Autor |
Wiadomość |
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-05-31, 13:13 [D3 ALL
] Z jaką dokładnością da się skalibrować zawieszen
|
|
|
(Nie mam żadnych błędów auto zachowuje się poprawnie szczelne itp) Robiłem kalibrację zawieszenia. Robię zgodnie z zasadami auto przechodzi cały proces poprawnie wszystko zakończone z sukcesem. Celem sprawdzenia robię ponownie kalibrację i nadal nie jest jak bym sobie życzył czyli np prawy przód stoi na 420 (zamiast 416) a lewy przód 412 (zamiast 416) tył jedno 402 (zamiast 398) a drugie 394 (zamaist 398).
Robiłem kilka razy i wartości te są czasem troszkę inne ale za cholerę nie mogę się zbliżyć z wyrównaniem. Robiłem też kalibrację bez ruszania autem jak po przejechaniu jakiegoś dystansu i zawsze nie jest blisko wartości nominalnych.
Co może być przyczyną (patrzyłem na główki od czujników przy zawieszeniu - nie wykazują jakieś niepokojącego luzu). Uważam że powinno być dokładniej czy to ja chcę być zbyt dokładny? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-05-31, 17:25
|
|
|
Jesteś w stanie idealnie zmierzyć wartości od nadkola do osi koła? Masz wypoziomowane miesce w którym to robisz? Myślę, że te dwa czynniki wystarczą aby idealnie nie szyło nigdy, niestety... A swoją drogą robiłem trochę takich kalibracji i chyba nigdy idealnie mi nie wyszło jeszcze |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-06-01, 09:29
|
|
|
Podłoga - poziomowany garaż, pomiar od osi koła do nadkola miarką dokładność do około milimetra
Trochę mnie to irytuje bo lubię jak w aucie wszystko jest na tip top |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-06-01, 20:53
|
|
|
Przestań pajacować. Napij sie piwa a nie czepiasz sie auta. Tak ma byc i tyle. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-06-04, 13:39 Re: Z jaką dokładnością da się skalibrować zawieszen
|
|
|
colln napisał/a: | Robiłem kalibrację zawieszenia. Robię zgodnie z zasadami auto przechodzi cały proces poprawnie wszystko zakończone z sukcesem. Celem sprawdzenia robię ponownie kalibrację i nadal nie jest jak bym sobie życzył czyli np prawy przód stoi na 420 (zamiast 416) a lewy przód 412 (zamiast 416) tył jedno 402 (zamiast 398) a drugie 394 (zamaist 398).
Robiłem kilka razy i wartości te są czasem troszkę inne ale za cholerę nie mogę się zbliżyć z wyrównaniem. Robiłem też kalibrację bez ruszania autem jak po przejechaniu jakiegoś dystansu i zawsze nie jest blisko wartości nominalnych. |
Celem sprawdzenia robiłeś ponownie kalibrację? - tego nie kumam.
Po przejściu procedury kalibracji poprawnie auto powinno samo ustawić się w nowej pozycji bez żadnych dodatkowych czynności - na tym to polega.
Wartości 420*412*402*394 można korygować i właściwie należałoby to zrobić bo jak widać auto nie jest wypoziomowane.
Osobiście przy kalibracji dopuszczam różnice 2mm jako błąd pomiarowy ale 10mm zdecydowanie poprawiałbym dalej.
colln napisał/a: | Robiłem kilka razy i wartości te są czasem troszkę inne ale za cholerę nie mogę się zbliżyć z wyrównaniem. Robiłem też kalibrację bez ruszania autem jak po przejechaniu jakiegoś dystansu i zawsze nie jest blisko wartości nominalnych.
Co może być przyczyną (...). Uważam że powinno być dokładniej czy to ja chcę być zbyt dokładny? |
Powinno być dokładniej i zapewniam, że można to zrobić dokładniej. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-06-04, 17:34
|
|
|
drago_o napisał/a: | Ostatnio ktoś tu też pisał o problemach z kalibracja i zrobił ori vcds'a ori i dopiero się udało |
Ostatnio miałem u siebie dwie klubowe D3 w których inne warsztaty motały coś z pneumatyką i polegli... m.in. polegli właśnie na kalibracji.
W jednej problemem był zawór upustowy ale ktoś tak się zamotał na diagnostyce, kalibracji i usuwaniu błędów, że uwalił również sterownik. W drugim po dłuższych zabiegach VCDS'em udało się poprawnie przeprowadzić kalibrację i ustawić auto jak należy a podobno w innym warsztacie auto nie chciało współpracować.
