Ogłoszenie 
forum a8 SklepOpon.com - opony i felgi AZet Serwis OC/AC forum a8 Tarcze, hamulce
werden.pl
moto market
Regeneracja
turbosprężarki
Naprawa
wgnieceń
SklepOpon.com
opony i felgi
AZet Auto Serwis
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu



Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 preFL ALL ] Zmiana licznika na duży FIS  
Autor Wiadomość
Grzehuu 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 49
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 62
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-02-05, 12:57   [D3 preFL ALL ] Zmiana licznika na duży FIS

witam kolegów, mam małe pytanie: czy ktoś zmieniał w swojej d3 licznik na poliftowy(duży FIS)?? jak tak to proszę napiszcie czy można go zmienić PnP i czy wszystko pasuje bez problemów? Sprzedawca z allegro zapewnia mnie, że spokojnie będzie pasowało, ale coś mu nie wierzę. Myśle że temat będzie popularny bo licznik poliftowy to koszt kilku stówek, a efekt ..mhmmm ...co duży FIS to duży :D i więcej informacji i jakoś tak ładniej od razu w przedliftowej :D
_________________
Moje świniaczki
A8 d3 4.2 V8 quattro '03 czarna lift zewn. na '08
A8 d2 3,7 V8 '96 zielona lift zewn. na S8
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Simon
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1172
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2013-02-05, 13:01   

Co do licznika z dużym FISem to nie koniecznie trzeba go nazywać poliftowym. Występowały te liczniki już w pierwszych latach produkcji d3. Były montowane gdy w wyposażniu był aktywny tempomat. ;)
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Simon
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1172
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2013-02-05, 13:18   

Tu masz troszeczkę sporów na ten temat. ;)

http://www.a8team.pl/a8l-...isko-vt8430.htm
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Grzehuu 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 49
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 62
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-02-05, 15:29   

Simone331 śliczne dzięki za linka:D już zapierniczam czytać ..pozdro
_________________
Moje świniaczki
A8 d3 4.2 V8 quattro '03 czarna lift zewn. na '08
A8 d2 3,7 V8 '96 zielona lift zewn. na S8
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 741
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-02-05, 21:26   

sam licznik to jedno i będzie sypał błędami i tempomat może nie pracować prawidłowo... konieczny raczej będzie pełen retrofit na ACC a to sporo elementów i wizyta w ASO na zdjęcie CP z licznika (i zaadoptowanie go pod twoje dane) nowy gateway+ radar+ masa instalacji+sterownik kolumny kierowniczej (chyba że masz grzaną kiere to nie potrzeba) wię czy warto??
_________________
Piękno w parze z technologią
 
 
Grzehuu 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 49
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 62
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-02-06, 11:36   

wolek napisał/a:
więc czy warto??

tak się właśnie zastanawiam, bo słyszałem że wizyta w ASO to mus.. ochrona produktu to niezły wynalazek :D , ale jak do tego dochodzą takie korowody jak opisał kolega wolek to rzeczywiście trzeba usiąść i przeanalizować wszystkie za i przeciw.. tym bardziej że zegary w d3 tak naprawdę widoczne są w całości, ze względu na ich konstrukcję, prawdę mówiąc tylko dla kierowcy. Koszty na początek to zakup licznika 500 pln + kilka stówek do pozostawienia w ASO i pewnie kilka kolejnych na inne pierdoły..:(, więc na 100% w tysiaku cała akcja się nie zamknie, a znając swoje szczęście przy modach, to zaraz coś się urodzi dodatkowego..
dzięki właśnie naszemu forum człowiek dowiaduje się wielu rzeczy i czasami leczy się ze swoich pomysłów, a czasami wydaje się na pierwszy rzut oka, że to tylko wyjąć stary i włożyć nowy.. a to nie tak do końca...
dzięki wolek :D
_________________
Moje świniaczki
A8 d3 4.2 V8 quattro '03 czarna lift zewn. na '08
A8 d2 3,7 V8 '96 zielona lift zewn. na S8
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Nowak_zg 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: Vette
Pomógł: 9 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 211
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-02-12, 10:07   

do zrobienia distronica potrzeba: cytat od kolegi ktory to robil w q7 ( w a8 odchodzi pkt nr 6 )

W wypadku Q7 dołożenie ACC to:

1) Wymiana zegarów
Można się bez tego obejść, kolega ma w Q5 na starych zegarach i opcja na FISie działa - nie ma jedynie podświetlenia prędkościomierza.
Ja zegary jakiś czas temu wymieniłem na wersję poliftową.

2) Manetka tempomatu z dodatkową regulacją
Z tym uporałem się przy okazji wymiany modułu pod podgrzewaną kierownicę.

3) Gateway
Ogarnąłem przy okazji instalacji Side Assista.

4) Radar
Do jego montażu konieczna była wymiana belki na wersję z uchwytami montażowymi. Można było rzeźbić, ale przecież nie chodzimy na skróty/łatwiznę

5) Grill z podgrzewaną ramką
W standardowym grillu ramka pod tablicę jest jednolitym elementem z resztą grilla i nie da się jej zdemontować itp. Grill pod ACC ma tą ramkę demontowalną. Dodatkowo pod ramką jest otwór "oczko" na radar, a w samej ramce zainstalowana jest grzałka, żeby zamarzający śnieg nie ograniczał "widoczności" radaru.
To był mój pierwszy etap, bo grill wymieniłem tuż po zakupie auta i od razu zdecydowałem się na wersję pod ACC.

6) Serwo hamulcowe
To jest/był najdroższy element całej operacji, bo kupiłem je nowe w ASO. W Q7 z ACC ma inne serwo przystosowane do działania ACC i współpracujące dodatkowo z ABSem. Poza wymianą serwa konieczna była dodatkowa wiązka między serwem a ABSem.

