Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[inne] Informacje na temat LPG w W12  
Autor Wiadomość
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-04-09, 13:56   [inne] Informacje na temat LPG w W12

Przeglądając info o silniku W12 znalazłem ciekawy temat o instalacji LPG w tym silniku. Pomijając fakt montowanych komponentów (każdy może wstawić to co uzna za słuszne) to jest trochę ciekawych info na temat samego zamontowania wtryskiwaczy.

http://www.gazeo.pl/lpg/p...tykul,6082.html

Nie wiedziałem, czy kontynuować jakiś temat, czy zakładać nowy, jeżeli mod uzna że gdzieś trzeba przenieść to proszę zrobić porządek ;-)
_________________

 
 
JohnyBravo 

Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: W12 D3
Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-08-02, 14:09   

Ciekawy link. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć gdzie była zakładana ta instalacja Acon'a?
:-)

Czy jest ktoś, kto zakładał LPG w D3 W12 i pochwaliłby się gdzie, co zakładał i jak się sprawuje instalacja?

(partaczy od LPG nie brakuje, a bujać się potem z takim spapranym autem po innych warsztatach, to musi być tragedia)
_________________
Marcin

W12+Z1000SX
 
 
BiLu 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 229
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-08-02, 14:45   

Ciekawe czy przy wierceniu nic im do środka nie poleciało :roll:
Czy zamiast rurek nie dałoby rady skorygować czasów z poziomu sterownika LPG?
_________________

 
 
emdzej 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 373
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-08-02, 14:49   

Mój gazownik robił w Mercedesie W221 5,5 V12 (2xBRC) i chodzi bardzo dobrze (nie ma żadnych problemów) reduktory ukryte w nadkolach.
 
 
JohnyBravo 

Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: W12 D3
Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-08-03, 00:02   

BiLu napisał/a:
Ciekawe czy przy wierceniu nic im do środka nie poleciało
Czy zamiast rurek nie dałoby rady skorygować czasów z poziomu sterownika LPG?


Raczej się zdejmuje kolektor przed wierceniem :D
Co do korekcji czasu, to chyba tylko korygując algorytm, bo tu chodzi o to, aby dostawał gaz w odpowiednim momencie, a nie przez dłuższy czas, ale z opóźnieniem. Najlepiej, aby każdy wtryskiwacz był zamontowany w takiej samej odległości od zaworu. Te rurki to jakieś rozwiązanie -z tego co piszą wystarczająco skuteczne.

emdzej napisał/a:
reduktory ukryte w nadkolach.


Nie chciałbym mieć reduktorów ukrytych gdziekolwiek -powinny być raczej łatwodostępne w razie 'W'

W12 ma różne długości kanałów dolotowych i to może być problem, nie wiem jak w tym V12 merca.

Może ktoś konkretnie z W12 ma doświadczenie?
_________________
Marcin

W12+Z1000SX
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-08-03, 07:03   

to są tak zwane długie dysze stosuje
je się wtedy jak nawierty nie można wykonać blisko wtryskiwacza paliwa lub zaworów

[ Dodano: 2013-08-03, 08:06 ]
jak puścili na apisach to powodzenia bo teraz doczytałem
ale i piotra wszystko jest możliwe :mrgreen:
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-03, 08:41   

JohnyBravo napisał/a:


Nie chciałbym mieć reduktorów ukrytych gdziekolwiek -powinny być raczej łatwodostępne w razie 'W'


czemu?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-03, 18:49   

Mój gazownik ogarnia W12 i V12 bez problemu. Z tego co wiem robili takie wynalazki i to z powodzeniem.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-08-03, 23:29   

JohnyBravo napisał/a:
Może ktoś konkretnie z W12 ma doświadczenie?

LPG w W12 jest wykonalne ale nie ma co liczyć na to, że będzie tanio. Poza tym trzeba szukać naprawdę mądrej głowy, żeby nic nie popsuli i żeby po montażu chodziło to poprawnie.

Jeździłem wielokrotnie jedną W12 z LPG... pod maską siedział Prince ale niestety zakładany był w niemcowni i po sprowadzeniu do PL wymagał znacznych poprawek... ale po poprawkach pracę na LPG znosił całkiem dobrze i zrobił na tym sporo km bez jakichś większych problemów.