Czy powodem takich problemów jest nieoryginalny kabel?... Nie wiem, nigdy takiego nie miałem ale jest to możliwe |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-06-08, 15:24
|
|
|
Ja robiłem kablem VCDS za 200zł i zawsze równo wychodzi. |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-06-09, 08:34 Re: Z jaką dokładnością da się skalibrować zawieszen
|
|
|
FOSS napisał/a: |
Po przejściu procedury kalibracji poprawnie auto powinno samo ustawić się w nowej pozycji bez żadnych dodatkowych czynności - na tym to polega.
Wartości 420*412*402*394 można korygować i właściwie należałoby to zrobić bo jak widać auto nie jest wypoziomowane.
Powinno być dokładniej i zapewniam, że można to zrobić dokładniej. |
O tym właśnie mówię, robiłem jak należy auto przyjęło i zapisało kalibrację i można by uznać że robota zrobiona. Ale jednak jak skontrolowałem to nie było jak bym sobie życzył. By wykluczyć to że np nie zapisuje z jakiegoś nieznanego powodu zrobiłem też kalibrację umyślnie złą czyli np zamiast zmierzonego 420 wpisałem 400 zapisałem zakończyłem. Po jakimś czasie kontroluję i auto stoi inaczej czyli przyjmuje nowe wartości i zapisuje.
Jednak z dokładnością o jakich piszecie nie chce dlatego dopytuję Was i szukam ewentualnej przyczyny (macałem dźwigienki czy nie mają luzów nawet nasmarowałem te wciskane końcówki i nie pomaga) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-06-10, 10:02
|
|
|
często dźwigienki na czujnikach są zapieczone i się nie ruszają |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-06-10, 10:47
|
|
|
Sytuacja o której tu mowa wyklucza dźwigienki - działają
A nie jest czasem tak ze jak różnica zmierzona od nominalnej mniejsza lub równa 5mm to nie będzie zmiany ? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-06-10, 11:51
|
|
|
colln napisał/a: | A nie jest czasem tak ze jak różnica zmierzona od nominalnej mniejsza lub równa 5mm to nie będzie zmiany ? |
Nie.
A poza tym, z tego co pisałeś, różnice u ciebie były większe niż 5mm. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-06-10, 17:20
|
|
|
FOSS napisał/a: | colln napisał/a: | A nie jest czasem tak ze jak różnica zmierzona od nominalnej mniejsza lub równa 5mm to nie będzie zmiany ? |
Nie.
A poza tym, z tego co pisałeś, różnice u ciebie były większe niż 5mm. |
no właśnie nie, odchyłki były max 4mm
[ Dodano: 2017-06-10, 18:31 ]
No już wiem gdzie mi mignęło te 5mm,w opisie:
ostatnie zdanie w tłumaczeniu :
Gdy rzeczywiste pomiary znajdują się w odległości 5 mm od zapisanych wartości - można rozważyć zakończenie procesu |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-06-11, 20:07
|
|
|
colln napisał/a: | FOSS napisał/a: | A poza tym, z tego co pisałeś, różnice u ciebie były większe niż 5mm. |
no właśnie nie, odchyłki były max 4mm |
Chyba źle rozumiesz proces poziomowania
Pisałeś wcześniej tak:
colln napisał/a: | Celem sprawdzenia robię ponownie kalibrację i nadal nie jest jak bym sobie życzył czyli np prawy przód stoi na 420 a lewy przód 412 tył jedno 402 a drugie 394. |
To daje jakieś 8mm pomiędzy kołami jednej osi i to wg. mnie należy poprawić bo przecież ewidentnie stoi krzywo.
colln napisał/a: | No już wiem gdzie mi mignęło te 5mm,w opisie:
ostatnie zdanie w tłumaczeniu :
Gdy rzeczywiste pomiary znajdują się w odległości 5 mm od zapisanych wartości - można rozważyć zakończenie procesu |
Czyli tak jak przetłumaczyłeś... "można rozważyć zakończenie procesu".
Ale pytałeś o coś innego
colln napisał/a: | A nie jest czasem tak ze jak różnica zmierzona od nominalnej mniejsza lub równa 5mm to nie będzie zmiany ? |
Więc powtórzę... nie |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|