Autor |
Wiadomość |
damianos
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A8 d3
Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 4 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-08-08, 07:43 [D3 ALL
] Zamiana silnika 3.7V8 na 4.2V8
|
|
|
Mam do Was pytanie - czy jest możliwość zamiany silnika z 3,7 na 4,2 w audi a8 d3? Kolega szuka a8 i znalazł ale z padniętym silnikiem. Jeśli więc ma kupować nowy to może lepiej najbardziej sprawdzony w boju 4.2 powinien wybrać? |
_________________ dobra pożyczka |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-08-08, 07:52
|
|
|
Konstrukcja silnika 3.7 i 4.2 w D2 jest taka sama , różni się oprogramowaniem i sprężaniem silnika (tak mi się wydaje , choć mogę być w błędzie)
Przypuszczam że w D3 konstrukcja silnika jest też bardzo podobna (jak nie taka sama)
Oby dwa silniki są V8 tak że raczej nie powinno być problemu ze "swap-em" silnika .
Przypuszczam że będzie potrzebował komputer o tego silnika 4.2 łącznie z silnikiem . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
rafikgd
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 44 Dołączył: 30 Kwi 2012 Posty: 16 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2012-08-28, 18:49 Wymiana silnika
|
|
|
Wiesz słyszałem jeszcze o braku zgrania skrzyni z 3.7 z tą od 4.2, podobno są róznice, które powodują wyrzucanie checka. Jechać będzie, ale to nie to. Jak wymieniać to razem ze skrzynią, no i jak kolega wspomniał również z komputerem. Jak to wszystko wsadzisz, to musisz pojechać na serwis AUDI (laweta), zeby wgrali pozostałe moduły do pamięci sterownika, łącząc się on-line z centralą w Niemczech.
Koszt takiego kompletnego swapa to ok. 15 tys zł.
Pozdrawiam :diabel: |
_________________ klekot is in tha house! |
|
|
|
|
micars
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 9 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2012-09-18, 21:56
|
|
|
Myślę , że 10 tys. max |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-09-18, 22:14
|
|
|
za 15 tys to sie juz można przymierzyc do 4,2 biturbo z rs6. Zwykłe 4,2 w dyszce się zmiesci. |
|
|
|
|
rafikgd
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 44 Dołączył: 30 Kwi 2012 Posty: 16 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2012-09-19, 21:04
|
|
|
Apophis napisał/a: | za 15 tys to sie juz można przymierzyc do 4,2 biturbo z rs6. Zwykłe 4,2 w dyszce się zmiesci. |
Poproszę o namiar kto mi wsadzi zamiast 3.7- 4.2 z rs6 za 15tys. :mrgreen: |
_________________ klekot is in tha house! |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-09-20, 15:45
|
|
|
Wsadzę sobię JA adaptacje wykona w kraju kilka warsztatów a że mozna rozpieprzoną RS6 nabyc lub kompletny zespół napedowy za 10tys to cena wyniosła by mnie juz ok 15tyś. Juz robiłem sobie takie rozeznanie ponieważ interesuje mnie taki swap w przyszłosci. Tyle że połaczony z tuningiem zawieszenia i hebli oraz odświeżeniem nadwozia wyniesie ok 10tyś euro. A zwykły silnik 4,2+skrzynia i kompy to wydatek ok 5tyś-mozna nawet taniej kupić angola na czesci. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-09-20, 15:53
|
|
|
hehe silnik , skrzynia i komp to nie wszystko , a czym chcesz tom moc wyhamować , seryjnymi hamulcami :?: :?:
Jeszcze kwestia zawieszenia , mieć 450km i zwykłe zawieszenie komfort ??
Może być ciekawie , obawiam się że taki swap to 15Kzł może być mało ;-)
to może wyjść nawet 2 razy tyle , no chyba że ktoś jest "wariat" to 15Kzł może starczyć ;-) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-09-20, 15:58
|
|
|
mdamian, Kolego doczytaj dalej- ja miałem na myśli wymiane samego tylko zespołu napędowego z adaptacja. Heble i zawiecha to inna baja juz i kolejne tysiące zł Wymiana z 3,7 na 4,2 to nie potrzebuje aż takiej zabawy-swap na biturbo juz raczej tak Wg moich szacunków technicznie swap na biturbo to min 30-35tys zł w komplecie. Ale że ja zamierzam przy okazji odnowic tez lakier i wsio to zamknie sie w 40tyś |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-09-20, 16:09
|
|
|
Apophis, No jak najbardziej , do tego ładne koła , dobre oponki i następne 5-10Kzł , czyli kwota w granicach 50Kzł , ale wtedy masz niepowtarzalne RS8 ;-)
A czy ze zwykłym swapem ze 3.7 na 4.2 będzie problem z kodowaniem ??
Myślę że ktoś dał by radę w nieautoryzowanym warsztacie to ogarnąć za mniejsze pieniądze , tylko pytanie , czy kolega ma to 3.7 w Quattro czy "inwalidę" bo z tego co wiem to 4.2 tylko Quattro było , choć nie wiem jak w D3 jest powiem szczerze , czy 3.7 też były tylko Quattro :-/ |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-09-20, 16:16
|
|
|
:shock: :shock: a cóż to za dziwadło. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
rafikgd
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 44 Dołączył: 30 Kwi 2012 Posty: 16 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2012-09-20, 16:43
|
|
|
Apophis napisał/a: | ...A zwykły silnik 4,2+skrzynia i kompy to wydatek ok 5tyś-mozna nawet taniej kupić angola na czesci. |
no ja Cie proszę jeszcze raz! daj mi namiar! :mrgreen: |
_________________ klekot is in tha house! |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-09-20, 17:57
|
|
|
labas napisał/a: |
:shock: :shock: a cóż to za dziwadło. |
Np. TO |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-09-20, 18:07
|
|
|
mdamian napisał/a: | Cytat: | :shock: :shock: a cóż to za dziwadło. |
RS8 to buda z A8 reszta z RS6 ;-) |
To taniej wyjdzie kupić R8. |
|
|
|
|
|