Autor |
Wiadomość |
Lolo2
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8L D4
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 74 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2018-10-22, 14:03
|
|
|
Tak sie klocicie o ten olej.
To wyjasnijcie mi dlaczego w ciezarowkach, autobusach - mosty, skrzynie wogole sie nie wymienia oleju a auta te spokojnie 1 000 000km wytrzymuja? Przeciez w 80% samochodow ciezarowych tez mamy skrzynie i mosty ZF.
A taka biedna osobowka, po 10 000km to najlepiej olej w silniku wymienic. W skrzyni po 80 000km. Jak dla mnie niektore rzeczy to paranoja. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-10-22, 17:24
|
|
|
Lolo2 napisał/a: | To wyjasnijcie mi dlaczego w ciezarowkach, autobusach - mosty, skrzynie wogole sie nie wymienia oleju a auta te spokojnie 1 000 000km wytrzymuja? Przeciez w 80% samochodow ciezarowych tez mamy skrzynie i mosty ZF. |
a jakimi prędkościami i w jakich warunkach jeżdżą np. ciężarówki. tam nw większości przebiegi autostradowe, tak więc podobnie w A8 skrzynia o wiele dłużej wytrzyma niż w cyklu miejskim.
Autobusy
Lolo2 napisał/a: | A taka biedna osobowka, po 10 000km to najlepiej olej w silniku wymienic. |
oczywiście, że tak...wymiany typu long life co 30kkm to jest jakieś nieporozumienie później wystarczy zajrzeć do środka jak to wygląda i jak to chodzi. Tyle, ze kogoś, kto kupuje auto na gwarancji i serwisuje w ASO nie interesuje częstotliwość wymiany oleju, bo za te 3 - 5 lat i tak weźmie następne...
Dopiero niestety po ok. 10 latach wychodzi problem, bo np. nastawniki stukają, lub pod korkiem oleju bród i dramat... Ale kto będzie się przejmować w jakim stanie auto będzie za 10 lat
wystarczy poczytać
http://www.auto-swiat.pl/...0-tys-km/e6q0k1 |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-10-22, 19:39
|
|
|
Lolo2 napisał/a: | Tak sie klocicie o ten olej.
To wyjasnijcie mi dlaczego w ciezarowkach, autobusach - mosty, skrzynie wogole sie nie wymienia oleju a auta te spokojnie 1 000 000km wytrzymuja? Przeciez w 80% samochodow ciezarowych tez mamy skrzynie i mosty ZF.
A taka biedna osobowka, po 10 000km to najlepiej olej w silniku wymienic. W skrzyni po 80 000km. Jak dla mnie niektore rzeczy to paranoja. |
Nikt się nie kłóci, ale wcześniej pisałeś że nie trzymasz auta dłużej itd. pomykasz 3 latkiem to po co w ogóle się wypowiadasz jak sprawa cie nie dotyczy, często słychać że wiekowe skrzynie padają, moja się na razie trzyma, może dlatego że już kilkakrotnie wymieniałem olej.
CINEK napisał/a: | a jakimi prędkościami i w jakich warunkach jeżdżą np. ciężarówki. |
jeszcze trzeba dopisać że w osobowym często jest but do dechy.
CINEK napisał/a: | Dopiero niestety po ok. 10 latach wychodzi problem, bo np. nastawniki stukają, lub pod korkiem oleju bród i dramat.. |
Dokładnie |
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-10-23, 07:11
|
|
|
CINEK napisał/a: | a jakimi prędkościami i w jakich warunkach jeżdżą np. ciężarówki. |
jeszcze trzeba dopisać że w osobowym często jest but do dechy.
Po pierwsze ciężarówki są znacznie starsze niż osobówki i tam raczej nikt ich nie zmienia po 2-3 latach, oleju również się nie zmienia.
