Autor |
Wiadomość |
Sebek
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 6 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2010-06-11, 13:08 [D2 96 4.2PB
] Filtr powietrza - stożek - dolot
|
|
|
nosze się z zamiarem założenia nowego dolotu coś w tym kierunku : http://www.allegro.pl/ite...t_do_300km.html
już miałem kupić na allegro ale przypomniałem sobie że przepływomierz w a8 jest w całej obudowie filtra a nie a rurze dolotowej , czy ktoś robił już coś w tym kierunku |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-06-11, 13:19 Re: [a8 d2] filtr powietrza - stozek - dolot
|
|
|
Sebek napisał/a: | nosze się z zamiarem założenia nowego dolotu coś w tym kierunku : http://www.allegro.pl/ite...t_do_300km.html
już miałem kupić na allegro ale przypomniałem sobie że przepływomierz w a8 jest w całej obudowie filtra a nie a rurze dolotowej , czy ktoś robił już coś w tym kierunku |
Z tego co ja wiem to stożek w A8 4.2V8 to raczej kiepski pomysł - nie przyniesie to żadnych wymiernych korzyści a może wręcz przeciwnie pogorszyć warunki pracy silnika.
A Twoje obawy co do przepływomierza także są uzasadnione.
Zdecydowanie lepiej zakupić dedykowany sportowy filtr K&N który jest identycznych wymiarów co filtr fabryczny i montuje się go w identyczny sposób...
z filtrem K&N auto jeździ bez żadnych problemów. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Sebek
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 6 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2010-06-11, 13:23
|
|
|
tak zgadza się to co piszesz o k&n chodzi mi o zmianę dolotu w celu uzyskania fajnego dźwięku który wydobywa się przy wysokich obrotach niestety z k&n nie uzyskamy tego |
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
|
|
|
bobasgoleniow
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Q5 2.0 TDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 97 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2010-06-11, 18:14
|
|
|
wypruj katalizatory jak upilem swoja odrazu tak zrobilem zobaczysz wtedy efekty w mocy i dzwieku :mrgreen: |
_________________ „Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-06-11, 20:16
|
|
|
Sebek napisał/a: | tak zgadza się to co piszesz o k&n chodzi mi o zmianę dolotu w celu uzyskania fajnego dźwięku który wydobywa się przy wysokich obrotach niestety z k&n nie uzyskamy tego |
Ależ wspaniały dźwięk silnika V8 nie wydobywa się z dolotu albo zastosowanego filtra powietrza tylko z układu wydechowego - chcesz to usłyszeć to w tym właśnie dziale forum znajdziesz sporo postów nt. przeróbek wydechu...
osobiście robiłem to w obu swoich autach dwoma różnymi sposobami ;-)
BiLu napisał/a: | FOSS - masz jakieś doświadczenie z taką wkładką w ósemce? |
Oczywiście, mam taki filtr w obu autach i sprawuje się bez żadnych kłopotów...
wprawdzie w A8 po jego założeniu padła mi przepływka ale raczej nie ze względu na montaż tego filtra - to raczej nieszczęsliwy zbieg okoliczności tym bardziej że w S8 nic mi się nie popsulo po jego założeniu.
No ale jak napisałem powyżej nie ma to raczej żadnego wpływu na dźwięk...
zastosowany dolot oraz filtr może mieć natomiast wpływ na osiągi auta co jednak bez kompleksowej zmiany różnych elementów a między innymi modyfikacji mapy silnika ewentualny przyrost mocy/momentu to raczej niewielkie wartości ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-06-12, 11:41
|
|
|
Damiano, gdzie kupowałeś wkładki?
U sprzedającego w aukcji zalinkowanej przeze mnie niestety nie ma na stanie tej wkładki i nie wiadomo kiedy będzie... |
_________________
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-06-12, 14:46
|
|
|
BiLu napisał/a: | Damiano, gdzie kupowałeś wkładki?
U sprzedającego w aukcji zalinkowanej przeze mnie niestety nie ma na stanie tej wkładki i nie wiadomo kiedy będzie... |
Ja kupowałem u tego:
http://allegro.pl/show_us...=104704&gr_id=3
ale on także chyba w tej chwili nie ma...
zresztą jak pamiętam to zdajesię do jednego z aut też czekałem aż się pojawi się u kogoś w ofercie bo nikt nie miał.
Musisz chwilę poczekać ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-06-12, 16:18
|
|
|
Ponoć nie ma tego magazyn centralny K&Na w Polsce, więc wszyscy czekają. |
_________________
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
|
|
toom_ek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 107 Skąd: warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2010-06-15, 19:09
|
|
|
na tym linku nie ma filtra do ósemki :cry: |
_________________ toom_ek |
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-06-16, 10:27
|
|
|
toom_ek bo oni nie maja wystawionego na allegro tego filtra ja kupuje u nich olej silnikowy i odbieram osobiscie a ze mam filtr KN ktory wczesniej kupilem za 270zl zapytalem sie o ten srodek do czyszzcenia filtra i tu cenna uwaga : jesli chcemy wyplukac filterek z wiekszych zanieczyszcen pod woda to puszzcamy strumien wody w kierunku przeciwnym do padania powietrza bo inaczej go jeszce bardziej dobijemy i straci swoja skutecznosc. U nich ten zesawik kosztuje ok 47zl a przy okazji spytalem sie ile by kosztowal caly filtr i tu moje zdziwienie : "u nas mialbys go za ok 200zl" :shock: |
|
|
|
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-06-16, 16:00
|
|
|
mi go wycenili na około 218,- pln, termin realizacji 10-14 dni |
_________________
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2010-06-16, 19:56
|
|
|
Symbol tego filtra to 33-2779 i są dostępne do zamówienia.Prowadzę sklep motoryzacyjny,więc jeśli będziesz miał problemy z zakupem tego filtra to pisz na PW .
Ja jeżdżę na tym filtrze ponad rok i jeśli chodzi ci o przyrost mocy itp. to nie uzyskasz przez ten filtr nic,albo zmiany mocy i momentu obrotowego będą niezauważalne.Auto może jedynie lepiej ciągnąć na najwyższych obrotach po zmianie na ten filtr( takie ja miałem odczucie po założeniu go - zaznaczam odczucie).Uważam,iż nie jest błędem jazda na tym filtrze i ja w następnym aucie też sobie taki zamontuję. |
|
|
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-06-17, 08:28
|
|
|
moze i racja coś moze w tym jest ze sobie tak poprostu wkrecamy na glowe "wow ale teraz ciagnie" :mrgreen: itd po zamaontowaniu np jakiegos filtra, wlotu, sportowych swiec, tlumika itp a tak naprawde to tylko tuningowe mity.
no bo popatrzmy z innej strony:
filt powetrza - przyrost mocy ok 6%
magnetyzer - przyrost mocy ok 5%
sporotwe swiwce - przyrost mocy ok 4%
sportowy tlumik - przyrost mocy ok 5%
Po zamontowaniu takiego kompletu powinno nam przybyc ok 20% :shock:
zaloszmy ze mamy 300konikow to po tym tunningu bedziemy mieli ok 360km
Takie cos mi sie uroilo w mojej chorej glowie :peace: dlatego odpowedz jest jedna: tak jak pisalem tak naprawde to tylko wkrety na glowe ze cos jest lepiej :mrgreen: |
|
|
|
|
|