Autor |
Wiadomość |
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-04-09, 13:56 [inne] Informacje na temat LPG w W12
|
|
|
Przeglądając info o silniku W12 znalazłem ciekawy temat o instalacji LPG w tym silniku. Pomijając fakt montowanych komponentów (każdy może wstawić to co uzna za słuszne) to jest trochę ciekawych info na temat samego zamontowania wtryskiwaczy.
http://www.gazeo.pl/lpg/p...tykul,6082.html
Nie wiedziałem, czy kontynuować jakiś temat, czy zakładać nowy, jeżeli mod uzna że gdzieś trzeba przenieść to proszę zrobić porządek ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
JohnyBravo
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: W12 D3
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 15 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2013-08-02, 14:09
|
|
|
Ciekawy link. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć gdzie była zakładana ta instalacja Acon'a?
:-)
Czy jest ktoś, kto zakładał LPG w D3 W12 i pochwaliłby się gdzie, co zakładał i jak się sprawuje instalacja?
(partaczy od LPG nie brakuje, a bujać się potem z takim spapranym autem po innych warsztatach, to musi być tragedia) |
_________________ Marcin
W12+Z1000SX |
|
|
|
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-08-02, 14:45
|
|
|
Ciekawe czy przy wierceniu nic im do środka nie poleciało :roll:
Czy zamiast rurek nie dałoby rady skorygować czasów z poziomu sterownika LPG? |
_________________
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2013-08-02, 14:49
|
|
|
Mój gazownik robił w Mercedesie W221 5,5 V12 (2xBRC) i chodzi bardzo dobrze (nie ma żadnych problemów) reduktory ukryte w nadkolach. |
|
|
|
|
|
|
|
JohnyBravo
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: W12 D3
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 15 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2013-08-03, 00:02
|
|
|
BiLu napisał/a: | Ciekawe czy przy wierceniu nic im do środka nie poleciało
Czy zamiast rurek nie dałoby rady skorygować czasów z poziomu sterownika LPG? |
Raczej się zdejmuje kolektor przed wierceniem
Co do korekcji czasu, to chyba tylko korygując algorytm, bo tu chodzi o to, aby dostawał gaz w odpowiednim momencie, a nie przez dłuższy czas, ale z opóźnieniem. Najlepiej, aby każdy wtryskiwacz był zamontowany w takiej samej odległości od zaworu. Te rurki to jakieś rozwiązanie -z tego co piszą wystarczająco skuteczne.
emdzej napisał/a: | reduktory ukryte w nadkolach. |
Nie chciałbym mieć reduktorów ukrytych gdziekolwiek -powinny być raczej łatwodostępne w razie 'W'
W12 ma różne długości kanałów dolotowych i to może być problem, nie wiem jak w tym V12 merca.
Może ktoś konkretnie z W12 ma doświadczenie? |
_________________ Marcin
W12+Z1000SX |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-08-03, 07:03
|
|
|
to są tak zwane długie dysze stosuje
je się wtedy jak nawierty nie można wykonać blisko wtryskiwacza paliwa lub zaworów
[ Dodano: 2013-08-03, 08:06 ]
jak puścili na apisach to powodzenia bo teraz doczytałem
ale i piotra wszystko jest możliwe :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-08-03, 08:41
|
|
|
JohnyBravo napisał/a: |
Nie chciałbym mieć reduktorów ukrytych gdziekolwiek -powinny być raczej łatwodostępne w razie 'W'
|
czemu? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-03, 18:49
|
|
|
Mój gazownik ogarnia W12 i V12 bez problemu. Z tego co wiem robili takie wynalazki i to z powodzeniem. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-08-03, 23:29
|
|
|
JohnyBravo napisał/a: | Może ktoś konkretnie z W12 ma doświadczenie? |
LPG w W12 jest wykonalne ale nie ma co liczyć na to, że będzie tanio. Poza tym trzeba szukać naprawdę mądrej głowy, żeby nic nie popsuli i żeby po montażu chodziło to poprawnie.
Jeździłem wielokrotnie jedną W12 z LPG... pod maską siedział Prince ale niestety zakładany był w niemcowni i po sprowadzeniu do PL wymagał znacznych poprawek... ale po poprawkach pracę na LPG znosił całkiem dobrze i zrobił na tym sporo km bez jakichś większych problemów.
