Autor |
Wiadomość |
zanjac
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jack
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 07 Kwi 2018 Posty: 61 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2018-10-10, 10:13
|
|
|
Nie odpowiada się pytaniem na pytanie, pewien znany "jegomość" stwierdził:
cyt.:"Nie wystarczy mieć wyższe wykształcenie, pasowałoby wykazać się średnim wyobrażeniem ale na pewno podstawowym dobrym wychowaniem"
Kończąc to niezrozumienie tematu, metafory i antagonizmu (bo nie ono było celem) PPProszę już nie dopisywać więcej poglądów filozoficznych. Fakty, są takie:
1. System jest uciążliwy dla przeciętnego "kowalskiego"(gdyż musi kodować nowy akumulator),
2. System należy poddać procesowi rozwoju jak przystało na "Audi, przewaga dzięki technice" gdyż jest do bani z punktu widzenia UŻYTKOWNIKA.
3.system jest rozwiązaniem zaawansowanym technicznie ale już starym skoro jest zastosowany w D5 (D4 w przeciwieństwie do D3 nie ma kłopotu z rozładowywaniem akumulatora i usypianiem systemów). |
_________________ życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-10-10, 15:04
|
|
|
może w D4 problem z jednym komponentem nie wybudza całego ringu
oraz nie gniją wiązki plusowe.... w sumie dobrze że poszli z tym do przodu |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-10-15, 19:46
|
|
|
jeżeli kupi się identyczny akumulator ( ja np kupiłem w ASO ) to nic nie trzeba kodować i wpisywać.
to taka sama ściema jak wpisywanie grubości okładzin klocków hamulcowych |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2018-10-16, 06:04
|
|
|
Grubości okładzin klocka w D4 się nie podaje. Są osobne czujniki zużycia z tyłu.
W D3 trzeba podawać bo nie ma czujników zużycia z tyłu i mierzy to "silniczek" ręcznego.
Czy się zakoduje czy nie to aku i tak będzie kręcić silnikiem.
Jeżeli wsadziłeś nowy aku bez kodowania to i tak będzie działał tylko nie zawsze z pełną sprawnością a może warunki naładowania starego aku były podobne jak nowego który wsadziłeś? Wtedy będzie pracował w miarę poprawnie ale... nie będziesz miał globalnego licznika przepływu prądu przez niego. Jak kodujesz to zerują się te liczniki. Zeruje się wiele ważnych później dla diagnostyki rejestrów.
Dla przykładu:
jeden z rejestrów zapamiętuje globalne Ah jakie zostały władowane w aku.
Nie zakodowałeś akumulatora. Nie został dla nowego wyzerowany ten licznik. Jedzisz do serwisu.
Mówisz, że rozładowuje się aku. Serwisant patrzy a przez aku przeszło... powiedzmy 10000Ah (suma Ah starego aku i nowego bo nie kodowałeś).
Serwisant mówi, że akumulatory nie wytrzymują tyle i trzeba go wymienić.
Ty jesteś oburzony, że aku jest nowy... a tutaj nie został zakodowany akumulator i
serwisant wpada na minę. Podejmuje niewłaściwą diagnozę na podstawie nieprawdziwych
danych w licznika Ah bo nie został on wyzerowany dla nowego aku.
Uprościłem ten problem jak diabli.
Teraz rozumiemy dlaczego mamy kodować akumulatory po zmianie? |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-10-16, 06:17
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Grubości okładzin klocka w D4 się nie podaje. Są osobne czujniki zużycia z tyłu.
W D3 trzeba podawać bo nie ma czujników zużycia z tyłu i mierzy to "silniczek" ręcznego.
Czy się zakoduje czy nie to aku i tak będzie kręcić silnikiem.
Jeżeli wsadziłeś nowy aku bez kodowania to i tak będzie działał tylko nie zawsze z pełną sprawnością a może warunki naładowania starego aku były podobne jak nowego który wsadziłeś? Wtedy będzie pracował w miarę poprawnie ale... nie będziesz miał globalnego licznika przepływu prądu przez niego. Jak kodujesz to zerują się te liczniki. Zeruje się wiele ważnych później dla diagnostyki rejestrów.
Dla przykładu:
jeden z rejestrów zapamiętuje globalne Ah jakie zostały władowane w aku.
