Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3] Światła DRL z D4 w D3 Przed i Po lifcie  
Autor Wiadomość
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2017-07-31, 13:55   [D3] Światła DRL z D4 w D3 Przed i Po lifcie

Witam

postanowiłem zrobić opis jak zamontować i co będzie potrzebne

Zanim zacznę chcę przekazać specjalne podziękowania dla:

dragoo oraz jordan

za pomoc ,wsparcie techniczne oraz motywację

ze względu na dziwnie kasowane zdjęcia w poradniku wstawiam link http://www.a8team.pl/bull...,120.htm#300390

Moją zabawe z DRL rozpocząłem rok temu ,po pewnym czasie obwieściłem to na forum przyjęło się to z różnym sceptycyzmem ... lecz byłem już w tym momencie na pewnym etapie przygotowań i postępu prac.

nie było to proste ale tez nie tak trudne chociaż trzeba było samemu wszystko wymyśleć od początku do końca

nie było niczego gotowego plug n play

zajęło mi trochę czasu skompletowanie narzedzi części oraz wykonania całej koncepcji od kartki na której kreśliłem do realnego projektu

ponieważ nie mogłem sobie pozwolić na zbyt wiele pomyłek bo koszta by rosły .... co nie znaczy ze nie obyło się bez niepotrzebnych zakupów oraz kolejnych zakupow po uszkodzeniach zrobionych przez moją nie wiedze i błędy <jezyk2>

a teraz do rzeczy

potrzebujemy:

opalarkę

dremel

rolkę do dremla z papierem sciernym

frotke do dremla

wiertło 1,5 mm do dremla

tarczka/piłka do dremla

spray motip czarny temperaturo odporny

tarcza od flexa do cięcia metalu

zszywki

male wkręciki

masa uszczelniająca boll

nożyk do tapet/skalpel

lutownica

































Nastepnie potrzebujemy :

2 x lampy z D4

1 x moduł proxima

1 x moduł z funkcję ściemniania coming home

2 x led z hid retrofit lub ebay [róznica cenowa oraz czas oczekiwania]

[oczywiście moduły dołączone do ledów od razu w smietnik bo nie nadają się ]












teraz zabieramy się do rozklejania naszych lamp d3 każdy ma wiele różnych technik

ja podgrzewałem opalarka i podważałem po kawałku od strony kierunku


natepnie musimy rozkleić/rozkroić lampy z D4 ja ciąłem za szkłem

tak aby nie uszkodzić zewnętrznej osłony ledów oraz trójkąta któy będzie nam bezwzględnie potrzebny




pasek należy przyciąć po dlugosci na gruosc ledow




ponieważ nie zlozymy lampy w późniejszym etapie

pasek przycinamy również po długości tam gdzie jest kierunkowskaz ponieważ jest za długi i nie zmieści się w szkle d3

jaka ma być długość paska określa się przy przymiarce od rogu lampy od srodka grilla




do rogu lampy ale pamietając ze nie przycinamy dokładnie na wymiar bo w późniejszym etapie okaze się ze pasek będzie za krótki i już nic nie zrobimy z tym

przycinamy wstępnie aby wpasować początkowo w klosz





jeżeli klosz rozdzielimy od lampy musimy odkrecic również chrom z klosza bo inaczej nic nie zdziałamy jest przykrecony na 3 torxach

ogolnie rozkładanie lampy d3 pomijam ponieważ było już to opisywane na forum po drugie robi to się intuicyjnie i nie sprawia po rozklejeniu zadnej trudności

druga czesc musi przylegać do kierunkowskazu



teraz zaczynamy dopasowywanie jednej z najtrudniejszych rzeczy a mianowicie tego trójkąta

któy musimy ropasować do wypukłego kierunkowskazu oraz zakrzywionej linii kierunkowskazu tuz przy brzegu lampy

robimy to za pomocą dremla a następnie tarczy do flexa od ciecia metalu którą lekko uginamy zakrzywiamy na stole i szlifujemy i szlifujemy i szlifujemy... bo inaczej kierunek będzie nam swiacił wrogu spod trójkąta i to będzie wysoce niepożądane

