: 2010-09-22, 16:32 ]
Ja bym nie kupował żarników po 30zł za sztukę. U siebie kupiłem philipsy za coś koło 100zł za sztukę, osram też są polecane.

1.chyba też mam problem z żarnikami-do wymiany...ale jak to zrobić??, da się od komory silnika(po zdjęciu klapki) bez wyciągania/rozbierania reflektora?2. a moze problem tkwi gdzie indziej?-brudna soczewka'od tyłu'?...przód wyczyściłem(straszny syf!) a reflektory świecą dużo gorzej niż w moim starym clio z "normalnymi" soczewkami a nie xenonami!!
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-10-02, 19:06   

Może to byc równiez sprawa "szkła". W lifcie są plastykowe, po takim czasie przydałaby się im polerka: http://www.audipages.com/...tpolishing.html
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.