Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Z jaką dokładnością da się skalibrować zawieszen  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-06-11, 20:47   

Mysle że chodzi o 5mm od pozycji bazowej.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-06-12, 09:03   

412 a 420 z drugiej też uważam za nieodpowiednie dlatego próbowałem to zmienić.
W końcu zrobiłem tak że celowo rozjechałem dając nieprawdziwe informacje np 430, zawieszenie zareagowało zmieniło się, po czym ponownie zrobiłem kalibrację i jest lepiej, nie idealnie ale udało mi się uzyskać rezultat bliższy wartościom nominalnym i przede wszystkim nie ma już takiej różnicy pomiędzy lewą i prawą stroną.

A co do tego opisu w VCDS 5mm to nie jest napisane czy chodzi o różnicę lewa / prawa strona czy po prostu dowolne koło
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-06-12, 09:33   

colln napisał/a:
A co do tego opisu w VCDS 5mm to nie jest napisane czy chodzi o różnicę lewa / prawa strona czy po prostu dowolne koło

No nie ma tego napisane ale weź pomyśl, tak na zdrową logikę...
Kalibracja zawieszenia ma doprowadzić do sytuacji kiedy auto stoi idealnie poziomo a to oznacza, że prawy przód stoi tak samo jak lewy przód, prawy tył stoi tak samo jak lewy tył oraz różnica między przodem i tyłem jest jak najbardziej zbliżona do różnicy podawanej fabrycznie i oczywiście wszystkie wartości powinny być takie jak wartości bazowe (o ile ktoś specjalnie nie ustawia go inaczej)
Specjalnie napisałem to w tej kolejności bo nacisk kładę tu właśnie na rozbieżności pomiędzy prawą i lewą stroną oraz przodem i tyłem.

Za przykład mogę podać swoje auto.
Moje D3 aktualnie stoi niżej od fabrycznych ustawień około 40mm.
Jakby nie patrzeć mocno odbiega od wartości bazowych ale zkalibrowane jest poprawnie i stoi równo czyli strona prawa praktycznie tak samo jak lewa.

Pomijam kwestię tego czy się to komuś podoba czy nie i jak się na tym jeździ bo to nie jest przedmiotem dyskusji ;)


Na temat trzeba patrzeć z odpowiedniej strony.
Gdyby brać pod uwagę tylko rozbieżności od wartości bazowej to możesz mieć na jednej osi -5 oraz +5 od wartości bazowych i uznać, zgodnie ze wskazówkami, że tego nie trzeba już korygować a tymczasem pomiędzy prawym i lewym kołem jest to równica 10mm więc jakby nie patrzeć auto kładzie się lekko na jedną stronę a przecież, jak już wspomniałem na wstępie, kalibracją dążymy do tego aby auto stało równo :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-06-12, 10:41   

Damian w 102% się z tym zgadzam co napisałeś i to wiem od dawna.
Temat zacząłem drążyć dlaczego auto niechętnie reagowało na wprowadzane nowe wartości. Nie było to kwestia że robione niepoprawnie czy złym sprzętem ot po prostu...
Ciekaw jestem ile jeszcze osób (oprócz Ciebie i mnie) i z jakim skutkiem to tak weryfikowało ponownie po przeprowadzonej kalibracji ;)
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-06-12, 16:18   

Ja za każdym razem to weryfikowałem, chociaż idealnie ustawić mi się nie udało ale ze znacznie mniejszą rozbieżnością. W efekcie końcowym te mm zniwelowałem zakładając łączniki obniżające, co może nie jest najlepszym rozwiązaniem ale jak to się mówi "jak coś jest głupie ale działa to nie jest głupie" :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-06-14, 12:48   

Chyba rozkminiłem co jeszcze ma znaczenie by dobrze skalibrować.
Temperatura!!
Wcześniej robiłem kalibrację po jeździe czyli gorąco od silnika a np akumulator powietrza do zawieszenia jest z tyłu, po uruchomieniu kalibracji auto najpierw opada o 2 cm po czym system sobie załączył kompresor i zaczął wtłaczać to powietrze ale poprzez akumulator ciśnienia czyli to które początkowo było chłodne, system podniósł auto do zadanego poziomu a za chwilę to powietrze w kolumnie się ogrzewało bo we wnękach amortyzatorów było po prostu gorąco i wiadomo ciepłe powietrze zmienia swoją objętość. Przez to wszystko świrowało.
Jak sobie to uzmysłowiłem to zostawiłem auto na noc w garażu i kalibrację zrobiłem rano bez uruchamiania silnika. Udało się uzyskać odchyłki rzędu 1-2mm. No myślę że dokładniej w tak starych autach chyba możliwym nie jest.
Tak wiec panowie róbcie kalibrację jak wsio ostygnie i bez włączania silnika (jak kto ma lichy aku to niech prostownik podepnie na ten czas i już a silnika niech nie odpala)
Powodzenia :>
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-06-14, 12:54   

