Autor |
Wiadomość |
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-18, 19:35 [D3 ALL
] ZF 6HP26A - zbiór wiedzy, wymiana oleju itp.
|
|
|
Ostatnio zacząłem się interesować szczegółami swojej skrzyni 6HP26A i postanowiłem zebrać ustalenia dla potomności. W wolnej chwili w miarę zdobywania informacji będę dopisywał kolejne rzeczy do tego posta. Jeśli ktoś znajdzie jakąś pomyłkę albo nieścisłość, proszę dać znać i skoryguję.
Na początek info co do oleju:
Oryginalne oznaczenie oleju producenta to: ZF LifeGuardFluid 6. Jest dostępny pod trzema numerami:
S671 090 255 - butelki 1-litrowe,
S671 090 253 - baniak 20-litrowy,
S671 090 252 - beczka 209-litrowa.
Oznaczenie Audi dla tego oleju to G 055 005 A2.
Zamiennikiem tego oleju jest Shell ATF M-1375.4, który jest praktycznie niedostępny na rynku pod tym oznaczeniem. Istnieje również zamiennik w postaci niemieckiego oleju Ravenol ATF 6HP (jedyne 35 EUR za 5 litrów!).
UWAGA! Wg tego co ustaliłem, powyższe informacje nie stosują się do A8 W12, gdzie skrzynia to 6HP26A 61 i stosuje się inny olej! Wg producenta: ZF LifeGuardFluid 6+ (S671 090 281), wg Audi: G 055 162 A2 niebieskie. Wg polskiej strony Ravenol zamiennikiem jest Ravenol ATF Fluid 5/4 HP, aczkolwiek niemiecka strona tego nie potwierdza. Od przedstawiciela firmy ZF dowiedziałem się również, że olej G 055 162 A niebieski został z czasem zastąpiony takim: G 060 162 A2 zielony, ale taki upgrade wymaga aktualizacji sterownika skrzyni.
Do przeprowadzenia wymiany potrzebne jest teoretycznie około 10 litrów (w praktyce mniej, bo cały nie zleci).
Wymianę podobnie jak w przypadku starszych skrzyń z D2 (5HP24A) należy przeprowadzać przy temperaturze około 40 stopni Celsjusza aż do przelania przez korek przelewowy. Co do samej procedury nie będę się szczegółowo rozpisywał jeśli nikt nie zgłosi takiego zapotrzebowania, bo jest wytłumaczona dość dokładnie po angielsku w załączonej poniżej instrukcji producenta.
Link do oryginalnych materiałów: http://alturl.com/4tsfe
|
Ostatnio zmieniony przez nils 2011-10-08, 09:46, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2011-09-21, 19:53
|
|
|
Według mnie wdarła się niewielka nieścisłość. Na niemieckich stronach Ravenol jest napisane
http://www.ravenol-shop.d...ducts/211112-5L
że do W12 "nur Original VW G055162A2 Blau". I nie mogę u nich znaleść do tego zamiennika ravenola.
A na polskiej stronie inne info.
Ale o co kaman? |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-09-23, 10:14
|
|
|
zadzwoń do ravenol polska i się dowiedz co i jak oni nie wszystko mają na necie |
_________________
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2011-09-23, 10:55
|
|
|
Już dzwoniłem powiedzieli, że niestety nie mogą pomóc. Dlatego trochę zdziwiły mnie info powyżej. Oczywiście chodzi o ATF do W12.
Zresztą zaleje tylko ZF 6+. W ASO też jest ten olej tylko w innych butelkach.
I już po wymianie. Skrzynia 6 HP 26 GUN. Okazało się, że jest ZF 6 żółty. I takim też zalałem powtórnie. Następna wymiana po 40 tys km. |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin A8
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 14 Skąd: Skaryszew
|
Wysłany: 2011-12-11, 09:54
|
|
|
Witam Panowie
mam juz 169 tys km , wypadalo by wymienic olej w skrzyni , potrzebuje rady jaki olej oraz gdzie go kupic , silnik 4.2 rocznik 2004 , wersja z ameryki long .
