Autor |
Wiadomość |
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-05-30, 20:18 [D3 04 4.2MPI
] A8 D3 4.2MPI chiptuning
|
|
|
Witam!
Szukałem szukałem i nie znalazłem.
Czy może ktoś z szanownych forumowiczów zmieniał program w 4.2MPI?
Zastanawiam się nad zmianą filtra na K&N oraz zmiana programu.
interesuje mnie przyrost mocy, czy nie wpłynie to znacząco na żywotność silnika itp.
Bardzo proszę o wypowiedzi osób które już to zrobiły. |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
|
|
|
Krzysztof31
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: dsg
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 41 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 26 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2014-05-30, 20:26
|
|
|
Kolego z wolnego ssaka nic bardzo nie zrobisz. Parę koni to szkoda grzebania a efektu i tak nie poczujesz. Filtr możesz zmienić sam mam wkładkę k&n lepiej v słychać. Jeśli chcesz przyrost to kompresor albo turbinka hehe. Ostatnio widziałem takie zestawy na amerykańskiej stronie około 12 tyś dolarów przyrost na 570 koni. |
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-05-30, 20:33
|
|
|
Na necie znalazlem firme co podobno 335PS na 360PS robi z tego wolnego ssaka 25PS myślę, że powinienem odczuć. Jechałem 4.2FSI która ma 350PS i w moim subiektywnym odczuciu jest różnica. jJakby 4.2MPI po programie latało tak jak 4.2FSI to już bym był zadowolony. Być może to nie tylko kwestia KM. Zamiast turbo lepiej wstawić silnik od RS6 ;P taniej ;P |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
Przemek21
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 44 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 250 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-05-30, 22:44
|
|
|
Jestem tego samego zdania co kolega Krzysztof z tego silnika cudów nie będzie szkoda kasy
Ja po lecie wstawiam samochód do guziola na założenie turbo to na pewno opisze co i jak i jakie są dokładne koszta |
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-05-31, 12:51
|
|
|
No to koniecznie daj znac jak to wyszlo jednak ja kupilem 4.2MPI zebym mogl zalozyc gaz. A turbo nie sprzyja temu zabiegowi. Dlatego interesuje mnie zmiana mocy programem, ewentualnie modyfokacja dolotu i wydechu. |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
covacsxxx
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: kb
Jeżdzę: nareszcie A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 86 Skąd: bialystok
|
Wysłany: 2014-06-01, 07:28
|
|
|
SENTENZA, rozwin mysl..
Cytat: | jednak ja kupilem 4.2MPI zebym mogl zalozyc gaz. A turbo nie sprzyja temu zabiegowi. |
Ja osobiscie znam kilka fur ktore sa fajnie podkrecone i smigaja na lpg |
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-06-01, 12:06
|
|
|
Kolego Przemek21 mozesz zdradzic ile taka zabawa u guziora gosztuje? Czy bedziesz robil wzmocnienie skrzyni? dokladasz turbo? bi-turbo? czy kompresor? |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
Krzysztof31
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: dsg
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 41 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 26 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2014-06-01, 12:56
|
|
|
Dużo moich znajomych także posiadają fajne auta w turbo zasilane LPG np. Mustang GT 500 podkręcony na 750 koni. Passat 1.8 turbo 320hp. Nissan skyline r33 550hp. Wszystkie ścigają jak trzeba a podczas większego katowania zawsze można przełączyć na benzynę. A do a8 limuzyny wkładać jakieś stożki wydechy żeby zyskać 5 koni porażka. No chyba że taka modyfikacja jak Przemek jestem bardzo ciekawy efektu końcowego. Ja osobiście mam ochotę na ten zestaw z kompresorem |
|
|
|
|
|
|
|
Rycho124
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-06-02, 01:43 jw
|
|
|
Panowie, może taniej i skuteczniej będzie przejść na manualną skrzynię? Co prawda ja nie jestem kompetentny w temacie, ale już gdzieś o tym czytałem. |
_________________ RA |
|
|
|
|
Krzysztof31
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: dsg
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 41 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 26 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2014-06-02, 17:15
|
|
|
D3 w manualu hehe ale kombinujesz daj sobie spokój albo zamień auta na s8 lub w12. |
|
|
|
|
|
|
|
Rycho124
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-06-03, 01:09 jw
|
|
|
Krzysztof31, właśnie posiadam D2 i taki miałem na myśli. Faktycznie przeoczyłem I posta, że dotyczył D3, ale potem wypowiadali się ludzie posiadający D3 i D2. Czy musisz być złośliwy i arogancki. Chcesz się popisać napisz coś ciekawego. |
_________________ RA |
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-06-04, 13:38
|
|
|
Dzwonilem do kolegi guziora. Na chwile obcna koszt dołóżenia bi-turbo do A8 D3 4.2MPI to 25k... rok temu bylo polowe tego... Cena all in, wszystkie częsci + strojenie. W D3 skrzyni nie trzeba wzmacniac.
Pytałem też o przełożenie silnika z RS6 C5 4.2 bi-turbo 480KM. Otrzymałem info ze to sa te same silniki. Różnica polega na dołożeniu 2turbin, innych wtrysków i układu dolotowego. Wiec nawet jakby ktos mial silnik od RS6 to lepiej by bylo przelozyc turbawki, wtryski i dolot, niz swap calego silnika. Przynajmniej elektronika zostaje, ktorej jest wiecej w D3 niz w RS6. Przełożenie części u kolegi guziora to 6k. Same częcis ok 8k. Tak wiec taniej poszukac gratów od RS6,
Jeżeli chodzi o LPG, to podobno istalacje BRC da sie dostroic do 500KM i 600Nm.
Jak uzbieram kase to sie zdecyduje. |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
|
|
|
Rabol
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Domin
Jeżdzę: A8D3
Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 40 Skąd: TG
|
Wysłany: 2014-07-16, 21:01
|
|
|
Dla mnie przerost formy nad treścią. Nie lepiej byłoby wrzucić silnik z S8 i zawirusować? |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-07-17, 07:27
|
|
|
Rabol napisał/a: | Dla mnie przerost formy nad treścią. Nie lepiej byłoby wrzucić silnik z S8 i zawirusować? |
S8 to tez wolnossacy silnik, co ci tam da wirus? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-07-17, 07:58
|
|
|
Korton napisał/a: | S8 to tez wolnossacy silnik, co ci tam da wirus? |
A to, że eSka ma już w serii 450KM a nie 333 Nie odnosze się do samej idei wirusowania ale swapu. |
_________________
|
|
|
|
|
|