Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Zamiana silnika 3.7V8 na 4.2V8  
Autor Wiadomość
damianos 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A8 d3
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 4
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-08-08, 07:43   [D3 ALL ] Zamiana silnika 3.7V8 na 4.2V8

Mam do Was pytanie - czy jest możliwość zamiany silnika z 3,7 na 4,2 w audi a8 d3? Kolega szuka a8 i znalazł ale z padniętym silnikiem. Jeśli więc ma kupować nowy to może lepiej najbardziej sprawdzony w boju 4.2 powinien wybrać?
_________________
dobra pożyczka
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-08-08, 07:52   

Konstrukcja silnika 3.7 i 4.2 w D2 jest taka sama , różni się oprogramowaniem i sprężaniem silnika (tak mi się wydaje , choć mogę być w błędzie)
Przypuszczam że w D3 konstrukcja silnika jest też bardzo podobna (jak nie taka sama)
Oby dwa silniki są V8 tak że raczej nie powinno być problemu ze "swap-em" silnika .
Przypuszczam że będzie potrzebował komputer o tego silnika 4.2 łącznie z silnikiem .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
rafikgd 
Użytkownik



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 44
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 16
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2012-08-28, 18:49   Wymiana silnika

Wiesz słyszałem jeszcze o braku zgrania skrzyni z 3.7 z tą od 4.2, podobno są róznice, które powodują wyrzucanie checka. Jechać będzie, ale to nie to. Jak wymieniać to razem ze skrzynią, no i jak kolega wspomniał również z komputerem. Jak to wszystko wsadzisz, to musisz pojechać na serwis AUDI (laweta), zeby wgrali pozostałe moduły do pamięci sterownika, łącząc się on-line z centralą w Niemczech.
Koszt takiego kompletnego swapa to ok. 15 tys zł.
Pozdrawiam :diabel:
_________________
klekot is in tha house!
 
 
micars 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-09-18, 21:56   

Myślę , że 10 tys. max
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-18, 22:14   

za 15 tys to sie juz można przymierzyc do 4,2 biturbo z rs6. Zwykłe 4,2 w dyszce się zmiesci.
 
 
rafikgd 
Użytkownik



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 44
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 16
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2012-09-19, 21:04   

Apophis napisał/a:
za 15 tys to sie juz można przymierzyc do 4,2 biturbo z rs6. Zwykłe 4,2 w dyszce się zmiesci.


Poproszę o namiar kto mi wsadzi zamiast 3.7- 4.2 z rs6 za 15tys. :mrgreen:
_________________
klekot is in tha house!
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-20, 15:45   

Wsadzę sobię JA adaptacje wykona w kraju kilka warsztatów a że mozna rozpieprzoną RS6 nabyc lub kompletny zespół napedowy za 10tys to cena wyniosła by mnie juz ok 15tyś. Juz robiłem sobie takie rozeznanie ponieważ interesuje mnie taki swap w przyszłosci. Tyle że połaczony z tuningiem zawieszenia i hebli oraz odświeżeniem nadwozia wyniesie ok 10tyś euro. A zwykły silnik 4,2+skrzynia i kompy to wydatek ok 5tyś-mozna nawet taniej kupić angola na czesci.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-09-20, 15:53   

hehe silnik , skrzynia i komp to nie wszystko , a czym chcesz tom moc wyhamować , seryjnymi hamulcami :?: :?:
Jeszcze kwestia zawieszenia , mieć 450km i zwykłe zawieszenie komfort ??
Może być ciekawie , obawiam się że taki swap to 15Kzł może być mało ;-)
to może wyjść nawet 2 razy tyle , no chyba że ktoś jest "wariat" to 15Kzł może starczyć ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-20, 15:58   

mdamian, Kolego doczytaj dalej- ja miałem na myśli wymiane samego tylko zespołu napędowego z adaptacja. Heble i zawiecha to inna baja juz i kolejne tysiące zł :) Wymiana z 3,7 na 4,2 to nie potrzebuje aż takiej zabawy-swap na biturbo juz raczej tak :) Wg moich szacunków technicznie swap na biturbo to min 30-35tys zł w komplecie. Ale że ja zamierzam przy okazji odnowic tez lakier i wsio to zamknie sie w 40tyś ;)
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-09-20, 16:09   

Apophis, No jak najbardziej , do tego ładne koła , dobre oponki i następne 5-10Kzł , czyli kwota w granicach 50Kzł , ale wtedy masz niepowtarzalne RS8 ;-)
A czy ze zwykłym swapem ze 3.7 na 4.2 będzie problem z kodowaniem ??
Myślę że ktoś dał by radę w nieautoryzowanym warsztacie to ogarnąć za mniejsze pieniądze , tylko pytanie , czy kolega ma to 3.7 w Quattro czy "inwalidę" bo z tego co wiem to 4.2 tylko Quattro było , choć nie wiem jak w D3 jest powiem szczerze , czy 3.7 też były tylko Quattro :-/
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-09-20, 16:16   

mdamian napisał/a:


RS8


:shock: :shock: a cóż to za dziwadło.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-09-20, 16:19   

Cytat:
:shock: :shock: a cóż to za dziwadło.

RS8 to buda z A8 reszta z RS6 ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
rafikgd 
Użytkownik



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 44
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 16
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2012-09-20, 16:43   

Apophis napisał/a:
...A zwykły silnik 4,2+skrzynia i kompy to wydatek ok 5tyś-mozna nawet taniej kupić angola na czesci.


no ja Cie proszę jeszcze raz! daj mi namiar! :mrgreen:
_________________
klekot is in tha house!
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-09-20, 17:57   

labas napisał/a:
mdamian napisał/a:


RS8


:shock: :shock: a cóż to za dziwadło.


Np. TO
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-09-20, 18:07   

mdamian napisał/a:
Cytat:
:shock: :shock: a cóż to za dziwadło.

RS8 to buda z A8 reszta z RS6 ;-)


To taniej wyjdzie kupić R8.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.