Autor |
Wiadomość |
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-09-23, 21:05
|
|
|
https://www.zf.com/global...HP_50130_EN.pdf
nie ma nad czym dyskutować - producent jasno określa czy wymieniać czy nie....
należy tylko pamiętać, że wymiana powinna być metodą dynamiczną zgodnie z cała procedurą (płukanie wcześniej skrzyni środkami czyszczącymi, wymiana oleju....itd.)
Marcin2013 napisał/a: | Znaczy napisałem że Multi jest wyjątkiem jeśli chodzi o wymianę oleju ASO zaleca wymianę co 60 lub 80tys |
nie tylko Multi... w S-Tronic również ASO zaleca wymianę oleju a wynika to tylko z jednego faktu... to są ich skrzynie, mają do tego dokumentacje, szkolenia... do skrzyń ZFa serwis Audi nie posiada więc się tego nie tyka... co nie zmienia faktu, że producent (ZF) zaleca wymianę
danishow napisał/a: | Lolo2 napisał/a: | Podejzewam ze nikt w Polsce nie potrafi tego zrobic | Piszesz jakby to nie wiadomo co było ...spuszcza się stary olej, wymienia filtry, wlewa świeży, rozgrzewa do odpowiedniej temperatury, sprawdza poziom i po ptakach.
Do zrobienia w niecałą godzinę |
a możesz wskazać dokumentację producenta (ZF), która opisuje to co wyżej opisałeś i zaleca taką metodę wymiany? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-09-23, 21:27
|
|
|
panton napisał/a: | a możesz wskazać dokumentację producenta (ZF) | Jeżeli usatysfakcjonuje cię niemiecka wersja to zrobię printscreen-a i wkleję w odpowiednim temacie ...pytanie brzmi: po co?
Czyżby wymiana oleju w skrzyni była dla większości ludzi jakimś nadludzkim wyczynem?
Co prawda wymiana oleju nieraz kończy się jakimś konfliktem ale na pewno nie od świeżego oleju a od nieumiejętnej kontroli poziomu.
Za mało oleju nie zaszkodzi skrzyni, za dużo już tak ...a jak wiadomo nie jeden powie sobie "a co tam będę skrzyni żałować, niech ma".
I takim oto sposobem po wymianie oleju skrzynia ulega uszkodzeniom. Nie jedną ASB już reanimowałem i w każdej było za dużo oleju. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-09-23, 21:32
|
|
|
danishow, usatysfakcjonuje mnie źródło ZFa które podaje to co opisałeś... nigdzie w serwisie ZFa metodą, którą opisałeś nie wymienią Ci oleju....
ale może jestem w błędzie więc chętnie zaktualizuję swój stan wiedzy a i dla potomnych zostanie
same plusy |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-09-23, 21:58
|
|
|
panton napisał/a: | nigdzie w serwisie ZFa metodą, którą opisałeś nie wymienią Ci oleju | Piszemy o skrzyniach w D4 czyli 0BL, czy powyższa odpowiedź odnosi się do wszystkich modeli? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-09-25, 05:52
|
|
|
powyższa wypowiedź dotyczy tematu dyskusji |
|
|
|
|
Lolo2
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8L D4
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 74 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2018-09-25, 19:02
|
|
|
Tutaj jest instrukcja ZF, jest tez link na youtube z instrukcja wymiany.
https://www.zf.com/united...change_oil.html
Z tego co widze w instrukcji chyba nic nie ma o dynamicznej wymianie oleju. |
|
|
|
|
|
|
|
zanjac
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jack
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 07 Kwi 2018 Posty: 61 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2018-09-29, 07:05
|
|
|
panton napisał/a: | https://www.zf.com/global/media/medien_mastersite/aftermarket/service_information/service_information_zf/transmission/cars_4/englisch_3/modelluebergreifend_1/ZF_SI_Oelwechselkit_8HP_50130_EN.pdf
nie ma nad czym dyskutować - producent jasno określa czy wymieniać czy nie....
należy tylko pamiętać, że wymiana powinna być metodą dynamiczną zgodnie z cała procedurą (płukanie wcześniej skrzyni środkami czyszczącymi, wymiana oleju....itd.)
Marcin2013 napisał/a: | Znaczy napisałem że Multi jest wyjątkiem jeśli chodzi o wymianę oleju ASO zaleca wymianę co 60 lub 80tys |
nie tylko Multi... w S-Tronic również ASO zaleca wymianę oleju a wynika to tylko z jednego faktu... to są ich skrzynie, mają do tego dokumentacje, szkolenia... do skrzyń ZFa serwis Audi nie posiada więc się tego nie tyka... co nie zmienia faktu, że producent (ZF) zaleca wymianę
danishow napisał/a: | Lolo2 napisał/a: | Podejzewam ze nikt w Polsce nie potrafi tego zrobic | Piszesz jakby to nie wiadomo co było ...spuszcza się stary olej, wymienia filtry, wlewa świeży, rozgrzewa do odpowiedniej temperatury, sprawdza poziom i po ptakach.
