Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Z jaką dokładnością da się skalibrować zawieszen  
Autor Wiadomość
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-05-31, 13:13   [D3 ALL ] Z jaką dokładnością da się skalibrować zawieszen

(Nie mam żadnych błędów auto zachowuje się poprawnie szczelne itp) Robiłem kalibrację zawieszenia. Robię zgodnie z zasadami auto przechodzi cały proces poprawnie wszystko zakończone z sukcesem. Celem sprawdzenia robię ponownie kalibrację i nadal nie jest jak bym sobie życzył czyli np prawy przód stoi na 420 (zamiast 416) a lewy przód 412 (zamiast 416) tył jedno 402 (zamiast 398) a drugie 394 (zamaist 398).
Robiłem kilka razy i wartości te są czasem troszkę inne ale za cholerę nie mogę się zbliżyć z wyrównaniem. Robiłem też kalibrację bez ruszania autem jak po przejechaniu jakiegoś dystansu i zawsze nie jest blisko wartości nominalnych.
Co może być przyczyną (patrzyłem na główki od czujników przy zawieszeniu - nie wykazują jakieś niepokojącego luzu). Uważam że powinno być dokładniej czy to ja chcę być zbyt dokładny?
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-05-31, 17:25   

Jesteś w stanie idealnie zmierzyć wartości od nadkola do osi koła? Masz wypoziomowane miesce w którym to robisz? Myślę, że te dwa czynniki wystarczą aby idealnie nie szyło nigdy, niestety... A swoją drogą robiłem trochę takich kalibracji i chyba nigdy idealnie mi nie wyszło jeszcze :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-06-01, 09:29   

Podłoga - poziomowany garaż, pomiar od osi koła do nadkola miarką dokładność do około milimetra
Trochę mnie to irytuje bo lubię jak w aucie wszystko jest na tip top ;)
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-01, 20:53   

Przestań pajacować. Napij sie piwa a nie czepiasz sie auta. Tak ma byc i tyle.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-06-04, 13:39   Re: Z jaką dokładnością da się skalibrować zawieszen

colln napisał/a:
Robiłem kalibrację zawieszenia. Robię zgodnie z zasadami auto przechodzi cały proces poprawnie wszystko zakończone z sukcesem. Celem sprawdzenia robię ponownie kalibrację i nadal nie jest jak bym sobie życzył czyli np prawy przód stoi na 420 (zamiast 416) a lewy przód 412 (zamiast 416) tył jedno 402 (zamiast 398) a drugie 394 (zamaist 398).
Robiłem kilka razy i wartości te są czasem troszkę inne ale za cholerę nie mogę się zbliżyć z wyrównaniem. Robiłem też kalibrację bez ruszania autem jak po przejechaniu jakiegoś dystansu i zawsze nie jest blisko wartości nominalnych.

Celem sprawdzenia robiłeś ponownie kalibrację? - tego nie kumam.
Po przejściu procedury kalibracji poprawnie auto powinno samo ustawić się w nowej pozycji bez żadnych dodatkowych czynności - na tym to polega.

Wartości 420*412*402*394 można korygować i właściwie należałoby to zrobić bo jak widać auto nie jest wypoziomowane.

Osobiście przy kalibracji dopuszczam różnice 2mm jako błąd pomiarowy ale 10mm zdecydowanie poprawiałbym dalej.

colln napisał/a:
Robiłem kilka razy i wartości te są czasem troszkę inne ale za cholerę nie mogę się zbliżyć z wyrównaniem. Robiłem też kalibrację bez ruszania autem jak po przejechaniu jakiegoś dystansu i zawsze nie jest blisko wartości nominalnych.
Co może być przyczyną (...). Uważam że powinno być dokładniej czy to ja chcę być zbyt dokładny?

Powinno być dokładniej i zapewniam, że można to zrobić dokładniej.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-06-04, 13:57   

Ostatnio ktoś tu też pisał o problemach z kalibracja i zrobił ori vcds'a ori i dopiero się udało :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-06-04, 17:34   

drago_o napisał/a:
Ostatnio ktoś tu też pisał o problemach z kalibracja i zrobił ori vcds'a ori i dopiero się udało :)

Ostatnio miałem u siebie dwie klubowe D3 w których inne warsztaty motały coś z pneumatyką i polegli... m.in. polegli właśnie na kalibracji.