Dodatkowym problemem jest też oczywiście miejsce bo sterowniki są 2 a reduktory 2 albo i 3 i trzeba to wszystko gdzieś upchnąć a akurat w W12 miejsca pod maską jest tyle co na lekarstwo... dlatego montażysta to musi być ktoś naprawdę ogarnięty.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-04, 09:23   

FOSS napisał/a:

Jeździłem wielokrotnie jedną W12 z LPG... pod maską siedział Prince ale niestety zakładany był w niemcowni i po sprowadzeniu do PL wymagał znacznych poprawek... ale po poprawkach pracę na LPG znosił całkiem dobrze i zrobił na tym sporo km bez jakichś większych problemów.

Dodatkowym problemem jest też oczywiście miejsce bo sterowniki są 2 a reduktory 2 albo i 3 i trzeba to wszystko gdzieś upchnąć a akurat w W12 miejsca pod maską jest tyle co na lekarstwo... dlatego montażysta to musi być ktoś naprawdę ogarnięty.


PRINS firma bodaj holenderska

Auto to pewnie Rafelka, pytalem go tutaj o gaz w W12 niestety milczał

moze coś (zdjęcia, informacje jak to było montowane) z niego wyciągniesz? :peace:
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2013-08-04, 11:11   

Gaz oczywiście jest zakładalny. Ceny jakie spotkałem to od 7 do 12 tys zł.

Ja z powodu małych przebiegów już byłej W12 wybrałem inne rozwiązanie.

Kupiłem za te PLNy drugie auto wykorzystywane do pracy.

I przy intensywnym wykorzystywaniu auta w pracy takie rozwiązanie jest chyba najlepsze.

Po pierwsze primo; ekonomika - spalanie i serwisu jest dużo niższy.
Po drugie primo: ogólne zużycie auta jest dużo mniejsze (środek, felgi, obcierki/stłuczki itp),
Po trzecie primo: w moim przypadku jeszcze W12 nie pomagało by w pracy albo nawet utrudniało kontakty z klientami.
Po czwarte primo: zdecydowanie większa przyjemność z weekendowo wycieczkowego korzystania z W12.

Ale ostatnio tak nad tym myślałem i chyba następne zagazuje. Będę miał wtedy więcej wymówek (przyjemności), żeby częściej korzystać z tego auta.

Wszystko zależy do czego ma być auto. Jeżeli masz robić W12 więcej niż 12-15 tys km rocznie to gazuj. Poniżej odpuścił bym sobie i kupił "wytłoczę" na co dzień.
8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-08-04, 15:51   

wtryski -1200
kompy 1300
reduktoru 600
butla rurki itp 1000
a reszta :mrgreen:
 
 
JohnyBravo 

Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: W12 D3
Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-08-04, 19:55   

maciu, reduktora w nadkolu bym nie chciał, bo powinien być łatwo dostępny, to może pomóc. Miałem gaz sekwencyjny w V6 więc co nieco ogarniam w temacie.

Apophis, szkoda, że aż w Żarach masz tego gazownika :mrgreen: ale dobrze wiedzieć, że są jakieś pozytywne sygnały.
Mi się wydaje, że chyba własnie znalazłem blisko siebie -w Mławie robił facet na Stagu dwie W12 i twierdzi, że jedna poszła w Polskę, a druga miała się dobrze jak ją ostatnio widział. Stag by mi pasował, bo taki miałem i nie mam zastrzeżeń, a i sprzęt do diagnostyki mi się ostał ;-)

U mnie przebiegi będą nie za duże, około 25tys km rocznie, ale miałem do tej pory 2 auta, 3-cie kobiety i w sumie to serwis i wszystko inne x3, no i nie chcę już tak. Sprzedaję przychówek i A8 będzie niedługo, a przy takim dużym wolnym ssaku LPG musi być jak dla mnie.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-08-04, 20:47   

JohnyBravo napisał/a:
reduktora w nadkolu bym nie chciał, bo powinien być łatwo dostępny,
-czemu jak praktycznie ustawiasz ciśnienie i zapominasz o nim
przynajmniej tak ma być
25 tys rocznie to dość sporo
zazwyczaj 10 -15 to norma krajowa
 
 
JohnyBravo 

Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: W12 D3
Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-08-04, 21:12   

pepi, w reduktorze może być filtr fazy ciekłej, który trzeba wymieniać co jakieś 10kkm. inny powód to taki, że jak masz elektrozawór na reduktorze, to dobrze mieć go w łatwo dostępnym miejscu kiedy przyjdzie diagnozować wtryskiwacze.
jak dla mnie powinien być na wierzchu, ale jak kto woli :-)
_________________
Marcin

W12+Z1000SX
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.