Dodatkowym problemem jest też oczywiście miejsce bo sterowniki są 2 a reduktory 2 albo i 3 i trzeba to wszystko gdzieś upchnąć a akurat w W12 miejsca pod maską jest tyle co na lekarstwo... dlatego montażysta to musi być ktoś naprawdę ogarnięty. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-08-04, 09:23
|
|
|
FOSS napisał/a: |
Jeździłem wielokrotnie jedną W12 z LPG... pod maską siedział Prince ale niestety zakładany był w niemcowni i po sprowadzeniu do PL wymagał znacznych poprawek... ale po poprawkach pracę na LPG znosił całkiem dobrze i zrobił na tym sporo km bez jakichś większych problemów.
Dodatkowym problemem jest też oczywiście miejsce bo sterowniki są 2 a reduktory 2 albo i 3 i trzeba to wszystko gdzieś upchnąć a akurat w W12 miejsca pod maską jest tyle co na lekarstwo... dlatego montażysta to musi być ktoś naprawdę ogarnięty. |
PRINS firma bodaj holenderska
Auto to pewnie Rafelka, pytalem go tutaj o gaz w W12 niestety milczał
moze coś (zdjęcia, informacje jak to było montowane) z niego wyciągniesz? :peace: |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-08-04, 11:11
|
|
|
Gaz oczywiście jest zakładalny. Ceny jakie spotkałem to od 7 do 12 tys zł.
Ja z powodu małych przebiegów już byłej W12 wybrałem inne rozwiązanie.
Kupiłem za te PLNy drugie auto wykorzystywane do pracy.
I przy intensywnym wykorzystywaniu auta w pracy takie rozwiązanie jest chyba najlepsze.
Po pierwsze primo; ekonomika - spalanie i serwisu jest dużo niższy.
Po drugie primo: ogólne zużycie auta jest dużo mniejsze (środek, felgi, obcierki/stłuczki itp),
Po trzecie primo: w moim przypadku jeszcze W12 nie pomagało by w pracy albo nawet utrudniało kontakty z klientami.
Po czwarte primo: zdecydowanie większa przyjemność z weekendowo wycieczkowego korzystania z W12.
Ale ostatnio tak nad tym myślałem i chyba następne zagazuje. Będę miał wtedy więcej wymówek (przyjemności), żeby częściej korzystać z tego auta.
Wszystko zależy do czego ma być auto. Jeżeli masz robić W12 więcej niż 12-15 tys km rocznie to gazuj. Poniżej odpuścił bym sobie i kupił "wytłoczę" na co dzień.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-08-04, 15:51
|
|
|
wtryski -1200
kompy 1300
reduktoru 600
butla rurki itp 1000
a reszta :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
JohnyBravo
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: W12 D3
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 15 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2013-08-04, 19:55
|
|
|
maciu, reduktora w nadkolu bym nie chciał, bo powinien być łatwo dostępny, to może pomóc. Miałem gaz sekwencyjny w V6 więc co nieco ogarniam w temacie.
Apophis, szkoda, że aż w Żarach masz tego gazownika :mrgreen: ale dobrze wiedzieć, że są jakieś pozytywne sygnały.
Mi się wydaje, że chyba własnie znalazłem blisko siebie -w Mławie robił facet na Stagu dwie W12 i twierdzi, że jedna poszła w Polskę, a druga miała się dobrze jak ją ostatnio widział. Stag by mi pasował, bo taki miałem i nie mam zastrzeżeń, a i sprzęt do diagnostyki mi się ostał ;-)
U mnie przebiegi będą nie za duże, około 25tys km rocznie, ale miałem do tej pory 2 auta, 3-cie kobiety i w sumie to serwis i wszystko inne x3, no i nie chcę już tak. Sprzedaję przychówek i A8 będzie niedługo, a przy takim dużym wolnym ssaku LPG musi być jak dla mnie. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-08-04, 20:47
|
|
|
JohnyBravo napisał/a: | reduktora w nadkolu bym nie chciał, bo powinien być łatwo dostępny, | -czemu jak praktycznie ustawiasz ciśnienie i zapominasz o nim
przynajmniej tak ma być
25 tys rocznie to dość sporo
zazwyczaj 10 -15 to norma krajowa |
|
|
|
|
|
|
|
JohnyBravo
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: W12 D3
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 15 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2013-08-04, 21:12
|
|
|
pepi, w reduktorze może być filtr fazy ciekłej, który trzeba wymieniać co jakieś 10kkm. inny powód to taki, że jak masz elektrozawór na reduktorze, to dobrze mieć go w łatwo dostępnym miejscu kiedy przyjdzie diagnozować wtryskiwacze.
jak dla mnie powinien być na wierzchu, ale jak kto woli :-) |
_________________ Marcin
W12+Z1000SX |
|
|
|
|
|