Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D4 11 3.0TDI ] Uszczelka wału korbowego od strony czołowe  
Autor Wiadomość
maromko 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 37
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 59
Skąd: Melton Mowbray
Wysłany: 2018-03-23, 10:56   [D4 11 3.0TDI ] Uszczelka wału korbowego od strony czołowe

Nagle wystąpił u mnie problem z ubywaniem dużej ilości oleju z silnika, około 1 litr na tydzień (jazda w koło komina) usterka ta wystąpiła po zerwaniu paska wielorowkowego, jakaś jego część podejrzewam wkręciła się za koło pasowe wału korbowego czego nie zauważyłem i uszkodziła uszczelkę wału "wchodząc" pomiędzy uszczelkę a wał.
Wyciek widoczny jest pod kołem pasowym dokładnie na wysokości środka koła.
Zdjęcia z dzisiaj rana - wczoraj umylem silnik aby zlokalizować wyciek.

Moje pytanie czy opisany scenariusz jest możliwy i czy wymiana uszczelki rozwiąże problem?
Wymieć również koło pasowe?
Czy dalsza jazda jest możliwa?

 
 
Karizmo 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 174
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-03-23, 15:22   

Tak możesz jeździć jak braknie oleju sam się pierwszy dowiesz.
Pytanie tak debilne że szkoda gadać, jak ktoś ma szklaną kule to ci odpowie.
Ja tam bym naprawił i miał z głowy to nie parch 20 letni żeby żydzić na każdym kroku.
 
 
maromko 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 37
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 59
Skąd: Melton Mowbray
Wysłany: 2018-03-23, 15:30   

Po to jest czujnik aby poinformować że brakuje oleju i wtedy dolewam.
Bardziej pytając czy mogę jeździć chodziło mi o dojazd do warsztatu.
Jak nie wiesz to nie śmierć, pytałem o to czy scenariusz przedstawiony przeze mnie jest prawdopodobny.
Mimo wszystko dzięki za "kreatywna" odpowiedz
 
 
Karizmo 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 174
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-03-23, 21:43   

maromko napisał/a:
Bardziej pytając czy mogę jeździć chodziło mi o dojazd do warsztatu.


Skoro

maromko napisał/a:
około 1 litr na tydzień (jazda w koło komina)


To po co pytać się kretyńsko dalej ?
 
 
maromko 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 37
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 59
Skąd: Melton Mowbray
Wysłany: 2018-03-23, 23:55   

Dzięki kolego Karizmo za profesjonalna opinię - po to jest to forum aby pytać, może jest to Tobie nie na rękę ale musisz się z tym pogodzić przyjacielu.

Może komuś się przyda.

Mechanik potwierdził że powodem wycieku jest uszkodzona uszczelka wału, jutro jestem umówiony na jej wymianę.

Uszczelka sama w sobie droga nie jest w UK £20, wymiana wygląda na prostą, możliwe że będzie potrzebny ściągacz do koła pasowego - dopytam jutro.
 
 
Karizmo 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 174
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-03-24, 19:33   

No pytać, tylko to tak jak byś był chory na zapalenie płuc i się pytał czy możesz lody jeść i w stawie przy -20 się wykąpać.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-03-25, 13:37   

maromko, te czujniki poziomu oleju to se można między książki wsadzić. Jak dają o sobie znać to często jest już za późno ...nie muszę chyba pisać jakie sa skutki zbyt niskiego stanu oleju <hihi>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
maromko 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 37
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 59
Skąd: Melton Mowbray
Wysłany: 2018-04-18, 19:51   

Wymienili uszczelkę wału - za pierwszym razem nie poszło i olej dalej się sączył za to przy drugim podejściu wszystko poszło jak należy i jest ok (obeszło się bez demontażu przodu)

Zastanawiającym byla przyczyna spadającego paska. Otwórz pierwszy pasek spadł i jego część wkręciła się pod uszczelkę ( to już pisałem) - ale założyłem drugi który zaraz przed odstawieniem do warsztatu też spadł. Okazało się że koło pasowe było do wymiany, było "luźne" i wpadało w poprzeczną wibracje.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-04-19, 05:29   

Zależy jak bardzo luźne. Ja ostatnio wymieniałem też koło pasowe bo przy użyciu dość sporej siły mogłem je odginać.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.