trójkąt skalda się z 2 części czarnej i białej , przy wycinaniu trójkąta trzeba uwazac bo jest plastikowa zakladka trzymajaca biala i czarna czesc razem

na srodku przy górze montujemy zszywke oraz z boku w czarnym plastiku na dole

zatem trójkąt trzyma się na plastikowej ori zakładce i na 2 zszywkach







następnie przykładamy trójkat do kierunku i zaznaczamy miejsce zszywek i wiercimy dziurki

teraz trzeba przy pomocy opalarki uformować trójkat do płaszczyzny a raczej wypuklizny kierunkowskazu pamietac należy ze trójkat jest bardzo podatny na topienie i szybka wystapi na nich efekt zgorzeli na nim a tego trzea uniknąć bo więcej trójkątów nie mamy

teraz możemy trójkąt pomalować motipem wysokotemperaturowym oraz srodek lampy ten pomiędzy szkłem a osłoną soczewki ten siwy plastik tez idzie w czarny kolor

następnie przymierzamy pasek z D4 do szkła z zamontowanym już trójkątem na kierunkowskazie






teraz czas na dopasowanie osłony ledów D4 do chromowanego odblasku i zamocowania go wstępnie

robimy to poprzez przymierzenie podgrzanie i spłaszczenie w tym miejscu jak na zdjeciu i wywiercenie 2 otworów na końcu w rogu oraz w tym spłaszczonym miejscu
























teraz montujemy ledy w paskach D4 to wymaga cierpliwości i dokladnosci

przykładamy pasek led do plastiku i podłączamy do pradu możemy uzyc modułów które sa dostarczone z ledami bo później są one wogole nie przydatne beznadziejnie jakościowo słabe

ustawiamy swiatło ledów tak aby pasek je rozpraszał robimy to przez przesuniecie swiaecacego leda w prawo lub lewo az do uzyskania pożądanego efektu następnie oklejamy tasma izolacyjna w kilku miejscach i wiercimy otworki w 4 do max 5 miejscach i wkręcamy wkreciki to one będą trzymać led w obudowie

teraz wpasowujemy caly led w lampe poprawne jego uloznie wygląda nastepujaco

strona od kierunkowskazu wpada krawędzia w przestrzen pomiędzy dwiema częściami trójkąta na kierunkowskazie oraz z drugiej strony na srodku chromu przykrecanego do szkla










kiedy już to wszystko dopasujemy okaze się ze nie zlozymy lampy bo led jest za szeroki i lampa się nie sklada

trzeba wiec teraz zrobić kolejny krok zrobić wycięcie w kierunkowskazie aby wszystko się poskładało















tylko ze jest jeszcze jeden mały kłopot bo trzeba to wymierzyć i dociać

robimy to następująco

przykładamy same ledy 4 oczka te które nie sa przykręcone do plastiku bo nie ma gdzie te przy kierunku i rysujemy linie na szerokość leda od samej prawie góry w dół [okolo4,5 oczka ledowego

teraz musimy odlaczyc plastik kierunkowskazu od tego chromu

jest przyklejony na trzech kołeczkach

oskrobujemy koleczki z białego kleju i wypychamy kierunek

teraz wycinamy rowek pod leda

przy okazji wiercimy w gorze lampy by przeprowadzić kable od leda do lampy

następnie musimy wygiąć specjelnie drucik i w miejscu gdzie plastik kierunku jest wklęsły trzeba do zamontować po to by led nie wpadł w kierunek

tak już jestemy prawie na końcu składania DRL D4

teraz sprawdzamy czy wszystko pasuje

składamy leda trójkąta plastika kierunku klejac go lub zgrzewajc koleczki lutownica ja wlasnie tak robiłem i wkładamy w szklo i skrecamy chrom

jeżeli wszystko dobrze dopasowaliśmy powinno wyjść tak:









teraz pierwsze podłączenie leda po spasowaniu:






teraz jeżeli mamy nowe soczewki warto by było je załozyc bo stare pewnie mająjuż dość

po lewej nowa regenerowana u Huberta po prawej stara róznice widać miedzy chromem a matem

