Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D4 10 4.2TDI ] Adaptacja akumulatora A8 D4 vcds  
Autor Wiadomość
zanjac 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jack
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 07 Kwi 2018
Posty: 60
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2018-10-10, 10:13   

Nie odpowiada się pytaniem na pytanie, pewien znany "jegomość" stwierdził:
cyt.:"Nie wystarczy mieć wyższe wykształcenie, pasowałoby wykazać się średnim wyobrażeniem ale na pewno podstawowym dobrym wychowaniem"

Kończąc to niezrozumienie tematu, metafory i antagonizmu (bo nie ono było celem) PPProszę już nie dopisywać więcej poglądów filozoficznych. Fakty, są takie:

1. System jest uciążliwy dla przeciętnego "kowalskiego"(gdyż musi kodować nowy akumulator),
2. System należy poddać procesowi rozwoju jak przystało na "Audi, przewaga dzięki technice" gdyż jest do bani z punktu widzenia UŻYTKOWNIKA.
3.system jest rozwiązaniem zaawansowanym technicznie ale już starym skoro jest zastosowany w D5 (D4 w przeciwieństwie do D3 nie ma kłopotu z rozładowywaniem akumulatora i usypianiem systemów). <prosze>
_________________
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-10, 15:04   

może w D4 problem z jednym komponentem nie wybudza całego ringu
oraz nie gniją wiązki plusowe.... w sumie dobrze że poszli z tym do przodu
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
walus30
[Usunięty]

Wysłany: 2018-10-15, 19:46   

jeżeli kupi się identyczny akumulator ( ja np kupiłem w ASO ) to nic nie trzeba kodować i wpisywać.
to taka sama ściema jak wpisywanie grubości okładzin klocków hamulcowych
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-10-16, 06:04   

Grubości okładzin klocka w D4 się nie podaje. Są osobne czujniki zużycia z tyłu.

W D3 trzeba podawać bo nie ma czujników zużycia z tyłu i mierzy to "silniczek" ręcznego.

Czy się zakoduje czy nie to aku i tak będzie kręcić silnikiem.

Jeżeli wsadziłeś nowy aku bez kodowania to i tak będzie działał tylko nie zawsze z pełną sprawnością a może warunki naładowania starego aku były podobne jak nowego który wsadziłeś? Wtedy będzie pracował w miarę poprawnie ale... nie będziesz miał globalnego licznika przepływu prądu przez niego. Jak kodujesz to zerują się te liczniki. Zeruje się wiele ważnych później dla diagnostyki rejestrów.

Dla przykładu:
jeden z rejestrów zapamiętuje globalne Ah jakie zostały władowane w aku.
Nie zakodowałeś akumulatora. Nie został dla nowego wyzerowany ten licznik. Jedzisz do serwisu.
Mówisz, że rozładowuje się aku. Serwisant patrzy a przez aku przeszło... powiedzmy 10000Ah (suma Ah starego aku i nowego bo nie kodowałeś).

Serwisant mówi, że akumulatory nie wytrzymują tyle i trzeba go wymienić.

Ty jesteś oburzony, że aku jest nowy... a tutaj nie został zakodowany akumulator i
serwisant wpada na minę. Podejmuje niewłaściwą diagnozę na podstawie nieprawdziwych
danych w licznika Ah bo nie został on wyzerowany dla nowego aku.

Uprościłem ten problem jak diabli.

Teraz rozumiemy dlaczego mamy kodować akumulatory po zmianie?
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
walus30
[Usunięty]

Wysłany: 2018-10-16, 06:17   

marekp750 napisał/a:
Grubości okładzin klocka w D4 się nie podaje. Są osobne czujniki zużycia z tyłu.

W D3 trzeba podawać bo nie ma czujników zużycia z tyłu i mierzy to "silniczek" ręcznego.

Czy się zakoduje czy nie to aku i tak będzie kręcić silnikiem.

Jeżeli wsadziłeś nowy aku bez kodowania to i tak będzie działał tylko nie zawsze z pełną sprawnością a może warunki naładowania starego aku były podobne jak nowego który wsadziłeś? Wtedy będzie pracował w miarę poprawnie ale... nie będziesz miał globalnego licznika przepływu prądu przez niego. Jak kodujesz to zerują się te liczniki. Zeruje się wiele ważnych później dla diagnostyki rejestrów.

