Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 preFL ALL ] Zmiana przodu na "duży grill"  
Autor Wiadomość
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-03-27, 19:26   

no niestety to nie wiesz o ktore ledy chodzi , nie mam namysli full led

przepis jest najprostrzy na wymiane szkiel i bezkosztowy
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-27, 19:30   

masz tu przykłąd tych co nie spływają :)

https://hidretrofit.pl/kategoria-produktu/akcesoria/
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-03-27, 20:22   

dracus6662 napisał/a:
przepis jest najprostrzy na wymiane szkiel i bezkosztowy

Ale jak to bezkosztowy?.... przecież żeby to zrobić musisz mieć dwa komplety lamp i oba komplety niszczysz składając z nich tylko jeden... więc koszty są :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-03-27, 20:41   

Tak dla jasnosci i rozwiania wątpliwości:

cięcie po starym szkle - tracimy stare szklo naszej starej lampy

ciecie po obudowie nowej lampy aby odzyskać klosz co tracimy?

otóz przeważnie uszkodzoną obudowę lampy bez przetwornic silniczków zarnikow i w dodatku wersla angielska co tracimy hymmm nawet jezeli mamy ladniejsze w klady w nowych lampach to ich nie uszkodzimy ...

kupuje sie graty na częsci wiec gdzie tu zal/// polamane uchwyty czesto bez klapek i obudowy popekane bynajmniej ja tak szukalem aby koszta minimalizowac

lampa pre fl to ceny slabe nie duże mozna wyrwac lampe za 200-300 nieuzbrojoną ... za rozklejenie wezma o wiele wiecej ....

przy pomocy opalarki spokojnie da sie je ogarnąć

czemu samemu ? bo taniej jest i pomija sie koszt robocizny

nie mówie że to jest robota super profesjonalna ale pomoze oszczędzić parę ładnych setek gdzie przy nakladzie finanasowym przy zmianie przodu sa naprawne wysokie

regeneracje soczewek hmm skoro mam drugie lampy to z nich soczewki wysylam do regeneracji i tez oszczedzam bo kiedys pytalem to powiedzieli :

jezeli mam bez lampy soczewki to maja gotowe i odsylaja juz gotowe w sumie odreki

jezeli są w lampie dochodzi koszt demontażu soczewki co oznacza kolejny koszt

oraz pozbycie sie lamp i wydluzony czas

jezeli ide na bogato to biore lampy s8 /w12 i nie kombinuje ze szklami i homologacja i daje do regeneracji soczewki dla spokoju i to wsio jezeli oszczedniej to robi sie jak wyzej

niestety nie należe do milionerów i mnie nie bylo stać na w12 /s8 lampy wiec robilem jak pisalem wyżej

co do klejenia i rozklejienia to pewne jest ze o wiele latwiej /nieporównywalnie rozkleja sie lampy klejone klejem do lamp taki czarny nie pamietam nazwy ... bo musialem raz rozklejac bo kleju dalem za duzo i wyszedł ciut ponad rowek

nie jest to prosta sprawa ale mozna takim sposobem oszczedzic na listwy ozdobne do zderzaka fl i grill

według mnie jest to pewien zysk raczej niż strata

halo /dzienne jakie masz to są napewno fajne i takie dostepne po okolo 2 setki /3 setki komplet reszta rezanie

ale chce zalozyc ledy z d4 pierwszego wypustu ale nie cale srodki
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-03-27, 21:57   

dracus6662 napisał/a:
Tak dla jasnosci i rozwiania wątpliwości:

cięcie po starym szkle - tracimy stare szklo naszej starej lampy

ciecie po obudowie nowej lampy aby odzyskać klosz co tracimy?
Temat w którym dyskutujemy traktuje o wymianie przodu z pre-lift na po-lift.... i co śmieszniejsze nawet nie bardzo w wyniku naprawy powypadkowej ale właściwie bardziej z kaprysu i chęci posiadania po-lifta..... więc....
do przeróbki ze starych lamp potrzebujemy tylną obudowę.... a z nowych przedni klosz.... wg. mnie niszczenie starych lamp jest pewnym "kosztem" a kupienie niekompletnych po-liftowych ze zniszczonymi mocowaniami wcale nie jest takie proste.... ale każdy robi jak mu się podoba :)

