Autor |
Wiadomość |
maromko
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2016 Posty: 59 Skąd: Melton Mowbray
|
Wysłany: 2018-03-23, 10:56 [D4 11 3.0TDI
] Uszczelka wału korbowego od strony czołowe
|
|
|
Nagle wystąpił u mnie problem z ubywaniem dużej ilości oleju z silnika, około 1 litr na tydzień (jazda w koło komina) usterka ta wystąpiła po zerwaniu paska wielorowkowego, jakaś jego część podejrzewam wkręciła się za koło pasowe wału korbowego czego nie zauważyłem i uszkodziła uszczelkę wału "wchodząc" pomiędzy uszczelkę a wał.
Wyciek widoczny jest pod kołem pasowym dokładnie na wysokości środka koła.
Zdjęcia z dzisiaj rana - wczoraj umylem silnik aby zlokalizować wyciek.
Moje pytanie czy opisany scenariusz jest możliwy i czy wymiana uszczelki rozwiąże problem?
Wymieć również koło pasowe?
Czy dalsza jazda jest możliwa?
|
|
|
|
|
|
|
|
Karizmo
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 174 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-03-23, 15:22
|
|
|
Tak możesz jeździć jak braknie oleju sam się pierwszy dowiesz.
Pytanie tak debilne że szkoda gadać, jak ktoś ma szklaną kule to ci odpowie.
Ja tam bym naprawił i miał z głowy to nie parch 20 letni żeby żydzić na każdym kroku. |
|
|
|
|
|
|
|
maromko
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2016 Posty: 59 Skąd: Melton Mowbray
|
Wysłany: 2018-03-23, 15:30
|
|
|
Po to jest czujnik aby poinformować że brakuje oleju i wtedy dolewam.
Bardziej pytając czy mogę jeździć chodziło mi o dojazd do warsztatu.
Jak nie wiesz to nie śmierć, pytałem o to czy scenariusz przedstawiony przeze mnie jest prawdopodobny.
Mimo wszystko dzięki za "kreatywna" odpowiedz |
|
|
|
|
Karizmo
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 174 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-03-23, 21:43
|
|
|
maromko napisał/a: | Bardziej pytając czy mogę jeździć chodziło mi o dojazd do warsztatu. |
Skoro
maromko napisał/a: | około 1 litr na tydzień (jazda w koło komina) |
To po co pytać się kretyńsko dalej ? |
|
|
|
|
|
|
|
maromko
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2016 Posty: 59 Skąd: Melton Mowbray
|
Wysłany: 2018-03-23, 23:55
|
|
|
Dzięki kolego Karizmo za profesjonalna opinię - po to jest to forum aby pytać, może jest to Tobie nie na rękę ale musisz się z tym pogodzić przyjacielu.
Może komuś się przyda.
Mechanik potwierdził że powodem wycieku jest uszkodzona uszczelka wału, jutro jestem umówiony na jej wymianę.
Uszczelka sama w sobie droga nie jest w UK £20, wymiana wygląda na prostą, możliwe że będzie potrzebny ściągacz do koła pasowego - dopytam jutro. |
|
|
|
|
Karizmo
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 174 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-03-24, 19:33
|
|
|
No pytać, tylko to tak jak byś był chory na zapalenie płuc i się pytał czy możesz lody jeść i w stawie przy -20 się wykąpać. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-03-25, 13:37
|
|
|
maromko, te czujniki poziomu oleju to se można między książki wsadzić. Jak dają o sobie znać to często jest już za późno ...nie muszę chyba pisać jakie sa skutki zbyt niskiego stanu oleju |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
maromko
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2016 Posty: 59 Skąd: Melton Mowbray
|
Wysłany: 2018-04-18, 19:51
|
|
|
Wymienili uszczelkę wału - za pierwszym razem nie poszło i olej dalej się sączył za to przy drugim podejściu wszystko poszło jak należy i jest ok (obeszło się bez demontażu przodu)
Zastanawiającym byla przyczyna spadającego paska. Otwórz pierwszy pasek spadł i jego część wkręciła się pod uszczelkę ( to już pisałem) - ale założyłem drugi który zaraz przed odstawieniem do warsztatu też spadł. Okazało się że koło pasowe było do wymiany, było "luźne" i wpadało w poprzeczną wibracje. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|