Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] ZF 6HP26A - zbiór wiedzy, wymiana oleju itp.  
Autor Wiadomość
nils 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-18, 20:35   [D3 ALL ] ZF 6HP26A - zbiór wiedzy, wymiana oleju itp.

Ostatnio zacząłem się interesować szczegółami swojej skrzyni 6HP26A i postanowiłem zebrać ustalenia dla potomności. W wolnej chwili w miarę zdobywania informacji będę dopisywał kolejne rzeczy do tego posta. Jeśli ktoś znajdzie jakąś pomyłkę albo nieścisłość, proszę dać znać i skoryguję.

Na początek info co do oleju:

Oryginalne oznaczenie oleju producenta to: ZF LifeGuardFluid 6. Jest dostępny pod trzema numerami:
S671 090 255 - butelki 1-litrowe,
S671 090 253 - baniak 20-litrowy,
S671 090 252 - beczka 209-litrowa.

Oznaczenie Audi dla tego oleju to G 055 005 A2.

Zamiennikiem tego oleju jest Shell ATF M-1375.4, który jest praktycznie niedostępny na rynku pod tym oznaczeniem. Istnieje również zamiennik w postaci niemieckiego oleju Ravenol ATF 6HP (jedyne 35 EUR za 5 litrów!).

UWAGA! Wg tego co ustaliłem, powyższe informacje nie stosują się do A8 W12, gdzie skrzynia to 6HP26A 61 i stosuje się inny olej! Wg producenta: ZF LifeGuardFluid 6+ (S671 090 281), wg Audi: G 055 162 A2 niebieskie. Wg polskiej strony Ravenol zamiennikiem jest Ravenol ATF Fluid 5/4 HP, aczkolwiek niemiecka strona tego nie potwierdza. Od przedstawiciela firmy ZF dowiedziałem się również, że olej G 055 162 A niebieski został z czasem zastąpiony takim: G 060 162 A2 zielony, ale taki upgrade wymaga aktualizacji sterownika skrzyni.

Do przeprowadzenia wymiany potrzebne jest teoretycznie około 10 litrów (w praktyce mniej, bo cały nie zleci).

Wymianę podobnie jak w przypadku starszych skrzyń z D2 (5HP24A) należy przeprowadzać przy temperaturze około 40 stopni Celsjusza aż do przelania przez korek przelewowy. Co do samej procedury nie będę się szczegółowo rozpisywał jeśli nikt nie zgłosi takiego zapotrzebowania, bo jest wytłumaczona dość dokładnie po angielsku w załączonej poniżej instrukcji producenta.

Link do oryginalnych materiałów: http://alturl.com/4tsfe

Ostatnio zmieniony przez nils 2011-10-08, 10:46, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2011-09-21, 20:53   

Według mnie wdarła się niewielka nieścisłość. Na niemieckich stronach Ravenol jest napisane

http://www.ravenol-shop.d...ducts/211112-5L

że do W12 "nur Original VW G055162A2 Blau". I nie mogę u nich znaleść do tego zamiennika ravenola.

A na polskiej stronie inne info.

Ale o co kaman?
_________________
Forum Audi A6
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2011-09-23, 11:14   

zadzwoń do ravenol polska i się dowiedz co i jak oni nie wszystko mają na necie
_________________

 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2011-09-23, 11:55   

Już dzwoniłem powiedzieli, że niestety nie mogą pomóc. Dlatego trochę zdziwiły mnie info powyżej. Oczywiście chodzi o ATF do W12.

Zresztą zaleje tylko ZF 6+. W ASO też jest ten olej tylko w innych butelkach.

I już po wymianie. Skrzynia 6 HP 26 GUN. Okazało się, że jest ZF 6 żółty. I takim też zalałem powtórnie. Następna wymiana po 40 tys km.
_________________
Forum Audi A6
 
 
Marcin A8 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 14
Skąd: Skaryszew
Wysłany: 2011-12-11, 09:54   

Witam Panowie
mam juz 169 tys km , wypadalo by wymienic olej w skrzyni , potrzebuje rady jaki olej oraz gdzie go kupic , silnik 4.2 rocznik 2004 , wersja z ameryki long .