Dla przykładu:
jeden z rejestrów zapamiętuje globalne Ah jakie zostały władowane w aku.
Nie zakodowałeś akumulatora. Nie został dla nowego wyzerowany ten licznik. Jedzisz do serwisu.
Mówisz, że rozładowuje się aku. Serwisant patrzy a przez aku przeszło... powiedzmy 10000Ah (suma Ah starego aku i nowego bo nie kodowałeś).

Serwisant mówi, że akumulatory nie wytrzymują tyle i trzeba go wymienić.

Ty jesteś oburzony, że aku jest nowy... a tutaj nie został zakodowany akumulator i
serwisant wpada na minę. Podejmuje niewłaściwą diagnozę na podstawie nieprawdziwych
danych w licznika Ah bo nie został on wyzerowany dla nowego aku.

Uprościłem ten problem jak diabli.

Teraz rozumiemy dlaczego mamy kodować akumulatory po zmianie?


Tylko, mój akumulator padł do zera, nie szło go nawet naładować.
kupiłem oryginalny w ASO i identycznych parametrach i mi go zamontowano bez żadnego kodowania.
Nie było również odłączane napięcie podczas wymiany żeby nie utracić danych..
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-10-16, 07:07   

walus30, jeżeli dokumentacja serwisowa mówi o kodowaniu aku przy wymianie to już pomijając aspekty techniczne trzeba to wykonać
 
 
walus30
[Usunięty]

Wysłany: 2018-10-16, 09:21   

panton napisał/a:
walus30, jeżeli dokumentacja serwisowa mówi o kodowaniu aku przy wymianie to już pomijając aspekty techniczne trzeba to wykonać


dokumentacja serwisowa mówi wiele a doświadczenie osób robiących to na co dzień więcej.
dokumentacja serwisowa mówi , że olej wymienia się np. co 30 tys. - czy ktoś to traktuje poważnie?
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-16, 18:16   

wow! jakież to dane traci się podczas odpięcia akku w D4?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
walus30
[Usunięty]

Wysłany: 2018-10-16, 20:45   

maciu napisał/a:
wow! jakież to dane traci się podczas odpięcia akku w D4?


np. średnie spalanie z ostatnich 30 tk, wszystkie dane z radia itd.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-16, 20:48   

no tak spalanie jest mega cenne ;)

wszystkie dane z radia? stacje traci???
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
walus30
[Usunięty]

Wysłany: 2018-10-16, 20:51   

maciu napisał/a:
no tak spalanie jest mega cenne ;)

wszystkie dane z radia? stacje traci???


dla mnie ważne informacje.
po co wszystko ustawiać od nowa jak można tego nie robić?

pamięci foteli też pewnie trzeba byłoby ustawiać od nowa, a ustawienie fotela kierowcy to nie 5 minut ;) - za dużo guzików, przez pierwsze 3 miesiące szukałem idealnych ustawień :)
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-10-16, 21:01   

walus30 napisał/a:
dokumentacja serwisowa mówi wiele a doświadczenie osób robiących to na co dzień więcej.

tak wiem, że szczególnie w PL "mechanicy" są mądrzejsi i mają więcej wiedzy o danym modelu niż producent a już z pewnością w D4 <cicho>

walus30 napisał/a:
dokumentacja serwisowa mówi , że olej wymienia się np. co 30 tys. - czy ktoś to traktuje poważnie?

podałeś wyjątek, który potwierdza regułę
 
 
walus30
[Usunięty]

Wysłany: 2018-10-17, 05:49   

panton napisał/a:
walus30 napisał/a:
dokumentacja serwisowa mówi wiele a doświadczenie osób robiących to na co dzień więcej.

tak wiem, że szczególnie w PL "mechanicy" są mądrzejsi i mają więcej wiedzy o danym modelu niż producent a już z pewnością w D4 <cicho>

walus30 napisał/a:
dokumentacja serwisowa mówi , że olej wymienia się np. co 30 tys. - czy ktoś to traktuje poważnie?

podałeś wyjątek, który potwierdza regułę



no tak, ja wymianiam olej co 10 tys,
a ze skrzynią dam sobie chyba spokój, na razie mam 130 tk i obawy przed wymianą oleju.

w poprzednich autach np. BMW 530 D przebieg 400 tk brak wymiany oleju, Audi A4 2.5 TDI przebieg też 400 tk również brak wymiany oleju w skrzynii. Wszystko chodziło i nadal chodzi perfekcyjnie , więc zrozum moje obawy co do wymiany w A8 ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.