Które byś wybrał? |
F01 |
|
11% |
[ 1 ] |
D4 |
|
88% |
[ 8 ] |
|
Głosowań: 9 |
Wszystkich Głosów: 9 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
grechut
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 2993
Skrzynia: 8
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: --
Dołączył: 18 Lut 2016 Posty: 28 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2018-04-16, 23:17 Dlaczego D4, a nie F01?
|
|
|
Hej Panowie,
od jakiegoś czasu zbieram się do kupna albo D4 albo F01.
Wiem, że w necie jest pełno porównań itp ale chciałbym aby wypowiedzieli się ludzie, którzy stali przed podobnym dylematem i co wybrali ( a może W222 ? )
W D4 silnik jaki najbardziej by mnie interesował to 4.2TDI, później 3l TDI, następnie jakiś benzyniak.
W F01 740d,730d,740i, i na saaaaaamym końcu 750i.
Dzięki za każdą odpowiedź |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2018-04-17, 07:10
|
|
|
Dlaczego D4, a nie F01?
Bo D2 Rulez
Zadajesz pytanie na forum samochodowym jednej z tych marek.
Wiadome to będzie, że większość będzie za A8. Ale z tych lat produkcji ja bym sie bardziej już skłaniał nad S-classe |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2018-04-17, 10:15
|
|
|
Generalnie to tu jest zbyt mało posiadaczy d4 abyś miał wiarygodną opinie. Z tych dwóch badziewi , żadnego bym nie wybrał |
_________________
|
|
|
|
|
grechut
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 2993
Skrzynia: 8
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: --
Dołączył: 18 Lut 2016 Posty: 28 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2018-04-17, 11:16
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Generalnie to tu jest zbyt mało posiadaczy d4 abyś miał wiarygodną opinie. Z tych dwóch badziewi , żadnego bym nie wybrał |
A czemu? I co byś wybrał w podobnym budżecie? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-04-17, 15:18
|
|
|
Wolałbym LSa. JIMM aka zanjac chyba miał tu LSa i ma D4, więc może się wypowiedzieć i porównać oba. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2018-04-17, 16:00
|
|
|
grechut, D2. Resztę zainwestowałbym w odpicowanie auta, rodzine i wyjazd na wakacje. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Kruger
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: SŁAWEK
Jeżdzę: Audi a8 d4
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Białą
|
Wysłany: 2018-04-17, 21:17
|
|
|
Miałem podobny dylemat lecz z drugiej strony od zawsze tylko Bmw jak przyszedł czas na kolejną o stanołem przed wyborem f01 w gre wchodził tylko disel v 12 już mam padło na 740d i tu pojawiły się schody bo to najbardziej poszukiwana jednostka w f01 wszystkie jednostki bęzynowe mają wade fabryczną wtryskiwaczy które lały i doprowadzały do zatarcia silnika jak i turbin .
W motorach 740d kłopotliwe są również turbiny a ceny nie zajechanych egzemplarzy z potwierdzoną historią są 20 do 30 tyś wyższe niż benzyny i trzeba wydać za pierwsze roczniki ok 100/110 tyś zł a werje xdrive jeszcze więcej więc mój wybór padl na a8 z prawdziwą v8 i mocą z pojemności a nie z turbin jak w przypadku f01 740d
I wykrzesania z 3 litrów ponad 300km |
|
|
|
|
grechut
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 2993
Skrzynia: 8
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: --
Dołączył: 18 Lut 2016 Posty: 28 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2018-04-17, 21:30
|
|
|
Kruger napisał/a: | Miałem podobny dylemat lecz z drugiej strony od zawsze tylko Bmw jak przyszedł czas na kolejną o stanołem przed wyborem f01 w gre wchodził tylko disel v 12 już mam padło na 740d i tu pojawiły się schody bo to najbardziej poszukiwana jednostka w f01 wszystkie jednostki bęzynowe mają wade fabryczną wtryskiwaczy które lały i doprowadzały do zatarcia silnika jak i turbin .