7) Kodowanie - to akurat najprzyjemniejszy i najprostszy etap.

ACC kończy listę modów, bo właśnie auto stało się kompetnie wyposażone. Brakuje co prawda Lane Assist'a, ale ponieważ współpracuję tylko ze zwykłą 4ramienną kierownicą, to dokładac go juz nie będę. Poza tym jest już pełna specyfikacja/konfiguracja i nic już więcej fabrycznego dołożyć się nie da.
Pozostaje wymiana świateł i ew. MMI 3G, ale na to akurat jakiegos strasznego parcia nie mam, cociaż nie mówię nie
 
 
Grzehuu 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 49
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 62
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-03-27, 09:55   

no to widzę kolego Nowak_zg że do tematu podszedłeś bardzo poważnie i jak to mawia Hardkorowy Koksu: NIE MA LIPY ! Idzie wiosna (chyba) i człowiek zbiera siły i nowe pomysły na mody.. wszak dzień bez rezania dniem straconym..:) chociaż nie zawsze jest zapał i ochota :D
_________________
Moje świniaczki
A8 d3 4.2 V8 quattro '03 czarna lift zewn. na '08
A8 d2 3,7 V8 '96 zielona lift zewn. na S8
 
 
IRONH 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 47
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-03-27, 10:03   

Nowak_zg napisał/a:
do zrobienia distronica potrzeba: cytat od kolegi ktory to robil w q7 ( w a8 odchodzi pkt nr 6 )

W wypadku Q7 dołożenie ACC to:

1) Wymiana zegarów
Można się bez tego obejść, kolega ma w Q5 na starych zegarach i opcja na FISie działa - nie ma jedynie podświetlenia prędkościomierza.
Ja zegary jakiś czas temu wymieniłem na wersję poliftową.

2) Manetka tempomatu z dodatkową regulacją
Z tym uporałem się przy okazji wymiany modułu pod podgrzewaną kierownicę.

3) Gateway
Ogarnąłem przy okazji instalacji Side Assista.

4) Radar
Do jego montażu konieczna była wymiana belki na wersję z uchwytami montażowymi. Można było rzeźbić, ale przecież nie chodzimy na skróty/łatwiznę

5) Grill z podgrzewaną ramką
W standardowym grillu ramka pod tablicę jest jednolitym elementem z resztą grilla i nie da się jej zdemontować itp. Grill pod ACC ma tą ramkę demontowalną. Dodatkowo pod ramką jest otwór "oczko" na radar, a w samej ramce zainstalowana jest grzałka, żeby zamarzający śnieg nie ograniczał "widoczności" radaru.
To był mój pierwszy etap, bo grill wymieniłem tuż po zakupie auta i od razu zdecydowałem się na wersję pod ACC.

6) Serwo hamulcowe
To jest/był najdroższy element całej operacji, bo kupiłem je nowe w ASO. W Q7 z ACC ma inne serwo przystosowane do działania ACC i współpracujące dodatkowo z ABSem. Poza wymianą serwa konieczna była dodatkowa wiązka między serwem a ABSem.

7) Kodowanie - to akurat najprzyjemniejszy i najprostszy etap.

ACC kończy listę modów, bo właśnie auto stało się kompetnie wyposażone. Brakuje co prawda Lane Assist'a, ale ponieważ współpracuję tylko ze zwykłą 4ramienną kierownicą, to dokładac go juz nie będę. Poza tym jest już pełna specyfikacja/konfiguracja i nic już więcej fabrycznego dołożyć się nie da.
Pozostaje wymiana świateł i ew. MMI 3G, ale na to akurat jakiegos strasznego parcia nie mam, cociaż nie mówię nie


Ile Cię to kosztowało?
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 741
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-03-27, 16:29   

tanowie czy nie czytacie ze zrozumieniem? to jest "cytat"
_________________
Piękno w parze z technologią
 
 
raftor 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1307
Skąd: Toruń/Warszawa
Wysłany: 2014-11-22, 20:26   

i co przekładał ktos zegary z małego fisa na duży? ciekawi mnie czy po zdjeciu CP wszystko zagada jak trzeba ?
 
 
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1539
Skąd: GBY/NL
Wysłany: 2014-12-08, 23:25   

raftor napisał/a:
i co przekładał ktos zegary z małego fisa na duży? ciekawi mnie czy po zdjeciu CP wszystko zagada jak trzeba ?



przyłączam się do pytania kolegi raftora
_________________
www.facebook.com/D3jordan233
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 172 razy
Wiek: 28
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6845
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-12-09, 06:24   

zastanowiłem się teraz, tam jest jakaś grzałka na wypadek złej pogody? Mi ostatnio na ACC zapalił się na FISie komunikat "ACC BLOCKED" jak lekko padało sniegiem z deszczem....
_________________
Fotosesja mojej pięknej zaraz po sprowadzeniu:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1539
Skąd: GBY/NL
Wysłany: 2015-02-11, 22:17   

Ktoś ogarnął przejście z małęgo FIS-a na dużego z ACC w D3????
_________________
www.facebook.com/D3jordan233
 
 
raftor 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1307
Skąd: Toruń/Warszawa
Wysłany: 2015-02-14, 19:22   

jordan233 napisał/a:
Ktoś ogarnął przejście z małęgo FIS-a na dużego z ACC w D3????


Odwieczne pytanie kolega aro podejmuje sie ,jego temat jest w nasze auta kupil licznik s8 duzy fis plus wskazania predkosci cyfrowe niebawem powinien walczyc z tym zobaczymy czy podola
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki
Testy opon hamulce
OC/AC


| Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | Zawór EGR | Mechanizm wycieraczek |