Do zrobienia w niecałą godzinę |
a możesz wskazać dokumentację producenta (ZF), która opisuje to co wyżej opisałeś i zaleca taką metodę wymiany? |
Wszystko o czym napisałeś, określiłem w moim temacie oraz postach nr 1,2 i 3 tak więc nie ma po co powtarzać i na darmo rozbudowywać tematu. |
_________________ życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-10-01, 07:41
|
|
|
nie wytłumaczyłeś skąd wynika fakt że w jednych skrzyniach ASO zaleca wymianę i to wykonuje a w innych nie...
po drugie powielasz pewne stereotypy, że skrzynia dwusprzęgłowa nie jest w stanie przenieść dużej mocy to proponuję zainteresować się jaka skrzynia była montowana w poliftowej R8 pierwszej generacji, w R8 Plus drugiej generacji nie wspominając o np. Bugatti Veyron
ale nie odbiegając od głównego tematu dyskusji wzbogać naszą wiedzę opisem procedury wymiany oleju (metoda dynamiczna)
będzie doskonały topic dla wszystkich co chcą zmieniać olej (99% warsztatów w PL specjalizujących się tylko w ASB nie potrafi tego poprawnie wykonać)
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-10-01, 08:02
|
|
|
W Aventadorze też jest jednosprzęgłowa "wolna" skrzynia... Jeśli się nie mylę 770KM w serii?
Panton nie wiem jak jest z dokumentacją ale ZF trochę sam to sugeruje przygotowując gotowe zestawy do wymiany oleju. Jest w zestawie tyle oleju co mieści się w skrzyni. Czytałem o tym, całkiem niedawno, artykuł. ZF początkowo, podobno (według autora, ja nie mam pojęcia jaka była historia), nie oferował i nie zalecał wymiany oleju w tych skrzyniach. Z czasem po kilku latach wprowadził taką możliwość i zalecenie ale wykonywał to w kilku swoich miejscach i tylko dynamicznie. A Później przygotowano instrukcję i zestawy (te o których pisałem) dla przeciętnego mechanika aby mógł to zrobić statycznie w warsztacie. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
zanjac
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jack
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 07 Kwi 2018 Posty: 61 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2018-10-04, 22:27
|
|
|
panton napisał/a: | nie wytłumaczyłeś skąd wynika fakt że w jednych skrzyniach ASO zaleca wymianę i to wykonuje a w innych nie... |
nie jestem kolego inżynierem tworzącym te skrzynie i po prostu nie wiem ale jestem użytkownikiem i dzielę się spostrzeżeniami własnymi użytkując w rodzinie przez kilkadziesiąt lat różne modele audi od V8, przez 80, 100, A3,A4,A6 i oczywiście w różnej postaci A8 od W12 prze S8 do RS6.
[ Dodano: 2018-10-04, 23:32 ]
panton napisał/a: | po drugie powielasz pewne stereotypy, że skrzynia dwusprzęgłowa nie jest w stanie przenieść dużej mocy to proponuję zainteresować się jaka skrzynia była montowana w poliftowej R8 pierwszej generacji, w R8 Plus drugiej generacji nie wspominając o np. Bugatti Veyron |
jak pisałem jestem użytkownikiem i multitronic w samochodzie mojej żony A4 200 8r. a także dsg dwusprzęgłowe w moim dawnym A6 C7 S-tronic-7 2014 r to pacjenci potrzebujący specjalnej uwagi i szczególnej obsługi w stosunku do tradycyjnych skrzyń hydraulicznych typu tiptronic.
[ Dodano: 2018-10-04, 23:43 ]
panton napisał/a: | po drugie powielasz pewne stereotypy, |
Nigdy nikogo nie powielam, gdyż sam analizuję i podwyższam poziom wiedzy praktycznej i bardzo lubię krytykę gdyż jest kreatywna
[ Dodano: 2018-10-04, 23:49 ]
drago_o napisał/a: | Panton nie wiem jak jest z dokumentacją ale ZF trochę sam to sugeruje przygotowując gotowe zestawy do wymiany oleju. Jest w zestawie tyle oleju co mieści się w skrzyni. |
Nic dodać nic ująć , dobra robota kolego. |
_________________ życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
|
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-10-15, 21:04
|
|
|
Dlaczego zatem orientując się konkretnie pod swoje auto ze skrzynią tiptronic, od ASO po niezależne warsztaty specjalizujące się w Audi każdy powiedział, że w tym konkretnym modelu i tej skrzyni oleju się nie wymienia?
Przeciez w ich interesie jest ten olej wymieniać, tym bardziej, że litr kosztuje chyba ponad 300 zł? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-10-15, 21:21
|
|
|
drago_o napisał/a: | Bo ASO chciałoby wymieniać te skrzynie a warsztaty regenerować. Litr nie jest aż tak drogi. Tylko producent skrzyni zaleca wymianę oleju w niej |
może i tak, ale bez przesady jeżeli firmy zajmujące się wymianą oleju w skrzyni odradzają, a 3 ASO z różnych miast wskazały po Vinie że w tym przypadku i tej skrzynii producent nie przewiduje wymiany.
oprócz tego niestety słyszałem więcej negatywnych opinii po wymianie niż pozytywnych |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-10-16, 07:13
|
|
|
walus30 napisał/a: | oprócz tego niestety słyszałem więcej negatywnych opinii po wymianie niż pozytywnych |
dlatego, że usługa była niewłaściwie wykonana
i litr oleju nie kosztuje 300zł
przejedź się do serwisu ZFa i powiedź im, że oleju się nie wymienia bo tak specjaliści z PL stwierdzili to zobaczysz ich reakcję
zanjac napisał/a: |
drago_o napisał/a:
Panton nie wiem jak jest z dokumentacją ale ZF trochę sam to sugeruje przygotowując gotowe zestawy do wymiany oleju. Jest w zestawie tyle oleju co mieści się w skrzyni.
Nic dodać nic ująć , dobra robota kolego.
|
to wymień takim zestawem olej w skrzyni z nalotem w granicach 200kkm a przy takim najczęściej jest robiona pierwsza wymiana wtedy przekonasz się po co jest wymiana dynamiczna z całą procedurą płukania skrzyni odpowiednimi środkami |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|