Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[inne ] Q5 2.0 TDi 177 KM  
Autor Wiadomość
FBBBT 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Filip
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 31 Sie 2013
Posty: 31
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-01-22, 22:52   [inne ] Q5 2.0 TDi 177 KM

Witam wszystkich!
Nie wiedziałem gdzie umieścić ten temat i dalej nie wiem czy jest w odpowiednim miejscu, jeżeli w złym to bardzo przepraszam.
Koledzy, mam pewien problem z Audi Q5 2.0 TDi. Autko zostało kupione w salonie w marcu 2014 r, jak dotąd wszystko było dobrze dopóki nie zaczeły się mrozy. Co weekend pokonuję trasę 30 kilometrów i przy mrozie około -5 stopni Celsjusza silnik nie mógł złapać temperatury 90 stopni, martwi mnie to ponieważ moja aósemka z większym silnikiem szybciej osiąga temperature 90 stopni niż Q5 temperaturę 70. Co dziwne jechałem miesiąc temu z krakowa do brzeska autostradą A4, cały czas ze stałą prędkością 160 km/h, zjechałem z autostrady i po około 2-3 minutach wskazówka temperatury zaczęła się obniżać. Byłem w ASO, podłączyli auto pod komputer jednak nie stwierdzili usterki. Według mnie może być wadliwy termostat, może się on nie domykać do końca i ciągle jest jakaś szczelinka przez którą idzie płyn ostatecznie jakiś czujnik.
Proszę o pomoc
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-01-22, 22:58   

Q5 w 2.0 tdi pewnie nie ma dogrzewacza stad wolno sie rozgrzewa, ale nie trzymanie sie temp nie powinno miec miejsca w tak nowym aucie. Pozostaje Ci walka z ASO bo szkoda ruszac cos na wlasna reke w aucie z gwarancja.
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
FBBBT 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Filip
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 31 Sie 2013
Posty: 31
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-01-22, 23:03   

Czekam aż przyjdą mrozy, bo teraz nawet się ten silnik nagrzewa ale też z "oporem". Wiem, że po nagrzaniu do 90 nie powinien już silnik puszczać tej temperatury. ASO ostatnim razem zrzuciło wine na to, że nadmuch powietrza w aucie był ustawiony na max i do tego wysoka temperatura. Skala regulacji mocy nawiewu jest w tym aucie od 0-14 chyba to zawsze mam ustawione 4 i temperature 20-21 stopni, więc nie sądzę aby to było to.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-22, 23:08   

Do czynienia z 2.0 TDI miałem kilka razy lecz wersja PD i CR 2005i2008rok.
Oba w A4 Avant i ten drugi wersja 177PS.

Jeżdżąc nimi nie zauważyłem żadnego problemu z nagrzewaniem się oraz z trzymaniem temperatury z nawiewem czy bez. Opinie serwisu o ktorych piszesz są żałosne.

Objawy wskazują na termostat.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-01-23, 20:43   

FBBBT napisał/a:
(...) ASO ostatnim razem zrzuciło wine na to, że nadmuch powietrza w aucie był ustawiony na max i do tego wysoka temperatura. (...)

Filipie, rozbawiłeś mnie tym tekstem. Wesołych panów macie w tym ASO. Najwyraźniej sugerują abyś więcej ich nie odwiedzał i udał się do prawdziwego serwisu, w którym ludzie mają pojęcie o czym mówią. Porównaj wentylator chłodnicy oraz dmuchawy nawiewu. Oba urządzenia mają różne łopatki, zupełnie różne ich kształty jak i silniki różnej mocy. Ewentualnie postaw takiego pana z ASO przed maską i niech czeka aż się wentylator chłodnicy silnika włączy - może jak mu dmuchnie nieco w czaszeczkę to się chłopak ocknie. Dmuchawa nawiewu nie jest w stanie wychłodzić Ci silnika aż do tego stopnia. Normalnie należałoby podłączyć komputer, sprawdzić w jakim tempie silnik osiąga temperaturę ewentualnie organoleptycznie "macać" przewody z cieczą chłodzącą podczas pracy silnika. Dopóki silnik się nie nagrzeje rury doprowadzające ciecz do chłodnicy powinny być zimne. Dopiero po otwarciu termostatu poczujesz ciepło na rurach. Najprawdopodobniej termostat nie zamknął się i masz cały czas otwarty duży obieg. Skoro auto na gwarancji - to zgłaszaj naprawę gwarancyjną. Masz prawo tego się domagać.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
FBBBT 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Filip
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 31 Sie 2013
Posty: 31
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-01-24, 17:53   

Dziękuję bardzo za Waszę wsparcie w tym temacie. Jak wróci mi ósemka z przeglądu okresowego, bo obecnie jest wymieniany olej i filtry to zajme sie q5, bo byłbym bez auta. Napiszę jak sprawa się rozwiąże.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.