Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] xenon - awaria czy zużyty??  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-10-02, 21:29   

dr.orlos napisał/a:
1.chyba też mam problem z żarnikami-do wymiany...ale jak to zrobić??, da się od komory silnika(po zdjęciu klapki) bez wyciągania/rozbierania reflektora?

W poliftowych dostęp do wszystkich żarówek łacznie z żarnikami ksenonów jest zupełnie bezproblemowy - otwierasz maskę, zdejmujesz plastikową klapkę i wymieniasz co chcesz ;-)

dr.orlos napisał/a:
2. a moze problem tkwi gdzie indziej?-brudna soczewka'od tyłu'?...przód wyczyściłem(straszny syf!) a reflektory świecą dużo gorzej niż w moim starym clio z "normalnymi" soczewkami a nie xenonami!!

No jeśli świecą tak tragicznie to coś musi być na rzeczy... albo to żarniki albo usyfione lampy. W moim A8 z lampami soczewkowymi światla mijania świeciły lepiej niż w S8 gdzie mam lampy XenonPlus pomimo tego że obie lampy są ksenonowe ;-)
Osobiście przyjrzałbym się jednak najpierw żarnikom - może poprzedni właściciel (jeżeli to nie Ty poprzednio wymianiałeś) włożył w lampy lakieś Zenony a nie ori ksenony i żarniki sie po prostu kończą :roll:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-03, 01:02   

Polerownia klosza jeśli chodzi o jasność na drodze daje bardzo bardzo niewiele albo nic no może max 1% natomiast znacznie może go osłabić. Po polerce jedynie sprawi wrażenie nowego i będziemy wierzyć, że to coś rozjaśniło na drodze.
Jasność na drodze wpływ mają 2 rzeczy:
-Stan odbłyśnika
-Stan i ogniskowa palnika
Palnik (każdy) emituje dużo ciepła jak grzejnik od centralnego - chyba każdy widział w swoim życiu odymione miejsca nad różnymi rurkami centralnego albo grzejników - zastanawialiście się skąd to tam jest? Powietrze czyste nie jest, ciepło wprawia go w szybszy ruch (nad grzejnikiem jest ciepło) zwielokrotniony przepływ powietrza nawet minimalnie zanieczyszczonego spowodował ten osad. Grzejnik ile może mieć stopni? Generalnie damy radę dotknąć dłonią - średnio 50stopni i tak potrafi załatwić ścianę którą co jakiś czas ktoś umyje lub pomaluje. Teraz palnik, ile może mieć stopni? Ja kiedyś dotknąłem to mi z 5 warstw skóry na nim zostało... Lampa wcale nie jest hermetyczna jak wielu sobie wyobraża, oczywiście ma otwory wentylacyjne a auto jeździ po przeróżnych nawierzchniach i podrywa niesłychane ilości kurzu. Tymi otworkami wentylacyjnymi (jeśli nawet miały by 5mm średnicy) dostaje się masa pyłu który jest następnie podgrzewany i wraz z powietrzem kotłuje się nad palnikiem i po rozgrzaniu wręcz robi się smolisty i lepki, jako zanieczyszczenie wżera się z czasem w odbłyśnik, głównie nad palnikiem z racji kierunku emisji ciepła. Odbłyśniki to tworzywo pokryte w jakiś tam ekonomiczny sposób warstwą jakiegoż błyszczyku, który z założenia wcale nie ma wytrzymać wiele lat. Obecne reflektory projektuje się jak opony, maja żyć z 5 lat. To, że nie są potłuczone nie znaczy, że są dobre.
Mało kto wierzy w to co teraz napisałem bo tego z zewnątrz nie widać, a jak nie widać to bzdura... Nie będzie tego widać ponieważ skutecznie zasłania to soczewka a wersji xenonplus karby na kloszu. Zobaczyć to można w jakimś potłuczonym reflektorze albo malutkim warsztatowym lustereczkiem (coś na podobieństwo jak u dentysty), jeśli ktoś ma takie lustereczko jak 50 groszy to proszę wyjąć palnik wsunąć lusterko do wnętrza soczewki przypalić latarką i obejrzeć co jest nad palnikiem czyli w miejscu które jest odpowiedzialne za odbijanie promieni dla świateł mijania - ja to widziałem już wiele razy i czasem jak mam czas a ktoś chce to zaglądniemy - zazwyczaj słyszę o dzisus albo k**wa mac... i w obecnych konstrukcjach nie da się tego sensownie naprawić. Mycie - złazi razem z tym sreberkiem, pozostaje demontaż i wysłanie lampy do napawania i mamy 2 tygodnie czekania a efekty różne..

Jeśli chodzi o palniki
Barwa nowego palnika to 4100K (nawet nie 4300) 4300 to najlepsze palniki z Tajwanu i CHRL
wymysły Philipsa innej barwy to takie dla ubogich, chodzi o to, że palnik z czasem się starzeje i zmienia swoją ciepłotę (Kelviny) Dlatego philips sobie wykombinował, że zrobi palnik ca5000Kelvinów który będzie świecił jak kilkuletni. To dla tych co zbili reflektor i chcą oszczędzić to kupują tylko 1 nowy palnik

dobra na razie starczy, jak będzie ktoś miał niedosyt to pociągniemy dalej tłumacząc także czemu polerka klosza niewiele daje itp
 
 
dr.orlos 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 53
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-10-03, 12:00   

dice111 napisał/a:
Może to byc równiez sprawa "szkła". W lifcie są plastykowe, po takim czasie przydałaby się im polerka: http://www.audipages.com/...tpolishing.html

wypolerowałem, wyczyściłem...ale nie wyczyściłem soczewki od strony żarnika...gdyż nie wiem jak się do niej dobrać...to ostatnia rzecz, którą muszę zrobić przed wymianą d2r

[ Dodano: 2010-10-03, 12:00 ]
dice111 napisał/a:
Może to byc równiez sprawa "szkła". W lifcie są plastykowe, po takim czasie przydałaby się im polerka: http://www.audipages.com/...tpolishing.html

wypolerowałem, wyczyściłem...ale nie wyczyściłem soczewki od strony żarnika...gdyż nie wiem jak się do niej dobrać...to ostatnia rzecz, którą muszę zrobić przed wymianą d2r
 
 
SuM 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-08, 23:33   

Witam.

U mnie też coś te xenony słabo świecą... poprzedni właściciel wymieniał i pewnie zamontował jakieś podróbki? Czy jak xenon słabo świeci na drodze a barwa światła jest ok to może być wina żarników czy też może brudnych - zużytych lamp ?
 
 
ATLAS 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 86
Skąd: Praszka
Wysłany: 2011-07-02, 17:37   

Witam,
u nas też coś słabo świecą te światła no i masz Ci - jeden ksenon zaczął świecić na różowo. Posłuchałem więc kolegi Colln i nie zamówiłem podrabianych Philipsów tylko Osramy Xenarc za 250zł / 2 szt.
Ciekawe czy coś lepiej będzie świecić.

Pzdr


EDIT:
Jest troszkę lepiej ale to i tak słabo.. trzeba kombinować dalej..
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.