Nie zakodowałeś akumulatora. Nie został dla nowego wyzerowany ten licznik. Jedzisz do serwisu.
Mówisz, że rozładowuje się aku. Serwisant patrzy a przez aku przeszło... powiedzmy 10000Ah (suma Ah starego aku i nowego bo nie kodowałeś).
Serwisant mówi, że akumulatory nie wytrzymują tyle i trzeba go wymienić.
Ty jesteś oburzony, że aku jest nowy... a tutaj nie został zakodowany akumulator i
serwisant wpada na minę. Podejmuje niewłaściwą diagnozę na podstawie nieprawdziwych
danych w licznika Ah bo nie został on wyzerowany dla nowego aku.
Uprościłem ten problem jak diabli.
Teraz rozumiemy dlaczego mamy kodować akumulatory po zmianie? |
Tylko, mój akumulator padł do zera, nie szło go nawet naładować.
kupiłem oryginalny w ASO i identycznych parametrach i mi go zamontowano bez żadnego kodowania.
Nie było również odłączane napięcie podczas wymiany żeby nie utracić danych.. |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-10-16, 07:07
|
|
|
walus30, jeżeli dokumentacja serwisowa mówi o kodowaniu aku przy wymianie to już pomijając aspekty techniczne trzeba to wykonać |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-10-16, 09:21
|
|
|
panton napisał/a: | walus30, jeżeli dokumentacja serwisowa mówi o kodowaniu aku przy wymianie to już pomijając aspekty techniczne trzeba to wykonać |
dokumentacja serwisowa mówi wiele a doświadczenie osób robiących to na co dzień więcej.
dokumentacja serwisowa mówi , że olej wymienia się np. co 30 tys. - czy ktoś to traktuje poważnie? |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-10-16, 18:16
|
|
|
wow! jakież to dane traci się podczas odpięcia akku w D4? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-10-16, 20:45
|
|
|
maciu napisał/a: | wow! jakież to dane traci się podczas odpięcia akku w D4? |
np. średnie spalanie z ostatnich 30 tk, wszystkie dane z radia itd. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-10-16, 20:48
|
|
|
no tak spalanie jest mega cenne
wszystkie dane z radia? stacje traci??? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-10-16, 20:51
|
|
|
maciu napisał/a: | no tak spalanie jest mega cenne
wszystkie dane z radia? stacje traci??? |
dla mnie ważne informacje.
po co wszystko ustawiać od nowa jak można tego nie robić?
pamięci foteli też pewnie trzeba byłoby ustawiać od nowa, a ustawienie fotela kierowcy to nie 5 minut - za dużo guzików, przez pierwsze 3 miesiące szukałem idealnych ustawień |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-10-16, 21:01
|
|
|
walus30 napisał/a: | dokumentacja serwisowa mówi wiele a doświadczenie osób robiących to na co dzień więcej. |
tak wiem, że szczególnie w PL "mechanicy" są mądrzejsi i mają więcej wiedzy o danym modelu niż producent a już z pewnością w D4
walus30 napisał/a: | dokumentacja serwisowa mówi , że olej wymienia się np. co 30 tys. - czy ktoś to traktuje poważnie? |
podałeś wyjątek, który potwierdza regułę |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-10-17, 05:49
|
|
|
panton napisał/a: | walus30 napisał/a: | dokumentacja serwisowa mówi wiele a doświadczenie osób robiących to na co dzień więcej. |
tak wiem, że szczególnie w PL "mechanicy" są mądrzejsi i mają więcej wiedzy o danym modelu niż producent a już z pewnością w D4
walus30 napisał/a: | dokumentacja serwisowa mówi , że olej wymienia się np. co 30 tys. - czy ktoś to traktuje poważnie? |
podałeś wyjątek, który potwierdza regułę |
no tak, ja wymianiam olej co 10 tys,
a ze skrzynią dam sobie chyba spokój, na razie mam 130 tk i obawy przed wymianą oleju.
w poprzednich autach np. BMW 530 D przebieg 400 tk brak wymiany oleju, Audi A4 2.5 TDI przebieg też 400 tk również brak wymiany oleju w skrzynii. Wszystko chodziło i nadal chodzi perfekcyjnie , więc zrozum moje obawy co do wymiany w A8 |
|
|
|
|
|