W jednej problemem był zawór upustowy ale ktoś tak się zamotał na diagnostyce, kalibracji i usuwaniu błędów, że uwalił również sterownik. W drugim po dłuższych zabiegach VCDS'em udało się poprawnie przeprowadzić kalibrację i ustawić auto jak należy a podobno w innym warsztacie auto nie chciało współpracować.
Czy powodem takich problemów jest nieoryginalny kabel?... Nie wiem, nigdy takiego nie miałem ale jest to możliwe :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-06-08, 15:24   

Ja robiłem kablem VCDS za 200zł i zawsze równo wychodzi.
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-06-08, 16:19   

Ja swoim kablem też robiłem i nie miałem nigdy z tym problemu ale faktem jest, że klony robią takie psikusy.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-06-09, 08:34   Re: Z jaką dokładnością da się skalibrować zawieszen

FOSS napisał/a:

Po przejściu procedury kalibracji poprawnie auto powinno samo ustawić się w nowej pozycji bez żadnych dodatkowych czynności - na tym to polega.

Wartości 420*412*402*394 można korygować i właściwie należałoby to zrobić bo jak widać auto nie jest wypoziomowane.
Powinno być dokładniej i zapewniam, że można to zrobić dokładniej.


O tym właśnie mówię, robiłem jak należy auto przyjęło i zapisało kalibrację i można by uznać że robota zrobiona. Ale jednak jak skontrolowałem to nie było jak bym sobie życzył. By wykluczyć to że np nie zapisuje z jakiegoś nieznanego powodu zrobiłem też kalibrację umyślnie złą czyli np zamiast zmierzonego 420 wpisałem 400 zapisałem zakończyłem. Po jakimś czasie kontroluję i auto stoi inaczej czyli przyjmuje nowe wartości i zapisuje.
Jednak z dokładnością o jakich piszecie nie chce dlatego dopytuję Was i szukam ewentualnej przyczyny (macałem dźwigienki czy nie mają luzów nawet nasmarowałem te wciskane końcówki i nie pomaga)
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-10, 10:02   

często dźwigienki na czujnikach są zapieczone i się nie ruszają
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-06-10, 10:47   

Sytuacja o której tu mowa wyklucza dźwigienki - działają
A nie jest czasem tak ze jak różnica zmierzona od nominalnej mniejsza lub równa 5mm to nie będzie zmiany ?
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-06-10, 11:51   

colln napisał/a:
A nie jest czasem tak ze jak różnica zmierzona od nominalnej mniejsza lub równa 5mm to nie będzie zmiany ?

Nie.
A poza tym, z tego co pisałeś, różnice u ciebie były większe niż 5mm.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-06-10, 17:20   

FOSS napisał/a:
colln napisał/a:
A nie jest czasem tak ze jak różnica zmierzona od nominalnej mniejsza lub równa 5mm to nie będzie zmiany ?

Nie.
A poza tym, z tego co pisałeś, różnice u ciebie były większe niż 5mm.


no właśnie nie, odchyłki były max 4mm <tak>

[ Dodano: 2017-06-10, 18:31 ]
No już wiem gdzie mi mignęło te 5mm,w opisie:



ostatnie zdanie w tłumaczeniu :
Gdy rzeczywiste pomiary znajdują się w odległości 5 mm od zapisanych wartości - można rozważyć zakończenie procesu
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-06-11, 20:07   

colln napisał/a:
FOSS napisał/a:
A poza tym, z tego co pisałeś, różnice u ciebie były większe niż 5mm.

no właśnie nie, odchyłki były max 4mm <tak>

Chyba źle rozumiesz proces poziomowania :)
Pisałeś wcześniej tak:
colln napisał/a:
Celem sprawdzenia robię ponownie kalibrację i nadal nie jest jak bym sobie życzył czyli np prawy przód stoi na 420 a lewy przód 412 tył jedno 402 a drugie 394.

To daje jakieś 8mm pomiędzy kołami jednej osi i to wg. mnie należy poprawić bo przecież ewidentnie stoi krzywo.

colln napisał/a:
No już wiem gdzie mi mignęło te 5mm,w opisie:

ostatnie zdanie w tłumaczeniu :
Gdy rzeczywiste pomiary znajdują się w odległości 5 mm od zapisanych wartości - można rozważyć zakończenie procesu

Czyli tak jak przetłumaczyłeś... "można rozważyć zakończenie procesu".
Ale pytałeś o coś innego :)
colln napisał/a:
A nie jest czasem tak ze jak różnica zmierzona od nominalnej mniejsza lub równa 5mm to nie będzie zmiany ?

Więc powtórzę... nie :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.