Moze ktos mi pomoze . |
_________________ A8 cos fajnego |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-12-11, 13:37
|
|
|
Marcin A8 napisał/a: | Witam Panowie
mam juz 169 tys km , wypadalo by wymienic olej w skrzyni , potrzebuje rady jaki olej oraz gdzie go kupic , silnik 4.2 rocznik 2004 , wersja z ameryki long .
Moze ktos mi pomoze . |
albo oryginał albo Ravenol 6HP |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin A8
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 14 Skąd: Skaryszew
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-12-11, 19:15
|
|
|
nie ma pojęcia kolego ja kupiłem do siebie oryginał w ASO z tego co pamiętam to nazywał się "IBS FILTRAN" odnośnie tego oleju ravenol około 200 zł za 5 litrów to normalna cena przygotuj się minimum na 10-11 litrów jeżeli tylko statycznie to około 6 litrów wchodzi |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-12-11, 20:41
|
|
|
Marcin A8 napisał/a: | Oki a powiedz mi jaki filtr do skrzyni ???? |
Zamiennika chyba nie ma, musisz kupić oryginalny filtr ZF.
Marcin A8 napisał/a: | znalazlem olej revanol za 195 zl 5 litrow :-) czy to dobra cena |
Przyzwoita. W Warszawie mogę załatwić trochę taniej - za około 180 zł, ale jak dochodzi przesyłanie, to nie wiem czy jest sens. |
|
|
|
|
Marcin A8
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 14 Skąd: Skaryszew
|
Wysłany: 2011-12-12, 10:46
|
|
|
Witam
Będę wymieniał olej w skrzyni , zamówiłem juz revanol oraz orygianlny filtr .
Może zna ktoś procedura jak się wymienia olej ?? |
_________________ A8 cos fajnego |
|
|
|
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-12-12, 10:51
|
|
|
Procedura jest dokładnie opisana w pierwszym poście tego tematu. |
|
|
|
|
Grzechu
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Gregor
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 39 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2012-01-19, 09:32
|
|
|
Mam pytanie co do etapu w którym należy po zalaniu skrzyni nowym olejem uruchomić silnik i załączyć wszystkie biegi.
W instrukcji do starych skrzyń jest napisane aby każdy bieg był "trzymany" około 15-20 sekund, natomiast wopisie z tego postu (rys) przez 3 sekundy.
Mój angielski nie jest idealny więc wolę zapytań niż coś zepsuć
Czy podczas tych zmian należy bezwzględnie cały czas trzymać hamulec?
Kiedyś widziałem jak w wercji D2 podczas zmiany mechanik pozwalał się kołom obracać.
No i jak z tym czasem? Ile to ma być sekund? |
|
|
|
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-01-19, 11:02
|
|
|
Przejechanie po wszystkich biegach na 3-4 sekundy wystarczy. Jeśli masz obawy to potrzymaj dłużej, zaszkodzić nie powinno. Tak czy inaczej musisz mieć drugą osobę pod samochodem, która zgodnie z instrukcją uzupełni olej, bo po uruchomieniu silnika natychmiast znacząco obniży się jego poziom.
Jeśli robisz na podnośniku, to pewnie można puszczać hamulec pomiędzy zmianami, ale to wg mnie niczego nie wnosi. Ja przy swojej wymianie trzymałem cały czas. |
|
|
|
|
Grzechu
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Gregor
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 39 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2012-01-19, 15:59
|
|
|
Bardzo dziękuję :-) |
|
|
|
|
|
|
|
nexuss
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 50 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 3 Skąd: Cardiff
|
Wysłany: 2012-11-20, 20:19
|
|
|
Witam. A czy ktoś próbował ten olej: XADO Atomic Oil ATF III/IV/V (na stronie dysrybutora w zakładce Funkcje jest lista dopuszczeń i aprobat)? |
_________________ Jeżeli coś jest niemożliwe do zrobienia, trzeba znaleźć kogoś kto o tym nie wie, przyjdzie i to zrobi!
Przesiadka z A6C5 na A8LD3 |
|
|
|
|
|