dracus6662 napisał/a:
otóz przeważnie uszkodzoną obudowę lampy bez przetwornic silniczków zarnikow i w dodatku wersla angielska co tracimy hymmm nawet jezeli mamy ladniejsze w klady w nowych lampach to ich nie uszkodzimy ...
Nie wiem czemu niby lampy mają "przeważnie uszkodzoną obudowę" <bezradny>

dracus6662 napisał/a:
kupuje sie graty na częsci wiec gdzie tu zal/// polamane uchwyty czesto bez klapek i obudowy popekane bynajmniej ja tak szukalem aby koszta minimalizowac

lampa pre fl to ceny slabe nie duże mozna wyrwac lampe za 200-300 nieuzbrojoną ... za rozklejenie wezma o wiele wiecej ....
Ale po co kupować lampę pre-FL?.... przecież kupić musisz po-FL żeby z niej wyciąć szkło.... a jak szkło ma być w dobrym stanie to lampa raczej nie może być szrotem...... ale co ja tam wiem, ja takich nie kupowałem.

dracus6662 napisał/a:
przy pomocy opalarki spokojnie da sie je ogarnąć
No jak już są pocięte to na pewno zdecydowanie łatwiej. [/quote]

dracus6662 napisał/a:
czemu samemu ? bo taniej jest i pomija sie koszt robocizny

nie mówie że to jest robota super profesjonalna ale pomoze oszczędzić parę ładnych setek gdzie przy nakladzie finanasowym przy zmianie przodu sa naprawne wysokie
No taniej na pewno..... ale jeżeli decydujemy się na zmianę przodu z kaprysu, z chęci posiadania po-lifta to czy nie zależy nam właśnie na tym aby było to zrobione dobrze, profesjonalnie??

dracus6662 napisał/a:
jezeli ide na bogato to biore lampy s8 /w12 i nie kombinuje ze szklami i homologacja i daje do regeneracji soczewki dla spokoju i to wsio jezeli oszczedniej to robi sie jak wyzej
Noi tu jest właśnie ta drobna różnica..... bo całkiem na bogato to rzeczywiście lampy z fabrycznymi LED'ami ale w przypadku przed-lifta i części po-liftów założenie takich lamp wymusza również zmianę sterownika elektryki, modułów sterujących oraz dłubania wiązki oraz kostek reflektorów. Noi jeżeli chcemy zregenerować soczewkę to w dalszym ciągu czeka nas oddanie lamp do rozklejenia i regeneracji a skoro tak to można trochę jednak uprościć tą drogę "na bogato" i kupić lampy bez fabrycznych LED'ów, wysłać lampy do regeneracji i jednocześnie zamówić w tym również moduły świateł dziennych LED i tak zrobione lampy bez żadnego dłubania w elektryce podłączyć do swojej przed-liftowej wiązki elektrycznej :)

dracus6662 napisał/a:
co do klejenia i rozklejienia to pewne jest ze o wiele latwiej /nieporównywalnie rozkleja sie lampy klejone klejem do lamp taki czarny nie pamietam nazwy ... bo musialem raz rozklejac bo kleju dalem za duzo i wyszedł ciut ponad rowek
Oczywiście, rozklejałem takie lampy klejone tym czarnym klejem.
Ale fabrycznych nie rozklejałem i rzadko która firma wkładająca LED'y potrafi to tak po prostu rozkleić.

dracus6662 napisał/a:
halo /dzienne jakie masz to są napewno fajne i takie dostepne po okolo 2 setki /3 setki komplet reszta rezanie
O ile dobrze się orientuję to takiego modułu LED jak ja mam w swoich lampach nie kupisz nigdzie oddzielnie.... bo Artur sam to składa i niektóre elementy sam zamawia pod te lampy :)

dracus6662 napisał/a:
ale chce zalozyc ledy z d4 pierwszego wypustu ale nie cale srodki
No ciekwe jak to wyjdzie, ciekawe :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-03-28, 06:47   

lampy w niższym przedziale cenowym w super stanie ???