teraz skrobiemy stary klej z lampy bollem uszczelniamy lampe i składamy

tak wygląda gotowa lampa na aucie

ledy działają jako dzienne /jako coming home/jako pozycyjne

na postoju po wlaczeniu pozycyjnych swiatel nie wlaczaja się

po odpaleniu silnika ledy po chwili zapalaja się czyli maja soft start

bez wlaczenia pozycji swieca 100%

po wlaczeniu pozycji lub mijania gasna na 50% mocy

po otwarciu maski podczas gdy na dworze jest jasno a silnik pracuje ledy gasna

po wlaczeniu kierunku led będzie gasł i po wylaczeniu wracal do swiecenia

dla zabawy można podlaczyc fun lights czyli mryganie DRL o ile w oryginale wygląda do smisznie o tyle w ledach D4 wygląda ciekawie oczywiście tylko na spota można to uzyc ewentualnie przy rozbudowie alarmu dodatkowo można podlaczyc leda -panic car

ledy dzialaja sprawnie w pełni automatycznie swiacą jasno w słoneczny dzień

widać z daleka

wieczorem lub w pochmurny dzień wydaje mi się ze az za bardzo jasno

wygląd sami oceńcie chociaż powiem że zdjęcia są nie współmierne nawet w 50% do reala po prostu trudno sfotografować cos co bardzo mocno swieci <jezyk2>




























_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2017-08-01, 19:26   

Ja pi... Daniel, kosmos. No mnie się podoba. Ile być sobie wołał za zlecenie przerobienia takich świateł?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2017-08-01, 19:56   

powiem tak to jak to wygląda naprawdę to widział jordan bo się spotkaliśmy i zdjęcia naprawdę slabo oddaja realizm .

według mnie wygląda to blisko normalności a w sumie całkiem normalnie wiec nie przekombinowane naprawdę wygląda jak by wyszło firmowo,

chromy zostają tylko akcentem czeni jest trójkąt i przestrzen pomiędzy lustrem a oslona halogenu i soczewki

jeżeli opcja gasniecia całkowicie leda po podaniu kierunku komus nie odpowiada można zrobić ze led będzie się sciemnial o polowe ewentualnie lecz osobiście obstawiam za gasnieciem leda całkowitym bo to wygląda wtedy bardzo dobrze :>

zdjęcia sa robione pod dziwnymi kątami ze względu ze jak zrobiłbym tak normalnie to tylko swiatło widać rozwalone p całości nie da się zrobić

ledy można załozyc do auta przed i po lifcie nie stanowi to dla projektu zadnego kłopotu

oczywiście przewodnik który opisałem najlepiej jak mogłem na bank nie wytłumaczy jak i co w 100% bo to nie jest tak łatwo tez ale do ogarniecia

mi te lampy podobają się każdego dnia .. jak rano odpalam auto i po chwili soft start led

wygląd według mnie na + a dodatkowo szczerze jak wcześniej musiałem rano mrygac aby spadali z lewego pasa teraz nie musze od razu spadają sami wiec musi być kurde wrazenie agresywnego spojrzenia ledow :P bo mojej agresywnej miny ze jakiś melepeta się wlecze z daleka nie widać <jezyk2>

[ Dodano: 2017-08-06, 23:18 ]
EDIT:

ze względu na dziwnym trafem znikające zdjęcia z poradnika można znaleźć je tutaj

http://www.a8team.pl/bull...,120.htm#300390
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-08-07, 15:02   

Nie ma za co ;) swietny opis :P czekam na efekt z kierunkami ;)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2017-08-07, 17:09   

jest jest <hihiwiesz> kierunki bede modzil na wolnym następnym bo weekand miałem zajęty ale moduly orzyszły tylko nie mam polysłu na obudowę ich bo na bank nie dam do kabiny tylko pod mache tam ostana się

potrzebuje jeszcze czeka spalonego leda ...

tylko nie wiem co mam pomierzyć jakie dane sa potrzebne żeby zrobić kontrolke spalonej zarówki

mam już kontrolke wlaczonych DRL ale jeszcze trzeba tego spalonego drl może się kiedyś przydac np. jak moduł wykonawczy się popsuje i nie załaczy ledow :> albo leda z jednej ze stron
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-07, 21:04   

jak łączysz tradycyjnie opornik równolegle żeby oszukać checka
to masz obwód cały czas zamknięty i oszukany czy jest led czy go nie ma....
jak wtedy przywrócic jego funkcje?

