Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Demontaż silnika i skrzyni  
Autor Wiadomość
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-09-05, 16:33   [ALL] Demontaż silnika i skrzyni

Jw, jak poradzić sobie domowym sposobem bez belki, żurawia i kanału?
_________________
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2015-09-06, 07:13   

A jak chcesz to wytachać? Przecież silnik ze skrzynią waży z 400 kg.

Żurawik (lub coś co go zastąpi) to istne minimum.

Dawno temu (za czasów amatorskiej pracy) to miałem taką procedurę:

1. autko podnosiłem na taką wysokość by swobodnie odkręcić wydech, wał, kable.
(używałem bloczków betonowych)
2. ściągałem przód.
3. uwalniałem silnik z instal. elektrycznej, paliwowej, chłodzenia, linki
4. podstawiałem pod silnik (sanki) małą paletę
5. używając paleciaka, po odkręceniu sanek, wyjeżdżałem z całością na zewnątrz
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-09-06, 07:36   

tak na prawdę nie jest tak trudno można motor i skrzynię zostawić na czymś jakiś pniaczkach i budą odjechać
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2015-09-06, 11:34   

ale jak odjechać, przecież zawieszenie z przodu będzie w totalnej rozsypce
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-09-06, 11:51   

pb41ns napisał/a:
ale jak odjechać, przecież zawieszenie z przodu będzie w totalnej rozsypce

Trzeba cofnąć do przodu <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-09-06, 14:23   

normalnie nie trzeba belki wywalać z auta <hmm>
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-09-06, 15:48   

pepi napisał/a:
normalnie nie trzeba belki wywalać z auta <hmm>

No jak nie trzeba, pepi, ty takie pytania rzucasz <faktycznie>

Jak dla mnie to silnik najlepiej wytargać razem ze skrzynią do dołu ale siłą rzeczy musisz zrzucić sanie i najłatwiej to chyba zrobić z całym kompletnym zawiasem ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-09-06, 17:41   

nie trzeba :]
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-09-06, 18:30   

pepi napisał/a:
nie trzeba :]

Co nie trzeba bo nie kumam <hmm>
Konkretnie opisz bo nie ma co się rozpisywać na 50 postów ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-09-06, 21:04   

ja wytargałem bez zwalania belki :]
i odjechałem budą
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-09-06, 21:52   

pepi napisał/a:
ja wytargałem bez zwalania belki :]
i odjechałem budą

Ale że ze skrzynią?

Generalnie nie widzę większego problemu - mam taki spory dźwig do silników - rozbierasz przód, podwieszasz i wyjeżdżasz całością do przodu ale wtedy nie trzeba nigdzie budą jeździć ;)

Można też inaczej... jak masz suwnicę albo jakąś sufitową wyciągarkę na szynach to można zdjąć pokrywę silnika i podwiesić całość do góry i wtedy silnik ze skrzynią również wyjeżdża do przodu.
W tej wersji silnik można też powiesić do jakiegoś elementu stałego konstrukcji dachowej czy nawet do jakiejś prowizorycznej konstrukcji stałej i wtedy silnik pozostaje na miejscu a odjeżdżasz całą budą ale ja z racji posiadanych narzędzi czegoś takiego nigdy nie praktykowałem ;)


No chyba, że mówisz o jakiejś metodzie bardziej po indiańsku czyli jakimś podpieraniu silnika z ziemi i bez zdejmowania sanek wyjeżdżanie budą do tyłu ale już prowizorka na całego jest <faktycznie>



Generalnie jak ktoś ma wyobraźnię i rozsądek to można sobie poradzić na wiele sposobów nie posiadając profesjonalnego dźwigu, nawet po indiańsku, byle naprawa była skuteczna <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-09-06, 22:44   

Robiłbym to w stodole (bez docinek o januszu druciarzu <fujarka> ) , jest tam ceownik podwieszony na 5m co ogarniał 2t także 400kg to będzie drapanie go po brzuszku :D

Odkręcając poduszki od belki nie da rady tego wytargać?

marekp750 napisał/a:
Dawno temu (za czasów amatorskiej pracy) to miałem taką procedurę:
(...)

Też myślałem o tym sposobie ale nie posiadam paleciaka. Lepszym rozwiązaniem byłby żuraw ale też go nie posiadam. Mam za to ciągnik z czułym podnośnikiem i mógłbym wykonać bez problemu takowy wysięgnik podwieszany.

Potrzebuję wyciągnąć cały zestaw ze względu na ilość napraw jakie przewiduję a nie chce się z tym pajęczyć albo spuszczać zbytnio. Kanał mam jako tako ale kucać przez tyle h przy tym jest bez sensu, dodatkowo garaż jest tak krótki, że ledwo zamykałem drzwi.. Silnik, ma otrzymać nowy rozrząd, nastawniki, uszczelnienie i czyszczenie zew. a skrzynia kpl regenerację. Chcę to zrobić raz a porządnie, nic nie pominąć i robić to na lajcie bez gimnastyki. Przy okazji myślę ogarnąć zawieszenie z tyłu bo posiadam połowę części do tego. Mechanik ma podnośnik ale czas usługi to KPINA a koszt ROZBÓJ finansowy... <blee>
_________________
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2015-09-07, 06:30   

To jak zrobisz sobie żurawia ze sprzętu, który posiadasz, to załatwisz sprawę.

Cały zespół napędowy łapiesz za otwory z tyłu głowic (2 dziury, lewa i prawa głowica).
Jest to miejsce, gdzie całość (silnik/skrzynia) jest prawie wyważona i można
wyciągać to na dwóch np. łańcuchach.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-09-07, 07:02   

ja tam tak robiłem u siebie bo miałem okazję zmieniać motor tak jak i skrzynię :]
ja zawsze budą muszę
bo mam tylko wyciągarkę statyczną góra i dół
i od niedawna kolumnowy bo zakupiłem z uwagi na upierdliwość serwisowania jednego złoma w postaci Q7 <bezradny>
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-09-12, 13:03   

marekp750 napisał/a:
Cały zespół napędowy łapiesz za otwory z tyłu głowic (2 dziury, lewa i prawa głowica).
Jest to miejsce, gdzie całość (silnik/skrzynia) jest prawie wyważona i można
wyciągać to na dwóch np. łańcuchach.


Nie zruszę tym sposobem szpilek w głowicy?
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.