to po jaki czort cos rozklejac?

kazdy chcac nie wywalać paru/paru nastu stówek na cos co mozna zrobić samemu bez wiekszego problemu przemysli 2x

jezeli soczewke sam wydostaję mam o wiele tańsza regeneracje i mało tego :

DA SIE TO ZROBIĆ BEZ ROZKLEJANIA LAMPY

tu oszczednośc jest i w czasie i w kasie

jezeli kupuje uszkodzone lampy i z nich chce klosze tylko to :

jezeli sam to zrobie to:

stracę jedynie stary klosz i uszkodzona obudowę po fl a bebech ostaja się

i coz ja strace tak drogiego?

szklo pre fl?

uszkodzona obudowę fl która i tak jest na na strate?

przeklejenie szkiel /rozklejenie i klejenie

to kolejny czas wysylki , oraz koszt robocizny tutaj tez oszczedzam

któz zrobi lepiej wlasne autko jezeli nie wlasciciel który ma do tego najwiecej serca ;)

ledy które masz zalożone u siebie ładnie sie prezentuja lecz czy są specjalnie produkowane do a8??

szczerzę w to wątpię

żeby produkował specjalnie drl do A8 koszt homologacji takiego drl przerósł by podaż

drl moga byc kształtem podobne lub zblizone do w12 /s8 ale wnetrze jest inne

robota oczywiście moze byc dopisana jako made i home

jezeli się powiedzie projekt z d4 drl oczywiscie z Wasza pomoca moze byc całkiem niezły efekt nizszy koszt , na ori podzespolach i ewidentnie odmlodzony wyglad

ale tu juz temat ucieka ...

co do skladania rozklejania lamp mam to z wlasnego doswiadczenia tak jak caly lift auta krok po kroku jezdzilem do kolegi z forum osobiscie i konsultowalem z nim to co on tez sam robił

to tego cala masa telefonów i pytań zeby to bylo wszystko co trzeba

poza lakierowaniem

i powiem tak jezeli ktos chce to zrobic samemu bez nikogo to tylko checi i 5/9 tysi w kieszeni

bo :

maske zmienisz sam

zamek maski pasuje

podpinke w masce zmienisz sam

demontaż zderzaka zaden klopot

halogeny są te same jezeli okrągłe

to nic nie zmienia sie

kratki sa inne

listwy nowe zderzaka

ucho belki sam wymienisz

nadkola pasuja

hokeje pasuja

oslona silnika pasuje

pas przedni pasuje, mozna przelozyc dla super dziela ale trzeba naklejke dorabiac bo starej raczej nie udzyskasz ale stary pas nie przeszkadza

stare blotniki mogą jak najbardziej zostac

jedynie docinasz takie prostokacziki od wewnetrznej strony tego nie widac bo pod nadkolem sie kryje

wiec czy tu nie nazbiera sie oszczednosc kilku tysi ???

jezeli kolega chce to moge mu pomóc przez tel za free co ma odkrecic i gdzie

to tak po krótce bo robiłem to samemu krok po kroku a jezeli kolega ma talent do malowania to sam pomaluje zderzak i maske i jeszcze taniej ale tylko profesjonalnym sprzetem trzeba umiec

tak na marginesie jaki jest koszt wstawienia ledów takich jak ty masz Foss do lamp fl?

bo jezeli koszt calkowity wyjdzie w granicy 1200 pln to szczerze podziekować bo kupujac cale lampy zeby nie tracic kasy i drutowania bo to jest niestety dosztukowanie dodatkowych ledow dolozyc sume popweidzmy 1200pln i ...

