Autor |
Wiadomość |
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-08-21, 13:34 [D3 preFL ALL
] Komunikat klocków Brake Pads
|
|
|
Chodzi o to że klocki się kończą?
Tylko które - przód czy tył? (Nie ma żadnego błędu w bloku hamulców ani hamulca postojowego)
Dobrze się domyślam że chodzi o przednie bo przód ma czujniki a tył nie (tył zbiera z silniczka elektrycznego?) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-08-21, 15:31
|
|
|
Niedługo ludzie bez KOMPUTERA nie dadzą rady buta zawiązać.... Komunikat o zużyciu klocków, ile to zajrzeć przez felge nawet i zobaczyć przód czy tył. Poza tym przy tym komunikacie jest tyle klocka że można jeszcze z 5tyś km zrobić.
P.S stawiam na przód. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-08-21, 15:34
|
|
|
Tak. Tył se oblicza przy każdorazowym zaciąganiu ręcznego, a gdy nie używasz to po iluś set km sam zaciągnie na postoju by sprawdzić |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-08-21, 19:03
|
|
|
Przez felgę? nie widać - bynajmniej ja takiego rentgena w oczach nie mam
No a jeśli by były jednak tylne to też taki komunikat? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-08-21, 19:59
|
|
|
Ja u siebie widzę takie mam felgi fajne. Tak, przy tylnych również jest taki sam komunikat. |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-08-22, 08:09
|
|
|
No "fajny" trik na nabijanie klientów w ASO (wymienia się w takiej sytuacji zapewne wszystko jak leci co jest związane z hamulcami) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-08-22, 12:43
|
|
|
Ale dlaczego niby wszystko ? Z tego co wiem w calosci to akurat tylny zacisk z silniczkiem oferuja, bo oficjalnie samych silniczkow lub czesci do nich nie dostaniesz. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2017-08-22, 17:32 Re: Komunikat klocków Brake Pads
|
|
|
colln napisał/a: | Obrazek
Chodzi o to że klocki się kończą?
Tylko które - przód czy tył? (Nie ma żadnego błędu w bloku hamulców ani hamulca postojowego)
Dobrze się domyślam że chodzi o przednie bo przód ma czujniki a tył nie (tył zbiera z silniczka elektrycznego?) |
Widzę że koledzy szybko ocenili temat a diagnoza wcale nie jest taka oczywista. Taki komunikat zwykle oznacza zużyte klocki hamulcowe i dopiero po odczycie kodu błędów z komputera dowiemy się, czy dotyczy przednich czy tylnych. Ale kolega Collin pisze, że cyt: "Nie ma żadnego błędu w bloku hamulców ani hamulca postojowego" - i tu zaczynają się schody. Sprawdź sterownik ABS, tam może być błąd 0003 - czyli sterownik. Inna opcja to uszkodzenie czujnika Halla w silniczku w tylnym zacisku. Przednie klocki mają czujniki zużycia. Tylne funkcjonują na zasadzie odczytu z tegoż czujnika Halla. Co około 500 km sterownik po wyłączeniu silnika automatycznie zaciąga tylny hamulec i maksymalnie otwiera - aby sprawdzić stopień zużycia klocków. Sprawdź sterownik ABS i hamulca postojowego - i obym się mylił co do tego błędu. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-08-22, 20:05
|
|
|
Uszkodzenie czujnika halla w tylnym pokazuje bład hamulca postojowego, czyli przekreslone P a nie blad klockow. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2017-08-22, 21:20
|
|
|
dice111 napisał/a: | Uszkodzenie czujnika halla w tylnym pokazuje bład hamulca postojowego, czyli przekreslone P a nie blad klockow. |
Z tego co widziałem, to chyba nie zawsze, ale upierać się nie będę. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-08-22, 21:24 Re: Komunikat klocków Brake Pads
|
|
|
pebo napisał/a: | Sprawdź sterownik ABS, tam może być błąd 0003 - czyli sterownik. |
To owszem mam (ale chyba nie tylko ja - czytałem że u innych też to jest i jest niegroźne, bo to ponoć zaczytuje taki błąd jak się niechcący włączy jakiś test w bloku z hamulcami)
Mam to zresztą od jakiegoś roku i nie powodowało zaświecenia żadnej lampki w zegarach, wszystko działa jak trzeba.
Co do komunikatu to rzeczywiście nie jest w tej kwestii aż tak zaawansowane zeby pokazać które koła (myślę że to celowo bo jak by pokazało np przednie prawe to by sobie taki kowalski pomyślał a pojeżdżę jeszcze a tak jedzie do serwisu i wymieniają wszystkie klocki (i dobrze bo toż to częśc eksploatacyjna)
W najbliższym czasie odkręcę koło i sprawdzę
[ Dodano: 2017-08-22, 22:25 ]
pebo napisał/a: | dice111 napisał/a: | Uszkodzenie czujnika halla w tylnym pokazuje bład hamulca postojowego, czyli przekreslone P a nie blad klockow. |
Z tego co widziałem, to chyba nie zawsze, ale upierać się nie będę. |
Uszkodzony Halla z elektrycznego ręcznego jest pokazywany w błędach (przerabiałem to kiedyś) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-08-22, 22:04
|
|
|
Jesli nie ma błędu Brake Pads Worn w hamulcu postojowym to masz przednie klocki do wymiany. Przód idzie po staremu jak w D2 na licznik.. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-08-23, 20:00
|
|
|
Tester z agrafki albo kawałka drucika
tak chodziło o przód, jak się zaświeci to klocków zewnętrznych jest sporo wewnętrznych zazwyczaj trochę mniej ale też na jakiś czas starczy i jeśli jest np za granicą itp to awaryjnie można w ten sposób "zgasić" lampkę w zegarach (wypiąć kostkę od czujnika i zmostkować) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-08-23, 20:32
|
|
|
"Niedługo ludzie bez KOMPUTERA nie dadzą rady buta zawiązać.... Komunikat o zużyciu klocków, ile to zajrzeć przez felge nawet i zobaczyć przód czy tył. Poza tym przy tym komunikacie jest tyle klocka że można jeszcze z 5tyś km zrobić.
P.S stawiam na przód"
< |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-08-31, 08:32
|
|
|
colln napisał/a: | jak się zaświeci to klocków zewnętrznych jest sporo wewnętrznych zazwyczaj trochę mniej |
Z tym się nie zgadzam, jeszcze nie miałem sytuacji abym miał nierówno zużyte klocki. A 2 razy już klocki wymieniałem.
dice111 napisał/a: | Uszkodzenie czujnika halla w tylnym pokazuje bład hamulca postojowego, czyli przekreslone P a nie blad klockow. |
colln napisał/a: | Uszkodzony Halla z elektrycznego ręcznego jest pokazywany w błędach (przerabiałem to kiedyś) |
pebo napisał/a: | Z tego co widziałem, to chyba nie zawsze, ale upierać się nie będę. |
No właśnie, ten sterownik ręcznego działą często w D3 jak chce. A właściwie pokazuje co chce. Już miałem od groma sytuacji gdzie wszystko działało dobrze a były najróżniejsze błędy w sterowniku i powinien moim zdaniem za zegarach być również błąd a miałem też takie sytuacje, że błędy brak a pioruny na FIS... Uważam go za najbardziej problematyczny ze sterowników w D3 |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|