Moze ktos mi pomoze .
_________________
A8 cos fajnego
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2011-12-11, 13:37   

Marcin A8 napisał/a:
Witam Panowie
mam juz 169 tys km , wypadalo by wymienic olej w skrzyni , potrzebuje rady jaki olej oraz gdzie go kupic , silnik 4.2 rocznik 2004 , wersja z ameryki long .

Moze ktos mi pomoze .


albo oryginał albo Ravenol 6HP
_________________

 
 
Marcin A8 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 14
Skąd: Skaryszew
Wysłany: 2011-12-11, 19:03   

Oki a powiedz mi jaki filtr do skrzyni ????

[ Dodano: 2011-12-11, 19:14 ]
znalazlem olej revanol za 195 zl 5 litrow :-) czy to dobra cena
http://allegro.pl/olej-ra...1937948464.html

Strona producenta
http://sklep.ravenol.pl/p...fluid-6-hp.html cena 415 zl
_________________
A8 cos fajnego
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2011-12-11, 19:15   

nie ma pojęcia kolego ja kupiłem do siebie oryginał w ASO z tego co pamiętam to nazywał się "IBS FILTRAN" odnośnie tego oleju ravenol około 200 zł za 5 litrów to normalna cena przygotuj się minimum na 10-11 litrów jeżeli tylko statycznie to około 6 litrów wchodzi
_________________

 
 
nils 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-11, 20:41   

Marcin A8 napisał/a:
Oki a powiedz mi jaki filtr do skrzyni ????

Zamiennika chyba nie ma, musisz kupić oryginalny filtr ZF.

Marcin A8 napisał/a:
znalazlem olej revanol za 195 zl 5 litrow :-) czy to dobra cena

Przyzwoita. W Warszawie mogę załatwić trochę taniej - za około 180 zł, ale jak dochodzi przesyłanie, to nie wiem czy jest sens.
 
 
Marcin A8 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 14
Skąd: Skaryszew
Wysłany: 2011-12-12, 10:46   

Witam
Będę wymieniał olej w skrzyni , zamówiłem juz revanol oraz orygianlny filtr .

Może zna ktoś procedura jak się wymienia olej ??
_________________
A8 cos fajnego
 
 
nils 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-12, 10:51   

Procedura jest dokładnie opisana w pierwszym poście tego tematu.
 
 
Grzechu 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Gregor
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-01-19, 09:32   

Mam pytanie co do etapu w którym należy po zalaniu skrzyni nowym olejem uruchomić silnik i załączyć wszystkie biegi.

W instrukcji do starych skrzyń jest napisane aby każdy bieg był "trzymany" około 15-20 sekund, natomiast wopisie z tego postu (rys) przez 3 sekundy.

Mój angielski nie jest idealny więc wolę zapytań niż coś zepsuć :)

Czy podczas tych zmian należy bezwzględnie cały czas trzymać hamulec?
Kiedyś widziałem jak w wercji D2 podczas zmiany mechanik pozwalał się kołom obracać.

No i jak z tym czasem? Ile to ma być sekund?
 
 
nils 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-19, 11:02   

Przejechanie po wszystkich biegach na 3-4 sekundy wystarczy. Jeśli masz obawy to potrzymaj dłużej, zaszkodzić nie powinno. Tak czy inaczej musisz mieć drugą osobę pod samochodem, która zgodnie z instrukcją uzupełni olej, bo po uruchomieniu silnika natychmiast znacząco obniży się jego poziom.

Jeśli robisz na podnośniku, to pewnie można puszczać hamulec pomiędzy zmianami, ale to wg mnie niczego nie wnosi. Ja przy swojej wymianie trzymałem cały czas.
 
 
Grzechu 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Gregor
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-01-19, 15:59   

Bardzo dziękuję :-)
 
 
nexuss 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 49
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 3
Skąd: Cardiff
Wysłany: 2012-11-20, 20:19   

Witam. A czy ktoś próbował ten olej: XADO Atomic Oil ATF III/IV/V (na stronie dysrybutora w zakładce Funkcje jest lista dopuszczeń i aprobat)?
_________________
Jeżeli coś jest niemożliwe do zrobienia, trzeba znaleźć kogoś kto o tym nie wie, przyjdzie i to zrobi! :)
Przesiadka z A6C5 na A8LD3
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.