czy brak leda z jednej ze stron spowoduje wystarczającą różnicę żeby check to wykrył?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2017-08-07, 22:36   

wszystko jest zgodnie z przepisami prawa

0 - nic się nie pali

0 i odpalony silnik zalacza się soft start drl

pozycja - drl gasna o polowe

pozycja + mijania -drl gasna o polowe

drogowe -mryganie - poganiacze - drl nie swieca

wlaczenie kierunku - drl gasnie i wlacza się do 1.5 sek po wylaczeniu - ta opcja jest jeszcze testowana ale w pełni dzialajaca

pasuje do pre i po fl lamp

oszczednosc xenonow soczewki plus zarniki

oszczednosc akumulatora

oszzednosc oświetlenia wnętrza

niepowtarzalny design w D3 nadający mu new look


co do check to chce zrobić układ dla LED osobny wogole nie ingerujący w elektronikę auta

inaczej mówiąc

dla ledow mam osobny układ zasilania -nie koliduje z elektronika auta

i wlasnie dla nich chce zrobić układ który po prostu prowizorycznie odpali mi zółtą diode sygnalizującą brak swiacenia jednego z ledow lub tez dwóch

wiem ze można to było zrobić na bazie diody prostowniczej rezystora i opornika jakos tak gdzies to widziałem

tylko nie wiem jeszcze jak to ugryźć

wtedy zostalby montaż kontrolki w liczniku i byłoby wszystko jak nalezy :>

wiesz może jak to zrobić? ;)
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-07-27, 18:29   

dracus6662 napisał/a:
teraz zabieramy się do rozklejania naszych lamp d3 każdy ma wiele różnych technik

ja podgrzewałem opalarka i podważałem po kawałku od strony kierunku


Powiedz mi miałeś w D3 taki czarny klej, ja kupiłem rozwaloną lampę w celu próby rozklejenia i po podgrzaniu nic a nic nie idzie <bezradny>
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-07-27, 19:23   

Co rozumiesz przez czarny klej? Ogólnie jest taki jakby czarny sylikon/guma. Ja grzałem i ciąłem a poźniej grzałem i podważałem delikatnie w koło.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-27, 20:20   

nie bez powodu rozklejenie lampy fabrycznej w D3 swoje kosztuje....
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-07-29, 21:53   

Marcin2013 napisał/a:
... ja kupiłem rozwaloną lampę w celu próby rozklejenia i po podgrzaniu nic a nic nie idzie <bezradny>

Bo tak są klejone fabrycznie - grzaniem nie rozkleisz.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-08-01, 18:42   

drago_o napisał/a:
Co rozumiesz przez czarny klej? Ogólnie jest taki jakby czarny sylikon/guma

No taki czarny silikon wygląda jak klej do szyb samochodowych

FOSS napisał/a:

Marcin2013 napisał/a:
... ja kupiłem rozwaloną lampę w celu próby rozklejenia i po podgrzaniu nic a nic nie idzie

Bo tak są klejone fabrycznie - grzaniem nie rozkleisz.

No właśnie,a niektórym się udaje
drago_o napisał/a:
Ja grzałem i ciąłem a poźniej grzałem i podważałem delikatnie w koło.
;)
Może kiedyś podjadę do ciebie z moją lampą testową którą grzałem i jak się czarna obudowa zrobiła miękka to nawet nacinałem nozykiem, ale trzyma warstwa wewnętrzna gdzie nozyk nie dojdzie <bezradny>
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-08-02, 06:57   

Marcin2013 napisał/a:
Może kiedyś podjadę do ciebie z moją lampą testową którą grzałem i jak się czarna obudowa zrobiła miękka to nawet nacinałem nozykiem, ale trzyma warstwa wewnętrzna gdzie nozyk nie dojdzie

A no nie napisałem, że było to proste :P Chociaż nie mam pewności czy w 14 letnim aucie (moim) ktoś to już kiedyś rozklejał i czy to byo fabryczne :D Tak jak piszesz, coś jak klej do szyb. trzyma mocno. Grzałem i wycinałem, podważałem, wycinałem, podważałem, grzałem... i tak aż się udało :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.