Nie jestem co do tego przekonany bo to czujniki decydują czy dobijać więcej czy nie a nie ciśnienie w układzie. Zapisujesz wartość mierzoną w danym momencie i wpisujesz do bloków i w oparciu odczyt czujnika jest ono w tym momencie kalibrowane. Nie wydaje mi się aby w jednym momencie odkąd zmierzyłeś i wprowadziłeś, zapisałeś ciśnienie zmieniło się w tak dużym zakresie aby o parę mm przestawić auto.

Chociaż nie chcę też tego negować całkiem bo po odkryciu, że nie da się zmienić z tyłu klocków bez sprawnej blokady kierownicy w tym aucie nie zdziwi mnie już nic :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-06-15, 08:56   

colln napisał/a:
Tak wiec panowie róbcie kalibrację jak wsio ostygnie i bez włączania silnika (jak kto ma lichy aku to niech prostownik podepnie na ten czas i już a silnika niech nie odpala)

Szczerze wątpię aby włączony silnik miał wpływ na przebieg kalibracji.
Jak już Karol napisał za ustawienie auta we właściwej pozycji odpowiadają czujniki zawieszenia a nie ciśnienie powietrza w układzie.
Procedura kalibracji wygląda następująco:
- auto wykonuje ruch testowy do dołu i ponownie ustawia się w pozycji wyjściowej odpowiadającej trybowi Automatic
- wprowadzamy odpowiednie wartości dla każdego koła
- po zatwierdzeniu nowych wartości auto koryguje swoje położenie

W trakcie ruchu testowego auto czyta bezpośrednio z czujników zawieszenia i ciśnienie nie ma tu znaczenia bo to czujniki poziomowania decydują o tym kiedy osiągnięta została właściwa pozycja dla każdego koła.

W trakcie wprowadzania nowych wartości regulacja jest wyłączona.

Po zatwierdzeniu nowych wartości auto koryguje swoją pozycję i tu również nie ciśnienie w układzie czy konkretnym amortyzatorze jest decydujące ale pozycja zawieszenia czytana z czujnika poziomowania.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-06-19, 09:09   

Ok, tylko chodzi o moment kiedy auto pompuje powietrze do amorków. System zatrzyma unoszenie po osiągnięciu żądanej wysokości. Ten proces trwa kilkanaście sekund, wtłaczane wtedy powietrze jest podobnej temperatury jaką miało w akumulatorze ciśnienia. Jak system zatrzymał unoszenie to już nie ruszy nie skoryguje dopóki nie skończymy całego procesu kalibracji. Po tym zatrzymaniu przystępujemy do pomiaru wysokości i to trwa już nieco dłużej. I własnie chodzi o ten moment kiedy auto zatrzyma unoszenie, jak wszystko jest wystygnięte to nic się nie dzieje i nie zmienia ale jak amory są gorące od ciepła z komory silnika to to wtłoczone powietrze po zatrzymaniu unoszenia w kilka sekund jeszcze zwiększy swoją objętość wskutek ogrzania.
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-06-19, 09:21   

Gdyby to miało tak ogromny wpływ na kalibrację na pewno byłaby o tym nota w instrukcji aby robić np na wyłączonym i zimnym silniku. Moim zdaniem wpływ tego ciepła w tak niedługiej chwili nie będzie miał wpływu na efekt kalibracji.

Kalibruje się czujniki. Czyli ustawiasz wysokość koła, mierzysz i zatwierdzasz. W tym momencie komputer zna realną wysokość i odczytuje wartość z czujnika. Wartość pewnie z zakresu 0-16000(zaokrąglam) i do niej przypisuje wysokość auta.

Dla przykładu. dla wysokości 398 odczyta wartość 8000. W samym sterowniku już zapisana jest rozdzielczość pracy czyli ile jednostek z czujnika to mm i na podstawie tego później poziomuje auto.

Więc jeśli w momencie kalibracji odczyta wartość i ją potwierdzisz przechodząc do następnego koła to będzie pamiętał, że aby się ustawić ma pompować aż do osiągnięcia wartości 8000 z czujnika(lub upuszczać aż do tej wartości). Ciśnienie ani obiętość powietrza nie będzie miała znaczenia.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-06-19, 10:12   

Też tak cały czas do tego podchodziłem. Mnie zaciekawiło dlaczego nie mogłem dokładnie wcześniej ustawić a po nocy poszło dużo sprawniej...
Może cos innego miało znaczenia a może przypadek w takim razie <hmm>
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.