mnie lampy kosztowaly 2500 dokladajac 1200 suma 3700 moze bardzo przyblizyc nas do kosztów ori lamp w12/s8

bez druta :P ale nie znam ceny dostawiania /wstawiania twoich ledow

tu koszt jednej ori kompletnej w12

http://allegro.pl/audi-a8...5266638553.html

cena 2250 i szczerze na co dlubac ... :>

a tu komplet

http://allegro.pl/audi-a8...6055934118.html

po za allegro pusci pewnie o wiele taniej wiec szczerze jako kaprys albo samemu po taniosci albo ori i wtedy jest zgodnie ze sztuka

bo roznica bedzie naprawde kilku stówek na co mozna pozwolic sobie samemu skladajac i to z nawiazka na malowanie sie ostanie

tylko poprosze o cene wkladanych ledow

pozdrawiam
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-03-28, 11:41   

dracus6662 napisał/a:
któz zrobi lepiej wlasne autko jezeli nie wlasciciel który ma do tego najwiecej serca ;)
A moim zdaniem serce nie wystarczy do wykonania czegoś najlepiej. I wiem to nawet po sobie samym.... bo miłośnikiem motoryzacji jestem od małego ale jakieś 10 lat temu nie robiłem przy swoim aucie prawie nic.... i to nie z braku czasu.


dracus6662 napisał/a:
ledy które masz zalożone u siebie ładnie sie prezentuja lecz czy są specjalnie produkowane do a8??

szczerzę w to wątpię

żeby produkował specjalnie drl do A8 koszt homologacji takiego drl przerósł by podaż
Oczywiście, że nie ma na to homologacji ale.... jak zrobisz swoje z D4 to będziesz miał homologację??

Z tego co wiem te LED'y u mnie są jednak wysokiej jakości i spełniają swoją rolę.
I żeby była jasność..... nie mam żadnego interesu w tym aby kogoś do tego namawiać - to nie mój biznes i nie mam z tego ani złotówki.
Reklamuję to bo uważam, że jest zrobione naprawdę bardzo dobrze i to tylko tyle i aż tyle.

dracus6662 napisał/a:
co do skladania rozklejania lamp mam to z wlasnego doswiadczenia tak jak caly lift auta krok po kroku jezdzilem do kolegi z forum osobiscie i konsultowalem z nim to co on tez sam robił

to tego cala masa telefonów i pytań zeby to bylo wszystko co trzeba
A myślałem, że to jest takie dziecinnie proste.... rach ciach ciach i już zrobione....

dracus6662 napisał/a:
... i powiem tak jezeli ktos chce to zrobic samemu bez nikogo to tylko checi i 5/9 tysi w kieszeni
ŁoŁ.... 5-9 tysiaków oszczędności na zrobieniu po-lifta??..... 9.000pln???? <boisie>
Nie wiem skąd bierzesz te kwoty ale obiektywne to raczej nie jest :)

dracus6662 napisał/a:
... to tak po krótce bo robiłem to samemu krok po kroku a jezeli kolega ma talent do malowania to sam pomaluje zderzak i maske i jeszcze taniej ale tylko profesjonalnym sprzetem trzeba umiec
I jeszcze ten "talent do malowania"..... no ileż osób tu na forum ma talent do malowania?
Lakierowałeś coś kiedyś samemu?... ja chyba tylko czujniki parktronika bo to na tyle mały element, że nie widać mojego talentu :)




Oj Daniel..... nie wiem czemu strasznie uparłeś się, że wszystko można zrobić i tanio i szybko i dobrze.

Jest tu kilka osób na forum które tak jak ty od czasu do czasu wręcz na siłę próbują udowodnić, że tak się da i potem powstają takie wpisy:
- zdjęcie przodu w D3?.... "pffff, robiłem to tyle razy... 10minut"
- wymiana oleju w D3?.... "pffff, 10minut"
- naprawa chłodniczki oleju D2/D3?... "pffff, godzina"
- wymiana nagrzewnic w D3?... "pffff, godzina"
- wymiana rozrządu D2/D3 4.2V8?.... "pffff, 3 godziny z przerwami na fajka"
- wymiana zespołu pompki obiegowej i elektrozaworów klimatyzacji w D2 bez zdejmowania serwo?.... "pffff, bez problemu"
- wyjęcie lamp przednich w D3 FL bez ruszania przodu?.... "pffff, bez problemu"