Po drugie prędkość ma mniejsze znaczenie niż obciążenia jakie przyjmuje ciężarówka i ilość przełożeń. Pomyśl ile cykli przełożeń wykonuje skrzynia w ciężarówce a ile w osobówce
Moim zdaniem wymiana oleju w skrzyni jeżeli producent samochodu nie przewiduje to nie jest konieczna. JEdynym argumentem wszystkich obecnych jest to, że ASO zależy na tym żeby skrzynia się zepsuła. Tylko skrzynia i tak się nie zepsuje na gwarancji, a później jak auto ma 10-15 lat czy ktoś pojedzie na naprawę do ASO? Moim zdaniem teoria z ASO jest nietrafiona. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-10-23, 09:22
|
|
|
walus30 napisał/a: | Moim zdaniem wymiana oleju w skrzyni jeżeli producent samochodu nie przewiduje to nie jest konieczna. |
Audi nie jest producentem skrzyni tylko ZF. ZF zaleca wymianę. Ile razy można pisać to samo ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-10-23, 09:35
|
|
|
dice111 napisał/a: | walus30 napisał/a: | Moim zdaniem wymiana oleju w skrzyni jeżeli producent samochodu nie przewiduje to nie jest konieczna. |
Audi nie jest producentem skrzyni tylko ZF. ZF zaleca wymianę. Ile razy można pisać to samo ? |
Ale ja kupiłem samochód od Audi, a nie od ZF, i korzystam z obsługi Audi a nie ZF
Poza tym gdzie jest to napisane dokładnie , że w tym modelu trzeba zmieniać? Proszę o taki dokument, przy wizycie w ASO przestawię i dam znać |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-10-23, 11:04
|
|
|
walus30 napisał/a: | Ale ja kupiłem samochód od Audi, a nie od ZF, i korzystam z obsługi Audi a nie ZF |
tyle, że te obsługa audi jest wyssana z palca i stworzona wg ich uznania, tak aby napędzać skarbonkę korzystając z niewiedzy klientów, lub zakładać niektórym klapki na oczy aby zbyt daleko w przód nie wychodzili....
Cytat: | Poza tym gdzie jest to napisane dokładnie , że w tym modelu trzeba zmieniać? Proszę o taki dokument, przy wizycie w ASO przestawię i dam znać |
w samej książce serwisowej jest wzmianka o tym że olej AFT w skrzyni biegów powinien być wymieniany co 60 KKM (u góry po prawej- str.11)
w wolnym tłumaczeniu, za dopłatą poza "normalnym serwisem" wymiana oleju ATF co 60.000KM ... skąd ASO niby ma informację co ile się wymienia olej w ASB czy też innych podzespołach skrzyni jak nie od producenta ???
A to że mówią..."nie wymieniać" jest chyba oczywistą oczywistością, której tłumaczyć nie trzeba...
Niestety przez właśnie taki serwis, późniejszy nabywca trafia gruz, w którym skrzynia pada po 6 miesiącach od kupna i w świat idzie opinia "jakie to te skrzynia w audi są do doopy bo szybko padają, a silniki złomy, bo po 160-200KKM, coś zaczyna grzechotać, słychać nastawniki itp .... z niczego się to nie bierze |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-10-23, 11:13
|
|
|
Szkoda strzępić ryja, nie od dziś wiadomo, że największą wadą samochodu jest jego poprzedni właściciel |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-10-23, 22:42
|
|
|
dice111 napisał/a: | walus30 napisał/a: | Moim zdaniem wymiana oleju w skrzyni jeżeli producent samochodu nie przewiduje to nie jest konieczna. |
Audi nie jest producentem skrzyni tylko ZF. ZF zaleca wymianę. Ile razy można pisać to samo ? |
szkoda klawiatury....zawsze znajdą się jednostki, które będą wiedziały swoje
ps: nowy olej w butelce ma swój termin ważności a w skrzyni gdzie pracuje przez 10lat i 300kkm nalotu jest ok |
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-10-24, 05:55
|
|
|
panton napisał/a: | dice111 napisał/a: | walus30 napisał/a: | Moim zdaniem wymiana oleju w skrzyni jeżeli producent samochodu nie przewiduje to nie jest konieczna. |
Audi nie jest producentem skrzyni tylko ZF. ZF zaleca wymianę. Ile razy można pisać to samo ? |
szkoda klawiatury....zawsze znajdą się jednostki, które będą wiedziały swoje
ps: nowy olej w butelce ma swój termin ważności a w skrzyni gdzie pracuje przez 10lat i 300kkm nalotu jest ok |
OK,
mam 126 TK, 2012 rok.
To kiedy Waszym zdaniem powinienem wymienić olej i ile to kosztuje? Słyszałem, że olej do tej skrzyni to koszt kilka stówek za litr? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-10-24, 07:13
|
|
|
Faktycznie ten olej jest taki drogi? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-10-24, 15:18
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Jest stosunkowo tani , wiec kwota nie będzie napewno problemem |
Dostałem przed chwila z ASO z serwisowki zrzut zaraz wrzucę .
Podsumowując uważacie na 100%, ze nie istnieje skrzynia w której się
Nie wymienia oleju , bo trzeba to robić w każdej tak?
Poniżej kawałek korespondencji z ASO:
„Zależy od rodzaju skrzyni biegów a konkretnie od tego czy producent
zastosował sprzęgło mokre czy suche. Jeżeli mokre to wówczas wymienia się
olej ATF w skrzyni a konkretnie w sprzęgle co 60000 km.” |
|
|
|
|
|