W motorach 740d kłopotliwe są również turbiny a ceny nie zajechanych egzemplarzy z potwierdzoną historią są 20 do 30 tyś wyższe niż benzyny i trzeba wydać za pierwsze roczniki ok 100/110 tyś zł a werje xdrive jeszcze więcej więc mój wybór padl na a8 z prawdziwą v8 i mocą z pojemności a nie z turbin jak w przypadku f01 740d
I wykrzesania z 3 litrów ponad 300km |
OK, a obiektywnie jesteś zadowolony czy nie? Chodzi mi o taką na prawdę obiektywna opinie, bo wielu ludzi nie potrafi się przyznać że wtopili kupując jakiś syf i usilnie mówią, że wszystko super i tak krąg załamania rośnie.. |
|
|
|
|
|
|
|
Kruger
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: SŁAWEK
Jeżdzę: Audi a8 d4
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Białą
|
Wysłany: 2018-04-17, 21:56
|
|
|
Obiektywnie na dzień wczorajszy byłem bardzo zadowolony 4.2 tdi ma naprawde ogromny zapas mocy i bardzo miłe spalanie komfort jest bardzo dobry no i quatro robi robotę dużo jeżdże na narty i bardzo mi sie przydało
Ale są też takie ,ceny części do audi w porównaniu do bmw to jakaś masakra choć mercedes jeszcze bardziej boli .Dziś szlak trafił coś z zawiszeniem i plany na Solden legły w gruzach a takich sytuacji nie znosze i jestę wściekły wiem że to bolączka audi i mam nadzieje że to szybko ogarne .Kupiłem niezajechane a8 za spore pieniądzę aby uniknąć takich awarii .
Wciąż jednak twierdze że to lepszy wybór niż f01 czy x6 bo o nim też myślałem |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-04-18, 12:19
|
|
|
dice111 napisał/a: | Wolałbym LSa. JIMM aka zanjac chyba miał tu LSa i ma D4, więc może się wypowiedzieć i porównać oba. |
jeździłem LS460 z 2008 i nie zamieniłbym tego pudła na swojego strupa D3 w gnoju 4.2 V8
F01 jest ładna tylko ten napęd xDrive
D4 lifta z 4.0TFSI lub 4.2TDI (kto co woli) brałbym jak Misiewicz medale |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2018-04-18, 12:54
|
|
|
Legendarny silnik 4.2 TDI V8
Nawet pracownicy BMW go cenią jest chyba w tej chwili numerem 1 na rynku
Niezawodność i kultura pracy |
|
|
|
|
grechut
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 2993
Skrzynia: 8
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: --
Dołączył: 18 Lut 2016 Posty: 28 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2018-04-18, 15:21
|
|
|
panton napisał/a: | dice111 napisał/a: | Wolałbym LSa. JIMM aka zanjac chyba miał tu LSa i ma D4, więc może się wypowiedzieć i porównać oba. |
jeździłem LS460 z 2008 i nie zamieniłbym tego pudła na swojego strupa D3 w gnoju 4.2 V8
F01 jest ładna tylko ten napęd xDrive
D4 lifta z 4.0TFSI lub 4.2TDI (kto co woli) brałbym jak Misiewicz medale |
Na lifta niestety mnie nie stać
Auto i tak będę kupował w DE ze względu na to, że tam się przeprowadzam i po prostu w PL mnie się nie opłaca
Martwi mnie tylko jedno.. Ciekawe jak u nich z tymi serwisami olejowymi itp.. Czy robili co 10-15tys czy jak kazali co 30 |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-04-18, 15:41
|
|
|
grechut, wedle książki... czyli LL (30kkm) |
|
|
|
|
grechut
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 2993
Skrzynia: 8
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: --
Dołączył: 18 Lut 2016 Posty: 28 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2018-04-18, 16:22
|
|
|
panton, no i właśnie o to mi chodzi. Nie wiem jak to z tymi nowymi silnikami ale serwis chociażby olejowy co 30k km wydaje mi się z lekka przegięciem ( chociaż w moim S40 też był taki zalecany i tak robił właściciel od którego kupiłem auto i w sumie się nic nie działo, przy 240k km auto jeździło na fabrycznym oleju 0W |
|
|
|
|
|
|
|
rafalr93
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: RZuwary
|
Wysłany: 2018-04-18, 17:37
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | grechut, D2. Resztę zainwestowałbym w odpicowanie auta, rodzine i wyjazd na wakacje. |
Nie każdy chce jeździć starym kredensem
A tak poważnie , ktoś chce pomoc w wyborze a tu nagle janusz motoryzacji mówi że on za tą kasę wolałby wyjazd na wakacje a dziecku kupić zabawkę ...
A kogo to obchodzi ? Co to wnosi do tematu ?
Inni wolą przepić tą kasę ...
Wracają do tematu , to wybrałbym W222 500 long , ewentualnie 300 diesel .
D4 jakby nie było to już stary model . |
|
|
|
|
|