A czy nie można od razu rzetelnie napisać wszystkiego?....
tak jak z tymi przednimi reflektorami gdzie dopiero kilka postów niżej opisałeś, że zderzak przedni trzeba luzować i naginać a z lampy trzeba odkręcać mocowania i że jest z tym sporo zabawy....???
A potem ktoś pojedzie do jakiegoś warsztatu i będzie się kłócił, że da się to zrobić bez ściągania przedniego zderzaka.
A chciałbyś aby w warsztacie gdzie płacisz za usługę mechanik z twojego auta wyjmował twoim sposobem przednie lampy?... bo ja bym nie chciał.... i dlatego ja nikomu twoim sposobem tego nie robiłem i robić nie będę


Spróbuj czasem spojrzeć na jakiś problem również z innej perspektywy....


Po pierwsze...
Dla wielu osób brak odpowiedniej wiedzy, miejsca "warsztatowego" czy narzędzi jest wystarczającym powodem do tego aby wielu rzeczy nie robić samemu.

Po drugie...
W wielu przypadkach ten skrupulatnie przez ciebie wyliczony czas to mrzonki bo wiele osób nie ma czasu na siedzenie przy swoim aucie bo jest praca, rodzina, dom, itd. itp. i nagle coś co można było zrobić w tydzień trwa u nich 2 miesiące.

Po trzecie...
Są ludzie których czas kosztuje więcej niż oddanie auta do warsztatu więc i dla nich dłubanie godzinami przy własnym aucie to nie oszczędność tylko strata.

:)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-03-28, 12:10   

dracus6662 napisał/a:
tak na marginesie jaki jest koszt wstawienia ledów takich jak ty masz Foss do lamp fl?

bo jezeli koszt calkowity wyjdzie w granicy 1200 pln to szczerze podziekować bo kupujac cale lampy zeby nie tracic kasy i drutowania bo to jest niestety dosztukowanie dodatkowych ledow dolozyc sume popweidzmy 1200pln i ...

mnie lampy kosztowaly 2500 dokladajac 1200 suma 3700 moze bardzo przyblizyc nas do kosztów ori lamp w12/s8

bez druta :P ale nie znam ceny dostawiania /wstawiania twoich ledow

tu koszt jednej ori kompletnej w12

http://allegro.pl/audi-a8...5266638553.html

cena 2250 i szczerze na co dlubac ... :>

a tu komplet

http://allegro.pl/audi-a8...6055934118.html

po za allegro pusci pewnie o wiele taniej wiec szczerze jako kaprys albo samemu po taniosci albo ori i wtedy jest zgodnie ze sztuka

bo roznica bedzie naprawde kilku stówek na co mozna pozwolic sobie samemu skladajac i to z nawiazka na malowanie sie ostanie

tylko poprosze o cene wkladanych ledow

Nie wiem ile kosztują te LED'y - przecież ja tego nie robię.
Na allegro była kiedyś aukcja, trzeba poszukać.
Zresztą w aukcji nie było nigdy samych LED'ów a była kompletna regeneracja lampy + LED'y.

Takie lampy jak u mnie kompletnie odnowione, z LED'ami i na czarno to chyba 1800pln



A teraz trochę takiej małej manipulacji... tak jak ty to robisz :)

Tu lampa po-lift:
http://allegro.pl/lampa-p...6072570312.html

"po za allegro pusci pewnie o wiele taniej" więc jak rozumiem za 1500pln komplet poza allegro idzie kupić bez problemu :)

Do tego regeneracja + LED'y u Artura (bez malowania na czarno pewnie z 1600) co łącznie daje 3100pln na gotowo.


Należy też pamiętać, że komplet oryginalnych od S8/W12 to nie są lampy które kupujesz i wkładasz. Tu musisz jeszcze dokupić sterownik, dorobić wiązkę elektryczną, dołożyć nową po-liftową kostkę i pozmieniać piny na inne w swojej starej wiązce elektrycznej bo piny są fizycznie inne.
Więc 4100pln to wciąż nie jest koszt całkowity oryginału.

A lampy dłubane kosztują 3100pln już na gotowo.... odbierasz i podłączasz i już działają :)
To chyba jest taniej :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.